tk_aug Zgłoś #1 Napisano 14 Listopada 2009 Witam w październiku rodzice kupili passata b6 rok 2006 1,9tdi i jest w nim taki problem ze podczas uruchamiania w pare sekund czasem minut wszystkie szyby sa zaparowane dopiero szybka reakcja, wlaczenie nawiewu na 4poziom i ustawienie temperatury na 26, odparowuje przednia i przednie boczne szyby, tyle dopiero po jakims czasie.W deszczowe dni to nawet nawiew nic nie pomaga, wczoraj bylem na myjni to dosłownie pół minuty od właczenia silnika mialem biale szyby zero widocznosci. Wczoraj wieczorem juz po myjni sprawdzalem olej i zauwazylem kropleki wody na skrzynce z bezpicznikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter25 Zgłoś #2 Napisano 14 Listopada 2009 wymień filtr kabinowy.powinno pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejszczesny Zgłoś #3 Napisano 14 Listopada 2009 Sprawdź, czy nie jest włączony obieg zamknięty nadmuchu wnętrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk_aug Zgłoś #4 Napisano 14 Listopada 2009 filtr własnie sprawdzalem to niby nie byl jakis tam zasmiecony czy cos, wygladal jak nowy no ale wymienie,sa jakies firmy, rodzaje ktore polecacie, czy jest to obojetne? Jeśli sie nie myle to obieg zamkniety to taka 'obracajaca' sie strzaleczka? Jesli tak to jest on wylaczony(nie podswietla sie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek Zgłoś #5 Napisano 14 Listopada 2009 Wymień filtr, umyj szyby dobrze. Jak dalej będą parować to sprawdź czy dywaniki nie są wilgotne (jak masz welurowe) lub czy tapicerka pod nimi nie jest zawilgocona. Dużo kurzu/piachu w aucie też lubi "zbierać" wilgoć - warto auto systematycznie odkurzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek Zgłoś #6 Napisano 14 Listopada 2009 Wymień filtr, umyj szyby dobrze. Jak dalej będą parować to sprawdź czy dywaniki nie są wilgotne (jak masz welurowe) lub czy tapicerka pod nimi nie jest zawilgocona. Dużo kurzu/piachu w aucie też lubi "zbierać" wilgoć - warto auto systematycznie odkurzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk_aug Zgłoś #7 Napisano 14 Listopada 2009 Wymień filtr, umyj szyby dobrze. Jak dalej będą parować to sprawdź czy dywaniki nie są wilgotne (jak masz welurowe) lub czy tapicerka pod nimi nie jest zawilgocona.Dużo kurzu/piachu w aucie też lubi "zbierać" wilgoć - warto auto systematycznie odkurzać. No dzis sprawdzalem pod dywanikami czy jest jakas wilgoc to nic nie dostrzeglem,a dywaniki mam gumowe, samochod jest czyszczony co dwa trzy tygodnie no i oczywiscie kiedy jest koniecznosc, ale raczej nie jezdzi nie zadbany. Znajomy mowil ze przed sprzedaza poprzedni wlasciciel mogl wyprac fotele, ale zostawilem na noc otwarte okna i tez nic nie pomoglo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #8 Napisano 14 Listopada 2009 A ja myślę że masz zepsutą klimatyzację lub znaczący brak czynnika. Tak miałem w poprzednim samochodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek Zgłoś #9 Napisano 14 Listopada 2009 A ja myślę że masz zepsutą klimatyzację lub znaczący brak czynnika. Tak miałem w poprzednim samochodzie. Ja jeżdżę z wyłączoną klimą (tryb ECO) i mi nie parują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #10 Napisano 14 Listopada 2009 Do sterowania klimatyzacją w Passacie wykorzystano trzy pokrętła, na których znajdują się po dwa przyciski. Naciśnij na górny przycisk znajdujący się w lewym pokrętle. To jest tryb, który służy do szybkiego osuszania szyb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter25 Zgłoś #11 Napisano 14 Listopada 2009 włącz na eco.jesli paruja to tak jak pisałem wymień filtr kabinowy najlepiej na weglowy.jeśli ci na klimie też parują to znaczy że masz cos nietak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk_aug Zgłoś #12 Napisano 14 Listopada 2009 Do sterowania klimatyzacją w Passacie wykorzystano trzy pokrętła' date=' na których znajdują się po dwa przyciski. Naciśnij na górny przycisk znajdujący się w lewym pokrętle. To jest tryb, który służy do szybkiego osuszania szyb.[/quote'] niestety nie mam tego trybu mam zwykle pokretła, temperatura, siła nawiewu i kierunek nawiewu(szyba,środek, dół, i szyba dół), nad pokretłami mam przyciski ECON, ogrzewanie tylniej szyby i obieg powietrza. Ja jeżdżę z wyłączoną klimą (tryb ECO) i mi nie parują. Własnie wróciłem z jazdy'próbnej' z włączoną opcja Eco temperatura nastawiaona na 18C i nawiew na jedynce, na początku myślałem ze zadziałało ale później chyba otworzylem drzwi i znowu sie zaczelo dopiero silny nawiew pomogl jesli paruja to tak jak pisałem wymień filtr kabinowy najlepiej na weglowy.jeśli ci na klimie też parują to znaczy że masz cos nietak. w poniedzialek kupie, na pewno cos nie tak skoro go sprzedali hehe, no na pewno cos jest wspolnego z woda bo w deszczowe dni czy jak pisalem po myjni to normalnie koszmar, musze stawac na pobocze bo zero widocznosci. Naszla mnie jeszcze taka mysl ale nie wiem czy to mozliwe, ze ten obieg powietrza mogl sie zepsuc i pozostał zamkniety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter25 Zgłoś #13 Napisano 14 Listopada 2009 cytat: na pewno cos nie tak skoro go sprzedali hehe, a tak zawsze jest że sprzedający sprzeda z jakaś usterka.ja kupiłem też w pażdzierniku.i po kupnie okazało sie że do wymiany moduł lampy przedniej lub całej lampy duży koszt,i jeszcze z kontrolka od wspomagania sie włacza,też usterka sporo kosztująca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #14 Napisano 14 Listopada 2009 po kupnie okazało sie że do wymiany moduł lampy przedniej lub całej lampy duży koszt,i jeszcze z kontrolka od wspomagania sie włacza,też usterka sporo kosztująca. Kupujac auto za kolo 55 tys, a naprawa tego o czym mowisz to moze kolo 1000 z hakiem wiec nie sadze, zeby to byl duzy koszt. Sorry za OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo Zgłoś #15 Napisano 15 Listopada 2009 Po uruchomieniu auta otwórz schowek od strony pasażera. Za schowkiem przez szparę widać klapę obiegu zamkniętego. Jeżeli pozostaje zamknięta to masz przyczynę. Mam nadzieję, że przedstawiłem to w miarę jasno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk_aug Zgłoś #16 Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) Po uruchomieniu auta otwórz schowek od strony pasażera. Za schowkiem przez szparę widać klapę obiegu zamkniętego. Jeżeli pozostaje zamknięta to masz przyczynę. Mam nadzieję, że przedstawiłem to w miarę jasno. A wiec otworzylem schowek i przez ta szpare po lewej stronie mam jakies czesci od instalacji(jakis moduł?), po srodku mam nawiew na schowek i po prawej jest taka jakas szczelina i wydaje mi sie zaslonieta jakims plastikiem, ale nie wiem czy to to. Edytowane 15 Listopada 2009 przez tk_aug Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #17 Napisano 15 Listopada 2009 Sprawdź, czy działa kompresor klimatyzacji. Jeśli działa to nic nie zaparuje nawet przy zamkniętym obiegu! Masz komputer, który wskazuje chwilowe zużycie paliwa? Jeśli tak, to na postoju i rozgrzanym silniku włącz klimę. Spalanie po chwili podskoczy o ok 0,1l/h. Obstawiam, że masz zawilgocone auto - stało sobie długi czas pod chmurką nieużywane (albo ktoś wyprał wnętrze niedawno) a do tego jeszcze niesprawna klima. Jeśli auto myte w środku to na pewno nie wystarczy Ci jedna noc z otwartymi oknami - tym bardziej teraz, kiedy jest już zimno. Jeśli klima jednak zadziała to przez tydzień lub dłużej jeździć z włączoną - wtedy usuniesz wilgoć z auta. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tk_aug Zgłoś #18 Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) Sprawdź, czy działa kompresor klimatyzacji. Jeśli działa to nic nie zaparuje nawet przy zamkniętym obiegu!Masz komputer, który wskazuje chwilowe zużycie paliwa? Jeśli tak, to na postoju i rozgrzanym silniku włącz klimę. Spalanie po chwili podskoczy o ok 0,1l/h. Obstawiam, że masz zawilgocone auto - stało sobie długi czas pod chmurką nieużywane (albo ktoś wyprał wnętrze niedawno) a do tego jeszcze niesprawna klima. Jeśli auto myte w środku to na pewno nie wystarczy Ci jedna noc z otwartymi oknami - tym bardziej teraz, kiedy jest już zimno. Jeśli klima jednak zadziała to przez tydzień lub dłużej jeździć z włączoną - wtedy usuniesz wilgoć z auta. Pozdrawiam. no niestety akurat taka wersja bez komputera(Numer 3) i zastanawiam sie czy nie dało by rady go zamontowac, tylko ze nie wiem jaki bedzie koszt i gdzie zakupic potrzebne czesci,a wracajac do tematu słyszałem ze wystarczy rozłożyc gazety zeby pozbyc sie wigoci. Edytowane 15 Listopada 2009 przez tk_aug dodano zdj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #19 Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) Na jaką temperaturę masz ustawiony climatronic? Ja stosuję środek do mycia szyb Clin Anty-Para, który zapobiega zaparowaniu. Specyfik należy nanieść na szybę i równomiernie rozprowadzić, a następnie pozostawić i dopiero po kilku minutach wytrzeć. Edytowane 15 Listopada 2009 przez laki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo Zgłoś #20 Napisano 15 Listopada 2009 A wiec otworzylem schowek i przez ta szpare po lewej stronie mam jakies czesci od instalacji(jakis moduł?), po srodku mam nawiew na schowek i po prawej jest taka jakas szczelina i wydaje mi sie zaslonieta jakims plastikiem, ale nie wiem czy to to. To jest właśnie to i jeżeli będziesz włączał i wyłączał obieg zamknięty to ta klapa powinna się otwierać i zamykać. Jeżeli nic się nie dzieje to najprawdopodobniej zwalony silnik klapy. Dla pewności podłącz VAG-a i wyjdzie błąd co jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach