jamess Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2009 witam.przeszukałem uważnie forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.problem w moim pasku 1.9d pojawił się jakiś miesiąc temu.na trasie dałem mu ile fabryka dała(przez jakieś 3 minuty)i po zwolnieniu obrotów pojawiły sie rytmiczne stuki.dodam jeszcze,że głowicę całą zregenerowałem,bo wydawało mi się,że z tamtąd,ale stukanie nie ucichło.klepie,jakby ktoś młotkiem po bloku strzelał.wraz ze zwiększaniem obrotów zwiększa się taż częstotliwość stukania tzn stuka coraz szybciej.zarówno na ciepłym,jak i na zimnym silniku.wydaje mi się,ze po zrobieniu głowicy stukało nieco ciszej,ale znów sie nasiliło i klepie jak przed remontem.nie wiem,czy to sworzeń tłoka będzie?czy co? jak ktos ma jakis pomysł to proszę o podpowiedż.z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2009 Sworzeń widziałem kilka takich przypadków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2009 Ja myślę że panewka wali. Jak z ciśnieniem oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #4 Napisano 21 Listopada 2009 (edytowane) Stukotanie panewki jest dość charakterystyczne, tłucze przy dodawaniu gazu, a gdy się spuszcza z gazu ustaje na chwilę. Jest to dość charakterystyczne i odróżnia go od stukania sforznia tłokowego, który jest delikatniejszy. Oczywiście, tak jak stwierdził kolega Tomasz powyżej, luz na panewce głównej powoduje spadek ciśnienia oleju, kontrolka ciśnienia oleju zaświeci się na wolnych obrotach, po dodaniu gazu zgaśnie. Edytowane 21 Listopada 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamess Zgłoś #5 Napisano 21 Listopada 2009 (edytowane) ciśnienie ma chyba w porządku.kontrolka się nie zapala podczas pracy silnika.stuka cały czas tak samo zarówno jak dodaje gazu i kiedy obroty opadają.więc panewkę chyba możemy wykluczyc.a co do sworznia,to usterka na czym polega?dostał luzu na tłoku,czy zabezpieczenie wyleciało i sworzeń się wysuwa?może to? Edytowane 21 Listopada 2009 przez jamess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #6 Napisano 21 Listopada 2009 co do sworznia,to usterka na czym polega? Luz na sforzniu dochodzi z góry silnika, tam gdzie pracują cylindry i tłoki, jeżeli wypnie się zabezpieczenie sforznia, będzie on darł gładź cylindra, po jakimś czasie silnik zacznie brać olej (kopcenie) i będzie miał brak kompresji na tym tłoku. Luźna panewka sforznia w główce korbowodu powoduje dość charakterystyczne podwójne stukanie na zwrocie zewnętrznym i wewnętrznym tłoka. Słucha się stetoskopem, przystawiając do bloku silnika w różnych miejscach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 21 Listopada 2009 sforzniu sworzniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamess Zgłoś #8 Napisano 21 Listopada 2009 czyli z tym sworzniem to prawdopodobne?????? a jeżeli tak,to tuleja ze sworzniem to duże koszta?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #9 Napisano 21 Listopada 2009 (edytowane) Hmm... byłem pewien, że się pisze inaczej, no ale może coś się w pisowni ostatnio zmieniło:p Chyba zbyt dawno nie zaglądałem do literatury technicznej dotyczącej układu tłokowo - korbowego, a w szczególności sworzni..... Wracając do tuleji, tłoka i sworznia, to wszystko wymienia się w komplecie i jako nowe, pewnie podwoi wartość samochodu. Najpierw trzeba zrobić delikatne badanie, polegające na wykręceniu świec, obejrzeniu ich i stwierdzeniu, która komora źle spala i czy widoczne są ślady oleju, może jakieś opiłki. Trzeba też zobaczyć kompresję na wszystkich tłokach. Kumplowi jakiś czas temu, pokruszyła się świeca (nowa!) i porysowała gładź. Wymienił silnik. Edytowane 21 Listopada 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martivw75 Zgłoś #10 Napisano 22 Listopada 2009 Sprawdz głowice być może któryś zawór padł ja tak mialem w poldku(wiem że to inny silnik)stuki były jak by ktoś młotkiem walił po silniku takie metaliczne po wymianie zaworów wylotowych ucichło .Jeśli wymieniałeś zaworki podczas regeneracji głowicy może któryś był wadliwy i to jest przyczyna ,warto sprwdzić przed rozebraniem silnika.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #11 Napisano 22 Listopada 2009 sprawdź czy masz olej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #12 Napisano 22 Listopada 2009 Jak najszybciej sprawdz panewki korbowodowe, koszt nie duży i roboty tez nie za wiele. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #13 Napisano 23 Listopada 2009 stukanie miał znajomy jak jeździł na pół litrze oleju, sprawdz kolego olej;] i wymieniany na czas? jak nie ustanie to wał korbowy nadaje sie do szlifu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamess Zgłoś #14 Napisano 7 Grudnia 2009 no i nie wiem.stuka dalej i to coraz mocniej.olej wymieniany i stan jest.panewka chyba odpada,bo ciśnienie ma ok.kopcic nie kopci,ale olej powoli znika(290 tys przebieg,wiec to żadne zaskoczenie,że olej zaczyna ginąć)po zrobieniu głowicy stukanie znacznie ucichło,ale nie znikło całkiem.po zrobieniu 1000-ca km zaczęło tłuc mocniej,a teraz wali jak przed remontem.i tu rodzi się moje pytanie......czy istnieje taka możliwość,ze komora w głowicy została żle wprasowana???a może to 2ga komora sie zluzowała????czy mogli żle głowice w zakładzie zregenerować???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamess Zgłoś #15 Napisano 15 Grudnia 2009 i co panowie??czy ktoś potrafi mi pomóc??nie wiem co z tym problemem zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamess Zgłoś #16 Napisano 28 Stycznia 2010 witam ponownie.nikt nie potrafił mi pomóc,więc postanowiłem sam poszukać odpowiedzi.oczywiście znalazłem przyczynę stukania.rozebrałem cały silnik i okazało się,że 1 tłok był przegrzany i to on hałasował w tulei cylindrowej(na szczęście jej nie zniszczył) i cała naprawa kosztowała mnie 150 zł(uszczelka pod głowicę + używany tłok) oczywiście własna robocizna.stukanie zanikło,i silnik pracuje bardzo cicho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach