jarcun Zgłoś #381 Napisano 1 Stycznia 2011 a ile A pobiera taka żarówka 55w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #382 Napisano 1 Stycznia 2011 Moc w układzie prądu stałego: P= U * I Wystarczy przekształcić wzór. Fizyka, szkoła podstawowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #383 Napisano 1 Stycznia 2011 fajnie ale ja nie pytałem o wzór więc trochę odpowiedz nie na miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #384 Napisano 1 Stycznia 2011 Jak nie na miejscu? Wszystko masz na tacy. Nie umiesz sobie policzyć czy ci się nie chce? Przy napięciu 13,8V pobiera ok. 4A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #385 Napisano 1 Stycznia 2011 Jakiego rodzaju są to przekaźniki (symbol)? 541 lub 561. przykładowy przekaźnik w załączniku (pobrany z netu, nie mojego autorstwa) powiesz przekaźnik samochodowy to Ci sprzedadzą. Gdzie je można kupić? w sklepie elektronicznym. Czy w b3 można tez je zastosować między przełącznikiem zespolonym a skrzynką bezpieczników? można ja mam kable nadcięte przy lampach i osobnym kablem wróciłem do skrzynki bezpieczników i tam mam wszystko zamontowane aleś namodził Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman Zgłoś #386 Napisano 2 Stycznia 2011 Czy w Passacie B5 (3B) z 97' jak dołożę te przekaźniki i bezpieczniki tak jak opisywał autor tematu, to jest szansa że poprawią mi się światła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #387 Napisano 2 Stycznia 2011 A może przyczyną słabych świateł nie jest spadek napięcia tylko wypalone lustra. Auto ma już parę latek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #388 Napisano 2 Stycznia 2011 to jest szansa że poprawią mi się światła? Byłem przekonany że B5 ma fabryczne przekaźniki świateł, najlepiej to zmierz jakie napięcie masz na żarówkach...Z tego co zauważyłem pierwsze roczniki B5 miały kiepskie lampy...matowiały i zawalały się od środka brudem...może warto pomyśleć jednak o nowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman Zgłoś #389 Napisano 2 Stycznia 2011 szkła w kloszach mam przejrzyste (nie zmatowione) lustra raczej też ok, dziś zmierzę napięcie na żarówkach Mam też transportera T4 z 2002r i też ma lipne światła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #390 Napisano 2 Stycznia 2011 Mam też transportera T4 z 2002r i też ma lipne światła Norma, sprawdził bym napięcie na lampach, częsty przypadek, do tego masz stare lampy czy już poliftowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #391 Napisano 2 Stycznia 2011 Byłem przekonany że B5 ma fabryczne przekaźniki świateł Nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #392 Napisano 2 Stycznia 2011 Napięcie oczywiście warto sprawdzić, ale prościej jest zapalić światła i połączyć na "krótko" +aku z żarówką. Jak zauważalnie zmieni się intensywność świecenia to zakładaj przekaźniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman Zgłoś #393 Napisano 2 Stycznia 2011 mierzyłem miernikiem: Na włączonym silniku i na włączonych światłach mijania na akumulatorze jest napięcie 14.21V, zaś przy żarówce jest 13.42V. Da coś montaż tych przekaźników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #394 Napisano 2 Stycznia 2011 zaś przy żarówce jest 13.42V. No to tragedi nie powinno być, a mierzyłeś tylko na mijania czy na długich też? Bo najczęstszym powodem słabych świateł jest lichy styk przy właczniku zespolonym przy kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman Zgłoś #395 Napisano 2 Stycznia 2011 Mierzyłem tylko na krótkich, bo o nie mi najbardziej chodzi i tak się zastanawiam czy zamontowanie tych przekaźników da jakiś zauważalny efekt. Co sądzicie? Jest sens? Czy szkoda zachodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #396 Napisano 2 Stycznia 2011 zapalić światła i połączyć na "krótko" +aku z żarówką. Jak zauważalnie zmieni się intensywność świecenia to zakładaj przekaźniki. ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #397 Napisano 2 Stycznia 2011 Mierzyłem tylko na krótkich, bo o nie mi najbardziej chodzi i tak się zastanawiam czy zamontowanie tych przekaźników da jakiś zauważalny efekt.Co sądzicie? Jest sens? Czy szkoda zachodu? posłuchaj Włodka i zmierz na długich też. On mądrze prawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman Zgłoś #398 Napisano 2 Stycznia 2011 Jutro sprawdzę na "krótko". Możesz mi wyjaśnić co mi da to mierzenie na długich? Bo nie kumam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #399 Napisano 2 Stycznia 2011 Jutro sprawdzę na "krótko". na krótko nie sprawdzaj bo po to masz miernik by Ci wskazał "dokładne" pomiary. Możesz mi wyjaśnić co mi da to mierzenie na długich? Bo nie kumam. bo na przełączniku zespolonym - przy kierze, są największe straty napięcia. nie wiem jak Ci to dokładniej opisać. jak podciągniesz przełącznik do siebie i przytrzymasz przy zmianie na długie to świeci mocniejszym światłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #400 Napisano 2 Stycznia 2011 Jak już mierzyć to najlepiej pomiędzy +aku i żarówką. Będziesz wiedział ile tracić voltów po drodze. Nie mniej jak dla mnie to najlepszą metodą sprawdzenia jest sprawdzenie na krótko. Widać jaki efekt dadzą przekaźniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach