makalon Zgłoś #21 Napisano 15 Listopada 2009 klapa moze byc czyms zblokowana, na przyklad u mnie blokowalo ja zabezpieczenie filtra (taki maly trojkacik) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #22 Napisano 16 Listopada 2009 włącz klimę, otwórz maskę i sprawdź organoleptycznie czy rurki od klimy są zimne. Muszą być zimne, jeśli sprężarka działa i jest czynnik w układzie. Jeśli nie działa to jedź do kogoś/warsztatu, żeby naprawili. Szkoda auta bo wilgoć to jego wróg. Jeśli działa to tak jak pisałem - jeździć cały czas na włączonej! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk_aug Zgłoś #23 Napisano 16 Listopada 2009 To jest właśnie to i jeżeli będziesz włączał i wyłączał obieg zamknięty to ta klapa powinna się otwierać i zamykać. Jeżeli nic się nie dzieje to najprawdopodobniej zwalony silnik klapy. Dla pewności podłącz VAG-a i wyjdzie błąd co jest nie tak. No sprawdzilem i jednak silniczek nie dzialal prawidłowo na razie wzielem zmienilem pozycje tej klapki i nie paruje(lub malo wody sie zebralo) na razie jest ok. mozna jakos sie dostac do tego silniczka? bo po zdjeciu schowka nawet go nie widac (ale słychac, tylko nic nie reaguje).A filtr zmienilem na zwykły bo juz tam siedział weglowy, zobaczymy co z tego wyniknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo Zgłoś #24 Napisano 16 Listopada 2009 Co żeś się tak uparł na tą klimę, szyby mu nie parują od tego bo w przeciwnym razie 70 % aut na mieście miało by zaparowane ( brak klimy, niesprawna itp.). Skoro pisze, że jak tylko odpali auto to zaraz mu parują szyby to w znacznym stopniu wskazuje na usterkę związaną z obiegiem zamkniętym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #25 Napisano 17 Listopada 2009 (edytowane) Ewentualnie dodatkowo w układzie klimatyzacji wystepuje tzw osuszacz powietrza ktory rowniez moze powodowac slabe usuwanie wilgoci z auta. Edytowane 27 Lutego 2012 przez r1u0d2y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #26 Napisano 17 Listopada 2009 Mozesz sprawdz jeszcze czy nie masz peknietego podszybia. Woda moze dostawac sie tamtedy do systemu wentylacji i tam gromadzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #27 Napisano 17 Listopada 2009 Niedawno temat był "przerabiany" w tym wątku : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5830 Może znajdziesz podpowiedź której nie dał nikt teraz ? Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #28 Napisano 17 Listopada 2009 Co żeś się tak uparł na tą klimę, szyby mu nie parują od tego bo w przeciwnym razie 70 % aut na mieście miało by zaparowane ( brak klimy, niesprawna itp.). Skoro pisze, że jak tylko odpali auto to zaraz mu parują szyby to w znacznym stopniu wskazuje na usterkę związaną z obiegiem zamkniętym. W porządku, nie gorączkuj się Ja tylko wskazuje ew. powiązanie z problemem. Niech chłopak sprawdzi auto i zrobi co trzeba, bo za 6 miesięcy będzie z kolei wątek "co zrobić bo w aucie jest 45 st C". Obieg wewnętrzny jak najbardziej naprawić ale sprawdzić też klimę bo jeśli działa to nawet na zamkniętym osuszy auto. A jeśli nie działa to szkoda to olać i porównywać auto do 70% innych jeżdżących na drogach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek122455 Zgłoś #29 Napisano 16 Grudnia 2009 prawdopodobnie masz do wymiany filtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #30 Napisano 16 Grudnia 2009 Sprawdz kolego najpierw czy nie masz wody pod wykladzina a potem za reszte. Pozdro:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ARTUR PRUSZKÓW Zgłoś #31 Napisano 22 Lutego 2010 Szanowni Koledzy, Proszę o pomoc ponieważ od dłuższego czasu walcze z tematem parujących szyb w moim KOCHANYM PASSACIE. Wysuszyłem dywaniki, również na mój słuch działa klapa wewnętrznego obiegu, wymieniłem filtr przeciwpyłkowy i dalej szyby parują po przełączeniu na wersje AUTO , lub ECO po minucie pojazd jest cały zaparowany i pomaga mu tylko wietrzenie lub MAX nawiew na przednią szybę. Jeżeli ktoś z Was miał podobny przypadek to proszę o podpowiedź , możliwe że jest walnięta nagrzewnica jak to sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #32 Napisano 22 Lutego 2010 Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego to nagrzewnica nie jest walnięta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ARTUR PRUSZKÓW Zgłoś #33 Napisano 22 Lutego 2010 Szanowni Koledzy, Proszę o pomoc ponieważ od dłuższego czasu walcze z tematem parujących szyb w moim KOCHANYM PASSACIE. Wysuszyłem dywaniki, również na mój słuch działa klapa wewnętrznego obiegu, wymieniłem filtr przeciwpyłkowy i dalej szyby parują po przełączeniu na wersje AUTO , lub ECO po minucie pojazd jest cały zaparowany i pomaga mu tylko wietrzenie lub MAX nawiew na przednią szybę. Jeżeli ktoś z Was miał podobny przypadek to proszę o podpowiedź , możliwe że jest walnięta nagrzewnica jak to sprawdzić ? Pół roku temu miałem naprawianą głowice może to ma coś wspólnego z tą ostatnią naprawą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #34 Napisano 22 Lutego 2010 No dzis sprawdzalem pod dywanikami Sprawdz pod wykladzina, mozna luknac przez zaslepki kostek pod siedzeniem na 99% woda pod wykledzina . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
login_87 Zgłoś #35 Napisano 25 Lutego 2010 podstawa to wysuszyc auto. Trzymasz w garazu?? zostaw otwarte okna . Ewentualnie moze jakis pochladniacz wilgoci?? http://www.allegro.pl/item920695330_humistop_pochlaniacz_wilgoci_5_wkladow.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomay Zgłoś #36 Napisano 25 Lutego 2010 Jest jeszcze jeden czynnik wpływający na parowanie szyb,mianowicie nikotyna:pczy kolega pali w aucie?Jeśli tak to po jakim czasie nikotyny z szyb nie usunie zwykły płyn do mycia szyb i warto zastosować jakiś alkochol. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronin-GG Zgłoś #37 Napisano 17 Stycznia 2011 Witam serdecznie:) W sierpniu kupiłem passata B5 FL i teraz w okresie zimowym zauważyłem, że strasznie parują mi szyby oraz tylne klosze. Do kloszy wsadziłem po 25 woreczków pochłaniających wilgoć (tych co są w pudełkach na buty...), i niestety nic się nie zmieniło. Szyby wyczyściłem porządnie tak jak to tylko było możliwe i nic... Czy macie jakieś sposoby na pozbycie się wilgoci z auta? Szczególnie zależy mi na szybach. Słyszałem o jakiś środkach co się psika na szyby i niby one pomagają... Bardzo proszę o pomoc, i może jakie środki stosowaliście? oczywiście chodzi mi o te skuteczne;) Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwola83 Zgłoś #38 Napisano 17 Stycznia 2011 Witam, Potrzebuje wymienić szybę prawy tył w moim pasku. Mam pytanko, jaka jest różnica w kodzie DOT 90 AS2 M30 a DOT 90 AS2 M30A. Wiem, że zadaje to pytanie w innym wątku ale niestety nie udało mi się znaleźć podobnego wątku. Ewentualnie proszę admina o przeniesienie mojego pytania w odpowiednie miejsce. Wielkie dzięki za pomoc w tym temacie. btw, ile muszę zaplacić za taką szybkę w ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #39 Napisano 17 Stycznia 2011 Jak szyby parują to trzeba zrobić czyszczenie układu klimatyzacji i wymianę filtra pyłkowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronin-GG Zgłoś #40 Napisano 18 Stycznia 2011 No może masz rację, bo ja tego nie robilem jeszcze. Filtr mam wymieniony i to całkiem niedawno wiec to jest ok. A czy warto klimatyzację czyścić w zimie? czy może warto poczekać do wiosny? Aha no i oczywiście jaki jest koszt takiego czyszczenia? Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach