Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie po tygodniowym postoju nie odpalił ani mój samochód ani żony, a co dziwne odpalił stary Peugeot Partner 1,9D. Pierwsze co zrobiłem to kupiłem 2 akumulatory. Do Passata nabyłem Centra Futura 72Ah.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ssanie w Dieslu?

 

Sorry za OT :)

Co ma do rzeczy, że diesel ? Przy zimnym motorze zwiększa wolne obroty. Mój też tak ma i wszystkie poprzednie którymi jeździłem. Może fachowo jest na to inne określenie ?:065:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy zimnym motorze zwiększa wolne obroty.

 

Zgadza się.

 

Mój też tak ma i wszystkie poprzednie którymi jeździłem.

 

Mój też tak ma i każdy ma, więc tak ma być.

 

Może fachowo jest na to inne określenie ?

 

Sterownik układu wtryskowego silnika wzbogaca mieszankę paliwowo-powietrzną (na pewną ilość powietrza przypada większa dawka paliwa), wpływa na to wiele czynników (m. in. obciążenie silnika na biegu jałowym, temperatura).

 

EOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój oryginalny akumulator (61 Ah) w poniedziałek odmówił posłuszeństwa - jeździł 4 lata (160 tys km) - teraz jest Varta Silver 77Ah 780A - znaczna poprawa. Po sprawdzeniu, alternator spokojnie go ładuje bez żadnych obciążeń. W katalogu Varty i Bosch zalecają 74Ah lub 77Ah - tak na marginesie to otwór na akumulator jest przystosowany do większego właśnie 74 lub 77.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na mysli 1050 obrotów, moze było nawet więcej.

 

Sie czepiacie. Wiecie o co chodzi ^^

Edytowane przez Michal.Enter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja obalę teorię dwuletnich akumulatorów.

W starszym pasku (B5 lift tdi 130ps 200tys. km) mam zamontowany fabrycznie w 2001 roku. W zeszłą zimę miał zawieszki przy -17`C. Tej zimy objawia się to już przy -5`C dlatego auto powędrowało do garażu.

W nowszym (B6 tdi 140 ps 2007 75tys. km) mam oryginalnie 72aH i 380A.

Na razie wszystko jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W nowszym (B6 tdi 140 ps 2007 75tys. km) mam oryginalnie 72aH i 380A.

Z tego co znalazłem w internecie to do 2.0 TDI wkładano akumulatory 61/330 ,BlueMotion 68/380 ,2.0 TSI i 3.2 V6 FSI 72/380 a w R36 95/450.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co znalazłem w internecie to do 2.0 TDI wkładano akumulatory 61/330 ,BlueMotion 68/380 ,2.0 TSI i 3.2 V6 FSI 72/380 a w R36 95/450.

 

No nie wiem, ZTCW na początku do 2.0 TDI były 72-74/380.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poście vin decoder dostałem specyfikację wg vin.

Jest pozycja "powiekszony akumulator".

Może dlatego jest inny...?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja obalę teorię dwuletnich akumulatorów.

 

No w B5FL to były JESZCZE normalne. Aktualnie wkładają straszną ***jnie, ~60AH/~400A co jest śmiechem na sali w przypadku diesla... po 2 - 3 latach jest do śmieci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w b6 1.9 tdi 2007 ile byly akumulatory 70 ah ile din i en

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Chcialem zapytac o takie sprawy :

 

1.Jesli aku 72Ah to ladowac po wyjeciu z auta 6A przez 10 godzin ? Bo prostownik 15A ustawiany co 3A .

 

2.Na aku pisze 380-640A to prad rozruchowy miesci sie pomiedzy tymi cyframi ?

 

3.Czy podczas ladowania ,na odpietym aku od samochodu mozna sprawdzic miernikiem V czy nie jest wiecej niz 14.5V ,dotykajac do klem aku nie do klem prostownika .

 

4.Odpinanie pierwszy + potem - , a wkladajac do auta odwrotnie ?

 

5.Czy zostawiacie kluczyk w stacyjce by kiera odblokowana byla ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. to nie jest przedział tylko wartości wg normy SAE/DIN

3. Można, obojętnie cyz dodykasz klem czy bezpośrednio biegunów akumulatora. Może być nieco powyżej 14,5

4. out: najpierw minus, potem plus. in: najpierw plus potem minus

5. Ja bym tego nie robił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dobra ,a jest sens ladowac jak aku po nocy kolejnego wieczora 12.46V (w garazu -3/-5) i przy odpalaniu na sekunde zapala sie kontrolka ABS ,ESP i czerwona kiera .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Pada mi Aku to wiem. Ale dlaczego uruchamia mi sie alarm i jak go wylaczyc? odpalam go rano z baterii podrecznej i mi to za bardzo nie przeszkadza tylko chyba to wycie denerwuje sasiadow no i te nocne wstawanie. a dzisiaj to juz co 30 minut sie wlaczal. chcialbym sie wyspac:taksobie. Odpiac go na noc zeby byl spokoj? jutro bede mial prostownik to sprubuje podladowac a jak nie to kupie nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pada mi Aku to wiem.
odpalam go rano z baterii podrecznej i mi to za bardzo nie przeszkadza tylko chyba to wycie denerwuje sasiadow no i te nocne wstawanie. a dzisiaj to juz co 30 minut sie wlaczal. chcialbym sie wyspac. Odpiac go na noc zeby byl spokoj? jutro bede mial prostownik to sprubuje podladowac a jak nie to kupie nowy

powinieneś go raczej porządnie podładować :dobrze, a jeśli to nic nie da to wtedy wymiana akumulatora , można by było również po załadowaniu sprawdzić wartość napięcia podczas zapalonego silnika .

Ale dlaczego uruchamia mi sie alarm i jak go wylaczyc?

z chwilą zamknięcia samochodu automatycznie uzbraja się alarm , jeśli masz słaby aku to masz i spadek napięcia który następnie powoduje załączenie się alarmu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to wystarczy zebym go zostawil otwarty na noc i sie nie bedzie alarm wlaczal?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to wystarczy zebym go zostawil otwarty na noc i sie nie bedzie alarm wlaczal?

dokładnie alarm nie będzie uzbrojony , no ale przed blokiem go nie zostawiaj otwartego :D jak już to tylko i wyłącznie garaż :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki serdeczne - to sie wyspie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki serdeczne - to sie wyspie

no problem :dobrze , jeśli byś wymieniał akumulator czy ten stary odłączał , to po tej operacji na zegarach mogą Ci się załączyć kontrolki , nie przejmuj się tym po przejechaniu kawałka powinny same zgasnać :) .

pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności