Skocz do zawartości
kiewel

listwa świec żarowych TDI 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

podłączyłem do przewodów z kostki po 2 świece na jeden kabelek z kostki,

Obojętna jest kolejność świec do przewodów? Wydaje mi się że chyba raczej tak bo oba przewody są takie same ale zapytać nie zaszkodzi ;) i dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obojętna jest kolejność świec do przewodów? Wydaje mi się że chyba raczej tak bo oba przewody są takie same ale zapytać nie zaszkodzi ;) i dzięki za pomoc

 

Tak, obojętne, ale najlepiej podłącz omijając wtyczkę, wszelkiego rodzaju połączenia to spadek napięcia=słabsze grzanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak wszystko niby już zrobiłem i pokażę jak a potem proszę o opinie z wykonanej pracy, jeśli zrobione jest dobrze to komuś może się jeszcze przyda i nie będzie musiał tyle kasy na oryginalną listwę bulić a jeśli źle to proszę o rady w celu udoskonalenia dzieła.

 

Więc tak z materiałów i rzeczy, które użyłem do wykonania:

- 140cm przewodu o przekroju 2,5mm

- 4 konektory żeńskie izolowane (rozmiaru nie podam bo nie wiem, były za duże na świece ale ładnie dały się podgiąć i jest git ;) )

- 2 -//- nie izolowane ż/m

- 140cm koszulki termicznej 3,5 mm

- niecałe 100cm koszulki 8mm

- lutownica i nóż

c123ffeba85e8bf1m.jpg 4eef5df61ca7ba80m.jpg

 

Odmierzamy odcinki przewodów jakie będą nam potrzebne do każdej świecy. Ze względu na to, że przewody są podwójne trzeba było je rozdzielić i tu warto pamiętać o tym przy zakupie żeby kupić 70-80cm podwójnego, a nie jak ja kupiłem 150cm podwójnego i sporo mi zostało :)

Na odmierzone przewody zakładałem koszulkę termiczną 3,5mm z takiej fajnej jakby elastycznej gumy a zrobiłem tak dlatego, że ładnie to wygląda w czarnym i dodatkowo osłania przewód.

94bbee46f62fa421m.jpg

Później przewody od 4 i 3 świecy łączymy razem i podłączamy w moim przypadku do konektora nie izolowanego i dodatkowo ja je lutowałem

94bbee46f62fa421m.jpg

i to samo robimy z przewodami do świecy 1 i 2.

Na drugich końcach wszystkich przewodów montujemy konektory okrągłe izolowane które później będziemy wsuwać bezpośrednio na świece

bfa65c9f87bd027em.jpg

Na koniec każdy komplet podwójnych przewodów wkładałem w koszulkę termiczną 8mm co sprawiło że przewody łanie się połączyły i nie będą się plątać przy silniku. A efekt końcowy wygląda tak

1bcfec89fab163f4m.jpg

 

 

Na koniec mam jeszcze pytania bo nie zamontowałem jeszcze tego w samochodzie bo wolę się upewnić dwa razy zanim jakiś kabelek odetnę ;) Czy użyty przeze mnie kabel będzie na pewno dobry?

8ae6bb185c5f52d9m.jpg

Czy w zaznaczonym miejscu przecinam przewody i montuje tam wsuwkę do konektora i podłączam? Czy tam gdzie zaznaczyłem jest wtyczka do listwy którą da się wyjąć?

a421ab156b80576bm.jpg

I na koniec najważniejsze czy można spokojnie podłączyć moje wypociny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc tak wszystko niby już zrobiłem i pokażę jak a potem proszę o opinie z wykonanej pracy, jeśli zrobione jest dobrze to komuś może się jeszcze przyda i nie będzie musiał tyle kasy na oryginalną listwę bulić a jeśli źle to proszę o rady w celu udoskonalenia dzieła.

 

Więc tak z materiałów i rzeczy, które użyłem do wykonania:

- 140cm przewodu o przekroju 2,5mm

- 4 konektory żeńskie izolowane (rozmiaru nie podam bo nie wiem, były za duże na świece ale ładnie dały się podgiąć i jest git ;) )

- 2 -//- nie izolowane ż/m

- 140cm koszulki termicznej 3,5 mm

- niecałe 100cm koszulki 8mm

- lutownica i nóż

c123ffeba85e8bf1m.jpg 4eef5df61ca7ba80m.jpg

 

Odmierzamy odcinki przewodów jakie będą nam potrzebne do każdej świecy. Ze względu na to, że przewody są podwójne trzeba było je rozdzielić i tu warto pamiętać o tym przy zakupie żeby kupić 70-80cm podwójnego, a nie jak ja kupiłem 150cm podwójnego i sporo mi zostało :)

Na odmierzone przewody zakładałem koszulkę termiczną 3,5mm z takiej fajnej jakby elastycznej gumy a zrobiłem tak dlatego, że ładnie to wygląda w czarnym i dodatkowo osłania przewód.

94bbee46f62fa421m.jpg

Później przewody od 4 i 3 świecy łączymy razem i podłączamy w moim przypadku do konektora nie izolowanego i dodatkowo ja je lutowałem

94bbee46f62fa421m.jpg

i to samo robimy z przewodami do świecy 1 i 2.

Na drugich końcach wszystkich przewodów montujemy konektory okrągłe izolowane które później będziemy wsuwać bezpośrednio na świece

bfa65c9f87bd027em.jpg

Na koniec każdy komplet podwójnych przewodów wkładałem w koszulkę termiczną 8mm co sprawiło że przewody łanie się połączyły i nie będą się plątać przy silniku. A efekt końcowy wygląda tak

1bcfec89fab163f4m.jpg

 

 

Na koniec mam jeszcze pytania bo nie zamontowałem jeszcze tego w samochodzie bo wolę się upewnić dwa razy zanim jakiś kabelek odetnę ;) Czy użyty przeze mnie kabel będzie na pewno dobry?

8ae6bb185c5f52d9m.jpg

Czy w zaznaczonym miejscu przecinam przewody i montuje tam wsuwkę do konektora i podłączam? Czy tam gdzie zaznaczyłem jest wtyczka do listwy którą da się wyjąć?

a421ab156b80576bm.jpg

I na koniec najważniejsze czy można spokojnie podłączyć moje wypociny?

Śmiało możesz podpinać, powiem ci ze ja znalazłem takie okrągłe, które wchodziły na wcisk, cos takiego: http://allegro.pl/konektor-okragly-4-gniazdo-cena-za-10-szt-8452-i2746526102.html jest sprężynująca i super mocno trzyma, poza tym nie dawaj

wsuwek konektorowych tylko przetnij i polutuj zaizoluj twoje dzieło z oryginałem ;-)

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie dzięki wielkie kolego za pomoc i oczywiście zastosuję się do wskazówek. Wrzucę fotę jeszcze jak już wszystko będzie w aucie podłączone przyda się na przyszłość dla innych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanie. lepiej jest puścić dwa kabelki po 2,5mm i do każdego z nich podłączyć po dwie świece czy dać 4mm i wszystkie świece z nim spiąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mam pytanie. lepiej jest puścić dwa kabelki po 2,5mm i do każdego z nich podłączyć po dwie świece czy dać 4mm i wszystkie świece z nim spiąć?

 

2x2,5 , minimalnie mniejszy spadek napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi moją listwę udało się połatać. Tam gdzie popękały pokleiłem super glue i dodatkowo pozakładałem koszulki termokurczliwe i trzyma się super. Kolega twierdzi że do swojego kupił taką listwę na szrocie ze skody i idealnie pasuje. A skoda ponoć lepsza dostępność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

<p>

Latem w ASO zapłaciłem za listwę 220 zł.Cena jak za takie "dziadostwo, kawałek gumy" to jakaś kompletna porażka.Niestety za póżno znalazłem ten temat na forum. Teraz zrobiłbym inaczej, nigdy bym nie kupił nowej listwy.</p>

Edytowane przez kamyk73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim też ta listwa nie wygląda za dobrze, ale mam już na to sposób...

Kupiłem wiązkę od Renówki (nie pamiętam modelu, bo to trochę dawno było) w każdym razie sprawdziłem jakie autko ma te same świece co Pasio... no i znalazłem Renówkę, zamówiłem wiązkę - stan nówka :) Zapłaciłem około 40zł. Czekam tylko jak oryginalna przestanie funkcjonować i wezmę się za robótkę. Ominę okrągłe złącze wielopinowe i podłączę się wprost pod bezpiecznik. Pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności