autozibi Zgłoś #21 Napisano 18 Marca 2010 Miło że kolego mnie pocieszyleś ten serwis chyba ma za zadanie aby sobie w trudnych,zagadkowych sytuacjach pomagać. ale niewiem czy słyszałeś coś na ten temat że w tych passkach lubią sie zatykać pompy oleju ???? I własnie tą opcję chciałbym sprawdzić aby wszystko wyeliminować ?????????????? oki rozumiem iż mogła się zapchać pompa lub nawet uszkodzić ale czy po wkręceniu czujnika nie powinno to rozwiać twoich obaw???Tak przez ten czas jaki miałem podpięty zegar było prawidłowe gazowałem gasiłem zapalałem i było ok ale tylko podczas jazdy są takie problemy z kontrolką . Oczywiście najłatwiej jest zdjąc miskę olejową i sprawdzić pompę jak również możesz od razu podejrzeć panewki. Przede wszystkim przy tym etapie pracy ponosisz znikome koszty ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #22 Napisano 19 Marca 2010 Mam jeszcze jedno pytanie . Czy słyszeliście o tym że w silnikach 1,6 był kładziony silikon zamiast uszczelki po miske olejową???? Bo taką infomacje uzyskałem od gościa w sklepie motoryzaczylnym i takowy też silikon zakupiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #23 Napisano 19 Marca 2010 czy słyszałeś coś na ten temat że w tych passkach lubią sie zatykać pompy oleju ???? Ja nie słyszałem kolego o takich rzeczach. Jedyne co wiem to 1.6 ahl wg niektórych słaby silnik (101KM) ale za to bardzo "solidny" czyt. trwały:D PS Mam rok starsze auto i z ciśnieniem wsio ale to może być zasługa poprzedniego właściciela który wymieniał olej regularnie, a nie śmigał 3 lata na jednym. Oczywiście nie twierdzę że u Ciebie tak było Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #24 Napisano 19 Marca 2010 Mam jeszcze jedno pytanie . Czy słyszeliście o tym że w silnikach 1,6 był kładziony silikon zamiast uszczelki po miske olejową???? Bo taką infomacje uzyskałem od gościa w sklepie motoryzaczylnym i takowy też silikon zakupiłem. na to pytanie jest mi w tej chwili ciężko odpowiedzieć bo jeszcze sie ztym nie spotkałem. Ale wiem na pewno,że wiele modeli Fiata i Seata nie stosuje uszczelek miski olejowej a tylko silikon... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #25 Napisano 19 Marca 2010 Jedyne co wiem to 1.6 ahl wg niektórych słaby silnik (101KM) ale za to bardzo "solidny" czyt. trwały Tu masz kolego racje trwały to on jest bo stanoł z braku oleju poczym wlałem mu 2 L postał 2 tygodnie i jeździ już ok 2 miechy tylko ta kontrolka daje popalić od jakiegoś czasu ale jutro zabieram się za robote całą miske będe targał i zobaczye co i jak a gdy niedam sobie rady to mechnik niech się głowi . Powiedział mi 1000zł za panewki i trudno niech robi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #26 Napisano 19 Marca 2010 całą miske będe targał i zobaczye co i jak a gdy niedam sobie rady Dasz radę, spoko kolego. Ja już prawie wszystko wymieniłem sam tzn. hamulce (komplet z przewodami elastycznymi), rozrząd, przeguby, napinacze pasków,dziś wahacze górne i kuźwa musiałem zlecić wymianę szyby czołowej bo sam tego bym nie zrobił. Tak więc głowa do góry i na przód:D Pozdrawiam - kosiad PS Szkoda że bliżej nie mieszkasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #27 Napisano 19 Marca 2010 bond ty juz 3 miesiace za to sie bierzesz wez sie do kupy i to zrob wreszcie bo go zatrzesz 2 raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #28 Napisano 19 Marca 2010 bond ty juz 3 miesiace za to sie bierzesz A tego to nie wiedziałem Kolega czeka aż się samo zrobi:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #29 Napisano 19 Marca 2010 A tego to nie wiedziałem Kolega czeka aż się samo zrobi:D 3 mies to moze przesadzilem ale 2 napewno kazdy mu radzi to samo i walkujemy ten temat non stop zaraz jak zajade i zasadze skopa bondowi to wpadnie pod auto i go zrobi a w locie jeszcze czesci kupi . zaraz o tym ksiazka bedzie jak zatarlem auto bond cholera przytarles i opilki siedza w pompie oleju przez to mruga kontrolka . a co do reszty to jak wrorzenie z fusow musisz go jak doktor otworzyc i zdiagnozowac bo rentgen nic nie daje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #30 Napisano 20 Marca 2010 Z tym zabieraniem się to fakt już z 2 miechy się zabieram ale jutro dzień jest przeznaczony na naprawy bo pogoda dopisuje i mam nadzieje że obejdzie się bez mechanika . A co do kopa to jest on mi nie potrzebny tylko bardziej pogoda bo niestety przy -15 nie będe auta robierał pod blokiem . Po zakończniu "serwisu" dam znac jak poszło . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #31 Napisano 20 Marca 2010 Taniej bedzie wymienic silnik - mialem dla Ciebie pewny motor z oryginalnym przebiegiem -15 gdzie masz teraz? w Krakowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #32 Napisano 21 Marca 2010 Taniej bedzie wymienic silnik Kolego czy taniej??? Tego bym nie powiedział bo za komplet uszczelek trzeba dać ok 400zł do tego rozrząd następne 400zł olej z filtrem 120zł i już się zrobił prawie 1000zł a ja narazie wytargalem z swojim miske smoka wyczyściłem bo był gróbo zatkany i zobaczymy co czas pokarze . Narazie wiem jedno że gdzieć mi cieknie z miski olej z pod blaszki króra jest na 3 śrubkach taka półokragła a u mnie ktoś zrobił "tuning" wcześniej i skręcił ją na 2 niestety trzeciej niedoło się zamontować gdyż jeden z otworów nie pasował. Tak wogóle to nie polecam nikomu tego typu napraw bez kanału bo to jest mordownia a roboty nie jest mało gdyż trzeba z całym zawieszeniem wymechać od dołu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #33 Napisano 21 Marca 2010 a ja narazie wytargalem z swojim miske smoka wyczyściłem bo był gróbo zatkany i zobaczymy co czas pokarze . jak masz już odkręconą miskę to nie zapomnij jeszcze sprawdzić panewek chociaż korbowodowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #34 Napisano 28 Marca 2010 Koledzy rozebrałem autko wytargazłem miske i znalazłem tam dystans który na być pomiedzy korbą a wałem więc niechciałem ryzykować dalszą jazdą i zawiozłem autko do roboty panewek . Mechanik zwaryjował gdy to zobaczył stwierdził że ten samochów nie powinien wogóle jeździć i jak wyskoczył z ceną to aż mi się słabo zrobiło ale niemiałem innego wyjścia jak go tam zostawić i teraz czekam czy nie okaże się że jest wał do wymiany , ale jestem dobrej myśli że będzie wszysko ok . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #35 Napisano 28 Marca 2010 Koledzy rozebrałem autko wytargazłem miske i znalazłem tam dystans który na być pomiedzy korbą a wałem więc niechciałem ryzykować dalszą jazdą i zawiozłem autko do roboty panewek . Mechanik zwaryjował gdy to zobaczył stwierdził że ten samochów nie powinien wogóle jeździć i jak wyskoczył z ceną to aż mi się słabo zrobiło ale niemiałem innego wyjścia jak go tam zostawić i teraz czekam czy nie okaże się że jest wał do wymiany , ale jestem dobrej myśli że będzie wszysko ok . no nareszcie juz myslalem ze ci sie nie uda powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #36 Napisano 29 Marca 2010 Koledzy jestem załamany . Dzisiaj byłem u mechanika się okazało że motor nienadaje się nawet do remontu, gdyż z wału wypadł pierścień likwidującu luz przez co zrobiła sie rysa w bloku ok 2mm na uchwycie który rzyma wał korbowy i mechanik stwierdził że gdy założy nowe panewki to ten pierścień i tak wypadnie a silnik może stanąć . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #37 Napisano 29 Marca 2010 Koledzy jestem załamany . Dzisiaj byłem u mechanika się okazało że motor nienadaje się nawet do remontu, gdyż z wału wypadł pierścień likwidującu luz przez co zrobiła sie rysa w bloku ok 2mm na uchwycie który rzyma wał korbowy i mechanik stwierdził że gdy założy nowe panewki to ten pierścień i tak wypadnie a silnik może stanąć . teraz musisz juz kupic silnik i jego wyremontowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #38 Napisano 29 Marca 2010 No niestety tak się stało a nie wiesz czy da się w jakiś sposób uratować ten blok np zalać czymś tą ryse lub zaspawać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #39 Napisano 29 Marca 2010 nie da sie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #40 Napisano 29 Marca 2010 No niestety tak się stało a nie wiesz czy da się w jakiś sposób uratować ten blok np zalać czymś tą ryse lub zaspawać nie ma takiej opcji niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach