Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za szybka i jasną odpowiedz.

 

Powiedz mi dużo roboty przy tym jednym wahaczu jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dasz radę szybko odkręcić śrubę (to raczej nie problem) i wyjąć sworzeń przy piaście koła, to cała operacja zajmuje około 20 minut :D A jak sworzeń nie chce wyleźć, to możesz nawet 2 godziny walczyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady,pozdrawiam -- bede kiedyś walczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to odkręć trochę nakrętkę przy sworzniu i przypier...... parę razy młotkiem z góry - jak się ruszy sworzeń, to już 60% pracy :D Ja z jednym walczyłem właśnie dwie godziny, bo sobie ściąłem boshem nakrętke przy samym mocowaniu :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przymiezam sie do wymiany wachaczy.Mechanik u ktorego sprawdzalem ocenil ,ze wybity jest gorny tylny z prawej strony, ale powiedzial ,ze mozna tez przy okazji wymienic gorny przedni a ze strony lewej tez oba gorne do kompletu.

Natomiast o dolnych nic nie mowil ,ze sa do kitu ,ale tak to sprawdzil moim zdaniem olewajaco te dolne i moje pytanie ,ktore wachacze sie szybciej zuzywaja(wybijaja) dolne czy gorne.

I czy przypadkiem nie chce mnie naciagnac na kase z wymiana wszystkich gornych.

 

Co sadzicie o tym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na wymianie 2 końcówek drążków kierowniczych, zajeło to 5 godzin, z czego lewa strona auta pozioma śruba "ściskająca" końcówkę drążka kierowniczego urwana, rozwiercona i dopiero poszła, potem przy próbie odkręcenia końcówki drążka kierowniczego, puścił ale drążek kierowniczy :rotfl:, koniec przygód z lewej strony, strona prawa końcówka drążka zeszła jak nowa, śruba długa trzymająca 2 górne wachacze odkręcana w zeszłe wakacje, urwana z dwóch stron, przecięta na 3 części, rozwiercona i dopiero wyszła :rotfl:

Sam miesiąc bym z tym walczył :)

 

---------- Post added at 18:18 ---------- Previous post was at 18:17 ----------

 

I czy przypadkiem nie chce mnie naciagnac na kase z wymiana wszystkich gornych.

Górne gorzej wymienić, jakby chciał naciągnąć to by dolne zmieniał :)

Takie moje zdanie, u mnie dół dobry, zmieniałem jeden górny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się jedzie na wymianę, to już ze 3 dni wcześniej trzeba zacząć pryskać śruby WD-kiem. tak ze 3 razy dziennie. Ja tak zrobiłem i śrubę przy górnych wahaczach wykreciłem w 3 minuty, no i podobnie przy końcówkach drążków :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja również wymieniałem niedawno górne wahacze vw b5 99r.

Czytając wasze posty i problemy z ta śrubą ja dwa dni wcześniej poluzowałem nakrętkę o ok 1,5 obrotu zalałem jakimś cudem własnej roboty (ON z niewielkim dodatkiem oleju ) kilka razy za pomocą młotka i rurki obiłem mocowanie śruby.

Zalewanie śruby oraz obicie powtarzałem ok 3 razy (1 raz dziennie) i samochodem tym jeździłem, oczywiście po drogach gruntowych i polnych ;).

ZACHOWUJAC DUZA OSTROZNOSC i bezpieczna prędkość.

 

Po dwuch dniach jak zabrałem się do pracy śruba wyszła palcami bez najmniejszych oporów.

Poluzowanie śrubki nie doprowadzi na pewno do wypadnięcia końcówek wahaczy, moze się tak zdarzyć tylko w przypadku wypadnięcia tej długiej śruby. Dlatego dla pewności można poluzowaną nakrętke zkątrować drugą by nie doprowadzić do jej odkręcenia i wypadnięcia.

Tym sposobem to sam pojazd wykonał cieżką pracę z wybijaniem śruby za mnie.

Ominęło mnie również cięcie i wiercenie w przypadku urwania śruby.

 

SPOSOBU nie polecam ponieważ nie jest zgodna z technologią naprawy. ;)

Edytowane przez 1marko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież już pisałem wcześniej, ze wystarczy dwa-trzy dni przed planowaną wymianą - spsikać tą srubę ze 2 razy dziennie WD-kiem i potem wychodzi bezproblemowo. Z zegarkiem w ręku - odkręcałem tą srubę niecałe 4 minuty. I nie trzeba uprzednio luzować nakrętki czy też ganiać samochodem po wybojach.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! mam problem, po wymianie górnych wahaczy prawa strona , przy małych prędkościach przy hamowaniu załączał się ABS , po kilku kilometrach zapaliły się kontrolki ABS i ESP ... wiedziałem co trzeba zrobić ,czujnik lekko poruszyć ,on był całkiem na zewnątrz ...włożyłem go z powrotem na swoje miejsce i lampki zgasły...w ten sam dzień wymieniłem wahacze górne z lewej strony i po wymianie przy ostrym skręcie w prawo słyszę jakby ocieranie , buczenie w lewym kole .Patrzałem czy kolo nie ociera , kolo to nie jest..co to może być ? może to być wadliwa praca ESP?Czy ktoś miał podobny problem?proszę o porady...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj dokładnie instalację biegnącą do czujników do kół, zapewne nastąpiło uszkodzenie izolacji na przewodach i chwilowe zwarcia do masy dają w/w opisany skutek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Jutro sprawdzę przewody i zamelduję .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja wymienialem komplet gore dol, lacznik stabilizatora i koncowki po obu stronach, rszystko poszlo gladko, strona zajela mi okolo 1 godzine, jedyny problem napotkalem przy koncowce drazka, ale palnik do lutowania miedzianych rurek poradzil na to idealnie... nie wiem czy ktos wspominal, ale przy wymianie 3eba zwrocic owage na kont nachylenia wachaczy, czyli wymieniajac np. gorne najpierw wykrecic jeden i na jego miejsce wstawic nowy ustawiajac kat wzg drogiego starego a pozniej wykrecic drogi stary i nowy ustawic wzg pierszego wczesniej juz wyregolowanego (troche maslo maslane - przepraszam) podobnie z dolem.

Znaczenie o tyle wielkie ze zawias pracuje gora dol i jezeli np ustawimy ramiona do gory to wpadajac w dziore zawias idac w dol przekreci nam gumy w wachaczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy ktos wspominal, ale przy wymianie 3eba zwrocic owage na kont nachylenia wachaczy,

Wspomniał :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądnąłem przewody wyglądają raczej dobrze( czy to normalne ze te przewody się rozdzielają na dwa z czego jeden jest jakby zaizolowany taśmą )...co dziwne wczoraj jadąc z pracy było słychać ocieranie (jakby buczenie , trochę na działający ABS ) przy ostrym skręcie w prawo a wieczorem i dzisiaj się uspokoiło:niekumam...mam nadzieje ze się "naprawiło":victory

Poradźcie czy muszę podłączyć go pod kompa po tym wszystkim nawet jak kontrolki ABS i ESP nie świecą?

Czy sama zmiana wahaczy może mieć wpływ na wadliwe działanie ABS I ESP..nadmieniam nie ostawiałem geometrii , bo mi nie ściąga na strony .

Edytowane przez Dago

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poradźcie czy muszę podłączyć go pod kompa po tym wszystkim nawet jak kontrolki ABS i ESP nie świecą?

Jasne, zawsze będziesz więcej wiedział w temacie i rodzaju Twojej usterki.

nadmieniam nie ostawiałem geometrii , bo mi nie ściąga na strony .

To za niedługi czas jak obejrzysz jak wyglądają Twoje opony, zrozumiesz swoją oszczędność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka. wczoraj wymieniałem olej w pasku, i zauważyłem brak jednej śruby z lewej strony. Nie wiem czy akurat posłużę się prawidłową terminologią aby trafnie określić gdzie i w czym ona powinna siedzieć, ale spróbuje.

Otóż jest to śruba która jest w sankach i przechodzi do całej ramy podłużnicy (przez jakąś gumę, stabilizator) . Nie mam pojęcia jaka to powinna być śruba jaka długość itp. Może ktoś mi pomoże.:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hejka. wczoraj wymieniałem olej w pasku, i zauważyłem brak jednej śruby z lewej strony. Nie wiem czy akurat posłużę się prawidłową terminologią aby trafnie określić gdzie i w czym ona powinna siedzieć, ale spróbuje.

Otóż jest to śruba która jest w sankach i przechodzi do całej ramy podłużnicy (przez jakąś gumę, stabilizator) . Nie mam pojęcia jaka to powinna być śruba jaka długość itp. Może ktoś mi pomoże.:niekumam

 

Może poprostu poduchę masz odkręconą ;) Zrób foto jak możesz i wrzuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie i chyba będzie to poduszka. Tylko jaki tam idzie rozmiar śruby i z jakim gwintem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności