Christoff Zgłoś #1 Napisano 8 Listopada 2009 (edytowane) Witam Od pewnego czasu podczas jazdy ok 80 km/h w samochodzie słychac takie : łoł----łoł----łoł----łoł---łoł----łoł w miarę zwiększania prędkości np przy 160 km/h to juz łołłołłołłołłołłołłołłołłołłoł - jechać się nie da - jak odwórcę głowe w lewo i nasłuchuje tył to wydaje mi się ze to z tyłu - jedyne co mi sie nasuwa to łożyska a może koła nie wyważone ? Jeżdzę na zimówkach -SnowGrip WANLI - Co to może być ? Jeśi to faktycznie łożyska tył to czy mozna to kupić osobno bez piast bo różnie słyszałem ? A jeśli tak to gdzie bo na Allegro nie ma nic takiego do B5 Edytowane 8 Listopada 2009 przez Christoff Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jabol2.0 Zgłoś #2 Napisano 8 Listopada 2009 JPowiadasz Wanli ,proponował bym ci zmiane koła z tej strony co masz ten odgłos na inne (na próbę) . Opony Wanli sa ciężkie jak cholera weż w ręke opone wanli i jakiąś inną renomowaną zobaczysz jaka jest różnica w wadze. Kolega miał kiedyś Wanli nówki na przód niby sportowe były głosne jak chole** Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #3 Napisano 8 Listopada 2009 Witam Od pewnego czasu podczas jazdy ok 80 km/h w samochodzie słychac takie : łoł----łoł----łoł----łoł---łoł----łoł w miarę zwiększania prędkości np przy 160 km/h to juz łołłołłołłołłołłołłołłołłołłoł - jechać się nie da - jak odwórcę głowe w lewo i nasłuchuje tył to wydaje mi się ze to z tyłu - jedyne co mi sie nasuwa to łożyska a może koła nie wyważone ? Jeżdzę na zimówkach -SnowGrip WANLI - Co to może być ? Jeśi to faktycznie łożyska tył to czy mozna to kupić osobno bez piast bo różnie słyszałem ? A jeśli tak to gdzie bo na Allegro nie ma nic takiego do B5 Mam to samo co TY, już od dwóch lat z tym jeżdżę (jak go kupiłem). Nie wiem też jak za to się zabrać. Jest to wkurzające. U mnie na alusach (letnie) bardziej to słychać niż na stalowych (zimowe) - ale jednak słychać. Próbowałem juz zamiany: lewe koło na prawą stronę, przód zamianiać z tyłem i nic z tego. Zastanawiałem się czy też to nie jest łożysko, ale skoro jeżdżę tak już kolejny sezon - to do tej pory całkiem by padło!! Więc będę śledził ten wątek z zainteresowaniem. A piasty do B5 na alledrogo są: http://moto.allegro.pl/listing/search.php?string=piasta+ty%C5%82+passat&from_showcat=1&category=620 coś źle szukałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #4 Napisano 8 Listopada 2009 Mam to samo co TY, już od dwóch lat z tym jeżdżę (jak go kupiłem). Nie wiem też jak za to się zabrać. Jest to wkurzające. U mnie na alusach (letnie) bardziej to słychać niż na stalowych (zimowe) - ale jednak słychać. Próbowałem juz zamiany: lewe koło na prawą stronę, przód zamianiać z tyłem i nic z tego. Zastanawiałem się czy też to nie jest łożysko, ale skoro jeżdżę tak już kolejny sezon - to do tej pory całkiem by padło!! Więc będę śledził ten wątek z zainteresowaniem.A piasty do B5 na alledrogo są: http://moto.allegro.pl/listing/search.php?string=piasta+ty%C5%82+passat&from_showcat=1&category=620 coś źle szukałeś piast jest od groma i ciut ciut - chodzi mi o same lozyska bez piast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #5 Napisano 8 Listopada 2009 Kolego Christoff,jezeli jak piszesz dzwiek ten zaczyna sie od 80km/h w gore swiadczy to raczej o niewywazeniu kola(kol) ,(bicie na kierownicy jesli problem na przedniej osi) lub o niesprawnosci samych opon.Jedz na wywazarke,sprawdz wszystkie kola a pozniej dopiero rozgladaj sie za drozsza opcja(lozyska).Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #6 Napisano 8 Listopada 2009 chodzi mi o same lozyska bez piast w pasku nie da się z tyłu wymienić samych łożysk, tylko z piastą. to jest nierozbieralne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #7 Napisano 8 Listopada 2009 w pasku nie da się z tyłu wymienić samych łożysk, tylko z piastą. to jest nierozbieralne. dzięki - i jest jasnośc w tym względzie - więc raczej najpierw wyważę koła bo nie usmiecha mi sie zakup nowych piast Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #8 Napisano 9 Listopada 2009 dzięki - i jest jasnośc w tym względzie - więc raczej najpierw wyważę koła bo nie usmiecha mi sie zakup nowych piast Ja zawsze wyważam koła (przed sezonami), efekt - żaden. Wciąż się pojawia ten dziwny dźwięk. Ja coraz bardziej myślę o wymianie piast. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #9 Napisano 9 Listopada 2009 Ja zawsze wyważam koła (przed sezonami), efekt - żaden. Wciąż się pojawia ten dziwny dźwięk. Ja coraz bardziej myślę o wymianie piast. Nie jestem przekonany czy nie jestes nadgorliwy.Z tego co wiem kola wywazamy w trzech przypadkach a wlasciwie w dwoch: 1 kupujemy nowe opony-montaz na felgi,wywazenie,przejezdzamy okolo 300km. wracamy do warsztatu i wywazamy jeszcze raz; 2 lapiemy kapcia-naprawa opony,wywazenie.Nie ma potrzeby robienia tej czynnosci przed kazdym sezonem(wiedza zaczerpnieta od fachowca wulkanizatora). Napisalem o wywazaniu bo:po pierwsze objawy na to wskazuja(poczatek przy 80km/h) po drugie zdarzylo mi sie naprawiac kolo(w warsztacie) i obligatoryjnie upewnic sie, czy wywazyli po naprawie("oczywiscie tak, zrobilismy to") a po jakims czasie wyjechac na autostrade(powrot do kraju);od okolo 80 cus bylo nie tak a przy 130-140 myslalem,ze mi "kierownice wyrwie". po trzecie jest to najtansza i najlatwiejsza do sprawdzenia opcja Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #10 Napisano 9 Listopada 2009 (edytowane) Nie jestem przekonany czy nie jestes nadgorliwy.Z tego co wiem kola wywazamy w trzech przypadkach a wlasciwie w dwoch: 1 kupujemy nowe opony-montaz na felgi,wywazenie,przejezdzamy okolo 300km. wracamy do warsztatu i wywazamy jeszcze raz; 2 lapiemy kapcia-naprawa opony,wywazenie.Nie ma potrzeby robienia tej czynnosci przed kazdym sezonem(wiedza zaczerpnieta od fachowca wulkanizatora). Napisalem o wywazaniu bo:po pierwsze objawy na to wskazuja(poczatek przy 80km/h) po drugie zdarzylo mi sie naprawiac kolo(w warsztacie) i obligatoryjnie upewnic sie, czy wywazyli po naprawie("oczywiscie tak, zrobilismy to") a po jakims czasie wyjechac na autostrade(powrot do kraju);od okolo 80 cus bylo nie tak a przy 130-140 myslalem,ze mi "kierownice wyrwie". po trzecie jest to najtansza i najlatwiejsza do sprawdzenia opcja Pozdrawiam. Może i jestem nadgorliwy ale też są różni mechanicy i różni fachowcy. Wyważyć dodatkowo koła - nic nie zaszkodzi (jedynie portfel chudszy). Opony nie zawsze zużywają się równomiernie - lekkie przyhamowania, dziurki w naszych autostradach i drogach ekspresowych też swoje robią - cierpią felgi. Nawet słabszy amorek i inaczej zaraz oponka leci. Więc wg mnie żaden z niego fachowiec. W moim przypadku jest jak już pisam słychać to na dwóch różnych oponach i felgach i zaczyna się po 80. Po przekroczeniu 100 wydaje mi się że ustaje - ale chyba gubię ten dźwięk już za autem i go z przodu poprostu nie słyszę. Pasażerowie mówią mi że to z lewej strony - ja słyszę obie. Szczerze - już się przyzwyczaiłem, ale chętnie bym usłyszał ciiiiiiiiiiiiiiszę. Edytowane 10 Listopada 2009 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #11 Napisano 9 Listopada 2009 kolego a lozyska sprawdzales? u mnie bylo podobnie, raz huczalo raz przestawalo az w koncu podnioslem auto na lewarku a kolo zaczelo chodzic na boki dzwiek byl podobny do lekkiego tarcia klocka o tarcze i myslalem ze tu jest przyczyna jednak winne bylo lozysko i po wymianie cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #12 Napisano 9 Listopada 2009 Masz racje Wojciechpop -"wywazyc kola dodatkowo nie zaszkodzi".Pozdrawiam i mam nadzieje ,ze uporacie sie z problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #13 Napisano 10 Listopada 2009 kolego a lozyska sprawdzales? u mnie bylo podobnie, raz huczalo raz przestawalo az w koncu podnioslem auto na lewarku a kolo zaczelo chodzic na boki dzwiek byl podobny do lekkiego tarcia klocka o tarcze i myslalem ze tu jest przyczyna jednak winne bylo lozysko i po wymianie cisza Też skłaniam się ku temu wnioskowi. Jeżeli by było słychać huczenie, dawno bym je wymienił. Ale u mnie jest tak jak to opisał Christoff: łoł----łoł-łoł----łoł---łoł-łoł. Będę je jednak wymieniał, tylko tyle że dopiero na wiosnę. Czy pomoże czas pokaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #14 Napisano 10 Listopada 2009 Czy pomoże czas pokaże. zobacz poprostu czy kolo nie lata Ci na boki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #15 Napisano 12 Listopada 2009 Może i jestem nadgorliwy ale też są różni mechanicy i różni fachowcy. Wyważyć dodatkowo koła - nic nie zaszkodzi (jedynie portfel chudszy). Opony nie zawsze zużywają się równomiernie - lekkie przyhamowania, dziurki w naszych autostradach i drogach ekspresowych też swoje robią - cierpią felgi. Nawet słabszy amorek i inaczej zaraz oponka leci. Więc wg mnie żaden z niego fachowiec. W moim przypadku jest jak już pisam słychać to na dwóch różnych oponach i felgach i zaczyna się po 80. Po przekroczeniu 100 wydaje mi się że ustaje - ale chyba gubię ten dźwięk już za autem i go z przodu poprostu nie słyszę. Pasażerowie mówią mi że to z lewej strony - ja słyszę obie. Szczerze - już się przyzwyczaiłem, ale chętnie bym usłyszał ciiiiiiiiiiiiiiszę. dobrze to ująłeś - mnie sie tez wydaje ze po 80 cichnie - ludzie mowia mi ze z lewej ja słysze obie tył - choc moze mi sie wydaje - no nic na początek wyważe potem przyczaję sie na łozyska i niestety razem z piastami - a moze zaczekam na wiosne i wymienie te kloce WANLI pomysle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #16 Napisano 13 Listopada 2009 zobacz poprostu czy kolo nie lata Ci na boki Z miejsca kierowcy ciężko będzie się dopatrzeć czy lata czy nie . A jak odpadnie to jeszcze jest zapasowe . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #17 Napisano 13 Listopada 2009 Z miejsca kierowcy ciężko będzie się dopatrzeć czy lata czy nie chodzi o podniesienie kola na lewarku i sprawdzenie ale masz racje siedzac za kierownica ciezko bedzie je poruszac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_d1 Zgłoś #18 Napisano 31 Grudnia 2009 Koledzy mam ten sam problem. Juz od jakiegos czasu (ok. 2 mies.) moje kolo z tyly wydaje dziwny dzwiek tak jak pisal kolega M4R71N slychac jakby sie skonczyla okladzina na klockach. Strasznie to wkurw... Myslalem ze to przez moje lyse letnie oponki ale niestety nieeee!! Niedawno wymienilem oponki na zimowe i w dalszym ciagu jest to samo. Nie wiem jaka jest przyszyna tzn. wiem ale nie jestem pewien. Wydaje mi sie ze to lozysko ale pewnosci nie mam. Wszystko inne jest sprawdzone wiec zostaje tylko to. Teraz moje pytanie: "czy da sie wymienic samo lozysko bez wymiany piasty??". Widze ze nawet na forum zdania sa podzielone. Bylem u mechanika i on stwierdzil ze wymienia sie samo lozysko ale po chwili zadzwonil do kolegi i ten mu powiedzial ze wymienia sie cala piaste debatowali na ten temat jakies 10 min i wkoncu nie doszli do porozumienia dlatego pytam. Szukalem w necie i znalazlem na Allegro i w InterCarsie ze jednak sa same lozyska do kol tylnych dlatego jestem w kropce. Co zrobic czy kupic same lozyska i je wcisnac w piaste czy kupic kompletna piaste (roznica jak cholera w cenie). Pozdrawiam wszystkich forumowiczow i prosze o pomoc!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek85 Zgłoś #19 Napisano 31 Grudnia 2009 (edytowane) witam ja mam problem podobny tylko ze gdy jade 130km/h to zaczyna byc glosno z przodu a przy 140km/h cichnie i jest okej, na letnich i zimowych kolach to wystepuje kola wywazone dlaczego tak sie dzieje ?? Edytowane 31 Grudnia 2009 przez Buniek85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #20 Napisano 8 Stycznia 2010 witam ja mam problem podobny tylko ze gdy jade 130km/h to zaczyna byc glosno z przodu a przy 140km/h cichnie i jest okej, na letnich i zimowych kolach to wystepuje kola wywazone dlaczego tak sie dzieje ?? Ostatnio byłem u mechaniora i stwierdził ,że zimówki sa do dupy - coraz bardzije skłaniam sie do tego stwierdzenia bo jak wyjade na snieg to nie słychać tego łoł---łoł. CZekam do wiosny na i zmieniam na letnie i zobacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach