Skocz do zawartości
Domely

Przejściowe problemy z odpalaniem - cofanie paliwa?

Rekomendowane odpowiedzi

Wziąłem

Sie za wymiane przekaznika swiec... z nudow w sumie :)

 

Przy pomocy Marka mkpol,

 

Namierzyl moj nr kat i mam taki w aucie:

 

513a6a70a795aec2c5f0062f1ebe2229.png

 

Stwierdzilismy z Markiem ze kupie nowszy przekaznik... z koncowka D,

 

Nabylem

Za bagatela 17 zł :)

 

Ale przyszedl dziwny taki:

 

3c281f70b92267e369272e5be7a0fdce.png

 

Za chiny nie pasuje do mojego....

 

Ale jako ze rozbebeszyłem już skrzynke z bezpiecznikami, wyjąłem wszystko na wierzch to juz nie bede kolejnych szukal bo mimo ze podswiadomie wiem

Ze nic to nie da :). Spiłowalem ten nowy, do wyglądu mojego :) założylem, poskladalem i nawet działa na razie wszystko tzn auto odpala :) błędów nie ma. Jutro rano test :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam za 100 punktów, szukam rozrusznika 02E911023L.

Czy ktoś namierzył jakieś inne rozruszniki które pasują od młodszych modeli?

A czy takie rozrusznik VALEO 0AM911023L podejdzie? Piszą, że od 1,6 TDI ale przecież to nie ma znaczenia.

 

niektórzy piszą też, ze litera L jest wymienna na H, ktos potwierdzi?

 

OK zapomnialem, że H to przecież ten stary z mniejszą ilością zębów :)

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam po 3 dniach testów, że gdy dzis grzał świece to jakby dłużej niż na starym przekazniku, i odpalil dużo szybciej. Tak naprawde od strzała.

A gdy nie grzał wczoraj, odpalil tez ladnie.

 

Dziś zakodowalem mój nowy Aku varta agm:

 

389f8801a25c949d36a2e8f170f16bc0.jpg

 

Wszedlem w 19 gateway, long adapt, w kanał 04 i wpisalem:

070 VA0 0570901076

Wg opisu z forum golfa :

Aaa bbb cccccccccc

Gdzie a - pojemnosc, b - marka, c - nr aku

 

 

 

 

 

Mam nadzieje ze dobrze ... wczesniej mialem "068 zgodnie z oryginalem boscha"

Ale varta wg specyfikacji sprzedaje 70ah to by mi pasowalo ustawienie 070....

 

Oby teraz wszystko było ok.... moze palic bedzie lepiej :)

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mlody_tm teoretycznie jeżeli zmieniasz akumulator np. AGM o podobnych wartościach ,to nic nie musisz kodować ,bo tu nie chodzi o sam akumulator ,ale o napiecie ładowania ,AGM są ładowane wyższym napięciem niż zwykły aku ,ale skoro ty poprawiałeś wcześniejsze kodowanie to OK. Ja jutro odbieram też nowy akku ,bo ten mój to już słabiutki.

Dobra wracając do tematu ,bo z tym zamiarem tu jestem ,mam problem ,auto (tylko kiedy ciepłe) po zgaszeniu silnika ma problemy z odpaleniem ,tj. odpala (tak prawie) widać zę silnik wkręca się już na obroty ,ale momentalnie gaśnie i tak potrafi ,czasami raz ,a czasami kilka razy zanim odpali ,dodam zero błędów o co kaman panowie może wiecie ,głupia sprawa bo nie wiadomo co to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz keyless ? To juz tragedia ze masz takie jaja :/ i zero błędów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz keyless ?
mam ,a co myślisz ,że to on ,mogę wziąć drugi kluczyk i sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź serio... podobne przeboje mial forumowicz kdx ze swoim b7. Napisz do niego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hey,

 

nie to żebym był taki mądry, ale z tego co mi mówili mechanicy, jak walczyłem z moim sprzętem, to może być czujnik położenia wału (za skrzynią) albo czujnik położenia wałka rozrządu (z tego co wiem rozrząd out), a jeden i drugi to koszty i masa roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku było wszystko OK - odpalał od strzała zawsze do czasu... przeglądu.

Na przeglądzie okazało się, że filtr paliwa jest czarny (z takim filtrem odpalał od strzała) i wymieniono pompę Vacum na nową.

Po wymianie rano odpala za drugim lub trzecim razem - chyba, że najpierw włączę z dwa razy zapłon aby pompa w zbiorniku podpompowała trochę paliwa to wtedy odpala od razu. Jeżeli silnik jest ciepły odpala normalnie.

Przymierzam się do wymiany wszystkich opasek pod maską i ewentualnie wymiany uszczelki w filtrze paliwa.

 

Zauważyłem lekkie pogorszenie odpalania po wymianie rozrządu. Czytając cały wątek myślę, że może mieć to związek z kątem synchronizacji wtrysku.

 

Jeżeli macie problemy z odpaleniem to napiszcie jakie macie spalanie na postoju przy rozgrzanym silniku bez klimatyzacji i świateł co wiadomo przekłada się na ustawienie kąta synchronizacji. Ja mam 0.8l/h - kolega ma 0.6l/h i odpala u niego dużo szybciej.

Edytowane przez karolevsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko u mnie wszystkie czujniki działają (tak sądzę )bo pokazują prawidłowe wartości

co do spalania to jutro sprawdzę jak nie zapomnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jeszcze inaczej, chociaż problem taki sam. Odpala od razu , ale na 3 gary. Wystarczy lekkie muśnięcie gazu i chodzi równo. Spalanie dość duże , bo 0,9l/h, jak złapie temperaturę schodzi do 0,8. Poza tym na wolnych pyka równo do momentu osiągnięcia jakichś 40 stopni, później zaczyna telepać silnikiem i strasznie dymić. I tak jest do 80 stopni , wtedy się wyrównuje. Macie jakieś pomysły? Aha. komprecha mierzona na zimnym silniku 31 bar na wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze DPF? Jeśli nie to czy przed usunięciem filtra były podobne objawy? Możliwe że "tjuner" po wycięciu DPF'a wgrał nieodpowiedni program.

 

Wyjmij również filtr paliwa i sprawdź czy nie jest zaolejony - jeżeli tak pompa vacum do wymiany - stąd ten dym.

 

 

A u mnie jeszcze inaczej, chociaż problem taki sam. Odpala od razu , ale na 3 gary. Wystarczy lekkie muśnięcie gazu i chodzi równo. Spalanie dość duże , bo 0,9l/h, jak złapie temperaturę schodzi do 0,8. Poza tym na wolnych pyka równo do momentu osiągnięcia jakichś 40 stopni, później zaczyna telepać silnikiem i strasznie dymić. I tak jest do 80 stopni , wtedy się wyrównuje. Macie jakieś pomysły? Aha. komprecha mierzona na zimnym silniku 31 bar na wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem już bez DPF z takimi objawami. Problem w tym , że tak naprawdę nie mam u siebie w okolicy jakiegoś ogarniętego tunera, tylko raczej wgrywaczy softów gotowych. Gdyby ktoś mógł polecić speca od Siemensa w Lubelskim, to bylbym wdzięczny.

Aha, no ale jeżeli pompa vacum byłaby nieszczelna to spaliny śmierdziały by niespaloną ropą?.

Zapomniałem dodać , że po wypięciu czujnika temperatury na zimnym pali od strzała na wszystkie gary. Zmiana czujnika nic nie daje. Czyli w trybie awaryjnym auto odpala normalnie

Edytowane przez arczi741

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj poprzedniego właściciela czy problemy się zaczęły po wycięciu DPF. Słyszałem, że jest jakiś gotowiec w sieci, który właśnie powoduje duże zadymienie w temperaturze pomiędzy 40 a 90 stopni i tylko podczas postoju. Niestety jest oznaczony jako DPF Off BMR. I duże grono "Tjunerow" pakuje go do Siemensów. Sprawdź filtr - to chwila a dużo Ci powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cd. problemów z odpalaniem... robi się coraz zimniej więc webasto idzie w ruch - wtedy nie ma problemu z odpaleniem.

 

Po odpięciu czujnika temperatury paliwa auto pali od pół strzała - więc pompka chodzi prawidłowo.

 

Więc może winny jest ten czujnik albo jakiś inny czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam ze tez tak robilem i pomoglo w lecie. Ale czujnik mialem wymieniany i nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cd. problemów z odpalaniem... robi się coraz zimniej więc webasto idzie w ruch - wtedy nie ma problemu z odpaleniem.

 

Po odpięciu czujnika temperatury paliwa auto pali od pół strzała - więc pompka chodzi prawidłowo.

 

Więc może winny jest ten czujnik albo jakiś inny czujnik.

 

To nie czujnik, w momencie kiedy go odpinasz, temperaturę paliwa wskazuję na -40, stad taki "kop" przy odpalaniu. U mnie obroty wędrują nawet na 1700. Przy trzaskającym mrozie może to i dobry sposób na odpalenie zwłok ale dla silnika takie obroty na gęstym oleju nie są wskazane. Mój BMR wtedy to aż "strzela" zaworami :rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no zgadza się, wiem o tym wszystkim. Zrobiłem tak tylko raz....

Aktualnie grzeje auto 5 minut Webastem i pali dobrze. Natomiast wiąże się to z czekaniem a auto jest po to żeby wsiąść odpalić bez problem i pojechać.... przynajmniej takie jest założenie

 

Aż nie chce się wierzyć, że nikt sobie nie poradził z tym problemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności