latinoo_80 Zgłoś #21 Napisano 3 Listopada 2010 Cytat:Napisał makaron Czy ta usterka może się objawiać że auto jak ostygnie to kopci i nierówno pracuje? Raczej nie Dlaczego nie? Ja myślę, że może. Tylko to długa droga do wytłumaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sinner86 Zgłoś #22 Napisano 12 Lutego 2011 -elementy zaznaczone na fioletowo to uszczelniacz simering 11x21x5,7/7,2 , wałek na którym jest ów simering napędzający pompkę paliwa oraz miejsce, w którym wszystkie te elementy składają się w całość. Simering tak jak go widać umiejscowiony jest w widocznej mniejszej średnicy pompki paliwa (początek czerwonej strzałki), a w większej średnicy obraca się wałek służąc mu jako łożysko ślizgowe. Witam odgrzebuje temat, ale nie moge znaleźć info na temat tego simeringu. Jest on gdzieś dostępny? Bardzo bym prosił o wskazówkę gdzie można go znaleźć. u mnie ma zmielony całą przednią część. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #23 Napisano 10 Kwietnia 2013 Witam Dołączę się do tematu i wtrącę swoje 3 grosze Otóż mam swojego AVB już ponad 2 lata. Różne rzeczy w nim wymieniałem, jeździłem po mechanikach. Za każdym razem słyszałem, że jestem przewrażliwiony odnośnie auta, ale mimo to czułem, że coś z nim jest nie tak jak być powinno. A to uciekający olej 3/4 litra na 5000 km. Po trasie gdzie dawałem w ostro w pedał uciekał płyn chłodniczy, co mniej więcej kilka miesięcy dolewka płynu hamulcowego, ubywający olej przez odmę itp itd.... Ale do rzeczy. Dzisiaj w garażu zająłem się podgrzewaczem cieczy chłodzącej, chciałem zobaczyć jaki jest do niego dostęp, bo wolno silnik mi się nagrzewał. Zdecydowanie za wolno... A tu trafiłem przy okazji na ruszający się króciec od pompy podciśnienia. Od razu mnie to zainteresowało, bo od początku miałem zarzygany silnik z tyłu. Myślałem, że przez EGR ubywa i jak to powiedział jeden z mechaników, że to "typowe" dla tych modeli. Owszem przez EGR trochę uciekało oleju, ale to był nieznaczny ubytek. Zadzwoniłem do znajomego mechanika i zapytałem czy ten króciec powinien się ruszać czy nie (chociaż mimo wszystko wydawało mi się, że nie...) odpowiedział, że muszę wymienić całą pompę - koszt około 200 zł, ale ma znajomych w VW i może za pół ceny jakiś dostać, bo czasami robią przekręt... Oczywiście nie pozostawiło dla mnie to żadnych złudzeń... W dzisiejszych czasach jeśli sam czegoś nie spier***isz, nie będziesz szukał odpowiedz, nie nauczysz się nic... Przejechałem się na wielu mechanikach i od jakiegoś czasu zacząłem sam interesować się mechaniką. Wniosek jest taki, że jeśli samemu się nie zrobi, to ktoś inny to spier***. Na początku tego tematu znalazłem info, że są zestawy naprawcze, inni pisali, że zaklejali ten element, ale znalazłem info o nagwintowaniu króćca... Wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekseba2 Zgłoś #24 Napisano 10 Kwietnia 2013 przestał brac olej ? miales słabsze hamulce/? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #25 Napisano 10 Kwietnia 2013 Dopiero się to okaże, bo dzisiaj odnalazłem ten ruszający się króciec. Wydaje mi się, że może to być przyczyna ubywającego oleju, tym bardziej, że silnik właśnie w tym miejscu był zarzygany. Wymontuję pompę, zaniosę do ślusarza, żeby zrobił gwint w tym miejscu i zamocuję metalowy króciec z jakąś gumową uszczelką, zobaczymy czy zda to egzamin i jakie będą dalsze następstwa tego postępowania Hamulce owszem mam słabsze i przy szybkim naciskaniu robi się twardy.. Trzeba dodać lekko gazu, żeby był miękki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #26 Napisano 10 Kwietnia 2013 Wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie... najlepsze rozwiązanie to wymienić pompkę na używaną firmy BOSH ! z końcówką M .. one są z rocznika 2008+ można dostać a cena max 200pln. Sprawdzony sposób przez wiele osób na forum. ---------- Dodano o 23:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ---------- Wydaje mi się, że może to być przyczyna ubywającego oleju Tamtędy nie poleci żaden olej. To jest kruciec od podciśnienia. Jego nieszczelność objawia się słabszymi hamulcami i słabszym przyspieszeniem, ponieważ hamulce jak i sterowanie turbiną odbywa się za pomocą podciśnienia które wychodzi tamtym kućcem z pompy .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #27 Napisano 10 Kwietnia 2013 Ok, zgadzam się, że to najlepsze rozwiązanie wymienić, ale miałem na myśli samodzielną naprawę. A ta pompa z 2008 roku to pasowałaby do mojego AVB??? U mnie numer pompy to 038 145 209 A. Są kompatybilne czy muszę wymienić na identyczną? ---------- Dodano o 23:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:35 ---------- najlepsze rozwiązanie to wymienić pompkę na używaną firmy BOSH ! z końcówką M .. one są z rocznika 2008+ można dostać a cena max 200pln. Sprawdzony sposób przez wiele osób na forum. ---------- Dodano o 23:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ---------- Tamtędy nie poleci żaden olej. To jest kruciec od podciśnienia. Jego nieszczelność objawia się słabszymi hamulcami i słabszym przyspieszeniem, ponieważ hamulce jak i sterowanie turbiną odbywa się za pomocą podciśnienia które wychodzi tamtym kućcem z pompy .. Nie masz racji, bo poleci... Przez tą pompę również przepływa olej. Jak zatem wytłumaczysz zarzygany silnik poniżej króćca? Uszczelka pokrywy zaworów jest OK, głowica i blok silnika OK... jeśli od króćca wypływa czarny olej to chyba jest jasne, że istnieje taka możliwość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #28 Napisano 10 Kwietnia 2013 A ta pompa z 2008 roku to pasowałaby do mojego AVB??? Będzie pasowało wszystko ... SZukaj z takim numerem : 038 145 209 M , siedzą w bardzo wielu furkach koncernu VAG, można dorwać używkę np z 2008r za mniej niż 100. ---------- Dodano o 23:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:41 ---------- że istnieje taka możliwość... Nie jestem specem ale weź sprawę na zdrowy rozum. Jak w tym krućcu jest podciśnienie tzn , że zasysa powietrze .. to w jaki sposób może pluć z niego olejem ? Po drugie , tam nie ma oleju. Olej może masz z EGR , który chlapie a w którym jest olej albo z odmy albo z turbo ( ale to inny temat). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #29 Napisano 10 Kwietnia 2013 Pożyjemy - zobaczymy jeśli znajdę używkę w dobrej cenie - wtedy wymienię całą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #30 Napisano 10 Kwietnia 2013 wtedy wymienię całą. Powodzenia i informuj na bieżąco o postępach A z tym olejem to poczytaj o odmie. Ja mam wyczyszczony cały dolot i odmę pod samochód. Mam spokój , chociaż pokazuje się troszkę oleju przy egr ale to już wina turba , zaczyna puszczać pomaluchu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #31 Napisano 10 Kwietnia 2013 Poinformuję na pewno. Co do odmy to temat już przerabiałem i czytałem wielokrotnie, nie tylko na tym forum. Ja wstawiłem sobie separator, spełnia swoje zadanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #32 Napisano 10 Kwietnia 2013 Nie jestem specem ale weź sprawę na zdrowy rozum.Jak w tym króćcu jest podciśnienie tzn , że zasysa powietrze .. to w jaki sposób może pluć z niego olejem ? Może nie tyle co pluć bo to raczej nie możliwe , ale przy nie sprawnej pompie vacum tam pojawia się olej , zatem koledze zamiast bawić się w ślusarza i niepotrzebnie koszty sobie robić z WADLIWĄ ! podkreślam wadliwą ! pompą ( zresztą jak w 99% przypadków - końcówka A) bym bez zastanowienia wymienił na wyżej proponowaną. Wszystko pasuje p&p tylko uszczelka się różni - stare gumy, nowe metalowa-. Co do oleju bo nie dopisałem mi po zaklejeniu króćca tam się pokazał aż do łączenia w grodzi ( serwo). Zatem dziwne to jest ale prawdziwe. Poza tym koledze obstawiam nieszczelność pod pompą przy króćcu z świecami podgrzewania wody, nie można tego wychaczyć a tam leci ( u mnie np. zarzygało z tyłu silnik tamtędy) Co do odmy z ostatniego postu, nie bawcie się ludzie w separatory , jak to gówno się zapcha narobi więcej szkód niż pożytku o czym dowiesz się dopiero jak będzie zasłona dymna za tobą ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #33 Napisano 12 Kwietnia 2013 Panowie mam takie pytanie. Szukałem pompy podciśnienia, dzwoniłem po szrotach i jeden człowiek zapytał mnie czy mam pompowtryski. Powiedziałem, że tak. On mi na to odpowiedział, że ma taką pompę za 180zł. Tylko gdy spytałem go o numer pompy to powiedział mi, że do pompowtrysków pasują wszystkie, które siedziały w passatach z pompowtryskami... Każda z tych pomp wytwarza takie same podciśnienie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #34 Napisano 12 Kwietnia 2013 Pasuja wszystkie ale te z tym numerem co podalem wczesniej sa BOSHA i one maja ten krociec zrobiony na sztywno . LUK jest uja wart bo predzej czy pozniej poleci ten krociec. Niech koles nie zgrywa kozaka i poda Tobie numer. Chociaz i tak sporawo , jak nie pali sie poczekaj na pewno dorwiesz taniej ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedmau Zgłoś #35 Napisano 22 Grudnia 2013 Odgrzewam temat. Jakiś czas temu miałem problem z luźnym króćcem w mojej vacu pompie. Zakleiłem to poxiliną i działało po dzień dzisiejszy. Jednakże rozebrałem pół silnika (uszczelka pod głowicą) i przy demontażu pompy zauważyłem, że w przewodzie z pompy do grodzi jest olej. W samej pompie widać taką blaszkę i to przez nią przelatuje olej. Jaką pełni funkcję, przeciek oznacza żeby lepiej szukać czegoś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #36 Napisano 24 Grudnia 2013 przeciek oznacza że pompa vacum jest na przetop i trzeba nabyć nową i tyle , tam nie ma prawa być oleju bo przecież zasada jej jest jedna "ciągnąć" czyli pomyśl jak może go tam "wpychać" ? swoją drogą ciekawe ilu posiadaczy zaklejonych króćców ma olej w wężach przed grodzią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #37 Napisano 29 Listopada 2014 To może i ja ruszę stary temat.... Zauważyłem, że w przewodzie z pompy vacum do grodzi jest olej - minimalne ilości raczej mgiełka olejowa ale jednak nie ma prawa jej tam być.... I teraz pytanie czy wystarczy jakiś zestaw naprawczy, czy muszę całą pompę nową kupować, dodam że podciśnienie jest w normie, pompa na wymiennym krućcu, ubytek oleju minimalny ok 0,5l/10tys km przy czym passek lekko ze mną nie ma... auto nie dymi generalnie wszystko jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #38 Napisano 23 Marca 2017 (edytowane) Panowie odkopuje temat. Dziś grzebałem w łączniku w grodzi przez który idzie wąż Vacuum < Serwo. Wsadziłem palucha w łącznik, a tam ścianki oblepione lepką czarną mazią. To taka mgiełka ponieważ to były śladowe ilości, ledwie widoczne ale lepiło się całkiem całkiem. Czy kwalifikacja pompy do wymiany ? Pompa podciśnienie wytwarza wzorowo więc dziwi mnie trochę, że skoro to ciągnie do siebie to mimo to mgiełka się dostaje poza pompę. Czy grozi mi uszkodzenie czegoś ? Pompa Bosha, seria M. Czy wymiana metalowej uszczelki dla tej pompy cokolwiek pomoże w tym przypadku ? Edytowane 23 Marca 2017 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach