Barth Zgłoś #1 Napisano 26 Listopada 2009 (edytowane) Witam, Tak jak w temacie czyli: przeważnie na zimnym silniku podczas ruszania samochód lekko szarpie w chwili gdy zbyt szybko chce puścić sprzęgło. Jak ruszam bardziej na "półsprzęgle" i więcej gazu wtedy ma odpowiednią moc. Jak tylko sprzęgło złapie to nawet jak mu się wdepnie to na każdym biegu już normalnie ładnie przyspiesza bez szarpania. Żadnych innych objawów nie ma. Po prostu ciężko mu żwawiej ruszyć kiedy silnik jest zimny. (nie piszę tu o paleniu opon na zimnym dieselku ) Czasem po nagrzaniu silnika problem znika - nic nie szarpie. Koło dwumasowe raczej odpada... brak innych objawów. Może to być początek ślizgającego się sprzęgła, ale jestem pewny, że gdybym na wysokim biegu puścił nagle sprzęgło to by spokojnie zdusiło silnik - więc aż tak się nie ślizga... Z góry dziękuję i pozdrawiam Edytowane 29 Maja 2014 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #2 Napisano 26 Listopada 2009 (edytowane) Sprawdz EGR'a to może być jego wina. Najlepiej wykręc całe ustrojstwo, wyczyśc z nagaru i... na czas próby zaślep węzyk od tego zaworu jak i rurke pod zaworem która lecą spaliny od kolektora wydechowego (kawałkiem blaszki). Jesli drgania będą nadal to muszisz szukac dalej, jesli ustąpią to możesz zostawić EGR'a zaślepionego. (po zaslepieniu nie tak łatwo zdusic silnik.., i rusza sie o wiele żwawiej) Moze być jeszcze inna przyczyna, niestety trzeba po kolei diagnozowac i wykluczac mozliwe przyczyny, a może byc ich kilka... Edytowane 26 Listopada 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojak1980 Zgłoś #3 Napisano 2 Maja 2010 Witam, pozwólcie że odgrzeje temat, po wymianie sprzęgła i dwumasy już parę tyś się przejechało (sachs i luk), a objawy takie jak u autora postu, rano na zimnym przy ruszaniu (i na wstecznym) występuje szarpanie- w momęcie puszczania sprzęgła, na innych biegach i w czasie jazdy brak objawów - po nagrzaniu ok. - Ruszanie z 2ki - ok, - poduszki wyglądają ok (przynajmniej pod skrzynią- brak pęknięć) - w czasie jazdy, na jałowym jak i przy dodawaniu gazu nie szarpie budą - pompki- korekcje i BIPy - ok - EGR raczej odpada- po odpięciu rurki podciśnienia takie same objawy i co najważniejsze (na zimnym) przy próbie ruszania z zaciągniętym ręcznym mam wrażenie że tego szarpania nie ma! - rwie go do góry gładko i nic nie szarpie pytanko, czy ewentualnie świece mogą mieć na to wpływ (mamy już maj i jest całkiem ciepło), czy by wykluczyć EGR albo jego sterowanie, wystarczy odpięcie od niego podciśnienia czy jak kolega wcześniej napisał zaślepienie EGR od wylotowego i zaślepienie rurki podciśnienia? z góry dzięki za wszelkie rady, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajtekph Zgłoś #4 Napisano 23 Maja 2010 mam ten sam problem czy ktoś ma juz rozwiązanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jarbear Zgłoś #5 Napisano 23 Maja 2010 Witam, mam dokładnie to samo na zimnym silniku. Co ciekawe jak było zimniej tych problemów nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #6 Napisano 23 Maja 2010 i u mnie jest to samo tylko na 1-wszym biegu czasami mam wrażenie że auto ma ochote zgasnąć ale jeszcze nie zgasło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bombelp Zgłoś #7 Napisano 24 Maja 2010 U mnie z kolei jest odwrtnie, na zimnym samochodzie idealnie rusza jak ta lala natomiast po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, ruszając np z świateł trudno ruszyć bez szarpnięć, ruszanie na większym gazie pozwala ruszyć dość płynnie ale trzeba się nakombinować ze sprzęgłem i gazem. Diagnoza mechanika - dwumasa, natomias na pytanie dlaczego objaw występuje tylko i wyłącznie na ciepłym samochodzie już logicznej odpowiedzi nie usłyszałem. Dodam jeszcze że zauważyłem to w dłuzszej trasie 400km, po przejechaniu 30 km do pracy raczej tych szarpnięć nie odczuwam. Może ktoś ma jakiś pomysł. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #8 Napisano 24 Maja 2010 W sumie to nie ma reguły z tym szarpaniem. Szarpało mi też na ciepłym, lecz przeważnie występowało to na zimnym silniku. Żeby było śmieszniej - od jakiegoś czas nie ma tego zjawiska. Może to było paliwo? Czyżby wiosną/latem było lepsze paliwo... Na razie jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #9 Napisano 24 Maja 2010 (edytowane) dlaczego objaw występuje tylko i wyłącznie na ciepłym samochodzie już logicznej odpowiedzi nie usłyszałem. ponieważ rozgrzewają się sprężyny które spinają dwiemasy, a wiadomo nie od dziś że pod wpływem temp metal miękknie i sprężyny nie mają takiej elastyczności, dodam jeszcze że wew. dwumasy jest smar który także się nagrzewa. Edytowane 24 Maja 2010 przez maxdax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bombelp Zgłoś #10 Napisano 24 Maja 2010 Twierdzisz że na 100% DM a nie jakiś tam EGR lub inne ustrojstwo ?? Odpowiedź w sumie logiczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #11 Napisano 24 Maja 2010 (edytowane) Twierdzisz że na 100% DM a nie jakiś tam EGR lub inne ustrojstwo ??na 90% DM, ponieważ mam to samo i szczególnie dokuczliwe jest to w korkach gdzie się przesuwasz autem o 2-5m i znowu stop, częste ruszanie 1bieg i półsprzęgło strasznie rozgrzewa cały zestaw DM i sprzęgło, zapewne gdy puścisz szybko sprzęgło auto nie kangurzy to samo gdy ruszasz z 2biegu też nie szarpie. Gdy wyjedziesz z korka i przejedziesz jakiś dystans sprzęgło ostygnie i znowu można bezproblemowo ruszać do czasu, aż się znów nie nagrzeje. Edytowane 24 Maja 2010 przez maxdax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojak1980 Zgłoś #12 Napisano 24 Maja 2010 (edytowane) W tytule mamy o szarpaniu na zimnym i może trzymajmy się tego. Wymieniłem u siebie poduszki (ori używane w bdb stanie prawie za darmo), autko stało się "sztywniejsze" drgania na jałowym już nie istnieją- jakby benzynka. ale szarpanie jak było przy ruszaniu na zimnym tak ciągle jest (po nocy w garażu). Odczuwalne to jest w końcowym etapie puszczania sprzęgła (i tylko wtedy), jak trzymam sprzęgło w takiej pozycji to drgania mam jak na talerzu. Co najważniejsze wystarczy że postoi na słoneczku zamiast w garażu (mamy już prawie lato) i szarpanie jest nieodczuwalne po nastu godzinach stania. Czyżby nowe sprzęgło/docisk/DM się nie sprawdziło ? A co powiece na teorię z układem wysprzęglania, może jakiś siłownik, zapowietrzenie? Płynu hamulcowego nie ubywa, był wymieniany (razem z przewodami elastycznymi) i odpowietrzany na zaciskach kół/tarcz, czy przy skrzyni też się to jakoś odpowietrza? i co tu można poradzić? Edytowane 24 Maja 2010 przez wojak1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #13 Napisano 30 Maja 2010 Panowie sory że się wetnę ale mam taki sam problem tyle że w GOLFIE III 1.9 TDI 1Z.Dokładnie ten sam problem na zimnym silniku przy ruszaniu szarpie jakby chciało silnik wyrwać spod maski ale tylko przy końcowym puszczaniu sprzęgła.Sam silnik pracuje igła równiutko,jednostajnie tak więc ja stawiam na sprzęgło ale chce zasięgnąć rady.Sprawa dziwna bo jak silnik osiągnie 70 st to już prawie nie szarpie a jak ma 90 st to o szarpaniu nie ma mowy.Sprawa kolejna zauważyłem że nawet na zimnym silniku jak mu parę razy sprzęgło wcisnę i potem ruszam to szarpanie jest zdecydowanie mniejsze.Pozatym jak nawet na zimnym dam dużo gazu to też ruszy bez szarpania.Sprawa kolejna jeśli wyżej wymienione przypadki przez innych kolegów mają wspólną przyczynę z moim a tak sądze to koledzy nie macie problemów z dwumasą bo silnik 1Z jej nie ma a mam takie same jak wy problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmielo Zgłoś #14 Napisano 18 Października 2010 (edytowane) dołącze się do tematu nie zakładając nowego. 1.6 benzyna przy temperat powietrza ok 5st przy zimnym silniku zaraz po zapaleniu i ruszeniu czasem szarpie(brak mocy) silnikiem przez ok10-15s taj jak by nie pracował na wszystkie gary, po przełączeniu na gaz wszystko jest ok,po rozgrzaniu na benzynie nic takiego nie występ."Usterka" wystąpiła przy niskich temperat. powietrza usterka wykryta; zapchany wtryskiwacz- marne paliwo-xeramik do czyszczenia wtrysków +PB98 i jest ok Edytowane 24 Października 2010 przez chmielo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #15 Napisano 14 Listopada 2010 widzę że jest to bardzo częsty objaw w avf-e u mnie też występuje delikatne drganie czy szarpanie podczas ruszania na zimnym , jak czytałem na forum nie jeden już wymienił sprzęgło i dwu mas i nie pomogło wiec może faktycznie to egr ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #16 Napisano 16 Listopada 2010 Podobny problem mam z tym ruszaniem ale nie zawsze one występuje. Dzisiaj nie było szarpania ale jakiś tydzień temu było ale wystąpiło może 2 razy pogoda podobna. Z innej beczki a jak wy robicie tzn Poranek zimny - uruchamiamy silnik - od razu ruszamy czy poczekać aż silnik troszeczkę się zagrzeje np: wskazówka się poruszy na desce rozdzielczej od temperatury? Macie jakieś doświadczenie z tym problemem? Ja od razu ruszam ale uważam żeby nie przekraczać 2000 obr/min na biegach do czasu rozgrzania się silnika. A jakie są Wasze propozycje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #17 Napisano 16 Listopada 2010 wymienił sprzęgło i dwu mas i nie pomogło wiec może faktycznie to egr ? ja wymieniłem dwumas, sprzęgło, wyczyszczony kolektor ssący, nowy egr i w chłodne dni na zimnym silniku mi też podszarpuje. gdy jest ciepło, lub silnik rozgrzany to wszystko ok. dziwne, ale może ten typ tak ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #18 Napisano 8 Stycznia 2011 golab21, a jak u ciebie z poduszkami pod silnikiem i skrzynią ?? no to dziwne zjawiska u mnie dziś auto też podskakiwało a spory czas było ok po rozgrzaniu problemu nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #19 Napisano 8 Stycznia 2011 pod skrzynią mam nówki, a pod silnikiem to nie wiem, ale chyba dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba1986 Zgłoś #20 Napisano 10 Stycznia 2011 Witam zaślepcie egr i powinno być dobrze ja tak miałem i jest ok:mlask Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach