TediAFN Zgłoś #21 Napisano 30 Października 2012 podłączyłem do przewodów z kostki po 2 świece na jeden kabelek z kostki, Obojętna jest kolejność świec do przewodów? Wydaje mi się że chyba raczej tak bo oba przewody są takie same ale zapytać nie zaszkodzi i dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #22 Napisano 30 Października 2012 Obojętna jest kolejność świec do przewodów? Wydaje mi się że chyba raczej tak bo oba przewody są takie same ale zapytać nie zaszkodzi i dzięki za pomoc Tak, obojętne, ale najlepiej podłącz omijając wtyczkę, wszelkiego rodzaju połączenia to spadek napięcia=słabsze grzanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #23 Napisano 31 Października 2012 Więc tak wszystko niby już zrobiłem i pokażę jak a potem proszę o opinie z wykonanej pracy, jeśli zrobione jest dobrze to komuś może się jeszcze przyda i nie będzie musiał tyle kasy na oryginalną listwę bulić a jeśli źle to proszę o rady w celu udoskonalenia dzieła. Więc tak z materiałów i rzeczy, które użyłem do wykonania: - 140cm przewodu o przekroju 2,5mm - 4 konektory żeńskie izolowane (rozmiaru nie podam bo nie wiem, były za duże na świece ale ładnie dały się podgiąć i jest git ) - 2 -//- nie izolowane ż/m - 140cm koszulki termicznej 3,5 mm - niecałe 100cm koszulki 8mm - lutownica i nóż Odmierzamy odcinki przewodów jakie będą nam potrzebne do każdej świecy. Ze względu na to, że przewody są podwójne trzeba było je rozdzielić i tu warto pamiętać o tym przy zakupie żeby kupić 70-80cm podwójnego, a nie jak ja kupiłem 150cm podwójnego i sporo mi zostało Na odmierzone przewody zakładałem koszulkę termiczną 3,5mm z takiej fajnej jakby elastycznej gumy a zrobiłem tak dlatego, że ładnie to wygląda w czarnym i dodatkowo osłania przewód. Później przewody od 4 i 3 świecy łączymy razem i podłączamy w moim przypadku do konektora nie izolowanego i dodatkowo ja je lutowałem i to samo robimy z przewodami do świecy 1 i 2. Na drugich końcach wszystkich przewodów montujemy konektory okrągłe izolowane które później będziemy wsuwać bezpośrednio na świece Na koniec każdy komplet podwójnych przewodów wkładałem w koszulkę termiczną 8mm co sprawiło że przewody łanie się połączyły i nie będą się plątać przy silniku. A efekt końcowy wygląda tak Na koniec mam jeszcze pytania bo nie zamontowałem jeszcze tego w samochodzie bo wolę się upewnić dwa razy zanim jakiś kabelek odetnę Czy użyty przeze mnie kabel będzie na pewno dobry? Czy w zaznaczonym miejscu przecinam przewody i montuje tam wsuwkę do konektora i podłączam? Czy tam gdzie zaznaczyłem jest wtyczka do listwy którą da się wyjąć? I na koniec najważniejsze czy można spokojnie podłączyć moje wypociny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #24 Napisano 31 Października 2012 (edytowane) Więc tak wszystko niby już zrobiłem i pokażę jak a potem proszę o opinie z wykonanej pracy, jeśli zrobione jest dobrze to komuś może się jeszcze przyda i nie będzie musiał tyle kasy na oryginalną listwę bulić a jeśli źle to proszę o rady w celu udoskonalenia dzieła. Więc tak z materiałów i rzeczy, które użyłem do wykonania: - 140cm przewodu o przekroju 2,5mm - 4 konektory żeńskie izolowane (rozmiaru nie podam bo nie wiem, były za duże na świece ale ładnie dały się podgiąć i jest git ) - 2 -//- nie izolowane ż/m - 140cm koszulki termicznej 3,5 mm - niecałe 100cm koszulki 8mm - lutownica i nóż Odmierzamy odcinki przewodów jakie będą nam potrzebne do każdej świecy. Ze względu na to, że przewody są podwójne trzeba było je rozdzielić i tu warto pamiętać o tym przy zakupie żeby kupić 70-80cm podwójnego, a nie jak ja kupiłem 150cm podwójnego i sporo mi zostało Na odmierzone przewody zakładałem koszulkę termiczną 3,5mm z takiej fajnej jakby elastycznej gumy a zrobiłem tak dlatego, że ładnie to wygląda w czarnym i dodatkowo osłania przewód. Później przewody od 4 i 3 świecy łączymy razem i podłączamy w moim przypadku do konektora nie izolowanego i dodatkowo ja je lutowałem i to samo robimy z przewodami do świecy 1 i 2. Na drugich końcach wszystkich przewodów montujemy konektory okrągłe izolowane które później będziemy wsuwać bezpośrednio na świece Na koniec każdy komplet podwójnych przewodów wkładałem w koszulkę termiczną 8mm co sprawiło że przewody łanie się połączyły i nie będą się plątać przy silniku. A efekt końcowy wygląda tak Na koniec mam jeszcze pytania bo nie zamontowałem jeszcze tego w samochodzie bo wolę się upewnić dwa razy zanim jakiś kabelek odetnę Czy użyty przeze mnie kabel będzie na pewno dobry? Czy w zaznaczonym miejscu przecinam przewody i montuje tam wsuwkę do konektora i podłączam? Czy tam gdzie zaznaczyłem jest wtyczka do listwy którą da się wyjąć? I na koniec najważniejsze czy można spokojnie podłączyć moje wypociny? Śmiało możesz podpinać, powiem ci ze ja znalazłem takie okrągłe, które wchodziły na wcisk, cos takiego: http://allegro.pl/konektor-okragly-4-gniazdo-cena-za-10-szt-8452-i2746526102.html jest sprężynująca i super mocno trzyma, poza tym nie dawaj wsuwek konektorowych tylko przetnij i polutuj zaizoluj twoje dzieło z oryginałem Edytowane 31 Października 2012 przez slawciol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TediAFN Zgłoś #25 Napisano 31 Października 2012 W takim razie dzięki wielkie kolego za pomoc i oczywiście zastosuję się do wskazówek. Wrzucę fotę jeszcze jak już wszystko będzie w aucie podłączone przyda się na przyszłość dla innych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
queke Zgłoś #26 Napisano 12 Listopada 2012 witam, mam pytanie. lepiej jest puścić dwa kabelki po 2,5mm i do każdego z nich podłączyć po dwie świece czy dać 4mm i wszystkie świece z nim spiąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GMir Zgłoś #27 Napisano 12 Listopada 2012 witam, mam pytanie. lepiej jest puścić dwa kabelki po 2,5mm i do każdego z nich podłączyć po dwie świece czy dać 4mm i wszystkie świece z nim spiąć? 2x2,5 , minimalnie mniejszy spadek napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ezio Zgłoś #28 Napisano 15 Grudnia 2012 A mi moją listwę udało się połatać. Tam gdzie popękały pokleiłem super glue i dodatkowo pozakładałem koszulki termokurczliwe i trzyma się super. Kolega twierdzi że do swojego kupił taką listwę na szrocie ze skody i idealnie pasuje. A skoda ponoć lepsza dostępność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk73 Zgłoś #29 Napisano 16 Grudnia 2012 (edytowane) <p> Latem w ASO zapłaciłem za listwę 220 zł.Cena jak za takie "dziadostwo, kawałek gumy" to jakaś kompletna porażka.Niestety za póżno znalazłem ten temat na forum. Teraz zrobiłbym inaczej, nigdy bym nie kupił nowej listwy.</p> Edytowane 16 Grudnia 2012 przez kamyk73 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian_nowy Zgłoś #30 Napisano 15 Stycznia 2013 W moim też ta listwa nie wygląda za dobrze, ale mam już na to sposób... Kupiłem wiązkę od Renówki (nie pamiętam modelu, bo to trochę dawno było) w każdym razie sprawdziłem jakie autko ma te same świece co Pasio... no i znalazłem Renówkę, zamówiłem wiązkę - stan nówka Zapłaciłem około 40zł. Czekam tylko jak oryginalna przestanie funkcjonować i wezmę się za robótkę. Ominę okrągłe złącze wielopinowe i podłączę się wprost pod bezpiecznik. Pozdrawiam !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach