Skocz do zawartości
hotair

słabe światła+nowa solucja na przekażniki

Rekomendowane odpowiedzi

O taki opis pinów właśnie mi chodziło. Dziękuje :) w poniedziałek postaram się kupić a w wolnym czasie zamontuje. Jeszcze raz dzięki

Masz B4 wiec przeczytaj ten post aby nie tracić czasu: http://forum.vw-passat.pl/threads/4294-s%C5%82abe-%C5%9Bwiat%C5%82a-nowa-solucja-na-przeka%C5%BCniki?p=1183362&viewfull=1#post1183362

 

 

Więcej szczegółów nie jestem już w stanie podać ale akurat na B4 z silnikiem 1Z przy pierwszej przymiarce do przekaźników poległem, nie mogłem znaleźć właściwego przewodu z powodu o którym piszę w poście z powyższego linka.

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzine szukam tego przewodu a od kierownicy ida 4 kable biały białz z czarnym paskiem i znowu biały z czarnym paskiem i jeszcze jakiś ale oba białe z czarnym paskiem wchodzą do skrzynki bezp. i po drodze nie znalazłem połączenia z żółtym. Chyba też polegne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj żółtego przewodu pomiędzy włącznikiem świateł a pinem J3 z tyłu skrzynki bezpieczników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poddałem się choć drogowe zrobiłem. Nie znalazłem tego kabla który się gdzieś łączy. Jeden biały z czarnym paskiem wchodzi do skrzynki w taką czerwoną kostke obok był żółty który szedł kawałek i łączył się też z żółtym i z białym z czarnym paskiem ale po przecięciu żółtego światła mijania dalej świeciły więc to nie ten a innego łączenia tych kabli nie znalazłem a skrzynke oglądałem dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Zdejmujesz osłonę pod kierownicą i znajdujesz kostkę po lewej stronie, do niej idą przewody w kolorze żółtym i białym.

 

2. Przecinasz biały przewód i podłączasz tak:

 

86 - do masy ( np ze " słoneczka" które jest obok skrzynki bezpieczników, przykręcone do karoserii auta ) pod deską z lewej strony)

85 - przewód biały, idący w kierunku skrzynki

30 - plus bezpośrednio z akumulatora

87 - przewód biały wchodzący do kostki przy kierownicy

87a - pozostaje puste

 

Z drugim przekaźnikiem robisz identycznie, tylko zamiast białego tniesz żółty przewód

Plus na pin 30 najlepiej pociągnąć dodatkowym przewodem bezpośrednio z akumulatora, ale też można podpiąć z grubego czerwonego w skrzynce bezpieczników choć to więcej zabawy niż położenie nowego przewodu.

 

O widzisz według tego opisu jestem wstanie to sam zrobić. Bo nie cholery nie kumałem te schematy wcześniej opisywane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O widzisz według tego opisu jestem wstanie to sam zrobić. Bo nie cholery nie kumałem te schematy wcześniej opisywane.

 

Tak, mój opis dotyczy b3. W nowszym nie robiłem, ale jak znajdę schemat to postaram się podpowiedzieć.

 

EDIT:

Patrząc na schemat do auta z 95roku ewidentnie z przełącznika pod kierownicą wychodzi przewód biały i zółty (piny 56a i 56b w kostce). Czyżby w 96 zmieniono instalację? Może ktoś potwierdzi na swoim aucie.

Edytowane przez viper1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój jest 95 w opisie auta mam 96 bo poprzedni taki był a zapomniałem poprawić zaraz to zrobie :) nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale mój to niemiecka wersja taxi i w przełączniku przy kierownicy jest dodatkowy guzik (bawiąc się nim kiedyś uruchomiłem jakiś alarm i migały wświatła na zmiane z klaksonem) w poprzednim pasaciku tego guzika nie było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale mój to niemiecka wersja taxi i w przełączniku przy kierownicy jest dodatkowy guzik (bawiąc się nim kiedyś uruchomiłem jakiś alarm i migały wświatła na zmiane z klaksonem) w poprzednim pasaciku tego guzika nie było

 

Jak będziesz miał chwilę to wrzuć zdjęcie tego przełącznika. Z ciekawości co to za wynalazek :) Tu może właśnie być pies pogrzebany. Dodatkowo w katalogu znalazłem informację że do pojazdu taxi była inna wiązka do przełącznika. Jak znajdę jej schemat to dalej coś podpowiem.

Edytowane przez viper1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://zapodaj.net/bdc1b59951514.jpg.html Link do zdjęcia. W sumie jest guzik oraz suwak co widać na zdjęciu ale do czego to i po co to nie mam pojęcia, myślałem że ktoś założył inny bo stary popsuł i akurat z guzikami się trafił ale jak by tak było to nie działały by te guziki a ja włączyłem kiedyś ten alarm więc po coś to było :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm tak wygląda przełącznik do tempomatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i nawet podobnie działa dlatego podczas jazdy się bawiłem i zaskoczył mnie ten alarm a wyłączyć da się tylko klemą od aku. Dlatego myślałem że to jakiś sygnalizator który kierowca włącza podczas jakiegoś napadu albo to jakaś przeróbka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, mój opis dotyczy b3. W nowszym nie robiłem, ale jak znajdę schemat to postaram się podpowiedzieć.

 

EDIT:

Patrząc na schemat do auta z 95roku ewidentnie z przełącznika pod kierownicą wychodzi przewód biały i zółty (piny 56a i 56b w kostce). Czyżby w 96 zmieniono instalację? Może ktoś potwierdzi na swoim aucie.

Zmieniono na pewno zakładałem przekaźniki w dwóch Passatach B3 i z kostki przełącznika wychodziło 5 przewodów a w B4 1,9TDi 90KM 1Z 1996 roku z kostki wyłaziły cztery bez żółtego i za pierwszym razem poległem dopiero za drugim podejściem znalazłem miejsce łączenia żółtego przewodu z białym z czarnym paskiem. resztę masz opisane pięć postów wyżej z linkami do dalszych opisów. Niestety B 4 poszła do ludzi i nie mam możliwości zrobienia fotek z dokładna lokalizacją tego połączenia.

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepraszam z góry za odgrzewanie kotleta, chciałem się tylko upewnić jednej rzeczy. Mianowicie mam przekaźnik 4 stykowy

https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1LxKyJXXXXXcjXpXXq6xXFXXXB/202031709/HTB1LxKyJXXXXXcjXpXXq6xXFXXXB.jpg

i chodzi o kolejność podpięcia:

86-masa

87 - plus z akumulatora

85 - plus z włącznika świateł

30 - wyjście na żarówkę

Czy może ktoś potwierdzić poprawność podłączenia ?

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam.

 

Dzięki, w takim razie dziś zabieram się za montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, przepraszam z góry za odgrzewanie kotleta, chciałem się tylko upewnić jednej rzeczy. Mianowicie mam przekaźnik 4 stykowy

https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1LxKyJXXXXXcjXpXXq6xXFXXXB/202031709/HTB1LxKyJXXXXXcjXpXXq6xXFXXXB.jpg

i chodzi o kolejność podpięcia:

86-masa

87 - plus z akumulatora

85 - plus z włącznika świateł

30 - wyjście na żarówkę

Czy może ktoś potwierdzić poprawność podłączenia ?

Dzięki

 

 

Witam. Jestem nowy na forum, przeczytałem niemalże cały temat. Bardzo spodobał mi się pomysł z czterema przekaźnikami pepito82, natomiast nie jestem pewien czy w dobry sposób opisałem sobie nóżki przekaźnika. Na dole screen.

schem.jpg

 

Chciałbym dodać też coś od siebie jeśli chodzi o włączanie się dwóch żarówek/ dwóch włókien żarówki (h4). Nie trzeba nic przerabiać przy manetce świateł, a wystarczy tylko zrobić zworkę (oryginalnie były blaszki - przynajmniej w golfach) pod przekaźnik nr 10.

14502084_1120688504675193_1637529608_n.jpg

w miejscu 10 przekaźnika halogenów robisz dwie zworki.

Żółta - halogen po zapłonie (bez konieczności włączania pozycji)

Czerwona - światła mijania z drogowymi :cool

Edytowane przez Gliner

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat masz dobrze. Jeżeli chodzi o żarówkę h4, to niedoczytałeś.. W h4 nie mogą świecić się dwa włókna jednocześnie. Na dłuższą metę spowoduje to szybsze (i to znacznie) zużycie żarówki oraz wypalenie się odblyśnika.. Opisywane połączenie mijania i drogowych dotyczy projektorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Schemat masz dobrze. Jeżeli chodzi o żarówkę h4, to niedoczytałeś.. W h4 nie mogą świecić się dwa włókna jednocześnie. Na dłuższą metę spowoduje to szybsze (i to znacznie) zużycie żarówki oraz wypalenie się odblyśnika.. Opisywane połączenie mijania i drogowych dotyczy projektorów.

 

Doczytałem i wiem czym to skutkuje. Napisałem tak żeby było wiadomo długie + krótkie :)

 

Stópki są dobrze opisane?

 

a jeśli podłączę w ten sposób?

przekaznik.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy przekaźnik z oznaczeniami pinów 85, 86, 30, 87, 87a był lepszy, podłączenie które zastosowałeś w pierwszym schemacie też, bo zabezpiecza w razie uszkodzenia przekaźnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten pierwszy przekaźnik z oznaczeniami pinów 85, 86, 30, 87, 87a był lepszy, podłączenie które zastosowałeś w pierwszym schemacie też, bo zabezpiecza w razie uszkodzenia przekaźnika.

 

Ale czy ten drugi jest poprawny? Domyślam się, że bez zabezpieczenia, ale czy poprawny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności