Jacek_Ignorek Zgłoś #1 Napisano 17 Lutego 2010 Mam prośbę. Szukałęm na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Zaznaczam odrazu, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o passata. Jak odróżnić silnik 1Z od AFN? Czy są jakieś charakterystyczne elementy, które pozwolą stwierdzić jaki silnik? Odrazu mówię, że w dowodzie i na wlepce w bagażniku jest 1Z ale mam pewne wątpliwości czy silnik nie był zmieniony. Dzięki z góry za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #2 Napisano 17 Lutego 2010 poniżej masz foto 1 Z i AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #3 Napisano 17 Lutego 2010 AFN ma EGR od przodu patrząc taką okrągłą puchę przy ssącym kolektorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #4 Napisano 17 Lutego 2010 Różnice miedzy dwoma wspomnianymi silnikami są jedynie w zakresie turbiny i to ona jest podstawowa różnicą, na pierwszy rzut oka odróżnisz silniki patrząc na węże do IC i na EGR, reszta jest taka sama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2010 Oto kilka fotek mojego silnika może na ich podstawie ktoś mi pomoże, z góry przepraszam za brudny silnik ale wszyscy wiemy jaka pogoda i nie ma kiedy wyczyścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #6 Napisano 17 Lutego 2010 1Z mam taki sam:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #7 Napisano 17 Lutego 2010 (edytowane) Wg fotek i tego co siedzi u mnie pod maską mamy 1Z;) 1Z mam taki sam No to już masz dwa potwierdzenia. Edytowane 17 Lutego 2010 przez Tuniek Cytat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #8 Napisano 17 Lutego 2010 Dzięki koledzy tego mi było trzeba. Mam już jasność co do typu silnika choć mam wątpliwości co do jego mocy ale to inna bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #9 Napisano 17 Lutego 2010 1Z na 100%,a wątpliwości co do mocy to jakie masz???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #10 Napisano 17 Lutego 2010 choć mam wątpliwości co do jego mocy ale to inna bajka. Ojciec też ma B4 1Z i mam wrażenie, że mamy dwa różne silniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #11 Napisano 17 Lutego 2010 Ja muszę z moim udać się na hamownię bo on jest jak na 90 kucy za mocny. Poprzednio jeździłem autem o mocy 170KM i wydawało mi się że 90 to będzie muł a tu milutkie zaskoczenie. Są dwie opcje albo te 90 kucy jest w super stanie i tak ładnie ciągnie albo prawdą jest, że niby w Niecowni miał jakiegoś wirusa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #12 Napisano 17 Lutego 2010 a mierzyłeś elastyczność jaką ma na poszczególnych biegach???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #13 Napisano 17 Lutego 2010 Tzn? Powiem tak, że bardzo łądnie ciągnie już od 1500obr/min i prawie do końca dochodzi bez utraty mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #14 Napisano 17 Lutego 2010 na przykład 4-bieg 60-100km/h i jaki jest czas, 80-120km/h 5-bieg także zmierz czas ja mam serie AFN w tym momencie to już będzie porównanie jakieś zawsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek_Ignorek Zgłoś #15 Napisano 17 Lutego 2010 na przykład 4-bieg 60-100km/h i jaki jest czas, 80-120km/h 5-bieg także zmierz czasja mam serie AFN w tym momencie to już będzie porównanie jakieś zawsze... Ok zrobię tak, choć wiem że to nie jest miarodajne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2010 najlepiej hamownia albo stanąć na kresce z jakąś 110-tką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #17 Napisano 17 Lutego 2010 Najprostszym sposobem na rozróżnienie między 1Z a AFN jest zawór sterujący turbiną na ścianie grodziowej, a egr czy rury ic mogą się różnić sam widziałem kilka 1zetów z różnymi ale zawór zawsze daje pewną odpowiedź. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekWRC Zgłoś #18 Napisano 17 Lutego 2010 (edytowane) Widzę, że na wlepce w bagażniku już sprawdzałeś. Ja na początku rozróżniałem je po osłonie na silniku, 1Z ma zazwyczaj małą osłonę, a AFN dużą. Ale widziałem parę Passatów z 1Z które miały dużą osłonę, tylko nie wiem czy tak montowała fabryka czy ktoś sobie po prostu przełożył. Edytowane 17 Lutego 2010 przez ManiekWRC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
musick Zgłoś #19 Napisano 17 Lutego 2010 Panowie.Różnice pomiędzy tymi silnikami najłatwiej sprawdzic po rozstawie śrób w kołach. AFN ma 5 x 100 i tarcze hamulcowe z tyłu - generalnie hamulce te same co w vr6. Na pierwszy rzut oka można je też rozróżnić po zaowrze sterowania turbiny (N75) w AFN-ie przewody sa czarne a !Z czerowno niebieskie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #20 Napisano 17 Lutego 2010 generalnie hamulce te same co w vr6 Ale VR6 w B3, nie w B4.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach