Skocz do zawartości
Ojciec

AWX rozrząd komplet

Rekomendowane odpowiedzi

Coraz większymi krokami zbliża się wymiana rozrządu, więc poszukiwania kompletu rozpoczęte. Na Allegro znalazłem taki oto komplet:

 

http://www.allegro.pl/item135028156_rozrzad_rozrzad_pompowtry_kpl_vw_seat_skoda_audi.html

 

i się zastanawiam czy warto w coś takiego inwestować.

 

Kolejna oferta:

http://www.allegro.pl/item132359044_rozrzad_1_4_1_9_tdi_pd_vw_seat_skoda_audi_od_wk.html

 

i podobny problem - warto?

 

Z uwagi na to, że wiem, że silnik AWX do wymiany rozrządu potrzebuje demontażu całego pasa przedniego to się zastanawiam, co NA PEWNO muszę jeszcze dokupić.

Poprawcie mnie jeśli się mylę:

- śrubka od napinacza

- śrubka od rolki

- pasek alternatora

- pasek klimy

 

Przegapiłem coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Ja mogę Ci zaoferować kompletny rozrząd do PD130 za cenę 500zł w pełnym orginale.

Pasek, napinacz, rolka, pompa wody.

 

Ode mnie masz pewne bo już parę osób z forum brało rozrząd i wszyscy zadowoleni.

 

Paski napędu osprzętu też mogę Ci do kompletu dorzucić za dopłatą.

 

Pozatym trzeba dokupić śrubi i nakrętki.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

hha ile kosztuje to wszystko o czym piszesz,chodzi mi o wymianę rozrządu.

Skąd jesteś to że z Górnego Śląska to wiem.

 

 

VW PASSAT 3BG VARIANT 1,9 TDI 130KM 2002

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień sobie rozrząd w jakimś autoryzowanym serwisie i z ich częściami. Może być serwis skody - trochę taniej niż w vw - tez mają autoryzację do pasków. Wiem, że drożej o jakieś 500 stów, ale masz pełną gwarancję, ze jak coś potem je...ie to naprawią ci w ramach rękojmi. Inaczej może być tak jak to kiedyś Hha opisał, komuś nie będzie się chciało wymieniać śrub, a konsekwencje finansowe poniesiesz ty. No chyba, ze masz pełne zaufanie do swojego mechanika, ale to trochę nienormalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

ASO rzadko wymiania śruby rozrządowe. Niejednokrotnie robią wielkie oczy gdy pyta się o to na wymianie rozrządu.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w serwisie płaciłem 1600zł-1800zł nie pamiętam dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phans
Ja mogę Ci zaoferować kompletny rozrząd do PD130 za cenę 500zł w pełnym orginale.

Pasek, napinacz, rolka, pompa wody.

HHA

Możesz rozwinąć temat hha? O jaki napinacz chodzi bo napinacz paska wielorowkowego kosztuje w intercarsie ponad 500zł więc może o jakimś innym rozmawiamy. Czyżby ceny części spadły czy mówimy o nie do końca kompletnym rozrządzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ASO rzadko wymiania śruby rozrządowe.

 

To by się zgadzało bo z reguły jest wszedzie napisane : Śrubę/nakrętkę należy wymienić na nową jeżeli ma znamiona zużycia, zniszczenia gwintu, jest skrzywiona, widoczne ślady korozji.

 

w aso nie odkręca się śrubek "ruskim kluczem", może dlatego ich nie wymieniają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nainacz paska rozrządu a napinacz paska wielorowkowego to zupełnie inna bajka.

Pisałem już kiedyś, że taki napinacz paska wielorowkowego mogę zaoferować około 100zł taniej niż IC czyli 400zł. Orginał w cenie 450zł.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem fakturę od mechanika i policzył mi prawie 1700 zł a na aukcjach widzę właśnie że komplety są max po 650 zł. oto lista części:

Nazwa towaru

symbol

  1. pasek wzdł.4PK856

    CT4PK856


  2. pasek wzdł.5PK1435

    CT5PK1435M


  3. pompa wody

    RV65409


  4. Rolka napinająca

    EVR 55464


  5. Rolka napinająca

    EVR 55465


  6. Rolka napinająca

    EVR 55480


  7. Rolka napinająca

    EVR 55494


  8. Napinacz paska roz.

    EVR 55495


  9. Pasek rozrządu

    038109119P


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dostałem fakturę od mechanika i policzył mi prawie 1700 zł
max z robocizną 1050 zł na oryginalnych częściach z serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na rozrząd z robocizną trzeba dać ponad 1000 zł zwłaszcza, że przy passatach jest co robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1678zł - tak wychodzi według katalogu intercars bez robocizny. Z allegro - wychodzi 1018 zł z przesyłką 2x, ale napinacze pasków wieloklinowych nie są opisane.i mogą być tandetą. Ja tam wolę walczyć z passatem niż np. toytą czy mazdą 2.0 w dislu, szczególnie z ich pompami wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
max z robocizną 1050 zł na oryginalnych częściach z serwisu.

 

Kujon, Twój passat jest z 2003 roku i rozrząd jest dużo tańszy niż w 1.9 TDi PD z 2001 roku.

 

W passacie VW zmienił rozrząd ze starego typu na nowy wraz z pojawieniem się modelu na 2003rok czyli w/g Etka od 01.05.2002r.

Rozrządy róznią się sposobem napinania i rolką, sam pasek jest taki sam. Stary typ składał sie z 4 elementów - pasek, rolka, rolka napinająca, napinacz. Nowy typ z 3 elementów - pasek, rolka i rolka napinająca. Nowy typ pozbawiony został napinacza którego rolę przejęła rolka napinająca.

Stąd takie rozbierzności w cenie.

Przykładowe ceny w ASO ze strony http://sklep.gajos.com.pl/sklep/

Stary typ rozrządu 038198119 559zł + napinacz za 508zł

 

Nowy typ 038198119a 500zł i bez dodatkowego napinacza, bo nie trzeba.

Więc panowie, koszty rozrządu dość znacznie się różnią zależnie od roku modelowego. Do tego trzeba jeszcze policzyć koszt pompy wody i robocizne.

 

Inny historia to napinacz paska wielorowkowego (tego dłuższego - alternator, wspomaganie, wiatrak) przez cały okres produkcji był tylko jeden model i niestety dość często ulegał awarii i na dodatek drogi.

Więc jeżeli będziemy mieli pecha to mozna zostawić i 2 tyś.

 

Istnieje mozliwość zastosowania rozrządu nowszego typu (tańszego) w silniku ze starszym, wymaga to jednak zakupu obudowy za 76zł, czyli opłaca się.

Edytowane przez Bajer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kujon, Twój passat jest z 2003 roku i rozrząd jest dużo tańszy niż w 1.9 TDi PD z 2001 roku.
Znam różnice i pisałem o starszym... do mojego koszt pełnego kompletu - rozrząd + pompa z paskami klinowymi to około 680 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Passacie Pawinowa machanior wymienił oprócz kpl. rozrządu (350-400) wraz z dodatkowym napinaczem (250-300) i pompą (150-200), napinacz paska wielorowkowego (400) + napinacz paska od klimy (130) + 2 paski wielorowkowe (70-100)......... i 1700zł to jest przyzwoita cena. To są ceny tak na szybko po wpisaniu nr. kat w googla. Można kupić taniej jak się poszuka. Ale jak się człowiek nie zna i nie wie co kupić to trzeba to zostawić warsztatowi który bierze na siebie problem zorganizowania gratów a to tez odrobine kosztuje. Wszystko w temacie. 1700zł za ten zestaw części + robote to przezwoita cena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja do tej pory myślałem że mechanior trochę zdarł ze mnie przy wymianie kompletu ale z powyższych kalkulacji wychodzi , że zapłaciłem przystępną kwotę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem dwa tygodnie temu 1400 zl.Trzy paski,dwie rolki,pompa wody,dwa zabezpieczenia węża chłodnicy, koncentrat do chłodnicy,robocizna + olej filtr oleju

Edytowane przez stefan1982

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Inny historia to napinacz paska wielorowkowego (tego dłuższego - alternator, wspomaganie, wiatrak) przez cały okres produkcji był tylko jeden model i niestety dość często ulegał awarii

 

Pierwsze słyszę że napinacz dość często ulegał awarii. Ja przelatałem na nim do 200tys i znajomi również podobne przebiegi. Bardziej koło pasowe zawsze padało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sobote wymianialem kompletny rozrzad w pasku z takim samym silnikiem i rokiem . Wyniosl mnie 1100zl + robocizna . wszystko wymianilem oprocz tej hydraulicznego napinacza ktory kosztowal 415zl . Ale byla jeszcze ok . wszystkie paski i rolki termostat pompa wody oleje i 1100zl . i w miare dobrych firm INA Gatsa mysli ze pochodzi jeszcze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności