Skocz do zawartości
Jacek_Ignorek

Jak odróżnić 1Z od AFN?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie sugerujmy się osłoną silnika. Wszystkie TDI po połowie 1995 roku miały już dużą osłonę silnika, więc to nie powinien być żaden odnośnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AFN ma 5 x 100 i tarcze hamulcowe z tyłu

1Z też posiada tarcze z tyłu, ale moim zdaniem najlepszym odróżnieniem 1Z od AFN jest właśnie rozstaw śrub 5x100.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U kolegi wlepka i dowód mówią o 1Z. Więc 4 śruby. A co jeśli będzie swap samego silnika? Zostają 4 śruby :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie sugerujmy się osłoną silnika. Wszystkie TDI po połowie 1995 roku miały już dużą osłonę silnika, więc to nie powinien być żaden odnośnik

 

no nie do końca tak jest-u mnie data produkcji 1.12.95,a osłona ciagle mała ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1Z duża osłone tarcze z tyłu i 4x100 :) a mi sie wydaje ze jeszcze pompa wygladem jest inna troche w afn i N75 ma inny :) i droższy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1Z też posiada tarcze z tyłu, ale moim zdaniem najlepszym odróżnieniem 1Z od AFN jest właśnie rozstaw śrub 5x100.

 

i tu też nie zawsze,znajomego pasek i golf z silnikiem AFN mają 4śruby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba swapowane. Z tego co sie orientuje to w b4 5 śrub miały 2.0 16V, VR6i, 1.9TDi (Afn) a 4 śruby cała reszta, w golfie III było tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znajomy też miał AFNa a mial 4x100 i nic nie bylo swapowane :) wszystko ORI :D więc na śruby nie można patrzeć :P a mial go z 1996 roku :] w wersji pacific :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znajomy też miał AFNa
A może niekoniecznie to był AFN ;) Szukając auta dla siebie różne cyrki widziałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AFNa a mial 4x100

A łyżka na to- niemożliwe :D Jeżeli AFN to na bank 5x100 ori 15"

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie. Twój kolega kupił chyba AFN-a o mocy 90 KM. Zauważcie że na allegro często się zdażają AFN-y np z 95 roku pffff

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie. Twój kolega kupił chyba AFN-a o mocy 90 KM. Zauważcie że na allegro często się zdażają AFN-y np z 95 roku pffff

na forum golfa już pisaliśmy o tym,że z fabryki różnie wychodziły samochody...MKIII z silnikiem AFN kolegi z forum wyszedł z rozstawem 4*100,a do tego z tyłu bębny i jest kilka takich autek na forum...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem u siebie problem z rozwiązaniem co to za silnik niby turbina i N75 jak w 1Z ale miał lepszego kopa niż inne 90 i przy okazji ściągania głowicy wyszło na jaw to, że wtryski były wsadzone z AFN-a, także może tu szukaj przyczyny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe co by powiedzial Wam rozstaw śrub w moim B4 gdzie bylo 4x100 :D a silnik PD 130 PS:mad:

ja zawsze sprawdzalem jak mialem wątpliwości ściągając wężyk parciany z turbo przy odpalonym silniku i jesli zasysalo palucha to afn jesli nie to 1z:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe co by powiedzial Wam rozstaw śrub w moim B4 gdzie bylo 4x100 a silnik PD 130 PS

a ja mówię tak jak auta z fabryki wyszły,a we wlepie nawet sprawdzali czy nie jest coś kombinowane i tak w 100% robili te auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

w Passacie B4 1,9 TDI 90KM (1Z?) z 1994 jaka powinna być osłona silnika mała czy duża? Czy możliwe jest że takiej osłony oryginale nie było, czy raczej ktoś "sobie pożyczył" jeśli takowej nie ma?

Pozdrawiam

Edytowane przez Marsal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
osłona silnika mała czy duża?

Ja mam dużą (1Z), ale kumpel miał małą przy tym samym silniku. Nie wiem od czego to zależało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam dużą (1Z), ale kumpel miał małą przy tym samym silniku. Nie wiem od czego to zależało.
Głównie od rocznika ;) Na początku dawali małe, ale już '96 szły duże (na pewno w maju '96 były duże).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest jeszcze w filtrach oleju. Jeżeli masz filtr Filtona z oznaczeniem OP 525 jest to 1Z, natomiat gdy jest OP 525/3 to afn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam golfa 3 z silnikiem 1.9 tdi mówiono mi że to 90 konna jednostka 1z 

Lecz ma zawór egr od góry 

Przy filtrze powietrza jest kostka i zawór n75 turbo ładnie gwizda i zbiera się tak od 1500 może od 2000 obr 

Muszę popatrzeć na wszystkie podcisnia bo znalazłem 1 wężyk przetarty wyieniony 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności