Micharlito Zgłoś #61 Napisano 26 Kwietnia 2010 (edytowane) Oczywiście też o tym pomyślałem że być może wentylator ciągnie za dużo prądu bo np szczotki się wyrobiły ale zauważ że gdy klima pracuje w trybie manualnym nic się nie dzieje opornica się nagrzewa również ale nie ma dymu (wentylator wg mnie chodzi lekko) dopiero po przełączeniu na tryb AUTO są cuda na kiju. Ma ktoś może schemat jakie czujniki wchodzą w skład sterowania ? No i ciekawsze dlaczego to się dzieje po załączeniu AUTO czyżby sterownik miał coś z oprogramowaniem i uruchamiał błędne urządzenia wykonawcze ? Edytowane 26 Kwietnia 2010 przez Micharlito Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajowy Zgłoś #62 Napisano 26 Kwietnia 2010 witam ja takze z problemem klimatronica po właczeniu zaplonu wyswietlacz klimatronica miga po kilku chwilach wraca do stanu normalnego co to moze byc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #63 Napisano 26 Kwietnia 2010 witam ja takze z problemem klimatronica po właczeniu zaplonu wyswietlacz klimatronica miga po kilku chwilach wraca do stanu normalnego co to moze byc?? Przestań pisac gdzie popadnie Napisałeś w jednym temacie i wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Micharlito Zgłoś #64 Napisano 26 Kwietnia 2010 Było kolego na forum, sterownik wykrywa błąd i przez to miga DIAGNOSE, jak sprawdzić błędy jest opisane w innych tematach. Więc szukaj tam i nie róbmy off-topicu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #65 Napisano 26 Kwietnia 2010 Gajowy No opeer już dostałeś a teraz weżsie do roboty ! taki stan climatronika o jakim pisałeś to zapewne stan ALARMU .Musisz zdiagnozować to albo podpinając kompa albo na panelu climatronika -a jak to na głównej stronie jest opis tego albo użyj szukajki . U mnie był jakiś tam alarm(już nie pamiętam jaki ) i też tak mrugało po odpaleniu zapłonu- okazało się że skończyły się szczotki i ciśnienie w układzie wzrastało do krytycznego . A ty musisz szukać bo albo -za mało czynnika , -padła sprężarka , -padł wentylator , -padła opornica i nie kręci wentylatorem tylko załączać go może czujnik maksymalnego ciśnienia, -padło sterowanie , -lub padł któryś z czujników i wskazuje ci błędne nastawy , -albo poszło ci coś w nawiewie i klimatronik ( panel ) gubi się Teraz wiesz już ,że paski to skomplikowane bestie i uważaj b niektórzy moderatorzy to bestie i załapiesz bombe za zakładanie tematów A teraz powodzonka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajowy Zgłoś #66 Napisano 26 Kwietnia 2010 piekne dzieki Meriam3 i sorry ze niektórych tak scisnieniowałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simonabc Zgłoś #67 Napisano 26 Kwietnia 2010 witam mam mały problem mam serwisowo wstawiana klimatyzacje i przedziurawiła mi sie chłodnica problem jest taki ze nie moge znaleśc takiej samej, gdyż standardowa jaka wystepuje w b5 nie pasuje a zwłaszcza przewody ta zamontowana jest mniejsza a delikatnie szersza a podłaczenie przewodów jest u góry i u dołu raczej bez czujnika. pytanie czy może ma ktoś taka na zbyciu lub na zamiane na standardowa lub jakies inne pomysły? dzieki ps jesli ktoś posiada taka chłodnice niech napisze na email [email protected]. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bombelp Zgłoś #68 Napisano 26 Kwietnia 2010 Mi również klima po zimie wariowała, w słoneczny, ciepły dzień załączączała się i wyłączała. Okazało się że wentylator wogóle sie nie załącza. Po sprawdzeniu okazało sie że napięcie na wtyczce jest jednak wiatrak sie nie kręcił. Rozbebeszyłem go, okazało się ze szczotki były zaiweszone. Poruszałem nimi, skręciłem wszystko i ruszył. Teraz działa jak ta lala:hurra. Oczywiście szczotki już nie pierwszej nowości, powiem że raczej biedne, ciekawe ile wytrzymają............ Radze wszystkim którym klima sie tak zachowuje od sprawdzenia napędu wentylatora. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Micharlito Zgłoś #69 Napisano 26 Kwietnia 2010 Kolego simonabc z opisu rozumiem że Twoje auto standardowo nie było wyposażone w układ klimatyzacji skoro piszesz "mam serwisowo wstawiana klimatyzacje" wynika z tego że to zakład który robił wstawił chłodnicę inną i to do niego powinieneś się zwrócić w tym momencie, czy chłodnicy nie da się skleić? Na czym polega uszkodzenie ? W Leonie rodziców klejony był IC więc widać można nie tylko takie błahe rzeczy jak chłodnicę klimatyzacji kleić ale też dość poważne elementy jak IC. Co do mojego problemu wykluczam -za mało czynnika -padła sprężarka -padł wentylator Gdyż jak pisałem klima chodzi i mrozi prawidłowo a dziwnym trafem nagrzewa się opornica która jest nowa bez skazy zero pęknięć gdziekolwiek i nagrzewa się równie efektywnie jak stara. więc również wykluczam w tym momencie wadliwą opornice. Zastanawia mnie "wentylatorem tylko załączać go może czujnik maksymalnego ciśnienia" jak to sprawdzić ?? Opornica przekazuje jak widać sterowanie bo steruje wentylatorem który pracuje odrazu po załączeniu klimatyzacji i wyłącza się odrazu po przejściu w tryb ECON. Dalej "-lub padł któryś z czujników i wskazuje ci błędne nastawy ," Mimo wszystko myślę że sterownik działa dobrze temp jest poprawna przy nastawie system AUTO również pracuje bez zastrzeżeń widać różnicę w sile i temp nawiewu. "-albo poszło ci coś w nawiewie i klimatronik ( panel ) gubi się " W tym prawdopodobnie rzecz że sterownik załącza niby prawidłowe urządzenie ale coś może być źle podłączone lub dane przewody łapią gdzieś masę. Jutro wezmę miernik cęgowy i pomierze prądy jakie idą do opornicy jeśli ktoś ma schematy proszę o ich załączenie, szczególnie pomocne będą te na których jest sterownik i opornica czyli które połączenia z sterownika dają napięcie na opornice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #70 Napisano 26 Kwietnia 2010 czy po samodiagnostyce zadnych bledow nie masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Micharlito Zgłoś #71 Napisano 27 Kwietnia 2010 Dobre pytanie - Przed uszczelnieniem klimy i nabiciem migało DIAGNOSE wiedziałem o tym ale nie interesowało mnie to mówię nabijemy klimę będzie OK. Klima nabita uszczelniona DIAGNOSE nie miga jest OK ale nawiew załączany i tak jest z opóźnieniem ? Po wejściu w tryb diagnostyczny mam po lewej stronie różne wartości często temperaturowe a niektóre mają postać "---" po prawej stronie licznik od 00 do 54 (nie zgadza się z tym co podawane jest na forum) Cyba że źle wchodzę choć nie sądzę FanDown + TempCold + ECON Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #72 Napisano 27 Kwietnia 2010 Cyba że źle wchodzę choć nie sądzę FanDown + TempCold + ECON Spróbuj tego. Zapłon wyłączony. Nacisnąć rónocześnie guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON] i przytrzymać minimum 3 sekundy. Trzymając przyciśnięte włączyć zapłon. Diagnoza zostanie przeprowadzona. Na koniec na wyświetlaczu climatronica po prawej stronie pojawi się liczba błędów a po lewej stronie kod błędu. Przełączamy pomiędzy nimi guzikiem [temperatura +] By wywołać pamięć błędów w climatronicu należy nacisnąć i przytrzymać na dłużej niż 3 sekundy guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON]. Po lewej stronie zobaczymy liczbę trzycyfrową a po prawej liczbę 00. Poprzez naciśnięcie guzika [temperatura +] przełączamy do następnego błędu. Gdy z lewej strony pojawi się kod 000 znaczy, że nie ma więcej błędów. Przytrzymując guzik [ECON] na dłużej niż 3 sekundy czyścimy pamięć błędów. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do normalnego trybu climatronica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Micharlito Zgłoś #73 Napisano 27 Kwietnia 2010 Super jesteśmy krok do przodu pokazuje błąd 318. Pozwolę sobie zacytować to co znalazłem na forum, cytat kolegi " Danek75" "Błąd 318 nie jest kodem błędu, to jest informacja, iż zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w klimatyzacji. Sterownik wyłączył sprężarkę aby uchronić ją przed awarią. Może nie działać wentylator na chłodnicy. Sam wentylator jest sprawny ( podłączony na krótko działa). A dlaczego się nie włącza .... spalony bezpiecznik 40A. W skrajnym przypadku wentylator startuje od razu drugiego biegu. " Sytuacja u mnie jest taka dziś sprawdzałem co mocno się nagrzewa najwięcej tak jakby E1+A tam jest jakby źródło gorąca i opornica parzy najmocniej w tym miejscu. Wentylator jakby faktycznie startował z 2 biegu bo przed zmianą opornicy kręcił się jakby wolniej teraz nie widać łopatek wirnika. Klima była "niby" nabijana niby bo kiedyś wcale nie działała (były nieszczelności) po uszczelnieniu i "niby" nabiciu klima mrozi poprawnie. Błąd skasowałem zapaliłem auto włączyłem klimę na chwilę zgasiłem i przeprowadziłem znów test tym razem nie wykrył błędów i licznik wskazuje 444 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chodi Zgłoś #74 Napisano 27 Kwietnia 2010 Ja wlasnie nie mam w ogole pradu we wtyczce ale nie moge zlokalizowac ani bezpiecznikow ani przakaznikow wentylatora. Mam brytyjczyka i jednak sa roznice bo z opisow znalezionych na forum w miejscach gdzie powinne znajdowac sie te elementy nie ma nawet zlaczek Jak zlokalizowac bezpieczniki i przekazniki wentylatora? Pozdrawiam lukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #75 Napisano 27 Kwietnia 2010 Jak nie masz prądu na wtyczce, to najszybciej bedzie przekaźnik. Skoro opisy się nie zgadzają, to patrz po numerze = przekaźnik 267. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ares1980 Zgłoś #76 Napisano 6 Maja 2010 Mam pytanko czy mógłby ktoś pokazać jak ta opornica wygląda??? np link do allegro chyba mi padła w sumie nie sprawdzałem jeszcze nic ale wentylator zdechł i 2 opcje szczotki lub opornica są na allegro ale nie wiem czy na 100 % to jest to?!?. Proszę tylko o linka jak ktoś wie jak to wygląda. w przyszłym tyg. robię trochę z autkiem i może się dostane do niej ale kupiłbym ją wcześniej przed oglądnięciem szybciej bym auto poskładał a tak bedę musiał zamówić i czekać dzięki pierwszy kto udzieli pomocy plusik ode mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #77 Napisano 7 Maja 2010 (edytowane) http://moto.allegro.pl/item1022169987_opornica_przekaznik_wentylatorow_vw_passat_b5.html tu masz linka do opornicy na allegro Sprawdzisz tak klima na auto niska temperatura ustawienie ,załączyć samochodzik i pod autko albo z kanału drutem zmostkuj na chwilę styki E3+Az E1-pierwszy wolny bieg wiatraka a następnie E3+Az E2- drugi szybki bieg wiatraka . rozumiem że wiatrak juz sprawdziłeś i na krótko chodzi bez zająknięcia i sterowanie z przekażników też w porządku. W pierw sprawdz sam wiatrak , wtyczka znajduje się pod osłoną obok zbiorniczka wspomagania - podłącz ją na krótko z akumulatora jak zagra to sprawdz opornice Edytowane 7 Maja 2010 przez meriam3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ares1980 Zgłoś #78 Napisano 8 Maja 2010 jeszcze jedno pytanko meriam3 czy wiesz przy jakim ciśnieniu włącza się drugi bieg wentylatora ?? i gdzie się znajduje ten czujnik ciśnienia na rurkach wysokociśnieniowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ares1980 Zgłoś #79 Napisano 8 Maja 2010 ok zrobiłem w sumie prosta usterka ale nie znam jeszcze przyczyny która się może okazać gorsza . Bezpiecznik 40A padł. zwatowałem sobie go na chwilę jak kupie nowy wszystko zaczęło hulać jak należy ale jeszcze jedno pytanie aby uściślić ??? meriam3 - mam prośbę o schemat elektryczny obwodu do tego wentylatora bo czegos nie rozumiem do końca jakiś znalazłem na forum ale słaba rozdzielczość proszę o fajną rozdzielczość żebym mógł pooglądać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #80 Napisano 8 Maja 2010 (edytowane) ARES sorki ale nie moge CI pomóc w ten sposób . Nie mam schematu moze koledzy coś maja . Ja dużo pytałem na forum tu i nawet uwagę zarobiłem ale niech to moja wiedza bierze się z warsztatów i z tego forum i z dedukcji . - gdzie i który z czujników wysokiego ciśnienia odpowiada za załączanie -nie wiem ale podejrzewam ze moze być tylko jeden czujnik ciśnienia i podaje sygnał analogowy o wartości ciśnienia do panelu klimatronika albo na komputer sterujący a z tamtąd idzie sygnał na załączenie II biegu wentylatora . A w warszztacie powiedziano mi że po drodze miedzy przekaźnikiem a wiatrakiem jest jeszcze opornica . Tu masz trochę więcej informacji poczytaj a może cię bardziej oświeci - sorki http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2114 Edytowane 8 Maja 2010 przez meriam3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach