Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w październiku rodzice kupili passata b6 rok 2006 1,9tdi i jest w nim taki problem ze podczas uruchamiania w pare sekund czasem minut wszystkie szyby sa zaparowane dopiero szybka reakcja, wlaczenie nawiewu na 4poziom i ustawienie temperatury na 26, odparowuje przednia i przednie boczne szyby, tyle dopiero po jakims czasie.W deszczowe dni to nawet nawiew nic nie pomaga, wczoraj bylem na myjni to dosłownie pół minuty od właczenia silnika mialem biale szyby zero widocznosci. Wczoraj wieczorem juz po myjni sprawdzalem olej i zauwazylem kropleki wody na skrzynce z bezpicznikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymień filtr kabinowy.powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy nie jest włączony obieg zamknięty nadmuchu wnętrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
filtr własnie sprawdzalem to niby nie byl jakis tam zasmiecony czy cos, wygladal jak nowy no ale wymienie,sa jakies firmy, rodzaje ktore polecacie, czy jest to obojetne?

Jeśli sie nie myle to obieg zamkniety to taka 'obracajaca' sie strzaleczka? Jesli tak to jest on wylaczony(nie podswietla sie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek

Wymień filtr, umyj szyby dobrze. Jak dalej będą parować to sprawdź czy dywaniki nie są wilgotne (jak masz welurowe) lub czy tapicerka pod nimi nie jest zawilgocona.

Dużo kurzu/piachu w aucie też lubi "zbierać" wilgoć - warto auto systematycznie odkurzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek

Wymień filtr, umyj szyby dobrze. Jak dalej będą parować to sprawdź czy dywaniki nie są wilgotne (jak masz welurowe) lub czy tapicerka pod nimi nie jest zawilgocona.

Dużo kurzu/piachu w aucie też lubi "zbierać" wilgoć - warto auto systematycznie odkurzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymień filtr, umyj szyby dobrze. Jak dalej będą parować to sprawdź czy dywaniki nie są wilgotne (jak masz welurowe) lub czy tapicerka pod nimi nie jest zawilgocona.

Dużo kurzu/piachu w aucie też lubi "zbierać" wilgoć - warto auto systematycznie odkurzać.

No dzis sprawdzalem pod dywanikami czy jest jakas wilgoc to nic nie dostrzeglem,a dywaniki mam gumowe, samochod jest czyszczony co dwa trzy tygodnie no i oczywiscie kiedy jest koniecznosc, ale raczej nie jezdzi nie zadbany. Znajomy mowil ze przed sprzedaza poprzedni wlasciciel mogl wyprac fotele, ale zostawilem na noc otwarte okna i tez nic nie pomoglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że masz zepsutą klimatyzację lub znaczący brak czynnika. Tak miałem w poprzednim samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek
A ja myślę że masz zepsutą klimatyzację lub znaczący brak czynnika. Tak miałem w poprzednim samochodzie.

 

Ja jeżdżę z wyłączoną klimą (tryb ECO) i mi nie parują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sterowania klimatyzacją w Passacie wykorzystano trzy pokrętła, na których znajdują się po dwa przyciski. Naciśnij na górny przycisk znajdujący się w lewym pokrętle. To jest tryb, który służy do szybkiego osuszania szyb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

włącz na eco.jesli paruja to tak jak pisałem wymień filtr kabinowy najlepiej na weglowy.jeśli ci na klimie też parują to znaczy że masz cos nietak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do sterowania klimatyzacją w Passacie wykorzystano trzy pokrętła' date=' na których znajdują się po dwa przyciski. Naciśnij na górny przycisk znajdujący się w lewym pokrętle. To jest tryb, który służy do szybkiego osuszania szyb.[/quote']

 

niestety nie mam tego trybu mam zwykle pokretła, temperatura, siła nawiewu i kierunek nawiewu(szyba,środek, dół, i szyba dół), nad pokretłami mam przyciski ECON, ogrzewanie tylniej szyby i obieg powietrza.

 

Ja jeżdżę z wyłączoną klimą (tryb ECO) i mi nie parują.

 

Własnie wróciłem z jazdy'próbnej' z włączoną opcja Eco temperatura nastawiaona na 18C i nawiew na jedynce, na początku myślałem ze zadziałało ale później chyba otworzylem drzwi i znowu sie zaczelo dopiero silny nawiew pomogl

 

jesli paruja to tak jak pisałem wymień filtr kabinowy najlepiej na weglowy.jeśli ci na klimie też parują to znaczy że masz cos nietak.

w poniedzialek kupie, na pewno cos nie tak skoro go sprzedali hehe, no na pewno cos jest wspolnego z woda bo w deszczowe dni czy jak pisalem po myjni to normalnie koszmar, musze stawac na pobocze bo zero widocznosci.

 

Naszla mnie jeszcze taka mysl ale nie wiem czy to mozliwe, ze ten obieg powietrza mogl sie zepsuc i pozostał zamkniety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cytat:

na pewno cos nie tak skoro go sprzedali hehe,

 

a tak zawsze jest że sprzedający sprzeda z jakaś usterka.ja kupiłem też w pażdzierniku.i po kupnie okazało sie że do wymiany moduł lampy przedniej lub całej lampy duży koszt,i jeszcze z kontrolka od wspomagania sie włacza,też usterka sporo kosztująca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po kupnie okazało sie że do wymiany moduł lampy przedniej lub całej lampy duży koszt,i jeszcze z kontrolka od wspomagania sie włacza,też usterka sporo kosztująca.
Kupujac auto za kolo 55 tys, a naprawa tego o czym mowisz to moze kolo 1000 z hakiem wiec nie sadze, zeby to byl duzy koszt. Sorry za OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po uruchomieniu auta otwórz schowek od strony pasażera. Za schowkiem przez szparę widać klapę obiegu zamkniętego. Jeżeli pozostaje zamknięta to masz przyczynę. Mam nadzieję, że przedstawiłem to w miarę jasno. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po uruchomieniu auta otwórz schowek od strony pasażera. Za schowkiem przez szparę widać klapę obiegu zamkniętego. Jeżeli pozostaje zamknięta to masz przyczynę. Mam nadzieję, że przedstawiłem to w miarę jasno. :)

A wiec otworzylem schowek i przez ta szpare po lewej stronie mam jakies czesci od instalacji(jakis moduł?), po srodku mam nawiew na schowek i po prawej jest taka jakas szczelina i wydaje mi sie zaslonieta jakims plastikiem, ale nie wiem czy to to.

Edytowane przez tk_aug

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy działa kompresor klimatyzacji. Jeśli działa to nic nie zaparuje nawet przy zamkniętym obiegu!

Masz komputer, który wskazuje chwilowe zużycie paliwa? Jeśli tak, to na postoju i rozgrzanym silniku włącz klimę. Spalanie po chwili podskoczy o ok 0,1l/h. Obstawiam, że masz zawilgocone auto - stało sobie długi czas pod chmurką nieużywane (albo ktoś wyprał wnętrze niedawno) a do tego jeszcze niesprawna klima.

Jeśli auto myte w środku to na pewno nie wystarczy Ci jedna noc z otwartymi oknami - tym bardziej teraz, kiedy jest już zimno.

Jeśli klima jednak zadziała to przez tydzień lub dłużej jeździć z włączoną - wtedy usuniesz wilgoć z auta.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź, czy działa kompresor klimatyzacji. Jeśli działa to nic nie zaparuje nawet przy zamkniętym obiegu!

Masz komputer, który wskazuje chwilowe zużycie paliwa? Jeśli tak, to na postoju i rozgrzanym silniku włącz klimę. Spalanie po chwili podskoczy o ok 0,1l/h. Obstawiam, że masz zawilgocone auto - stało sobie długi czas pod chmurką nieużywane (albo ktoś wyprał wnętrze niedawno) a do tego jeszcze niesprawna klima.

Jeśli auto myte w środku to na pewno nie wystarczy Ci jedna noc z otwartymi oknami - tym bardziej teraz, kiedy jest już zimno.

Jeśli klima jednak zadziała to przez tydzień lub dłużej jeździć z włączoną - wtedy usuniesz wilgoć z auta.

Pozdrawiam.

no niestety akurat taka wersja bez komputera(Numer 3) i zastanawiam sie czy nie dało by rady go zamontowac, tylko ze nie wiem jaki bedzie koszt i gdzie zakupic potrzebne czesci,a wracajac do tematu słyszałem ze wystarczy rozłożyc gazety zeby pozbyc sie wigoci.

Edytowane przez tk_aug
dodano zdj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jaką temperaturę masz ustawiony climatronic?

Ja stosuję środek do mycia szyb Clin Anty-Para, który zapobiega zaparowaniu.

Specyfik należy nanieść na szybę i równomiernie rozprowadzić, a następnie pozostawić i dopiero po kilku minutach wytrzeć.

Edytowane przez laki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wiec otworzylem schowek i przez ta szpare po lewej stronie mam jakies czesci od instalacji(jakis moduł?), po srodku mam nawiew na schowek i po prawej jest taka jakas szczelina i wydaje mi sie zaslonieta jakims plastikiem, ale nie wiem czy to to.
To jest właśnie to i jeżeli będziesz włączał i wyłączał obieg zamknięty to ta klapa powinna się otwierać i zamykać. Jeżeli nic się nie dzieje to najprawdopodobniej zwalony silnik klapy. Dla pewności podłącz VAG-a i wyjdzie błąd co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności