Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Valdi zrób sobie kompleksową diagnostykę układu elektrycznego bo to niemozliwe że roczny aku sam się rozładowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Valdi zrób sobie kompleksową diagnostykę układu elektrycznego bo to niemozliwe że roczny aku sam się rozładowuje.

 

Auto stało 2-dni , wcześniej jeśli jeźdił 2 x dziennie po 5km to przy dużych mrozach każdy aku padnie z nie doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jeśli tak to faktycznie należy kupić nowy akumulator........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Co zrobic? Jest jakis lepszy aku od tego ktory mozna zastosowac?

 

Sprawdzic ladowanie bez odbiornikow i ze wszystkimi odpalonymi , ile A ma altek .

Moze ile V umyka na postoju .

Lepszy aku to tylko taki robiony w technice AGM do aut z systemem start stop , ale cena zaporowa 700- 1000 pln i wiecej .

 

---------- Dodano o 00:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:07 ----------

 

niby tylko 320PLN w ASO dalem ponad 500 za oryginal

 

Oryginal moll u przedstawiciela Moll Polska 75Ah - 440pln , nie trzeba przeplacac w ASO ,bo tam chca nawet 570pln .

 

---------- Dodano o 00:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:13 ----------

 

No jeśli tak to faktycznie należy kupić nowy akumulator........

 

A moze doladowac go przez noc 14-15h , bo po malych ilosciach km przy mrozach moze byc tylko niedoladowany .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sezon zimowy się zbliża to odświeżę wątek.

 

Mam taki problem od jakiegoś czasu, gdy temperatury spadły poniżej 9 stopni, że po dłuższym postoju auta (20-24h - jeden dzień) podczas rozruchu zapalają mi się ponownie kontrolki ASB, ESP, czasem też kontrolka ciśnienia w oponach i hamulca awaryjnego, po czym zaraz gasną. Czy u Was w przypadku padających akumulatorów też taki objaw występował? Wygląda mi to na zbyt niskie napięcie podczas rozruchu. Problem nie występuje gdy auto jest ciepłe, po chwilowym postoju. Auto zawsze zapala od "strzała".

 

Pomierzyłem miernikiem wartości akumulatora:

gdy auto jest na postoju, otwarte drzwi (świecą lampki w lusterkach i lampki wnętrza) po rozbrojeniu alarmu - 12,26V

gdy wciskam kluczyk w pozycję zapłon (włącza się całe podświetlenie wnętrza, zapalają się światła - xenony) - 11,77V

podczas rozruchu wartość spada gwałtownie w dół, zdążyłem zanotować wartości - 10V do 9,6V

gdy auto odpali ładowanie zimnego silnika na biegu jałowym - 14,36V

akumulator bezobsługowy, na wizjer pokazuje zielony kolor.

 

No i te wartości są chyba prawidłowe (biorąc pod uwagę, że przy odpalaniu na zimnym mam włączone xenony (tryb skandynawski)).

 

Wiem, że B6 mają inteligentny system zarządzania energią, który odłącza poszczególne elementy, żeby auto odpaliło. Tak też mi mówił koleś z ASO i kazał albo akumulator wymienić albo doładować.

 

Ostatnimi czasy robię krótkie odcinki w mieście, auto mam nieźle wyposażone, więc też ciągnie prąd. Pytanie jest takie, czy te kontrolki Wam też się zapalały na chwilę przy rozruchu jak akumulator był do wymiany?

 

pzdr.

M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i masz babo placek. Od pewnego czasu co jakiś czas w sumie może z 6-5 razy w ciągu 4 miesięcy miałem dokładnie taki objaw przy odpalaniu zapalał się na chwilę abs i esp i gong brzęczał jeden raz. Zupełnie tego nie skojarzyłem z aku. A faktycznie mój był już na wykończeniu. Napięcie miał jeszcze w miarę ale prąd rozruchu to był już dramat. Z 640 fabrycznych zostało 406 amper i to bez obciążenia. (sprawdzone miernikiem w sklepie). Poszedł oczywiście na szrot a w jego miejsce centra futra ca770. Wymieniałem 2 tygodnie temu, zobaczymy czy znowu się zapalą, choć jeśli jest tak jak piszesz to pewnie nie.

 

Niski prąd rozruchu spowodowany jest opadem masy czynnej i jeśli tak jest to aku = szrot.

Mój też miał napięcie 12 v z kawałkiem, ale to jak się okazało o niczym nie świadczyło.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się moimi spostrzeżeniami jesli chodzi o odpalanie i aku , miałem malucha , poldka, passata B3 , golfa III i w tych autach bywało nieraz że rozrusznik rano krecił ostatkiem sił , aby aby ,ledwo co i auta odpalały .

Obecnie w Transit 2.0 TDDi 2003 i pasek 1.6 2001 przekażniki rozrusznika sa tak czułe na spadek napięcia podczas odpalania że przy niedoładowanym aku związanym z pokonywaniem krótkich odcinków , podczas kręcenia rozrusznika cyka -rozłacza cewka przekażnika napięcie na cewke rozrusznika. Efekt jest taki że aku jak jest w pełni to kręci ale jak osłabnie deko to rozłacza przekażnik i niema takiego zjawiska jak w autach starszej generacj że ledwo co kreci ale kręci.

W transicie jeżeli odpalam z kluczyka i słysze pyk pyk , to słysze właśnie rozłaczajacy przekażnik , kluczyk na zapłon, maska w góre ,mam kabelek dołączony od cewki rozrusznika który dotykam do + i odpala jak ta lala i kręci silnie . Wcześniej myślałem że to wina przekażnika lub kostki stacyjki ale nie bo wymieniłem na ori z diler FORD.

Może to być wina czułych przekazników lub komp odcina zasilanie przy większym spadku , ale wyjmując ten aku który niby niema siły zakręcić i wkładając go do starszego auta to będzie jeszcze długo kręcił zanim zdechnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podczas rozruchu zapalają mi się ponownie kontrolki ASB, ESP

 

Zdarzyło mi się to ostatnio i właśnie zastanawiałem się o co chodzi. Teraz już wiem, a że planuję ferie w górach, to chyba trzeba się będzie zatroszczyć o nowy aku. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie napięcie ładowania w samochodzie ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie macie napięcie ładowania w samochodzie ?????

 

+/- 14,5v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde ja mam 13,5 V muszę znaleźć przyczynę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest prosta wciśnij przycisk econ w klimie i bedzie 14,5 v (w ten sposób wyłączysz ogrzewanie farelką (elektryczną spiralę))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem posiadam aku Centra Futura ma 2 lata jezcze mnie nie zawiódł ale!

co kilka miesięcy podłaczam go pod prostownik bo tak mi sprzedawca aku zalecił i wczoraj po podpieciu jakie było moje zdziwienie gdy po 10 h ładowania ide zagladnąć do niego i słysze że sie w nim gotuje czyli bulgocze czyli myśle jest przeładowany odłączyłem ale nie wiem czy to normalne że go zagotowało?

ładowałem prądem 6A ?

jest na gwarancji ale może nic złego z nim sie nie dzieje co wy na to?

kręci dobrze!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki posiadasz prostownik? Bo jeśli ładowałeś aku przez 10 godzin prądem 6A to nic dziwnego, że silnie gazował. Najlepsze są takie prostowniki, co w miarę naładowania akumulatora zmniejszają prąd ładowania. Nic złego nie powinno się stać, ale takie długie ładowanie wysokim prądem może prowadzić do opadu masy czynnej z płyt. Polecam tzw. ładowarkę inteligentną np. Bosch C7, co prawda nie jest najmocniejsza (7A) ale nigdy nie przeładuje nam akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest prosta wciśnij przycisk econ w klimie i bedzie 14,5 v (w ten sposób wyłączysz ogrzewanie farelką (elektryczną spiralę))

 

 

Bez obciążenia bez świateł bez niczego mam 13.5 :) a jak obciążę auto to mam 13.2 ... więc jest kiszka gdzieś w alternatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki posiadasz prostownik? Bo jeśli ładowałeś aku przez 10 godzin prądem 6A to nic dziwnego, że silnie gazował. Najlepsze są takie prostowniki, co w miarę naładowania akumulatora zmniejszają prąd ładowania. Nic złego nie powinno się stać, ale takie długie ładowanie wysokim prądem może prowadzić do opadu masy czynnej z płyt. Polecam tzw. ładowarkę inteligentną np. Bosch C7, co prawda nie jest najmocniejsza (7A) ale nigdy nie przeładuje nam akumulatora.

 

prostownik pozyczyłem od teścia jakiś starszej produkcji ZSRR teść twierdzi że super prostownik nie wiem nie znam sie ma kilka ustawień ładowania ja ustawiłem na 6A bo mam duży aku może na 4 było by lepiej mam nadzieje że nic złego sie nie stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prostownik pozyczyłem od teścia jakiś starszej produkcji ZSRR teść twierdzi że super prostownik nie wiem nie znam sie ma kilka ustawień ładowania ja ustawiłem na 6A bo mam duży aku może na 4 było by lepiej mam nadzieje że nic złego sie nie stało?

Też mam taki prostownik "Made in USSR", obecnie już nieużywany. Rzeczywiście ładuje jak cholera. Jeżeli już nim ładujesz to mniejszym prądem no i trzeba kontrolować proces ładowania jeżeli już mocno gazuje to odłączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mam taki prostownik "Made in USSR", obecnie już nieużywany. Rzeczywiście ładuje jak cholera. Jeżeli już nim ładujesz to mniejszym prądem no i trzeba kontrolować proces ładowania jeżeli już mocno gazuje to odłączyć.

 

Jak zauważyłem że gazuje to wyłaczyłem mam tylko nadzieje że mu nie zaszkodziło!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki aku na obecną chwilę polecacie do B6 2.0 140 KM ?? Nadeszła pora na wymianę bo słabiutko kręci a jest włożony Moll ... Jeśli dobrze mi się wdaje wkładają takie w fabryce ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki aku na obecną chwilę polecacie do B6 2.0 140 KM ?? Nadeszła pora na wymianę bo słabiutko kręci a jest włożony Moll ... Jeśli dobrze mi się wdaje wkładają takie w fabryce ??

 

Poprzedniej zimy wymieniałem oryginalnego Moll-a na Bosch Silver S5, zapomniałem o kłopotach z uruchamianiem auta...Fakt Bosch do tanich nie należy ale warto zainwestować by uniknąć niespodzianki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności