Gold Boy Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2010 a wiec mój problem polega na tym iż jak odpale auto np po nocy bądź 8 godzinach które spędzam w pracy,a odpala mi bez problemu to elektryczne szyby czy wycieraczki chodzą mi dużo wolniej niż normalnie i jak bym nim przejechal np do 5 kilometrów i bym go zgasił Mogę mieć problemy z jego odpaleniem gdyż może mi na to akumulator nie pozwolić.......jednak że problemy zanikają jak przejade nim ok 10kilometrów ,silnik się zagrzeje wtedy wszystko chodzi jak należy. jakiś czas temu sprawdzałem ładowanie po rzejechaniu jakiś 25 kilometrów i było w normie......i teraz Czego może być to wina...czy akumulator jest już do kosza czy alternator czy.....nie wiem już co...elektrykiem nie jestem ani tez mechanikiem ale wycieraczki czy szyby elek. powinny chodzić w takim tępie zaraz po odpaleniu jak i po przejchaniu 20 kilometrów. Z góry dziękuje za nasunięcie jakiś pomysłów _____________________________ http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=62282 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2010 pierwszy Twój krok to sprawdź czy klemy akumulatora są nie zaśniedziałe.Jeżeli tak to wyczyśc je . A następnie sprawdź napięcie na klemach aku jak silnik będzie pracował . Prawidłowe napięcie to około 14.1 V do 14.4 V. Jeżeli jest nie prawidłowe może być jakiś problem z masą alternatora albo coś z nim samym np. szczotki lub regulator napięcia . Aha zapomniałem dodać .... jeżeli tu będziesz miał wszystko ok to problem może być z akumulatorem lub jakieś zwarcie w instalacji powoduje ze rozładowuje Ci sie ten akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gold Boy Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2010 no to biore sie w ponidziałek za robote.....zaczne od alternatora no i reulator napięcia......no i sprawdze napięcie odrazu po odpaleniu jak postoi z 8 godzin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2010 no i sprawdze napięcie odrazu po odpaleniu jak postoi z 8 godzin Sprawdź tez napięcie przed odpaleniem. Będziesz wiedział czy aku rozładowuje się przez noc jak postoi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
natalia18 Zgłoś #5 Napisano 14 Marca 2010 Kolego, kidyś miałem Zastawe1100p i założyłem sobie wyłącznik na aku na minusie po to ,żeby w bardzo prosty sposób sprawdzić czy ładuje alternator bo napięcie to napięcie ale najażniejsza jest moc alternatora czyli prąd i napięcie .Jeśli zapalisz samochód a nastepnie wyłaczysz minus aku samochód dalej pracuje /dodaj gazu bo zgaśnie/ a potem załącz światła mijania ,jeśli samochód zgaśnie to wina altenatora .Moze być uszkodzenie :1.wyrobione szczotki wirnika 2.układ prostowniczy walnięty 3.uszkodzone uzwojenie stojana 4.zwarcie na wirniku Jesli to wszystko gra to jest uszkodzony aku 1.zwarcie na celkach 2.stary aku /zużycie naturalne/:kwiatek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #6 Napisano 14 Marca 2010 (edytowane) no to biore sie w ponidziałek za robote.....zaczne od alternatora no i reulator napięcia......no i sprawdze napięcie odrazu po odpaleniu jak postoi z 8 godzin Szyby powinny "chodzić" normalnie nawet przed odpaleniem silnika przy zapalonych kontrolkach gdy aku jest sprawne. Akumulator powinien mieć napięcie minimum 12,6 V przed odpaleniem silnika. Akumulator możesz sprawdzić tak: po ładowaniu prostownikiem zmierz napięcie po 2 godz. a następnie po 24 godz. bez wkładania go do samochodu - powinien mieć pow. 13V. Jeśli przy dwóch pomiarach napięcie jest zbliżone, to aku jest OK. Aku możesz ładować prostownikiem bez wyjmowania go z samochodu ale wcześniej rozłącz przynajmniej klemę minusową. Edytowane 14 Marca 2010 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shoei Zgłoś #7 Napisano 30 Września 2012 Może ja opisze swoje problemy z ładowaniem dla potomnych. U mnie z ładowaniem zaczęły się problemy z momentem kiedy przy rozruchu zaświecały się abs/esp kontrolki. Ale to raz się zaświeciły później przerwa miesiąc potem znowu i z biegiem czasu coraz częściej się to zdarzało. Później doszedł dodatkowy feler w postaci tego że rozrusznik nie zawsze załapywał. Ok więc postanowiłem to zacząć diagnozować. Wymieniłem aku na inny swój włożyłem do Audi A6 z takim samym silnikiem. U mnie problemy dalej takie same w Audi bez zmian. Czyli aku jest ok. Idę dalej, wymieniam alternator bo może i on niedomaga no jednak dalej to samo. Jednak w garażu podczas wymiany altka samochód całkiem padł. Wyłączyła się cała elektryka. Felerem okazał się przewód na listwie zasilającej pod kierownicą mocowany na śrubę M6. Ów przewód po prostu był odkręcony. Nakrętka się poluzowała i to było przyczyną mojego nieszczęścia. Dodam jeszcze że podczas jazdy naciśnięci hamulca powodowało przygasanie świateł/ośw. licznika, przy przekręcaniu na pozycję stacyjki zapłon FIS mrugał jakby spadki napięcia jakieś występowały. To ostatnie mogło mnie naprowadzić na złe przejście zasilania. Ale kablami od innego samochodu kierowało mnie na złe ładowanie. Może komuś moja historia pomoże w przypadku słabego ładowania i standardowe procedury nie pomogą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #8 Napisano 1 Października 2012 natalia takie rzeczy to mozna bylo robic w tamtych autach ale nie teraz gdzie uklady elektroniczne sa mozna popalic przez to mokroprocesory itp. bo akumulator jest tlumikem pradu w calym ukladzie teraz wszystko sie sprawdza miernikiem ale nie zmienia faktu ze cala instalacja jest odporna na duze napiecie:D mi 3 miesiace temu poszedl regulator napiecia w nocy w aucie i popalilo mi wszyskie zarowki (mijania,drogowe/przeciwmgielne) o dziwo zadna postojowka nie spalila sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #9 Napisano 23 Października 2015 Odkopie. U mnie coraz czesciej dochodzi do calkowitego rozladowania aku. Wystarczy ze postoi pare dni i juz auta nie odpale (1.8T). Pobor pradu wylaczonego auta to 0.02A, czyli znikomy. Ladowanie na jalowym przy 0 urzadzen obciazajacych to 14.2V. Przy wlaczonych wszystkich odbiornikach pradu (swiatla mijania, drogowe, grzanie luster, szyb i siedzen, klima, nawiew na maxa,radio, awaryjne) to juz 11,8V. Ale wystarczy, ze zwieksze obroty do ok 1200rpm i ladowanie trzyma sie ladnie na 13.8V. Czy te wartosci sa w porzadku? Na testerze aku wychodzi, ze jest w porzadku, natomiast w czasie ladowania aku prostownikiem jedna cela w ogole sie nie gotuje i wyglada jak nowka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #10 Napisano 23 Października 2015 wartosci sa ok zdejmnij pasek i sprawdz sprzegielko na alternatorze ten akumulator prawdopodobnie jest uszkodzony (ta cela wlasnie ) ale daj do sprawdzenia pod obciazeniem (na cegi oporowe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeronimo Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2015 (edytowane) Te wartosci nie są oki, poniewaz przy normalnych wolnych obrotach i właczonych urzadzeniach jesli aku i alternator są oki powinno ci pokazywac minimum 14, a dobrze jak wskazuje 14,2, jesli tobie pokazuje ładowanie przy zwiekszonych obrotach to są dwie mozliwosci, alternator powoli pada lub wieksze prawdopodobienstwo że masz zwarcie na jakiejś celi i tak naprawde aku moze byc walniety, co przy dłuższym takim stanie może paść tobie alternator. Wstaw na chwile jakiś inny aku i sprawdź wtedy ładowanie i bedziesz miał odpowiedź. Jeśli chodzi o wartosci to przy rozładowanym aku powinno ci wskazywac na wolnych obrotach 14,5-14,7 Przy dobrym aku i alternatorze oraz właczonych urzadzeniach ładowanie powinno pokazywac 14,2. A tak przy okazji to jaki tester uzywałeś do sprawdzania aku? elektroniczny z drukarką? I jeszcze jedno że podczas ładowania aku to woda z kwasem w celach ma sie nie gotowac tylko delikatnie bulgotac. Edytowane 24 Października 2015 przez jeronimo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2015 Dziekuje za wskazowki. Testera na oczy nie widzialem, ale wydruk dostalem . Sprawdzil mi koleda w pracy. Co do tego gotowania, to mialem na mysli pojawiajace sie pecherzyki powietrza. Nie bulgotalo tak jak w czajniku Prostownik po parunastu godzinach pokazal naladowanie aku do pojemnosci ok 70% i juz dalej nie roslo. W przyszlym tygodniu podjade na test pod obciazeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2015 alternator powoli pada lub wieksze prawdopodobienstwo że masz zwarcie na jakiejś celi i tak naprawde aku moze byc walniety, jakby aku miał zwarcie to by nawet silnikiem nie zakrecił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #14 Napisano 25 Października 2015 We wtorek aku byl ladowany, do piatku palil elegancko. W piatek wieczorkiem na 10 min podlaczylem sie VAGiem, odpalilem na chwile silnik by sprawdzic ladowanie (14,2V bez obciazenia). O 10.00 w sobote odpalam i ****. No to szybki telefon do sasiada po assistance i po chwili auto odpalilo. Zrobilem trase 4km. Po 4h postoju znowu nie moglem odpalic. POnownie ratujac sie szelkami auto odpalilem i zrobilem traske z 10km. Po 3h auto z lekkim oporem odpalilo za 1szym razem. Wyciagnalem aku, by je zreanimowac na poniedzialek, bo w tedy jade po nowe aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeronimo Zgłoś #15 Napisano 26 Października 2015 (edytowane) Wymien aku bo po tym co opisujesz jestem pewny ze to jest tego przyczyna, poprostu aku nie trzyma ci juz pradu. Oczywiscie możesz też sprawdzić jaki prąd pobiera ci rozrusznik podczas uruchamiania. Po załozeniu innego aku, podczas uruchamiania auta sprawdx miernikiem ile spada prąd podczas uruchamiania, jesli sporo to możesz też miec problem z rozrusznikiem, który może pobierac za duzo prądu podczas uruchamiania. @kedpol Mylisz sie kolego. Edytowane 26 Października 2015 przez jeronimo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #16 Napisano 26 Października 2015 (edytowane) @kedpol Mylisz sie kolego. Akumulator ze zwarciem podczas testu na obciążenie widać (przy otwieralnym aku) że w celi się gotuje elektrolit a napięcie spada prawie zawsze do 0V. Aku ze zwarciem ma napięcie po takim teście ok 10,5 V. a wiesz co to jest opad mas czynnych w aku?? Edytowane 26 Października 2015 przez kedpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 26 Października 2015 Wymien aku bo po tym co opisujesz jestem pewny ze to jest tego przyczyna, poprostu aku nie trzyma ci juz pradu.Dzisiaj zawital w aucie nowy aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeronimo Zgłoś #18 Napisano 27 Października 2015 Akumulator ze zwarciem podczas testu na obciążenie widać (przy otwieralnym aku) że w celi się gotuje elektrolit a napięcie spada prawie zawsze do 0V. Aku ze zwarciem ma napięcie po takim teście ok 10,5 V.a wiesz co to jest opad mas czynnych w aku?? Przy otwieralnym aku oczywiscie że zobaczysz tylko weź pod uwage że 98% aku jakie ludzie posiadają to bezobsługowe. Zebys dokładnie sprawdził to musisz miec odpowiedni sprzet, a zwykly smiertelnik tego nie posiada. Druga sprawa to tak jak napisałem i to bez sprawdzania na sprzecie, to co kolega opisywał to odrazu stwierdzam że jego aku się konczy i nie trzyma pradu. To tyle. @Jericho I teraz jak masz miernik to sprawdź sobie ładowanie jakie ci pokazuje. Przy dobrym aku i alternatorze powinno wskazywac pomiedzy 14,2-14,5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #19 Napisano 12 Listopada 2015 I teraz jak masz miernik to sprawdź sobie ładowanie jakie ci pokazuje.Przy dobrym aku i alternatorze powinno wskazywac pomiedzy 14,2-14,5 Dzisiaj zrobilem ponowne pomiary na nowym 2tyg aku.Na rogrzanym silniku, wszystko powylaczane - 13,9-14.0V. Prawie wszystko powlaczane - 12,2V. (najwiecej pradu zre u mnie klima) Zwiekszylem deilkatnie obroty do 1200rpm - ok 13,8V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #20 Napisano 15 Listopada 2015 Witam panowie otóż nie chciał bym się tak wtrącać ale też nie chcę zakładać nowego tematu. Problem mam taki że również mam słabe ładowanie bez żadnego obciążenia mam 14 a jak włączę klimę światła radio to ładowanie mam 13,6 i nie wiem co jeszcze może na to wpływać alternator był na stole u gościa który się tym zajmuję zostały wymienione łożyska, komutator, i oczywiście regulator napięcia gdzie już nie chciałem zakładać żadnych zamienników i zakupiłem oryginał boscha. I podobno gościowi na stole pokazywało 14,4 a włożyłem do auta i **** jak przed regeneracją tak i po regeneracji. Co może być jeszcze powodem słabego ładowania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach