gregus Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2010 przymierzam się do takiej modyfikacji w moim B4 czy ktoś już robił coś podobnego? czy wystarczy wziąć, jakikolwiek pas tylny z B3/B4 i podmienić? na co zwrócić uwagę, ewentualnie z czym może być problem? a może ktoś ma fabrycznie B3/B4 z takim pasem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #2 Napisano 5 Stycznia 2010 fabrycznie takiego pasa nie bylo ale mozna go zamontowac problem bedzie tylko z miejscem montazu tego wybieraka, napinacza musi byc on zaraz za kanapą a tam nie ma do czego go przykręcić wiec nie bedzie to takie proste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #3 Napisano 5 Stycznia 2010 kanapę mam dzieloną 2/3 - 1/3 (kombi), w związku z tym lepiej kombinować z prawym tylnym czy lewym tylnym na podmianę? - jeśli prawy to montaż może być faktycznie problematyczny ale za to pas będzie bezpiecznie "opierać się" o oparcie z tyłu - jeśli lewy to z montażem nie powinno być kłopotu bo miejsce się wygospodaruje w "szparze" dzielenia kanapy ale wtedy może istnieć zagrożenie, że pas "przeleci" przez "odstęp" w dzieleniu oparcia... muszę jakoś to sensownie wykombinować, żeby można było pewnie fotelik zamocować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 5 Stycznia 2010 Ciężko będzie, zwijacz pasa musi mieć po 1 bardzo dobre podparcie, po 2 musi być pod odpowiednim kątem do poziomu bo inaczej nie będzie się rozwijać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 5 Stycznia 2010 I nie będzie się właściwie blokować a najważniejsze to o czym wspomniałeś-punkt podparcia, tego nie widzę w sposób racjonalny i bezpieczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #6 Napisano 5 Stycznia 2010 Zrób jak w sharanie, pas z sufitu. Nie wiem jak z mocowaniem ale pas ze zwijaczem możesz kupić taki jak ten http://allegro.pl/item858460014_sharan_01_pas_bezpieczenstwa_tylny_srodkowy_pasy.html pierwszy lepszy, może są tańsze itp. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2010 a może były w czymś pasy trójpunktowe regulowane "szlufką" a nie bezwładnościowe? nie jestem pewien ale takie coś mogło być w ładzie 2105 czy fiat 125p... tyle że nie pamiętam bo to nie musi być pas bezwładnościowy - wystarczy żeby był 3 punktowy, bo docelowo tam ma stać fotelik - a takie coś by chyba uprościło konstrukcję i realizację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldek Zgłoś #8 Napisano 6 Stycznia 2010 Prawdopodobnie jakiś upierdliwy misiak lub gość od przeglądów może się przyczepić. Raczej nie wolno ingerować w fabryczne systemy bezpieczeństwa biernego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #9 Napisano 6 Stycznia 2010 bo docelowo tam ma stać fotelik A ja wlasnie z tego powodu zaniechal bym staran umieszczenie jakiegokolwiek pasa z tylu. Skoro nie ma miejsc montazowych, to skad pewnosc ze twoja wymyslona i zrealizowana konstrukcja bedzie bezpieczna i w razie wypadku nie oderwie sie od karoserii? To jest jednak zycie i nie trudno przekombinowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek_rz Zgłoś #10 Napisano 6 Stycznia 2010 skad pewnosc ze twoja wymyslona i zrealizowana konstrukcja bedzie bezpieczna i w razie wypadku nie oderwie sie od karoserii? Jeśli tej pewności nie ma, a nie ma, to bym nie ryzykował. Przecież chcesz zabezpieczyc swój NAJWIĘKSZY skarb... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 6 Stycznia 2010 Kup fotelik z własnymi pasami bezpieczeństwa a sam fotelik zapnij tylko biodrowym, taka konfiguracja się sprawdza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #12 Napisano 6 Stycznia 2010 Pas można wykorzystać z renault scenica, jak dobrze pamiętam był tam taki patent że w suficie był zamontowany cały pas z podwójnymi klamrami. Ale jak to ma być dla dziecka to nie pchał bym się w takie coś, i na pewno lepiej w tedy dołożyć do dobrego fotelika z własnymi pasami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2010 Po pierwsze do czego to przymocować...Jakoś tego nie widzę Zresztą bezpieczeństwo maluszka jest NR1!Poza tym w fotelikach są pasy szelkowe...Tylko go pożądnie przymocuj i będzie OK.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #14 Napisano 7 Stycznia 2010 Pas można wykorzystać z renault scenica, jak dobrze pamiętam był tam taki patent że w suficie był zamontowany cały pas z podwójnymi klamrami. Ale jak to ma być dla dziecka to nie pchał bym się w takie coś, i na pewno lepiej w tedy dołożyć do dobrego fotelika z własnymi pasami. O tym właśnie napisałem na przykładzie Sharana. Pas z sufitu 2 klamry, z jednej strony ori Passatoska spinka by pasowała a z drugiej strony można by dodać też z Passata lub Sharana tylko, że Sharan ma w fotelach. Jest jeszcze kwestia mocowania pasa w suficie. Na wysokości tylnego słupka jest wzmocnienie tak jakby pałąk ale nie wiem jak z montażem do niego takiego pasa. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #15 Napisano 7 Stycznia 2010 lepszy sprawny 2 punktowy niż taka niepewna przeróbka 3 punktowa, chyba nie muszę pisać jakie siły działają podczas wypadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #16 Napisano 7 Stycznia 2010 Jestem tego samego zdania, ale to forum techniczne więc pisze jak można by to zrobić, a nie namawiam do tego ani odradzam bo według mnie to bez sensu, jak ktoś chce to i tak to zrobi. Myślę że autor tematu wie co się wiąże z taka modyfikacją i nie trzeba go o tym uświadamiać w 5 kolejnych postach. Odradzanie albo doradzanie nie wnosi nic do tematu. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #17 Napisano 13 Stycznia 2010 no fajnie... dzięki za tyle wypowiedzi prostując: 1) fotelik ma własne pasy, 2) pas w samochodzie ma służyć do przymocowania na sztywno fotelika do kanapy i tu dwupunktowy się nie sprawdzi bo mocowanie jest na 3 punktowy, 3) zamontować jest gdzie bo przecież jest biodrowy, dwupunktowy; część pasa (okalająca) będzie biegła za kanapą (i na niej się wspierało); do kanapy z tyłu zostanie zamocowana prowadnica aby pas nie ślizgał się po okolicy a trzymał ustalonego toru, 4) o bezpieczeństwo nie ma się co martwić bo to nie będzie sztukowanie czegoś czego nie ma tylko podmiana pasa na fabrycznych punktach 5) być może można to nazwać ingerencją w bezpieczeństwo bierne, ale wątpię aby każdy policjant czy serwisant pamiętał jakie pasy i w których miejscach są mocowane we wszystkich modelach i konfiguracjach, 6) modyfikacja z mocowaniem na suficie to dobry pomysł, ale będzie oznaczała dużą ingerencję i raczej nie ufał bym takiej przeróbce Czytając wasze wypowiedzi, przyszło mi do głowy inne rozwiązanie: - pozostawienie pasa biodrowego - doczepienie pasa okalającego kanapę Zastosowanie: - pas biodrowy mocuje na sztywno podłoże: 2 punkty zaczepienia - pas dodatkowy to stabilizator, zapobiegający niekontrolowanemu chwianiu się fotelika Obydwa pasy regulowane są ręcznym naciągiem na sztywno więc nie powinno być problemu ze stabilnością takiego rozwiązania. Na pewno będzie to lepsze niż zamocowanie takiego fotelika tylko pasem 2 punktowym - w takim przypadku dziecko razem z fotelikiem wylatuje jak z katapulty odbijając się przy tym od sufitu (oczywiście w razie gwałtownego hamowania lub stłuczki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 14 Stycznia 2010 4) o bezpieczeństwo nie ma się co martwić bo to nie będzie sztukowanie czegoś czego nie ma tylko podmiana pasa na fabrycznych punktach Nadal będzie to druciarstwo, jak mówisz o podmianie na fabrycznych punktach, jak trzeciegu punktu nie masz? Właśnie zrobienie trzeciego punktu będzie drutem. Powiedz mi jeszcze jak fotelik zapięty pasem biodrowym może wylecieć w powietrze przy jakimkolwiek zdarzeniu drogowym? Jak baza jest na sztywno spięta to nie ma takiej możliwości, a jak Twój fotelik to umożliwia to jak najszybciej go wymień-szkoda zdrowia dziecka. Nie kombinuj za dużo bo robisz przerost formy nad treścią a do poprawy bezpieczeństwa się nawet nie zbliżasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #19 Napisano 16 Stycznia 2010 mój fotelik jako taki nie ma bazy, tylko punkty przelotowe mocowania pasa jak ktoś ma taki z bazą do wypożyczenia fotelik typu kołyska dla niemowlaka to ja chętnie ... a może jest jakaś firma, która potrafi zrobić takie modyfikacje z atestem? (pytanie z ciekawości, bo może ktoś coś słyszał) ... no cóż... na razie maluch będzie zajmować jedno z "pełnych" miejsc, choć najbezpieczniej by miał w środku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach