Skocz do zawartości
Bond29

Wymontowanie miski olejowej i wału korbowego

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy jestem załamany . Dzisiaj byłem u mechanika się okazało że motor nienadaje się nawet do remontu, gdyż z wału wypadł pierścień likwidującu luz przez co zrobiła sie rysa w bloku ok 2mm na uchwycie który rzyma wał korbowy i mechanik stwierdził że gdy założy nowe panewki to ten pierścień i tak wypadnie a silnik może stanąć .
Bond29 jak możesz to wrzuć parę fotek tej podpory głównej panewki,tego pierścienia dystansowego i tej rysy na tej podporze. Daj spojrzeć a później będziemy się zastanawiać co dalej ...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Pasek zużywa bardzo duże ilości oleju i w związku z tym gromadzę potrzebne klamoty do remontu silnika (pierścienie, uszczelka pod czapkę etc.) Przy okazji wywalenia silnika na wierzch, muszę zmienić rozrząd i to co jeszcze wyjdzie w praniu. Mam pojęcie o silnikach więc zamierzam naprawić go sam we własnym zakresie. Mam w związku z tym pytanie: Jak już złożę silnik i wszystko do kupy, to czy trzeba przeprowadzić adaptację tego wszystkiego? Czy jest ona skomplikowana? Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam Marcin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój Pasek zużywa bardzo duże ilości oleju i w związku z tym gromadzę potrzebne klamoty do remontu silnika (pierścienie, uszczelka pod czapkę etc.) Przy okazji wywalenia silnika na wierzch, muszę zmienić rozrząd i to co jeszcze wyjdzie w praniu. Mam pojęcie o silnikach więc zamierzam naprawić go sam we własnym zakresie. Mam w związku z tym pytanie: Jak już złożę silnik i wszystko do kupy, to czy trzeba przeprowadzić adaptację tego wszystkiego? Czy jest ona skomplikowana? Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam Marcin.

jak już złożysz dobrze silniki przekręć wałem "na sucho" nie odpalając (bez świeć będzie lżej) sprawdzisz czy dobrze jest rozrząd ustawiony czy zawory nie walą po tłokach jeśli to przejdzie to złóż go do reszty zalej płynami i odpal pozostaw do nagrzania (temp około 90*C) i przejdź się kawałek gazując i hamując silnikiem lub podepnij VAG i zrób adaptacji przepustnicy i odpowietrz wysprzęglik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w 1.6 arm, ale w silniku 1.6 ahl nie ma mozliwosci zrobienia adaptacji przepustnicy. Chyba, że jestem w błędzie to mnie poprawcie ;)

Edytowane przez toto_20
blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem jak w 1.6 arm, ale w silniku 1.6 ahl nie ma mozliwosci zrobienia adaptacji przepustnicy. Chyba, że jestem w błędzie to mnie poprawcie ;)

 

Czy ktoś może to potwierdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem jak w 1.6 arm, ale w silniku 1.6 ahl nie ma mozliwosci zrobienia adaptacji przepustnicy. Chyba, że jestem w błędzie to mnie poprawcie ;)
możliwość jest przez VAG tylko poco skoro sam się adaptuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

probowalem vagiem wg instrukcji z forum (w ksiazce ktora dostalem z kablem bylo tak samo opisane) i nie startuje adaptacja. Dlatego taki moj wniosek ze sie nie da :D

Mielke piszesz ze adaptacja w 1.6 sie sama robi, czyli po czyszczeniu przepustnicy skrecam wszystko do kupy i tyle? Czy moze silnik musi popracowac na biegu jalowym przez jakis czas; bo i takie metody adaptacji forumowicze opisuja... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, powiedzcie mi jeszcze z jakim momentem dokręca się stopki korbowodów i głowicę (silnik jak w opisie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mielke piszesz ze adaptacja w 1.6 sie sama robi, czyli po czyszczeniu przepustnicy skrecam wszystko do kupy i tyle? Czy moze silnik musi popracowac na biegu jalowym przez jakis czas; bo i takie metody adaptacji forumowicze opisuja...

adaptację robisz przełączając na zgaszonym silniku na blok 060 kanału silnika - przełączasz na basic settings i czekasz aż pojawi się Adaptation OK. Tyle... Nie wolno przy tym dotykać pedału gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez pisalem ze jak robilem w taki sposob to nie startuje adaptacja. Nie ma zadnego komunikatu adaptation ok. Bylo albo error albo nic sie nie wyswietlilo, nie pamietam juz.

Jezeli chodzi o moment dokrecania glowicy to razem z nowa uszczelka dostales na pewno opis od ktorych srob zaczac i z jakim momentem dokrecac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, powiedzcie mi jeszcze z jakim momentem dokręca się stopki korbowodów i głowicę (silnik jak w opisie)

łożysk korbowodu 1etap 30Nm i 2etap 90*

http://zapodaj.net/3a14a44e4e4f.jpg.html3a14a44e4e4f.jpg.html

Edytowane przez mielke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy, głównie chodziło mi o wartości momentu, sposób dokręcania głowic mam opanowany do perfekcji ;-) W przyszłym tygodniu targam silnik ze swojego, wszelkie porady mile widziane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności