Jericho Zgłoś #1201 Napisano 21 Września 2012 Możesz. Wejdziesz w tryb diagnostyczny i "255 to max otwarcie a "0" zamknięcieW modelu 2003 dodatkowo mozna recznie sterowac tymi wartosciami, natomiast w w moim modelu 2004 juz nie idzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #1202 Napisano 22 Września 2012 Więc tak. Temp otoczenia 12'C. Sprawdziłem błędy: 25b, 4F7, 4FA, 4F8. Czyli temp, odmrażanie, obieg i klapa centralna. W pozycji: 08 - temp nawiewu centralnego - 11,5 min po 3 minutach 11 - temp V68 - 255 25 - ustawienie V68 ciepło - 42 27 - ustawienie V68 zimno - 229 Nawiew na 2 biegu, tylko na szybe, na LO. Pamiętam, że po nabiciu i za kupie auta było mega zimno Przez pól roku był uszkodzony wentyl klimy, ale nie używałem bardzo, bardzo żadko. Dwa razy zadziałał zawór upuszczania ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
max8810 Zgłoś #1203 Napisano 4 Października 2012 ja mam takie pytanie jak zamiescilem w zlym dziale to najmocniej przepraszam. Mianowicie problem mnie troche denerwuje gdyz wszystko dziala elegancko z klimatyzacja lecz nie ma pamieci ostatniej konfiguracji a bardziej pamieta temperatur lecz gdy calkowicie wylacze dam na pozycje off to na kolejny dzien automatycznie wlacza mi sie na auto i temperature jaka mialem poprzednio ustwaiona, lecz natomiast jak dam nadmuch przedniej szyby na 2poziom to normalnie na kolejny dzien pamieta to ustawienie. Mial ktos podobny przypadek?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #1204 Napisano 16 Października 2012 Mam podobny "problem". Jest ostatnio coraz chłodniej, jeżdżę bez klimy(econ) i nawet jak w takiej pozycji zgaszę silnik to za parę godzin czy na drugi dzień odpalę auto, to zawsze jest włączona klima(auto). Jeżeli nie zerknę na wyświetlacz, to potem jeżdżę jakiś czas na klimie w chłodny deszczowy dzień, wkurza mnie to, a nie wiem jak ustawić by pamiętał ustawienie na "econ". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Necrus Zgłoś #1205 Napisano 30 Października 2012 (edytowane) Witam, podepnę się. Climatronic mi wyświetla kody 4F8 i 318. Wyjaśnienie obu znalazłem na forum: 318 - za mało odczynnika 4F8 - probelm z silniczkiem sterującym klapą V70 Zrobiłem analizę komputerem i potwierdziło to się błędami: 792 - włącznik ciśnieniowy klimatyzacji (F129)- brak osprzętu, nie związane ze sprzętem 1272 - silnik sterujący klapy centralnej V70 - uszkodzenie Objaw w samochodzie jest taki, że nie działa mi ogrzewanie. Nawet w mrozy z nawiewów wieje letnie powietrze (niezaleznie czy jadę na klimie, czy na ECON). Co mnie zaskoczyło - jak sie przejechałem kawałek po lesie (objazd korka) i ostro wytrzęsło kabinę, to na moment zaczęło działać ogrzewanie. Potem znowu przestało. Czy macie może jakies sugestie co to może być? Czy to na pewno ten silniczek V70? Może jakas inna przyczyna? Pytam, bo może jeszcze mogę sam coś sprawdzić zanim oddam samochód w ręce mechaników. Póki co straszą mnie, że sprawdzenie tego V70 to kupa roboty bo trzeba rozkręcić całą deskę. A i sam silniczek jest drogi (mówili, że koło 400zł). Ja niestety jestem beztalenciem jeśli chodzi o samodzielne naprawianie auta, zatem musze niestety się na nich zdać. Edytowane 31 Października 2012 przez Necrus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Necrus Zgłoś #1206 Napisano 1 Listopada 2012 UPDATE - podpiąłem sie kompem i wykasowałem powyższe błedy. Po ponownym odczycie został tylko 1272 (4F8). Pozostaje mi chyba jedynie oddać do mechanika Chyba, że macie jakies sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1207 Napisano 1 Listopada 2012 Ja z takim błędem jeżdżę już 7 lat, nic się nie dzieje i wszystko działa :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Necrus Zgłoś #1208 Napisano 1 Listopada 2012 No u mnie niestety nie działa ogrzewanie Ale skoro Ty masz ten sam błąd i CI działa to może problem jest gdzie indziej? Filtr kabinowy oglądałem i jest OK. Odkurzyłem solidnie lewą kratkę w panelu climatronica, bo wyczytałem tutaj na forum, że czasem sie przypycha od kurzu i komputer błędnie odczytuje temperaturę we wnętrzu. Też nie pomogło. . Niedawno miałem wymieniany termostat, czujnik temperatury i płyn (wskaźnik nie trzymał 90 stopni - mechanikowi chyba nie chciało sie dochodzic który z tych elementów jest winny, zatem wymienił wszystkie) - czy to mogło się w jakis sposób przyczynić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
denoviro Zgłoś #1209 Napisano 3 Listopada 2012 Mam pytanie klima pokazuje dwa błędy 4f8 i 25b problem tkwi w nawiewie na szybę nie wieje nawiew na szybę boczną lewa strona i nawiew na szybę czołową też lewa strona.Moje pytanie skoro silniczek by był uszkodzony to chyba obydwie strony by nie działały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #1210 Napisano 3 Listopada 2012 Potrzebuje opis 78 kodów climatronic-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek69L Zgłoś #1211 Napisano 18 Listopada 2012 Witam, przejrzałem wszystkie posty i nie znalazłem odpowiedzi, czy w klimatroniku z 44 kanałami jest na którymś kanale wskazywana temperatura silnika. Kanał 23 wskazuje jakąś temperaturę ale jest to chyba temperatura w wymienniku ciepła czyli może być już zmieszane z powietrzem z zewnątrz. proszę o podpowiedź kogoś kto miał doczynienie z klimatronikiem z 44 kanałami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Necrus Zgłoś #1212 Napisano 19 Listopada 2012 UPDATE - No i w końcu pojechałem do mechanika. Powiedział, żeby się za bardzo do tych kodów nie przywiązywać i to że ten akurat się wyświetlił to nie oznacza, że ta konkretnie przypadłość jest. Silniczek V70 okazał się w porządku a całe zamieszanie powodowała prawdopodobnie zapchana nagrzewnica. Ogólnie w płynie są ślady rdzy i po pierwszym płukaniu dużo syfu wypłynęło. Ogrzewanie zaczęło działać, ale nie jest to jego szczyt możliwości. Teraz powtórzymy płukanie i jak dobrze pójdzie to na tym się skończy. Jeśli to nie pomoże to niestety czeka mnie wymiana nagrzewnicy co jest bardzo kosztowne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris1677 Zgłoś #1213 Napisano 20 Listopada 2012 Witam, Od ok tygodnia wskaznik temperatury zewnetrznej co jakis czas pokazuje "--" na climatroniku i desce z zagarami, potem sam sie naprawia i jakis cza jest ok i tak w kolo. Czasem jak pojawi sie temp w czasie jazdy wskazania sa zawyzone ale maleja i po jakims czasie (~5min) pokazuje prawdziwa temp. Sprawdzajac bledy z panelu climatronica widoczny jest wtedy blad 513 (gdy temp. jest wyswietlana mozna go skasowac a przy braku wskazan temp. blad ten ciagle powraca). Chcialbym spytac czy moze ktos juz przerabial cos takiego zanim zaczne kupowac czujniki i sprawdzac kable ( czujnik kolo chlodnicy juz sprawdzony wyglada ok kostka czysta kabel caly). mial ktos cos takiego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Necrus Zgłoś #1214 Napisano 21 Listopada 2012 UPDATE. Układ przepłukany - ogrzewanie działa. Pewnie teraz tak jak Danek75 kilka lat pojeżdżę z tym błędem. Mechanik powiedział, że żeby go usunąć musiałby wymienić ten silniczek, a silniczek jest OK, więc nie ma to sensu. A w trakcie płukania z układu wylewały się nawet 2cm płaty rdzy - zdarzyło Wam się kiedyś coś takiego? Skąd to się mogło wziąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1215 Napisano 21 Listopada 2012 Jak ktoś wcześniej lał wodę, to tak mogłoby się zdarzyć :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Necrus Zgłoś #1216 Napisano 21 Listopada 2012 Teoretycznie samochód był serwisowany do tej pory w niemieckim ASO (sprawdzałem po VIN) a ich o to nie podejrzewam, ale któż to wie. Najważniejsze, że teraz działa i mogę z dzieckiem jeździć bez kurtki i czapki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek69L Zgłoś #1217 Napisano 21 Listopada 2012 kris1677 wymień czujnik temperatury i będzie po sprawie koszt czujnika ok 100 i parę minut roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartqpol Zgłoś #1218 Napisano 27 Listopada 2012 By wejść do trybu serwisowego należy równocześnie nacisnąć [ECON] + [Temperatura -] + [Nawiew -]. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do trybu normalnego. 00 Suma, 0=maksymalne chłodzenie, 255=maksymalne grzanie 01 02 Średni index naświetlenia słonecznego 03 Aktualny index naświetlenia słonecznego w mW/cm2 04 Średnia temperatura wg. czujnika w zderzaku 05 Aktualna temperatura wg. czujnika w zderzaku 06 Temperatura w komorze powietrza zasysanego 07 Temperatura nawiewu obszar nóg 08 Temperatura nawiewu środek 09 10 11 Temperatura V68 0=maks.ciepło, 255=maks.zimno 12 Praca nawiewu centralnego V70, 0=nogi/odmrażanie szyby, 255=środek 13 Obieg powietrza, 0=zamknięty, 255=otwarty 14 Praca nawiewu nogi/odmrażanie szyby V85, 0=nawiew na przednią szybę, 255=nawiew na nogi 15 Czas pracy silnika od uruchomienia 16 Prędkość w km/h 17 18 19 Przyczyna wył. kompresora klimatyzacji, 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=ECON, 7=OFF 20 21 ? Zaczyna się od 0 22 23 24 25 Ustawienie V68 w pozycji ciepło 26 27 Ustawienie V68 w pozycji zimno 28 29 30 31 Ustawienie V71 w pozycji zamknięty obieg powietrza 32 33 Ustawienie V71 w pozycji otwarty obieg powietrza 34 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na szybę. 35 36 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na nogi 37 Czas postoju w minutach (zapłon wył.) od 0 do 240 minut 38 39 Czas od włączenia zapłonu w cyklach 4-sekundowych 40 41 42 43 44 V85 Mechanizm przełączający nawiew między obszarem nóg a szybą (tryb odmrażania) V70 Mechanizm nawiewu centralnego V68 Mechanizm kontroli temperatury V71 Mechanizm zamkniętego/otwartego obiegu powietrza Tyle mi narazie wiadomo. Dane oznaczone takim kolorem pozwoliłem sobie samemu dodać w oparciu o rozpiskę elementów climatronica. Nie jest to koniec, postaram się pozyskać dalsze pozycje. Witam :-) robiąc samodiagnoze climatronica przeanalizowałem ty 78 grup i bardzo mnie dziwią prwne wartosci w kilku grupach. Mianowicie temperatury 04 oraz 05. Clinatronic dla grupy 04 wyswietla mi 63 stopnie C, a grupa 05 123 stopnie C. Dodatkowo mam bład 4FA, oczywiscie V71. Co sie wiaże z brakiem ogrzewania i czekam na dzien wolny by to rozebrać. Wracając do tych temperatur w w/w grupach. Czy te wartości powinny takie być? Jeżeli nie to czy czujnik odpowiedzialny za zbieranie danych temperatury moze byc odpowiedzialny za brak grzania? Odnosnie V71. Ogrzewanie czasami mam czasami nie mam. Czasami leci ciepełko a zawsze lodowaty syberyjski wicher. Nie ma na to schematu. Czy oznacza to ze da sie wskrzesic ten silniczek czy od razu nowke zamowic? Dzieki za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #1219 Napisano 28 Listopada 2012 Witam Ja miałem sytuacje, że ustawiłem 18'C w górę i grzało non stop. Pojeździłem troche i dzieki info z forum, wybadałem, że silniczek V68 działa tylko w pozycji grzanie (co kolwiek) i schładzania (LO). Podmieniłem z innym silniczkiem i teraz mam wartości np. 18'C - 240, 20'C 160. Itp Ew sprawdź czy on się w ogóle rusza. Odpal auto, wsadź głowę pod schowek i będziesz widział czerwone cięgno. Zaobserwuj, czy jak naciskasz z LO na inne temp coś się zmienia. U mnie szedł z min na max. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konik9 Zgłoś #1220 Napisano 9 Grudnia 2012 Witam pytanie mam. 19 Przyczyna wył. kompresora klimatyzacji, 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=ECON, 7=OFF 20 21 ? Zaczyna się od 0 22 23 24 25 Ustawienie V68 w pozycji ciepło Czemu odpowiada pozycja 23 i 24? Po przetłumaczeniu wyszło coś dziwnego "23 Aktualna temperatura otwór w środku" "24 Otwór w środku zadana temperatury" Czy to dotyczy temp w komorze silnika? Przy temp na liczniku 90 stopni na 23 mam - 58stopni na 24 mam - 86 stopni Podpowiedzcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach