Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Może układ zasyfiony. Dysza dławiąca przytkana. Poza tym błędem autodiagnoza innych błędów nie wskazuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może układ zasyfiony. Dysza dławiąca przytkana. Poza tym błędem autodiagnoza innych błędów nie wskazuje?

 

Dysza dławiąca, wentylator, osuszacz wymienione rok temu, brak opiłków w układzie, żadnych innych błędów nie ma, a i ostatnio jak skasowałem 4FA to się na razie nie pojawił, ciepłe powietrze leci bez problemów, zimne z zewnątrz także choć nie sprawdzałem jaką ma temp na wylocie jak wrzucę LO nie mam termometru takiego do nawiewu.

 

Chyba wejdę do środka wyciągnę ten silniczek V68 i sprawdzę ręcznie jak będzie się zachowywał, mam jeszcze 2 w zapasie.

 

Nie wiem jeszcze jak sprawdzić wydajność sprężarki bo może umiera. Rok temu jak mi robili serwis i uzupełniali czynnik to ciśnienie było w normie coś ok 10-15 barów chyba, a przed wymianą wentylatora nawet rosło do 25 barów, ale to z uwagi na brak chłodzenia przez wentylator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś jechać na serwis klimy ponownie i przy nabijanie niech zmierzą ciśnienie jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musiałbyś jechać na serwis klimy ponownie i przy nabijanie niech zmierzą ciśnienie jeszcze raz.

 

On tak chłodził już zaraz po nabiciu więc i sprawdzeniu ciśnienia, stąd zakładam że przyczyna może być inna. Widziałem opis na ETCE że klapka V68 jest klapką regulacji temperatury więc może coś tam się przycina i powietrze owiewa jednak wymiennik ciepła po przejściu przez parownik. Klima była też rok temu czyszczona i ozonowana. Parę z szyb zbiera ładnie ale z chłodzeniem mam od zeszłego sezonu problem, a zbliża się gorące lato więc muszę coś poradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wygrzebuj silniczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to wygrzebuj silniczek.

 

Dzięki, jak coś wymodzę to podzielę się wiedzą oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją w zeszłym roku reanimowałem ale od nadmiaru wiedzy głowa nie boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem silniczek od regulacji temperatury i nie on jest winien. Rurka od klimy która powinna być zimna jest ledwie chłodna więc albo czynnik (jego brak) albo kompresor (zaworek rozprężny był 2 lata temu nowy). Dwa lata temu chłodziła klima że aż Arktyka się robiła, a teraz nic.

 

Muszę chyba sprawdzić ciśnienie H i L żeby zobaczyć czy kompresor nie umarł przypadkiem. Zakładam że zbadanie ciśnienia następuje po nabiciu klimy więc czeka mnie nabijanie pełne. Czy coś jeszcze sugerujecie sprawdzić? Aha rok temu był nabijany czynnik z kontrastem więc pewnie przed nabiciem trzeba lampą UV przejrzeć całość - jeżeli się nie mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w ciagu prawie 2 lat mialem ubytek 300gr, czyli 50%. Byl zapuszczany kontrast, ale uslyszalem, ze po takim czasie nic sie nie zobaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima nabita i działa już 2 tygodnie bez zarzutu. Temperatura na kratkach +1,6 stopnia więc chłodzi niesamowicie. Na razie nie zauważyłem spadku wydajności klimy. Znów polubiłem moje auto. Prawdopodobna przyczyna - poprzedni nabijacz klimy zauważył uszkodzony wiatrak klimy co spowodowało wzrost ciśnienia i prawdopodobnie wywalenie części czynnika co było przyczyną słabej wydajności. Po naprawie wiatraka nie nabił po raz kolejny i klima była słaba. Teraz cały czas jeżdżę na trybie AUTO i chłodzi aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temperatura na kratkach +1,6 stopnia
A przy jakiej temp zewn.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przy jakiej temp zewn.?

 

ok 25 - 27 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok 25 - 27 stopni

 

No to ladnie. Mi max do +6C, mimo nabicia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zrobieniu autodiagnozy wyskoczyły mi następujące błędy czy ktoś może podpowiedzieć co oznaczają bo na forum nie mogę znaleźć. z góry dziekuje za pomoc.

 

511

21A

313

31d

4b6

306

318

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

318 to niskie ciśnienie gazu (prawdopodobnie nieszczelność i brak czynnika), 4b6 to któraś klapa sterująca.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Reszta to pytaj wujka Google

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kanały serwisowe Klimatronik’a. passat b5 fl - który kanał mówi o temperaturze z czujnika w panelu klimatronika po lewej stronie?? czy jest to kanał 1 ? Interesuje mnie niezależny od nawiewów odczyt temperatury wewnątrz auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje pomocy. Klima nie działa nie włącza się kompresor ani wentylator. Przekaźnik jak i bezpieczniki. Czynnik nabity układ sprawdzony

Kody błędów climatronic https://youtu.be/MkIoxFMKlRA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrzebuje pomocy. Klima nie działa nie włącza się kompresor ani wentylator. Przekaźnik jak i bezpieczniki. Czynnik nabity układ sprawdzony

Kody błędów climatronic https://youtu.be/MkIoxFMKlRA

Zdaje sie ze kolega nie czytal tematu, w ktorym rozwiazania juz padly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a cuś takiego?

 

Włącznik ciśnienia klimatyzacji F129, brak osprzętu/nie związany ze sprzętem: BŁĄD SPORADYCZNY

 

trza sie przejmować?

przejrzałem temat "Kody climatronic" ale nie znalazłem podobnego (albo przeoczyłem) przypadku

 

prosze o wyjaśnienie

dziekuje

 

EDIT:

znaczy sie znalazłem ale dopisku BŁĄD SPORADYCZNY nie widzę nigdzie

 

z tego co przeczytałem to czujnik należy wymienić ale czy wpierw sprawdzić poziom nabicia klimy?

dodam że chłodzi, szału nie ma ale chłodzi....

czy w serwisie klimatyzacji mi to zrobią tzn sprawdzą poziom czynnika chłodzącego?

chyba ze to coś innego?

helpunku ;-)

 

EDIT 2 :

błąd wyskoczył przy testowaniu VAGiem

Edytowane przez marekN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włącznik ciśnienia klimatyzacji F129, brak osprzętu/nie związany ze sprzętem: BŁĄD SPORADYCZNY

 

trza sie przejmować?

przejrzałem temat "Kody climatronic" ale nie znalazłem podobnego (albo przeoczyłem) przypadku

https://www.google.pl/search?q=F129&oq=F129&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=F129+blad

Pierwszy link z gory i rozwiazano problem.

A jesli to za malo to podjechac, zadzwonic do serwisu klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności