elmi_k Zgłoś #41 Napisano 20 Lutego 2010 O takim jaki trzeba ustawić jak pompa jest wyciągana z auta i tak było u mnie ale przecież od początku nie ma mowy o wyciąganiu. Nastawnik czyścić można bez wyciągania więc wyrwałeś się jak " Filip z konopi". Może Tobie uszczelniali całą pompę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcelvw Zgłoś #42 Napisano 20 Lutego 2010 panowie jeżeli chodzi o czyszczenie nastawnika to jak kolega elmi-k k napisał ustawia sie tylko dawke ,nie wyciąga sie pompy do czyszczenia nastawnika ,jeżeli już trzeba wyciągnąć pompę np. trzeba ją całą uszczelnić wtedy trzeba ustawić kąt ,. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #43 Napisano 20 Lutego 2010 Panowie, nie taki diabeł (chyba) straszny jak go malujemy... dzisiaj wyczyściłem pompe i wysuszyłem... po zapaleniu auta odrazu pojawiła sie ropka spod górnego dekielka, przynajmniej po 10min odpalonego auta! A wiec 3 torx'y i trojkątna i samemu sie za to zabiore, skoro mówicie że tam nic nie przestawie... Jak już ktoś napisał, pod dekielkiem będzie olej napędowy. Teraz pytanie ile go będzie i ew. jak sie zabezpieczyć żeby nie rozlał sie po silniku, bo później śmierdzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcelvw Zgłoś #44 Napisano 20 Lutego 2010 szmatka na około pompy i wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #45 Napisano 21 Lutego 2010 Był tu na forum temat o wymianie czujnika temperatury paliwa w AFN ilustrowany zdjęciami. Czujnik ten znajduje się pod tym dekielkiem który zamierzasz zdjąć. W tamtym temacie było kilka zdjęć pokazujących zdejmowanie dekielka i co pod nim zobaczysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #46 Napisano 21 Lutego 2010 Znalazłem temat wymiany czujnika paliwa na sąsiednim forum VW Golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=133277 Na naszym forum taką informacje znalazłem: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=46837 Może przyda sie do innych przerabiających mój temat! Co zauważyłem dzisiaj... Najwiecej tej ropki u mnie ciekanie jak auto jest zimne... CZy pod tym dekielkiem ma ciśnienia ropki? Dzisiaj rano po zrobieniu ok 10km spokojnej jazdy zamin zagrzało sie auto, to cała pompe miałem mokrą i w tych dziurkach z przodu pompy, az ropka stała... wiec czym prędzej musze to zrobić... Pytanie jeszcze... uszczelke wymieniac na zasadzie wyciągnąc starą i włożyć nowa czy czyścić powierzchnie, np. jakims papierkiem ściernym delikatnym? Jak wymienie uszczelkę podziele się napewno elefkatami mojej pracy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #47 Napisano 21 Lutego 2010 Pytanie jeszcze... uszczelke wymieniac na zasadzie wyciągnąc starą i włożyć nowa czy czyścić powierzchnie, np. jakims papierkiem ściernym delikatnym? wyciagnij stara przeczysc szmatka i zakladasz nowa. Uszczelka jest w takich rowkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J13L Zgłoś #48 Napisano 21 Lutego 2010 Witam Przejrzałem ten i kilka innych wątków i mam prośbę o pomoc - potrzebny w Białymstoku ktoś sprawdzony od nastawnika i pompy - problem który mam to trudne uruchamianie (mimo zainstalowania zaworu zwrotnego, dobrego aku, wymiany filtra paliwa) a od kilku dni spalnie na poziomie ....ok. 15l/100km (wlane 40 litrów przejechane 630 km) . Wszystko wskazuje na nastawnik pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #49 Napisano 21 Lutego 2010 Jeszcze jedno pytanko... z racji że dysponuje ETKA6 nie umiem, lub nie wiem jak, ale w kazdym razie nie potrafie odnazlezc pompy wtryskowej... potrzebuje numer uszczelki dekielka... Znalazlem numer 028 130 717 A, ale to chyba uszczelka pod nastawnik, prawda? A jaki będzie numer uszczelki pod dekielek? Jaki wogle numer ma nasza pompa wtryskowa (do AFN'a, w gwoli ścisłości) - 028 130 115 A ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #50 Napisano 21 Lutego 2010 028130115AX - pompa wtryskowa (AFN, AVG) 028130717A - uszczelka pod dekielek (pierscien uszczelniajacy) 038198051D - komplet uszczelek pompy wtryskowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #51 Napisano 25 Lutego 2010 Panowie, jeszcze zapytam... jakie oznaczenie ma pompa w AFN'ie? VP44 czy VP37, bo google różnie podpowiada...?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #52 Napisano 25 Lutego 2010 VP44 czy VP37 VP37 Oznaczenie: VE4/10E2075R638-3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelone28 Zgłoś #53 Napisano 25 Lutego 2010 AFN - zawsze vp 37 pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pietrass Zgłoś #54 Napisano 3 Marca 2010 Witam! Ja zauważyłem na parkingu plamkę ropy pod samochodem. Obejrzałem pompę i po wysuszeniu i uruchomieniu silnika widocznie robi się wilgotna w okolicy górnego "dekielka". . Po przestudiowaniu forum widzę, że można to bez jakiś większych problemów wyeliminować we własnym zakresie wymieniając górną uszczelkę. Wobec tego jeszcze dla upewnienia się mam dwa pytania: -czy na pewno po wymianie tylko i wyłącznie wspomnianej uszczelki pompa nie wymaga regulacji? -oraz jakbyście byli uprzejmi podać oznaczenie tej uszczelki, oraz pompy (1.9 TDI 90km AHH) żeby było wiadomo o co pytać w sklepie. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #55 Napisano 3 Marca 2010 A też masz tą dziwną śrubę trójkątną? Ja nie mam pomysłu jak to odkręcić... Klucz 6 za maly, 7 za duży (klucze coval'a)... Forumowicze piszą o zmodyfikowanej wersji tych kluczy co wymieniłem, ale niestety nie wiem na czym ta modyfikacja ma polegac? Chyba przejade się do Castoramy i popatrze za ów kluczem, lub podobnym... Ewentualnie kupie klucz nasadowy 7 i go sklepie... A jeszcze pytanko... jaka śrubą ew. zastąpić tą śrube z trójkątnym łbem... tzn co to powinna być za śruba - gdzieś na forum czytałem, że ktoś ją sobie zamienił na normalną, ale nie powiedział jaka to śruba, a nie chce mi się rozkręcać auta i poźniej cisnąć ze sruba w kieszeni do kastoramy żeby dopasować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pietrass Zgłoś #56 Napisano 3 Marca 2010 (edytowane) Tak, też mam taką śrubę. To jest śruba serwisowa. Podobno można odkręcić kluczem energetycznym typu K-2T Coś takiego powinno pasować: http://www.allegro.pl/item937459927_klucz_krzyzowy_energetyczny_uniwersalny_fv_nowy.html To jak z tą pompą, ew uszczelką? O co dokładnie pytać w sklepie? Edytowane 3 Marca 2010 przez Pietrass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #57 Napisano 3 Marca 2010 O co dokładnie pytać w sklepie? O uszczelkę pokrywy pompy wtryskowej. Jest taka sama jak do AFN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #58 Napisano 3 Marca 2010 Ja kupowałem w InterCars'ie podając numery 028 130 717A i płaciłem 9.20zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #59 Napisano 3 Marca 2010 Klucz do nastawnika Aukcja zakonczona: http://www.motoallegro.pl/item876652028_klucz_do_nastawnika_dawki_paliwa_vw_gruptarnow.html ale mozna zapytac sprzedajacego. Badz tutaj: http://esklep.hoffman.auto.pl/product_info.php?products_id=68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #60 Napisano 3 Marca 2010 elmi_k a czy tą śruba reguluje się dawkę paliwa czy tylko tak jest napisane w aukcji dla szybszego odnalezienia ów klucza? Żeby nie było że odkręce śrubę i rozreguluję pompę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach