Skocz do zawartości
Bond29

Wymontowanie miski olejowej i wału korbowego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z mojim passacikiem a mianowicie mam prawdopodobnie do roboty panewki bo podczas jazdy na niskich obrotach czasem zapala się kontrolka oleju . I teraz pytanie jak wymontować miske olejową a potem wał korbowy . Chodzi mi o to co trzeba wymontować żeby wał wyszedł z miską olejową .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Niewykonalne jest wyjecie walu bez wyjecia silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie musisz wyjac silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A niewystarczy jak wysune silnik do przodu troche

 

---------- Post added at 21:27 ---------- Previous post was at 21:24 ----------

 

A w takiem razie co z miska olejową bo jeszcze biore pod uwagę coś takiego że mogła sie pompa przytkać a do tego chyba wystarczy miske wytargać no i wiadomo wytrzyścić pompe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcić samą miskę olejową to raczej żaden problem. Na kanał włazisz pod sód i odkręcasz spokojnie po kolei

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odkręcasz spokojnie po kolei

 

zaczynając od tłumika :D

 

EDIT

 

Bez szlifowania wału - jeżeli by nie był potrzebny ten zabieg to panewki też wymienisz zdejmując samą miskę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z mojim passacikiem a mianowicie mam prawdopodobnie do roboty panewki bo podczas jazdy na niskich obrotach czasem zapala się kontrolka oleju . I teraz pytanie jak wymontować miske olejową a potem wał korbowy . Chodzi mi o to co trzeba wymontować żeby wał wyszedł z miską olejową .

przede wszystkim według mnie najpierw sprawdź jakie masz ciśnienie oleju w silniku.

Później odkręć miskę olejową i sprawdź stan smoka pompy olejowej i samą pompę.Jeżeli to wszystko zawiedzie wyciągaj silnik ....:((

 

---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:35 ----------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki że cisnienie jest dobre kompresja też a podczas jazdy zapala sie kontrolka oleju a gdy go przegaruje to gaśnie . Temet był już kiedyś poruszany bo jakies 2 miechy temu zatarłem silnik i po 2 tyg. postoju zapalił a nieche kupować silnika bo ten ma niby 278 tyś ale nie pije oleju a pozatym ma gaz a kupują silnik nikt mi nieda 3michy grarancji . A w jaki sposób sprawdzić czy nietrzeba szlifować wału i wystaczy wimina panewek a co do misli to słyszałem że trzbe wyjechać z zawieszenie żeby ją wymontować ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w jaki sposób sprawdzić czy nietrzeba szlifować wału i wystaczy wimina panewek

 

Trzeba oblukać wał czy nie ma "zacięć" czy nie obróciło panewki itp. Panewki nowe są "srebrne" jak zużyte to "miedź" na wierzch wychodzi.

 

EDIT

 

nowe

zużyte

 

trochę ciekawostek na temat panewek - montażu, błędów montażowych

Edytowane przez kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem jest taki że cisnienie jest dobre kompresja też a podczas jazdy zapala sie kontrolka oleju a gdy go przegaruje to gaśnie .

to nie rozumie tematu... po co wymieniać panewki skoro silnik trzyma ciśnienie??

Może jest problem z elektryką i dlatego ta kontrolka się zapala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy odkręcaniu misy możesz się naciąć chyba na łape od sprężarki klimy tak mi coś się pprzypomina bo dwie szpilki dociągaja tąłape pod misa

 

---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 22:03 ----------

 

jakby kolega potrzebował wrazie wał czy coś to mam taki silniczek na części wrazie co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie rozumie tematu... po co wymieniać panewki skoro silnik trzyma ciśnienie??

Z tego co się dowiedziałem to może być problem z panewkiami bo zanika ciśnienie a skoro kontrolka oleju się zapala to ktoś ją po coś zamontował dlatego mówie panewki lub pompa oleju się przytyka jakimiś opiłkami. Problem się pojakiwł od momentu gdy stanoł mi silnik z braku olaju po tej całej sytułacji zalałem 2 L oleju i tak sał 2 tyg gdy mineły mrozy chciałem zobaczyć co poszło góra czy dłu silnika okazało się że silnik się rozblokował więc usunąłem wyciek i tak przejeździłem ok 500 km aż tu nagle kontrolka się zapaliła myślałem że to brak oleju ale wszystko było ok i od tego czasu zapala się kontrolka . To cała historia mojego autka i dlatego sądze że trzeba robić panewki a co wyna to . Dodam że na dzień dzisiejszy auto jest ciągłej eksplatacji i zrobiło juz ponad 1000km a w momęcie gdy zapala się kontrolka wyłanczam zapłon i zapalam autko na nowo lub robię redukcje na niższy bieg po to żeby kontrolka zgasła .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co się dowiedziałem to może być problem z panewkiami bo zanika ciśnienie a skoro kontrolka oleju się zapala to ktoś ją po coś zamontował dlatego mówie panewki lub pompa oleju się przytyka jakimiś opiłkami. Problem się pojakiwł od momentu gdy stanoł mi silnik z braku olaju po tej całej sytułacji zalałem 2 L oleju i tak sał 2 tyg gdy mineły mrozy chciałem zobaczyć co poszło góra czy dłu silnika okazało się że silnik się rozblokował więc usunąłem wyciek i tak przejeździłem ok 500 km aż tu nagle kontrolka się zapaliła myślałem że to brak oleju ale wszystko było ok i od tego czasu zapala się kontrolka

sprawdź ciśnienie oleju na gorącym silniku

może wymień jeszcze olej na nowy plus filtr oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli to według Ciebie panewki to korbowodowe i bez szlifu się nie obędzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem się pojakiwł od momentu gdy stanoł mi silnik z braku olaju po tej całej sytułacji zalałem

 

Grubsza sprawa. trzeba sprawdzić, ale na moje oko to wał do szlifu. Na początek zorientuj się w cenach jak to wygląda. Kiedyś w renault miałem taki przypadek i taniej wychodziło inny silnik wstawić.

 

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ciśnienie było sprawdzone na silniku ok 70 stopni i przez 20 miut był podpięty zegar tak że silnik osiągnoł swoje 90 stopni . A co do ceny wyniany panewek to wygląda tak 1000zł i mam zrobione a silnik znalałem za 800zł ale trzeba kupić komplet uszczelek do tego wymiana silnika u mechnika 7-8 stówek. Jak wiadomo nigdy niema 100% pewności co się kupi a zawsze pewniejszy jest ten silnik który mam w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy ciśnienie było sprawdzone na silniku ok 70 stopni i przez 20 miut był podpięty zegar tak że silnik osiągnoł swoje 90 stopni

ale jak jest z tym ciśnieniem w silniku. Jest prawidłowe czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak przez ten czas jaki miałem podpięty zegar było prawidłowe gazowałem gasiłem zapalałem i było ok ale tylko podczas jazdy są takie problemy z kontrolką .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak przez ten czas jaki miałem podpięty zegar było prawidłowe gazowałem gasiłem zapalałem i było ok ale tylko podczas jazdy są takie problemy z kontrolką .

więc ja na 99 % stawiam iż panewki masz ok.

zawsze jednak możesz zdjąc miskę i sprawdzić je.

Ja jednak szukałbym problemu w elektryce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miło że kolego mnie pocieszyleś ale niewiem czy słyszałeś coś na ten temat że w tych passkach lubią sie zatykać pompy oleju ???? I własnie tą opcję chciałbym sprawdzić aby wszystko wyeliminować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności