Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam podepnę się pod temat bo szukam odpowiedzi ale nie mogę znaleźć.

Mianowicie chcę wymienić cały komplet wahaczy i nie wiem jakie dokładnie mam bo są ponoć 2 rodzaje na gruby i cienki sworzeń. Czy w Passacie Kombi z 2002 r. były montowane te z cienkim czy z grubym sworzniem? Mechanik powiedział że od 2001 są na cienkim, a sprzedający wahacze że do 2005 montowali i takie i takie. Może ktoś mi pomóc rozwiać moje wątpliwości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podepnę się pod temat bo szukam odpowiedzi ale nie mogę znaleźć.

Mianowicie chcę wymienić cały komplet wahaczy i nie wiem jakie dokładnie mam bo są ponoć 2 rodzaje na gruby i cienki sworzeń. Czy w Passacie Kombi z 2002 r. były montowane te z cienkim czy z grubym sworzniem? Mechanik powiedział że od 2001 są na cienkim, a sprzedający wahacze że do 2005 montowali i takie i takie. Może ktoś mi pomóc rozwiać moje wątpliwości?

kup coś takiego http://moto.allegro.pl/wahacze-lemforder-audi-a4-a6-vw-passat-b5-kpl-wawa-i1461044675.html

lub zapytaj kolegi AUTOPARTS-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem świeżo po wymianie wahaczy górnych i muszę przyznać ze śruba spinająca sworznie dała ostro we znaki. Pomimo moczenia, tłuczenia, smarowania uparte diablo nie chciało wyjść. Po tygodniu walki z jedną stroną i przegranej wykonałem wycisk który uwolnił mnie od oryginalnych śrub z 2001. picture.php?pictureid=6802&albumid=1256&dl=1298201823&thumb=1 . Może komuś się przyda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, ale większe foto prosimy, omów zasadę działania tego urządzenia bo z tej miniaturki za wiele nie jestem w stanie wywnioskować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wykonałem wycisk który uwolnił mnie od oryginalnych śrub

ja też poproszę ten wycisk w powiększeniu - za chwilę będzie mnie czekała wymiana całego ustojstwa z przodu więc chcę się zabezpieczyć

a swoją drogą chcę się pochwalić ceną części http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270695400818&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT

właśnie zakupiłem ten kpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kupiłeś jakieś Volligi, co to za marka, bo z tego co widać niewiele ma wspólnego z europejskim Lemfoerderem czy chociażby TRW bądź Febi? Bez urazy, ale mi to wygląda na zwykłe chińczyki, za 500-700 zł z naszego krajowego Allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
e mi to wygląda na zwykłe chińczyki,

no i pewnie takie będą choć na tej samej zasadzie w Polsce produkują oryginały do amerykańców - a co myślisz że wkleja gość zwany mechanikiem do Twojego auta i wystawia fakturę jak za zakup w ASO - tylko że wtedy jest mi chyba lżej bo nie wiem co mam ?

jeśli w Polsce kupuję podróby (przez niektórych zwane oryginałami) za 1200 zł to dlaczego te same nie mogą być u mnie za 600 zł choć inaczej nazwane

 

tym bardziej że firma o której wcześniej wspomniałeś czyli Lemforder woła sobie za swój kpl ponad 2200 zł więc co za 1200 możesz kupić ?

 

niemniej jednak dedykuję te strony tym co chcą swoim mechanikom podać części pod nos zanim oni nas skasują jak za oryginały

http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=61411#art

http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=49375#art

http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=42331#art

i tu właśnie mi się podoba że jest wybór (który należy do Was)

ja niestety nie mam bo albo ASO albo chińska podróba (czasami może i lepsza a na 100% tańsza)

pozdrawiam

Edytowane przez chmiel62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z proźbą oto zdjęcia w wyższej rozdzielczości:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0fd8839ebe16b04b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/450faa6e66598d96.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1859878a0696606.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adf5c4c19f249b13.html

 

Zasada działania bardzo prosta - część ze starym kluczem nasadowym zakładamy od strony łebka śruby (16 - więc do 19 wchodzi luźno), przesunięcie wymuszone budową gniazda w zależności od strony obracamy. od strony nakrętki nakręcamy długą nakrętkę m10 zostawiając szczelinę ok 3-5mm do gniazda śruby. Na nakrętkę zakładamy tą część bez klucza. nakręcamy nakrętkę z jednej i drugiej strony i powoli i równomiernie dociągamy. Blacha oparta o M10naciska i wypycha śrubę do klucza nasadowego. Jak nakrętka dosunie się do gniazda dowolnie albo dalej ją odkręcamy lub zdejmujemy i zakładając 16 na wysuniętą część sruby kręcimy. Luźną obracajcą się śrubę lekko wypukujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgodnie z proźbą oto zdjęcia w wyższej rozdzielczości:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0fd8839ebe16b04b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/450faa6e66598d96.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1859878a0696606.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adf5c4c19f249b13.html

 

Zasada działania bardzo prosta - część ze starym kluczem nasadowym zakładamy od strony łebka śruby (16 - więc do 19 wchodzi luźno), przesunięcie wymuszone budową gniazda w zależności od strony obracamy. od strony nakrętki nakręcamy długą nakrętkę m10 zostawiając szczelinę ok 3-5mm do gniazda śruby. Na nakrętkę zakładamy tą część bez klucza. nakręcamy nakrętkę z jednej i drugiej strony i powoli i równomiernie dociągamy. Blacha oparta o M10naciska i wypycha śrubę do klucza nasadowego. Jak nakrętka dosunie się do gniazda dowolnie albo dalej ją odkręcamy lub zdejmujemy i zakładając 16 na wysuniętą część sruby kręcimy. Luźną obracajcą się śrubę lekko wypukujemy.

potrzeba matką wynalazków :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tym wypadku tylko adaptacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i pewnie takie będą choć na tej samej zasadzie w Polsce produkują oryginały do amerykańców - a co myślisz że wkleja gość zwany mechanikiem do Twojego auta i wystawia fakturę jak za zakup w ASO - tylko że wtedy jest mi chyba lżej bo nie wiem co mam ?

jeśli w Polsce kupuję podróby (przez niektórych zwane oryginałami) za 1200 zł to dlaczego te same nie mogą być u mnie za 600 zł choć inaczej nazwane

 

tym bardziej że firma o której wcześniej wspomniałeś czyli Lemforder woła sobie za swój kpl ponad 2200 zł więc co za 1200 możesz kupić ?

Nie miałem zamiaru Cię atakować. Widzę, że się bronisz, niepotrzebnie. :) Generalnie, jeśli faktycznie masz tylko ASO i ori oraz chińczyki, to faktycznie wybór jest oczywisty. Jednak zestaw Lemfoerdera to około 1700 zł brutto w zaprzyjaźnionym wiejskim lokalnym sklepiku. Za 1200 to mniej więcej komplet Febiego. Średnio robię około 4 lata i potem zrzut całości i zakup nowego. Nie bawię się w szukanie co puka, co zacznie a co jest jeszcze dobre. Może to i nieracjonalne finansowo, ale raz robię i z głowy. Poza tym w polskich ASO też sprzedają zamienniki, tak więc można trafić bubla też i tutaj, a z usług mechaników się wyleczyłem, bo jednak może i doświadczenie mam mniejsze, ale samodzielna naprawa daje o wiele więcej radości i satysfakcji, a pozostające finanse to sprawa oczywiście również nie do pominięcia, ale nie kluczowa.

Zasada działania bardzo prosta

Faktycznie, świetny patent, taki swego rodzaju wyciskacz... :) Tak sobie myślę, że możnaby takie coś produkować i sprzedawać jako sprzęt warsztatowy. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z usług mechaników się wyleczyłem, bo jednak może i doświadczenie mam mniejsze, ale samodzielna naprawa daje o wiele więcej radości i satysfakcji, a pozostające finanse to sprawa oczywiście również nie do pominięcia

Ja to zrobiłem raz ... i więcej sam nie robię. Wolę zapłacić komuś za wymianę zawiechy, bo już się więcej tego w pojedynkę nie podejmę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja to zrobiłem raz ... i więcej sam nie robię. Wolę zapłacić komuś za wymianę zawiechy, bo już się więcej tego w pojedynkę nie podejmę :)

A ja przeciwnie... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem masochistą :D Po 7 godzinach roboty, nie mogłem wieczorem kieliszka podnieść jedną ręką :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem masochistą :D Po 7 godzinach roboty, nie mogłem wieczorem kieliszka podnieść jedną ręką :D
no trochę to zajmuje samemu a szczególnie jak śruby są uparte wiem bo sam przerabiałem ten temat na swoim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie śruba na dolnym prostym przy sworzniu, to bym to zrobił w 4 godziny. Ściągacza żadnego nie miałem i musiałem kombinować łomem, rurką, młotkiem i czym popadnie - aż wylazło cholerstwo w koncu. Górne to odkręciłem w niecałe 5 minut. Przez 3 dni psikałem WD-40 i puściły od razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żeby nie śruba na dolnym prostym przy sworzniu, to bym to zrobił w 4 godziny. Ściągacza żadnego nie miałem i musiałem kombinować łomem, rurką, młotkiem i czym popadnie - aż wylazło cholerstwo w koncu. Górne to odkręciłem w niecałe 5 minut. Przez 3 dni psikałem WD-40 i puściły od razu.
no ja też miałem problem z nim ale młot i łyżka montażowa go rozwiązały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie mam taki malutki dylemat. Otóż muszę niestyty wymienić zawieszenie przednie. Na trzepakach wyszły mi trzy wahacze ale myślę, że trzeba chyba komplet? W sklepie pytałem o Febi i gość powiedział, że od Febi już się odchodzi ponieważ gdzieś od pół roku firma ta się popsuła, że Febi tylko pakuje a robi kto inny sugerował nawet Chiny. On w sklepie zmienił dostawce bo miał dużo reklamacji na Febi już po ok 1 roku. Natomiast poleca mi wahacze od HANS PRIES

,,jest to niemiecka solidna firma''.?????

Bardzo proszę o jakąś poradę. Ja dalej jestem za Febi ale dał mi facet do myślenia. I teraz które wybrać:

http://moto.allegro.pl/wahacze-audi-a4-a6-passat-hans-pries-germany-i1478379241.html

czy może jednak zaufanie?

http://moto.allegro.pl/zestaw-wahaczy-wahacze-febi-audi-a4-vw-passat-i1479123039.html

A tak nawiasem ile mechanik może mnie skubnąć. Nie ASO.??

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj go, bo HP to jedno z większych gówien. Idź do innego sklepu albo tu na forum kup sobie FEBI i będzie OK. Wiadomo, że są podróbki. Trafił na taką partię - to i miał reklamacje - proste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby odkręcić dolny prosty wahacz bez zciągacza , ja robiłem tak :

- odkręcić nakrętkę sworznia

- podstawić pod zwrotnicę lewarek hydrauliczny, aby się oparł o wystający gwint sworznia, a następnie nim podjechać kilka centymetrów do góry, aby powstało naprężenie

- teraz wystarczy przecinakiem i młotkiem uderzyć w gwint sworznia ( luka między sworzniem a podnośnikiem ) , i wyjdzie bez najmniejszego problemu.

Przerabiałem to w kilku samochodach, i zawsze działało.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności