Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

No tak :) Dzieki, jutro sobie posprawdzam i napisze na forum co tam wyszło. pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz. Wejdziesz w tryb diagnostyczny i "255 to max otwarcie a "0" zamknięcie
W modelu 2003 dodatkowo mozna recznie sterowac tymi wartosciami, natomiast w w moim modelu 2004 juz nie idzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Temp otoczenia 12'C. Sprawdziłem błędy: 25b, 4F7, 4FA, 4F8. Czyli temp, odmrażanie, obieg i klapa centralna. W pozycji:

08 - temp nawiewu centralnego - 11,5 min po 3 minutach

11 - temp V68 - 255

25 - ustawienie V68 ciepło - 42

27 - ustawienie V68 zimno - 229

Nawiew na 2 biegu, tylko na szybe, na LO. Pamiętam, że po nabiciu i za kupie auta było mega zimno :) Przez pól roku był uszkodzony wentyl klimy, ale nie używałem bardzo, bardzo żadko. Dwa razy zadziałał zawór upuszczania ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie pytanie jak zamiescilem w zlym dziale to najmocniej przepraszam.

Mianowicie problem mnie troche denerwuje gdyz wszystko dziala elegancko z klimatyzacja lecz nie ma pamieci ostatniej konfiguracji a bardziej pamieta temperatur lecz gdy calkowicie wylacze dam na pozycje off to na kolejny dzien automatycznie wlacza mi sie na auto i temperature jaka mialem poprzednio ustwaiona, lecz natomiast jak dam nadmuch przedniej szyby na 2poziom to normalnie na kolejny dzien pamieta to ustawienie. Mial ktos podobny przypadek??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny "problem". Jest ostatnio coraz chłodniej, jeżdżę bez klimy(econ) i nawet jak w takiej pozycji zgaszę silnik to za parę godzin czy na drugi dzień odpalę auto, to zawsze jest włączona klima(auto). Jeżeli nie zerknę na wyświetlacz, to potem jeżdżę jakiś czas na klimie w chłodny deszczowy dzień, wkurza mnie to, a nie wiem jak ustawić by pamiętał ustawienie na "econ".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

podepnę się.

 

Climatronic mi wyświetla kody 4F8 i 318. Wyjaśnienie obu znalazłem na forum:

318 - za mało odczynnika

4F8 - probelm z silniczkiem sterującym klapą V70

Zrobiłem analizę komputerem i potwierdziło to się błędami:

792 - włącznik ciśnieniowy klimatyzacji (F129)- brak osprzętu, nie związane ze sprzętem

1272 - silnik sterujący klapy centralnej V70 - uszkodzenie

 

Objaw w samochodzie jest taki, że nie działa mi ogrzewanie. Nawet w mrozy z nawiewów wieje letnie powietrze (niezaleznie czy jadę na klimie, czy na ECON). Co mnie zaskoczyło - jak sie przejechałem kawałek po lesie (objazd korka) i ostro wytrzęsło kabinę, to na moment zaczęło działać ogrzewanie. Potem znowu przestało.

 

Czy macie może jakies sugestie co to może być? Czy to na pewno ten silniczek V70? Może jakas inna przyczyna?

 

Pytam, bo może jeszcze mogę sam coś sprawdzić zanim oddam samochód w ręce mechaników. Póki co straszą mnie, że sprawdzenie tego V70 to kupa roboty bo trzeba rozkręcić całą deskę. A i sam silniczek jest drogi (mówili, że koło 400zł). Ja niestety jestem beztalenciem jeśli chodzi o samodzielne naprawianie auta, zatem musze niestety się na nich zdać.

Edytowane przez Necrus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UPDATE - podpiąłem sie kompem i wykasowałem powyższe błedy. Po ponownym odczycie został tylko 1272 (4F8). Pozostaje mi chyba jedynie oddać do mechanika :( Chyba, że macie jakies sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z takim błędem jeżdżę już 7 lat, nic się nie dzieje i wszystko działa :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie niestety nie działa ogrzewanie :(

 

Ale skoro Ty masz ten sam błąd i CI działa to może problem jest gdzie indziej? Filtr kabinowy oglądałem i jest OK. Odkurzyłem solidnie lewą kratkę w panelu climatronica, bo wyczytałem tutaj na forum, że czasem sie przypycha od kurzu i komputer błędnie odczytuje temperaturę we wnętrzu. Też nie pomogło. . Niedawno miałem wymieniany termostat, czujnik temperatury i płyn (wskaźnik nie trzymał 90 stopni - mechanikowi chyba nie chciało sie dochodzic który z tych elementów jest winny, zatem wymienił wszystkie) - czy to mogło się w jakis sposób przyczynić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie klima pokazuje dwa błędy 4f8 i 25b problem tkwi w nawiewie na szybę nie wieje nawiew na szybę boczną lewa strona i nawiew na szybę czołową też lewa strona.Moje pytanie skoro silniczek by był uszkodzony to chyba obydwie strony by nie działały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przejrzałem wszystkie posty i nie znalazłem odpowiedzi, czy w klimatroniku z 44 kanałami jest na którymś kanale wskazywana temperatura silnika. Kanał 23 wskazuje jakąś temperaturę ale jest to chyba temperatura w wymienniku ciepła czyli może być już zmieszane z powietrzem z zewnątrz. proszę o podpowiedź kogoś kto miał doczynienie z klimatronikiem z 44 kanałami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UPDATE - No i w końcu pojechałem do mechanika. Powiedział, żeby się za bardzo do tych kodów nie przywiązywać i to że ten akurat się wyświetlił to nie oznacza, że ta konkretnie przypadłość jest. Silniczek V70 okazał się w porządku a całe zamieszanie powodowała prawdopodobnie zapchana nagrzewnica. Ogólnie w płynie są ślady rdzy i po pierwszym płukaniu dużo syfu wypłynęło. Ogrzewanie zaczęło działać, ale nie jest to jego szczyt możliwości. Teraz powtórzymy płukanie i jak dobrze pójdzie to na tym się skończy. Jeśli to nie pomoże to niestety czeka mnie wymiana nagrzewnicy co jest bardzo kosztowne :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Od ok tygodnia wskaznik temperatury zewnetrznej co jakis czas pokazuje "--" na climatroniku i desce z zagarami, potem sam sie naprawia i jakis cza jest ok i tak w kolo. Czasem jak pojawi sie temp w czasie jazdy wskazania sa zawyzone ale maleja i po jakims czasie (~5min) pokazuje prawdziwa temp. Sprawdzajac bledy z panelu climatronica widoczny jest wtedy blad 513 (gdy temp. jest wyswietlana mozna go skasowac a przy braku wskazan temp. blad ten ciagle powraca).

Chcialbym spytac czy moze ktos juz przerabial cos takiego zanim zaczne kupowac czujniki i sprawdzac kable ( czujnik kolo chlodnicy juz sprawdzony wyglada ok kostka czysta kabel caly).

 

mial ktos cos takiego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UPDATE. Układ przepłukany - ogrzewanie działa. Pewnie teraz tak jak Danek75 kilka lat pojeżdżę z tym błędem. Mechanik powiedział, że żeby go usunąć musiałby wymienić ten silniczek, a silniczek jest OK, więc nie ma to sensu. A w trakcie płukania z układu wylewały się nawet 2cm płaty rdzy - zdarzyło Wam się kiedyś coś takiego? Skąd to się mogło wziąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś wcześniej lał wodę, to tak mogłoby się zdarzyć :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie samochód był serwisowany do tej pory w niemieckim ASO (sprawdzałem po VIN) a ich o to nie podejrzewam, ale któż to wie. Najważniejsze, że teraz działa i mogę z dzieckiem jeździć bez kurtki i czapki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kris1677 wymień czujnik temperatury i będzie po sprawie koszt czujnika ok 100 i parę minut roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

By wejść do trybu serwisowego należy równocześnie nacisnąć [ECON] + [Temperatura -] + [Nawiew -]. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do trybu normalnego.

 

00 Suma, 0=maksymalne chłodzenie, 255=maksymalne grzanie

01

02 Średni index naświetlenia słonecznego

03 Aktualny index naświetlenia słonecznego w mW/cm2

04 Średnia temperatura wg. czujnika w zderzaku

05 Aktualna temperatura wg. czujnika w zderzaku

06 Temperatura w komorze powietrza zasysanego

07 Temperatura nawiewu obszar nóg

08 Temperatura nawiewu środek

09

10

11 Temperatura V68 0=maks.ciepło, 255=maks.zimno

12 Praca nawiewu centralnego V70, 0=nogi/odmrażanie szyby, 255=środek

13 Obieg powietrza, 0=zamknięty, 255=otwarty

14 Praca nawiewu nogi/odmrażanie szyby V85, 0=nawiew na przednią szybę, 255=nawiew na nogi

15 Czas pracy silnika od uruchomienia

16 Prędkość w km/h

17

18

19 Przyczyna wył. kompresora klimatyzacji, 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=ECON, 7=OFF

20

21 ? Zaczyna się od 0

22

23

24

25 Ustawienie V68 w pozycji ciepło

26

27 Ustawienie V68 w pozycji zimno

28

29

30

31 Ustawienie V71 w pozycji zamknięty obieg powietrza

32

33 Ustawienie V71 w pozycji otwarty obieg powietrza

34 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na szybę.

35

36 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na nogi

37 Czas postoju w minutach (zapłon wył.) od 0 do 240 minut

38

39 Czas od włączenia zapłonu w cyklach 4-sekundowych

40

41

42

43

44

 

V85 Mechanizm przełączający nawiew między obszarem nóg a szybą (tryb odmrażania)

V70 Mechanizm nawiewu centralnego

V68 Mechanizm kontroli temperatury

V71 Mechanizm zamkniętego/otwartego obiegu powietrza

 

Tyle mi narazie wiadomo. Dane oznaczone takim kolorem pozwoliłem sobie samemu dodać w oparciu o rozpiskę elementów climatronica. Nie jest to koniec, postaram się pozyskać dalsze pozycje.

 

Witam :-) robiąc samodiagnoze climatronica przeanalizowałem ty 78 grup i bardzo mnie dziwią prwne wartosci w kilku grupach. Mianowicie temperatury 04 oraz 05. Clinatronic dla grupy 04 wyswietla mi 63 stopnie C, a grupa 05 123 stopnie C.

 

Dodatkowo mam bład 4FA, oczywiscie V71. Co sie wiaże z brakiem ogrzewania i czekam na dzien wolny by to rozebrać. Wracając do tych temperatur w w/w grupach.

Czy te wartości powinny takie być?

Jeżeli nie to czy czujnik odpowiedzialny za zbieranie danych temperatury moze byc odpowiedzialny za brak grzania?

Odnosnie V71. Ogrzewanie czasami mam czasami nie mam. Czasami leci ciepełko a zawsze lodowaty syberyjski wicher. Nie ma na to schematu. Czy oznacza to ze da sie wskrzesic ten silniczek czy od razu nowke zamowic?

 

Dzieki za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja miałem sytuacje, że ustawiłem 18'C w górę i grzało non stop. Pojeździłem troche i dzieki info z forum, wybadałem, że silniczek V68 działa tylko w pozycji grzanie (co kolwiek) i schładzania (LO). Podmieniłem z innym silniczkiem i teraz mam wartości np. 18'C - 240, 20'C 160. Itp :) Ew sprawdź czy on się w ogóle rusza. Odpal auto, wsadź głowę pod schowek i będziesz widział czerwone cięgno. Zaobserwuj, czy jak naciskasz z LO na inne temp coś się zmienia. U mnie szedł z min na max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności