Skocz do zawartości
Jacek_Ignorek

Jak odróżnić 1Z od AFN?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę. Szukałęm na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Zaznaczam odrazu, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o passata. Jak odróżnić silnik 1Z od AFN? Czy są jakieś charakterystyczne elementy, które pozwolą stwierdzić jaki silnik? Odrazu mówię, że w dowodzie i na wlepce w bagażniku jest 1Z ale mam pewne wątpliwości czy silnik nie był zmieniony. Dzięki z góry za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poniżej masz foto 1 Z i AFN

1Z.jpg

AFN.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AFN ma EGR od przodu patrząc taką okrągłą puchę przy ssącym kolektorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnice miedzy dwoma wspomnianymi silnikami są jedynie w zakresie turbiny i to ona jest podstawowa różnicą, na pierwszy rzut oka odróżnisz silniki patrząc na węże do IC i na EGR, reszta jest taka sama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20100217478.jpg

 

20100217479.jpg

 

20100217480.jpg

 

20100217481.jpgOto kilka fotek mojego silnika może na ich podstawie ktoś mi pomoże, z góry przepraszam za brudny silnik ale wszyscy wiemy jaka pogoda i nie ma kiedy wyczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1Z mam taki sam:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg fotek i tego co siedzi u mnie pod maską mamy 1Z;)

 

1Z mam taki sam

No to już masz dwa potwierdzenia.

Edytowane przez Tuniek
Cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy tego mi było trzeba. Mam już jasność co do typu silnika choć mam wątpliwości co do jego mocy ale to inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1Z na 100%,a wątpliwości co do mocy to jakie masz????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
choć mam wątpliwości co do jego mocy ale to inna bajka.

Ojciec też ma B4 1Z i mam wrażenie, że mamy dwa różne silniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja muszę z moim udać się na hamownię bo on jest jak na 90 kucy za mocny. Poprzednio jeździłem autem o mocy 170KM i wydawało mi się że 90 to będzie muł a tu milutkie zaskoczenie. Są dwie opcje albo te 90 kucy jest w super stanie i tak ładnie ciągnie albo prawdą jest, że niby w Niecowni miał jakiegoś wirusa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mierzyłeś elastyczność jaką ma na poszczególnych biegach????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn? Powiem tak, że bardzo łądnie ciągnie już od 1500obr/min i prawie do końca dochodzi bez utraty mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na przykład 4-bieg 60-100km/h i jaki jest czas, 80-120km/h 5-bieg także zmierz czas

ja mam serie AFN w tym momencie to już będzie porównanie jakieś zawsze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na przykład 4-bieg 60-100km/h i jaki jest czas, 80-120km/h 5-bieg także zmierz czas

ja mam serie AFN w tym momencie to już będzie porównanie jakieś zawsze...

Ok zrobię tak, choć wiem że to nie jest miarodajne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej hamownia albo stanąć na kresce z jakąś 110-tką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym sposobem na rozróżnienie między 1Z a AFN jest zawór sterujący turbiną na ścianie grodziowej, a egr czy rury ic mogą się różnić sam widziałem kilka 1zetów z różnymi ale zawór zawsze daje pewną odpowiedź.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że na wlepce w bagażniku już sprawdzałeś. Ja na początku rozróżniałem je po osłonie na silniku, 1Z ma zazwyczaj małą osłonę, a AFN dużą. Ale widziałem parę Passatów z 1Z które miały dużą osłonę, tylko nie wiem czy tak montowała fabryka czy ktoś sobie po prostu przełożył.

Edytowane przez ManiekWRC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie.Różnice pomiędzy tymi silnikami najłatwiej sprawdzic po rozstawie śrób w kołach. AFN ma 5 x 100 i tarcze hamulcowe z tyłu - generalnie hamulce te same co w vr6. Na pierwszy rzut oka można je też rozróżnić po zaowrze sterowania turbiny (N75) w AFN-ie przewody sa czarne a !Z czerowno niebieskie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
generalnie hamulce te same co w vr6

 

Ale VR6 w B3, nie w B4..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności