Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

klapa moze byc czyms zblokowana, na przyklad u mnie blokowalo ja zabezpieczenie filtra (taki maly trojkacik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

włącz klimę, otwórz maskę i sprawdź organoleptycznie czy rurki od klimy są zimne. Muszą być zimne, jeśli sprężarka działa i jest czynnik w układzie.

Jeśli nie działa to jedź do kogoś/warsztatu, żeby naprawili. Szkoda auta bo wilgoć to jego wróg. Jeśli działa to tak jak pisałem - jeździć cały czas na włączonej!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest właśnie to i jeżeli będziesz włączał i wyłączał obieg zamknięty to ta klapa powinna się otwierać i zamykać. Jeżeli nic się nie dzieje to najprawdopodobniej zwalony silnik klapy. Dla pewności podłącz VAG-a i wyjdzie błąd co jest nie tak.

No sprawdzilem i jednak silniczek nie dzialal prawidłowo na razie wzielem zmienilem pozycje tej klapki i nie paruje(lub malo wody sie zebralo) na razie jest ok. mozna jakos sie dostac do tego silniczka? bo po zdjeciu schowka nawet go nie widac (ale słychac, tylko nic nie reaguje).A filtr zmienilem na zwykły bo juz tam siedział weglowy, zobaczymy co z tego wyniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co żeś się tak uparł na tą klimę, szyby mu nie parują od tego bo w przeciwnym razie 70 % aut na mieście miało by zaparowane ( brak klimy, niesprawna itp.). Skoro pisze, że jak tylko odpali auto to zaraz mu parują szyby to w znacznym stopniu wskazuje na usterkę związaną z obiegiem zamkniętym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie dodatkowo w układzie klimatyzacji wystepuje tzw osuszacz powietrza ktory rowniez moze powodowac slabe usuwanie wilgoci z auta.

Edytowane przez r1u0d2y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprawdz jeszcze czy nie masz peknietego podszybia. Woda moze dostawac sie tamtedy do systemu wentylacji i tam gromadzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co żeś się tak uparł na tą klimę, szyby mu nie parują od tego bo w przeciwnym razie 70 % aut na mieście miało by zaparowane ( brak klimy, niesprawna itp.). Skoro pisze, że jak tylko odpali auto to zaraz mu parują szyby to w znacznym stopniu wskazuje na usterkę związaną z obiegiem zamkniętym.

 

W porządku, nie gorączkuj się ;)

Ja tylko wskazuje ew. powiązanie z problemem. Niech chłopak sprawdzi auto i zrobi co trzeba, bo za 6 miesięcy będzie z kolei wątek "co zrobić bo w aucie jest 45 st C".

Obieg wewnętrzny jak najbardziej naprawić ale sprawdzić też klimę bo jeśli działa to nawet na zamkniętym osuszy auto. A jeśli nie działa to szkoda to olać i porównywać auto do 70% innych jeżdżących na drogach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie masz do wymiany filtr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz kolego najpierw czy nie masz wody pod wykladzina a potem za reszte.

Pozdro:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy,

 

Proszę o pomoc ponieważ od dłuższego czasu walcze z tematem parujących szyb w moim KOCHANYM PASSACIE.

Wysuszyłem dywaniki, również na mój słuch działa klapa wewnętrznego obiegu, wymieniłem filtr przeciwpyłkowy i dalej szyby parują po przełączeniu na wersje AUTO , lub ECO po minucie pojazd jest cały zaparowany i pomaga mu tylko wietrzenie lub MAX nawiew na przednią szybę.

 

Jeżeli ktoś z Was miał podobny przypadek to proszę o podpowiedź , możliwe że jest walnięta nagrzewnica jak to sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego to nagrzewnica nie jest walnięta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy,

 

Proszę o pomoc ponieważ od dłuższego czasu walcze z tematem parujących szyb w moim KOCHANYM PASSACIE.

Wysuszyłem dywaniki, również na mój słuch działa klapa wewnętrznego obiegu, wymieniłem filtr przeciwpyłkowy i dalej szyby parują po przełączeniu na wersje AUTO , lub ECO po minucie pojazd jest cały zaparowany i pomaga mu tylko wietrzenie lub MAX nawiew na przednią szybę.

 

Jeżeli ktoś z Was miał podobny przypadek to proszę o podpowiedź , możliwe że jest walnięta nagrzewnica jak to sprawdzić ?

 

Pół roku temu miałem naprawianą głowice może to ma coś wspólnego z tą ostatnią naprawą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dzis sprawdzalem pod dywanikami

Sprawdz pod wykladzina, mozna luknac przez zaslepki kostek pod siedzeniem na 99% woda pod wykledzina .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden czynnik wpływający na parowanie szyb,mianowicie nikotyna:pczy kolega pali w aucie?Jeśli tak to po jakim czasie nikotyny z szyb nie usunie zwykły płyn do mycia szyb i warto zastosować jakiś alkochol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie:)

W sierpniu kupiłem passata B5 FL i teraz w okresie zimowym zauważyłem, że strasznie parują mi szyby oraz tylne klosze. Do kloszy wsadziłem po 25 woreczków pochłaniających wilgoć (tych co są w pudełkach na buty...), i niestety nic się nie zmieniło. Szyby wyczyściłem porządnie tak jak to tylko było możliwe i nic... Czy macie jakieś sposoby na pozbycie się wilgoci z auta? Szczególnie zależy mi na szybach. Słyszałem o jakiś środkach co się psika na szyby i niby one pomagają... Bardzo proszę o pomoc, i może jakie środki stosowaliście? oczywiście chodzi mi o te skuteczne;)

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Potrzebuje wymienić szybę prawy tył w moim pasku. Mam pytanko, jaka jest różnica w kodzie DOT 90 AS2 M30 a DOT 90 AS2 M30A.

Wiem, że zadaje to pytanie w innym wątku ale niestety nie udało mi się znaleźć podobnego wątku. Ewentualnie proszę admina o przeniesienie mojego pytania w odpowiednie miejsce. Wielkie dzięki za pomoc w tym temacie. btw, ile muszę zaplacić za taką szybkę w ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak szyby parują to trzeba zrobić czyszczenie układu klimatyzacji i wymianę filtra pyłkowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No może masz rację, bo ja tego nie robilem jeszcze. Filtr mam wymieniony i to całkiem niedawno wiec to jest ok. A czy warto klimatyzację czyścić w zimie? czy może warto poczekać do wiosny? Aha no i oczywiście jaki jest koszt takiego czyszczenia?

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności