autozibi Zgłoś #41 Napisano 29 Marca 2010 Koledzy jestem załamany . Dzisiaj byłem u mechanika się okazało że motor nienadaje się nawet do remontu, gdyż z wału wypadł pierścień likwidującu luz przez co zrobiła sie rysa w bloku ok 2mm na uchwycie który rzyma wał korbowy i mechanik stwierdził że gdy założy nowe panewki to ten pierścień i tak wypadnie a silnik może stanąć . Bond29 jak możesz to wrzuć parę fotek tej podpory głównej panewki,tego pierścienia dystansowego i tej rysy na tej podporze. Daj spojrzeć a później będziemy się zastanawiać co dalej ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #42 Napisano 6 Lutego 2011 Mój Pasek zużywa bardzo duże ilości oleju i w związku z tym gromadzę potrzebne klamoty do remontu silnika (pierścienie, uszczelka pod czapkę etc.) Przy okazji wywalenia silnika na wierzch, muszę zmienić rozrząd i to co jeszcze wyjdzie w praniu. Mam pojęcie o silnikach więc zamierzam naprawić go sam we własnym zakresie. Mam w związku z tym pytanie: Jak już złożę silnik i wszystko do kupy, to czy trzeba przeprowadzić adaptację tego wszystkiego? Czy jest ona skomplikowana? Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję. Pozdrawiam Marcin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #43 Napisano 6 Lutego 2011 Mój Pasek zużywa bardzo duże ilości oleju i w związku z tym gromadzę potrzebne klamoty do remontu silnika (pierścienie, uszczelka pod czapkę etc.) Przy okazji wywalenia silnika na wierzch, muszę zmienić rozrząd i to co jeszcze wyjdzie w praniu. Mam pojęcie o silnikach więc zamierzam naprawić go sam we własnym zakresie. Mam w związku z tym pytanie: Jak już złożę silnik i wszystko do kupy, to czy trzeba przeprowadzić adaptację tego wszystkiego? Czy jest ona skomplikowana? Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję. Pozdrawiam Marcin. jak już złożysz dobrze silniki przekręć wałem "na sucho" nie odpalając (bez świeć będzie lżej) sprawdzisz czy dobrze jest rozrząd ustawiony czy zawory nie walą po tłokach jeśli to przejdzie to złóż go do reszty zalej płynami i odpal pozostaw do nagrzania (temp około 90*C) i przejdź się kawałek gazując i hamując silnikiem lub podepnij VAG i zrób adaptacji przepustnicy i odpowietrz wysprzęglik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #44 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) nie wiem jak w 1.6 arm, ale w silniku 1.6 ahl nie ma mozliwosci zrobienia adaptacji przepustnicy. Chyba, że jestem w błędzie to mnie poprawcie Edytowane 7 Lutego 2011 przez toto_20 blad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #45 Napisano 15 Lutego 2011 nie wiem jak w 1.6 arm, ale w silniku 1.6 ahl nie ma mozliwosci zrobienia adaptacji przepustnicy. Chyba, że jestem w błędzie to mnie poprawcie Czy ktoś może to potwierdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #46 Napisano 15 Lutego 2011 nie wiem jak w 1.6 arm, ale w silniku 1.6 ahl nie ma mozliwosci zrobienia adaptacji przepustnicy. Chyba, że jestem w błędzie to mnie poprawcie możliwość jest przez VAG tylko poco skoro sam się adaptuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #47 Napisano 16 Lutego 2011 probowalem vagiem wg instrukcji z forum (w ksiazce ktora dostalem z kablem bylo tak samo opisane) i nie startuje adaptacja. Dlatego taki moj wniosek ze sie nie da Mielke piszesz ze adaptacja w 1.6 sie sama robi, czyli po czyszczeniu przepustnicy skrecam wszystko do kupy i tyle? Czy moze silnik musi popracowac na biegu jalowym przez jakis czas; bo i takie metody adaptacji forumowicze opisuja... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #48 Napisano 16 Lutego 2011 Koledzy, powiedzcie mi jeszcze z jakim momentem dokręca się stopki korbowodów i głowicę (silnik jak w opisie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #49 Napisano 16 Lutego 2011 Mielke piszesz ze adaptacja w 1.6 sie sama robi, czyli po czyszczeniu przepustnicy skrecam wszystko do kupy i tyle? Czy moze silnik musi popracowac na biegu jalowym przez jakis czas; bo i takie metody adaptacji forumowicze opisuja... adaptację robisz przełączając na zgaszonym silniku na blok 060 kanału silnika - przełączasz na basic settings i czekasz aż pojawi się Adaptation OK. Tyle... Nie wolno przy tym dotykać pedału gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #50 Napisano 16 Lutego 2011 przeciez pisalem ze jak robilem w taki sposob to nie startuje adaptacja. Nie ma zadnego komunikatu adaptation ok. Bylo albo error albo nic sie nie wyswietlilo, nie pamietam juz. Jezeli chodzi o moment dokrecania glowicy to razem z nowa uszczelka dostales na pewno opis od ktorych srob zaczac i z jakim momentem dokrecac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #51 Napisano 16 Lutego 2011 (edytowane) Koledzy, powiedzcie mi jeszcze z jakim momentem dokręca się stopki korbowodów i głowicę (silnik jak w opisie) łożysk korbowodu 1etap 30Nm i 2etap 90* http://zapodaj.net/3a14a44e4e4f.jpg.html Edytowane 16 Lutego 2011 przez mielke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #52 Napisano 16 Lutego 2011 Dzięki koledzy, głównie chodziło mi o wartości momentu, sposób dokręcania głowic mam opanowany do perfekcji W przyszłym tygodniu targam silnik ze swojego, wszelkie porady mile widziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach