Skocz do zawartości
Cinek668

doświetlanie zakrętów b3 ;)

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie mi się kolejna myśl nasunęła Jak ktoś się podepnie pod przełącznik kierunkowskazów, to dzięki tamu będzie ładnie sygnalizować zamierzone manewry, czyli to czego 90% kierowców nie potrafi robić

Jeśli do tej pory tego nie robili to i tak się nie nauczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli do tej pory tego nie robili to i tak się nie nauczą.

Dlaczego, skoro będą chcieli sobie doświetlić pobocze? To wejdzie im w nawyk włączanie kierunku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przed zjazdem z drogi - skrętem nie włączenie kierunku to już masakra, ale przy zmianie pasa to tak jak pisałem wcześniej większość z nas - kierowców włącza kierunek do potwierdzenia zmiany pasa a nie zasygnalizowania zamiaru zmiany pasa. Stąd programowalność czasu załączania halogenu jest dobrą sprawą.

 

Aż mnie korci normalnie, żeby zamontować halogeny i na próbę kupić to ustrojstwo wszak to tylko 80 zł ale, raz że zimno, dwa cała operacja w moim przypadku nie zamknęłaby się w 80 zł a już tapicerkę kupiłem i... no wiecie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łatwiejsze od dekodowanie GALA wydaje mi się wyłączenie systemu kiedy zapięty jest 4 lub 5 bieg. No albo kupić za 1200 zł gotowy zestaw hella dynaview ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie,ale jak patrzę nieraz jak to doświetlanie działa,to śmieję się sam do siebie,bo dlaczego nie ma czujnika zmierzchu...np. widziałem jak jedzie Merc w dzień i to się zapala...moim zdaniem bez sensu,bo nic nie daje.

 

dobry elektronik zrobiłby to na bank i wcale nie pod żadne kierunkowskazy,bo właśnie przy zmianie pasa ruchu byłby problem.Może to działa na zasadzie jakiegoś czujnika przechyłu...nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarówno kierunkowskazu - opóźniony start, oraz skrętu kierownicy - zakręty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie elektronika nie zna granic, a więc możnaby bylo:

 

jak jest kierownica to tuz za nia wstawic obrotowa zabawke, gdzie przy 90 stopniach skrecajac kierownicą w dana strone zapala sie dany reflektor(przyjmujac pelny obrot 360 stopni),

najlepiej miec oddzielny włącznik do tej funkcji [off/on] .

przy kierunkach kiepski pomysl :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy kierunkach zawsze działa w autach z fabrycznym doświetlaniem, tylko opcja ta wyłączana jest po przekroczeniu pewnej prędkości. Nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby przy skręcie 90" nie doświetlało mi narożnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

90stopni może być za dużo. Taki doświetlacz musi działać od praktycznie początku skrętu i dla tego jest on podłączony do kierunków, włącza się razem z nimi. To coś powinno doświetlać zakręt od początku jak w niego się wchodzi bo rzadko kiedy od razu skręcasz pod kątem 90stopni, a lepiej mieć cały zakręt podświetlony już od początku a nie dopiero jak koła będa pod kątem 90stopni.

 

PS fajnie by mieć parę diod białych zamontowanych w tych zaślepkach imitujących kierunki przy reflektorach głównych. Można by wykorzystać takie diody do jazdy dziennej i podłączyć je pod kierunki.

Edytowane przez kat825

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie koła pod kątem 90stopni, moze i przesadziłem ale okolo skretem kierownica 40 stopni równowartosc jak na zegarze około 7 min .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to już lepiej, tylko czy to by wypaliło i czy dało by radę jakoś technicznie to wykonać aby nie sypało się po każdym skręcie kierownicy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze to czytalem ten temat na poczatku i mi sie przysnilo jak jade ;p vw maniac wiem

 

ja tylko dałem plan, a elektronika nie zna granic jak powiedzialem, partacz zrobi wiadomo jak, fachowiec sobie poradzi aby bylo idealnie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko ok, ale dlaczego jadąc sobie krętą drogą 60-70 km/h ma się doświetlanie włączać, a jadąc z tą samą prędkością i zmieniając pasy już nie. Coś mi się wydaje, że nie wszyscy rozumieją co chcą uzyskać. Doświetlanie zakrętów, przy użyciu halogenów ma na celu pomóc w manewrowaniu (np. parking) dlatego działa ono do tych 40km/h, a mam wrażenie, że niektórzy chcą sobie doświetlać własnie zakręty na drodze, przy wyższej prędkości? Niestety, ale do takich celów wymyślono skrętne światła i to raczej tylko one do tego się nadają, bo świecą daleko nie oślepiając nikogo i działają przy każdej prędkości.

 

Więc jak chcemy posiadać doświetlanie zakrętów przy użyciu halogenów to najlepsze wyjście to podpięcie się pod kierunki, dzięki temu mając świadomość uruchamiającego się doświetlenia, nauczymy się sygnalizować wszelkie manewry odpowiednio wcześnie (wielu kierowców tego nie potrafi), to będzie jakieś 90% poprawy bezpieczeństwa - 10% to będzie zasługa dodatkowego światła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram, są przecież skrętne światła mijania służące do oświetlania drogi po której będziemy się poruszać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W golfie mamy skrętne soczewki i powiem szczerze że to niewiele daje, doświetlanie zakrętów jest zdecydowanie bardziej efektywne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W golfie mamy skrętne soczewki i powiem szczerze że to niewiele daje, doświetlanie zakrętów jest zdecydowanie bardziej efektywne

 

Ale jedna rzecz służy do zupełnie innej niż ta druga, więc nie można pisać, że jedna jest bardziej efektywna niż druga. Bo to jak by pisać, ze patelnia jest mniej efektywna, do gotowania makaronu niż garnek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej, ksenony skrętne to zbędny bajer, praktycznie niepotrzebny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł macie dobry. Można zastosować kontaktrony w kole i przy klocku. Jedno koło na skręt w lewo drugie na skręt w prawo. Trzeba by je była tak ustawić aby zamykał obwód przy skręcie koła. K są nie drogie. Kwestia tylko jakiegoś zamocowania. Reszta to już kwestia przekaźników. Sygnał załączenia byście mieli. Kwestia tylko najgorszego zamocowania tego na feldze od wewnątrz.

 

W 3BG jest zamontowany czujnik skrętu kół (przynajmniej w wersji z ESP) Ciekawe czy w B3 jest i jak go można wykorzystać. Pewnie pozostaje napisanie programu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności