Skocz do zawartości
Cinek668

doświetlanie zakrętów b3 ;)

Rekomendowane odpowiedzi

a tak normalnie to do jakiej prędkość

ci działa to doświetlanie?? i czemu ma się policja przyczepić do tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czytałem kiedyś na forum audi o podłączeniu pod kierunki i wydaje mi się że w naszych warunkach by to starczyło ,a podświetlenie na ruch kierownicą wydaje mi się że mają te auta co mają wspomaganie elektryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i czemu ma się policja przyczepić do tego

Ponieważ nie wolno świecić halogenem, gdy nie ma do tego odpowiednich warunków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli musi być mgła lub możemy sobie użyć halogenów na drodze oznaczonej jako droga kręta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Skodzie Superb II temat doświetlania zakrętów został rozwiązany w ten oto sposób (cytaty z katalogu Skody Superb II):

 

"Przednie reflektory przeciwmgielne z funkcją Corner pełnią naturalnie swoją

podstawową funkcję. Natomiast jeśli przełącznik reflektorów przeciwmgielnych jest wyłączony, a główne reflektory są włączone (pozycja AUTO) to aktywuje się funkcja "Corner". Po osiągnięciu prędkości 40 km/h funkcja ta wyłącza się. W zależności od pozycji kierownicy lub włączonego kierunkowskazu funkcja ta automatycznie włącza prawy lub lewy reflektor przeciwmgielny. Dzięki temu kierowca może być w trakcie manewrowania w porę ostrzegany przed możliwymi przeszkodami znajdującymi się na nieoświetlonej drodze."

 

poza tym co do reflektorów głównych:

 

"Przednie reflektory bi-ksenonowe Škody Superb fascynują nie tylko wspaniałą intensywnością światła, ale również nowym systemem adaptacji. Dzięki temu są one w stanie automatycznie dostosować oświetlenie do zmieniających się prędkości jazdy i warunków pogodowych. Nie tylko podążają za ruchami kierownicą, ale również zmieniają kształt wiązki światła, żeby dopasować się do powierzchni, którą oświetlają. Ponadto AFS optymalizuje rozkład światła podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych."

Edytowane przez Grześko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no wlasnie z tego co widze to nowsze merce chyba tylko na kierunek reaguja...

Nie tylko, ostatnio wjechał za mną na rondo (mercedes E) bez kierunków zapalił się lewy halogen, gdy włączył prawy kierunek zapalił się też prawy halogen.

Dopiero po zjeździe z ronda na prostej zgasł najpierw lewy a następnie prawy halogen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli musi być mgła lub możemy sobie użyć halogenów na drodze oznaczonej jako droga kręta.

Teoretycznie tak.

 

Pamiętam nawet temat, jak jakiś właściciel passata b6 został zatrzymany za jazdę na przeciwmgłowych. I ciężko było wyjaśnić niedoinformowanemu policjantowi, że to fabryczna instalacja doświetlania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...ciężko było wyjaśnić niedoinformowanemu policjantowi...

Głupich nie robią (na szczęście) - sami się rodzą!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na Aledrogo moduł. wystarczyło wpisać w wyszukiwarce "doświetlanie"

http://moto.allegro.pl/item873337870_doswietlanie_zakretow_w_twoim_aucie_film_hit.html

Ma dość ciekawe funkcje i ne trzeba zbytnio kombinować z kablami.

BTW: to nie jest kryptoreklama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem na Aledrogo moduł. wystarczyło wpisać w wyszukiwarce "doświetlanie"

http://moto.allegro.pl/item873337870_doswietlanie_zakretow_w_twoim_aucie_film_hit.html

Ma dość ciekawe funkcje i ne trzeba zbytnio kombinować z kablami.

BTW: to nie jest kryptoreklama

 

No tak, zrobić prosty układ, ściemniający żarówkę i już 80 zł targać. To nic takiego ciekawego sobą nie prezentuje, podpiąć się do przełącznika kierunkowskazów nie jest trudno, co najwyżej żarówka nie będzie się tak ładnie zapalać i gasić. Druga sprawa, to samochód na tym filmiku nie świeci halogenami seryjnymi tylko specjalnymi światłami przewidzianym do doświetlania zakrętu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz po części rację.

Dlaczego tylko po części: 1.) nie każdy posiada takie zdolności jak Ty, 2.) większość nie dysponuje chwilką wolnego czasu by biegać po elektronicznych, lutować płytki i programować chipy jak ja.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hue hue, a w biurze patentowym nazwijcie to doświetlanie sąsiedniego pasa podczas zmiany pasa ruchu :)

 

Pomysł fajny ale czy lekko nie przesadzacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest przesada, ale jak ktoś koniecznie chce to dlaczego nie. Przecież można to rozwiązać w bardzo prosty sposób, podpinając się pod przełącznik kierunkowskazów i poprzez prosty przekaźnik zasilenie halogenu. Jak dla mnie przerost formy nad treścią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale podpinając się tylko pod przełącznik nie uzależniamy działania systemu od sytuacji, gdy jedziemy szybko i np na autostradzie przy zmianie pasa też będzie to doświetlanie działało. Dlatego zaproponowałem nazwę "doświetlania sąsiedniego pasa podczas zmiany pasa ruchu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, przecież dla zdolnych to nic trudnego wyłączyć funkcjonowanie przy osiągnięciu powiedzmy 40 km/h.

 

Jakbym nie miał innych obowiązków, a mechaniką bym się zajmował na co dzień to mógłbym sobie pogrzebać sam, a że "robię" w czymś zupełnie innym to chętnie mógłbym zakupić gotowy zestaw do "podpięcia".

 

Ja na liście co ma mieć mój nowy samochód z wyposażenia jest obowiązkowa pozycja doświetlania zakrętów - miałem w życiu parę sytuacji, których nie chciałbym powtórzyć, a których bym uniknął gdybym widział pobocze, ew krawężnik widmo :P dlatego jeżeli byłaby opcja w tym urządzeniu, która wyłączałby doświetlanie po przekroczeniu ileś tam km/h to skłonny jestem nawet do zakupu halogenów, montażu ich w swoim zderzaku i podłączeniu.

 

---------- Post added at 10:45 ---------- Previous post was at 10:20 ----------

 

Na moje pytanie dotyczące prędkości i wyłączania urządzenia po przekroczeniu prędkości otrzymałem odp:

 

"Tak, działa cały czas.

Jednak dzięki możliwości ustawienia opóźnienia włączenia (1-4

mignięcia kierunkowskazu) i wyłączenia, można dostosować pracę urządzenia do swojego stylu jazdy - tak, aby nie

włączał się halogen przy np. zmianie pasa.

 

Oczywiście urządzenie może być po prostu wyłączane przez inne

urządzenie/przekaźnik/przełącznik."

 

Jeżeli można ustawić ilość mignięć przed załączeniem halogenu, to do miasta jak najbardziej i na trasę też. Rzadko kiedy przy zmianie pasa migamy więcej jak 2-3 razy. Przynajmniej większość z nas kierunkowskazu używa do potwierdzenia zmiany pasa ruchu a nie zasygnalizowania zmiany pasa ruchu. Ewentualnie tylko trzeba by zamontować przekaźnik czy co to tam jest, który wyłącza urządzenie po przekroczeniu danej prędkości, jeżeli komuś nie pasuje funkcjonowanie urządzenia.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko tyle, że ten układ przedstawiony na Alledrogo działa w oparciu o kierunki. Czyli jak będzie zakręt i nie włączy się kierunku to nie będzie doświetlania:p A nam chodziło o doświetlanie zakrętów podczas jazdy a nie tylko przy włączaniu kierunków. To co oni oferują to rozbudowana wersja prostego układu opartego na dwóch przekaźnikach, tak sam efekt uzyska się kupując dwa przekaźniki z podstawkami. Co prawda nie będzie tylko tej płynnej regulacji ściemniania żarówek. Ale pomysł chłopaki mieli dobry;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b4 zdarzają się elekroniczne liczniki, gdzie na skrzyni biegów jest tzw impulsator, a licznik sobie jakoś interpretuje te sygnały... Nie mam pojęcia jak to działa, ale pomysł dla kolegów programujących procki/zajmujących się elektroniką - może ten sygnał dało by radę wykorzystać do wyłączania układu powyżej określonej prędkości...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest chyba czujnik GALA czy coś - w B4 używany do radia, żeby się samo podgłaszało. Pytanie czy tego czujnika nie ma w B3 także.

 

To co oni oferują to rozbudowana wersja prostego układu opartego na dwóch przekaźnikach, tak sam efekt uzyska się kupując dwa przekaźniki z podstawkami.

 

super, ale mi laikowi elektronicznemu nic to nie mówi, zdaję sobie sprawę z tego że to prostacka rzecz, bo jakieś tam wyobrażenie o elektronice mam, ale ja wolę kupić gotowca i podłączyć kabelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi laikowi elektronicznemu

Szybki elektryczne dałeś rade zamontować to to też byś zmontował;)

W przekaźniku też podpinasz kabelki tyle tylko ze będzie ich troche więcej niż w tym układzie z alledrogo.

Jak będzie ciepło to zmotywuje sie do wstawienia halogenów do swojego passka i zrobie tuta jak zrobić doświetlanie "skrętów" na przekaźnikach;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no ale podpinając się tylko pod przełącznik nie uzależniamy działania systemu od sytuacji

Właśnie mi się kolejna myśl nasunęła :) Jak ktoś sie podepnie pod przełącznik kierunkowskazów, to dzięki tamu będzie ładnie sygnalizować zamierzone manewry, czyli to czego 90% kierowców nie potrafi robić :) Pośredni wpływ na bezpieczeństwo ogromy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności