Major Zgłoś #381 Napisano 9 Sierpnia 2013 Wsad lub coś co uzdrowi licznik 3C8 920 870 A co ubite ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #382 Napisano 9 Sierpnia 2013 Wygląda na to, że licznik jest pusty. Zawartość softu to kilka bajtów danych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #383 Napisano 9 Sierpnia 2013 najpierw zgraj soft i się zobaczy czy jest pusty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz1987 Zgłoś #384 Napisano 10 Sierpnia 2013 Witam, Mam nadzieję, że dobry dział obrałem. Mianowicie, posiadam Passata b4, 1.9TDi 90km 1z na ogólnie ładnym wypasie co zresztą opiszę jak znajdę chwilę. Wziąłem się za unormowanie paru rzeczy i po uruchomieniu tempomatu(zajefajna opcja) przyszedł czas na MFA. Znaczy się, posiadam diesela jak zaznaczyłem na początku, ale przy kupnie otrzymałem licznik od benzyny i bez wyświetlacza MFA. Trochę mnie to już denerwuje, że niby coś mam, ale nie mogę z tego korzystać. I do Was pytanie: - lepiej szukać samego obrotomierza prędkości z wyświetlaczem MFA czy kupić "nowy" licznik, ale tylko od benzyny, bo ten od diesela jest w cholerę drogi:/? - czy mogę mieć później w związku z tym problemy z przekłamywaniem na prędkości czy też obrotach?(gdzieś czytałem, że może mieć to wpływ, a nie wiem jak to u mnie jest rozwiązane, bo wszystko działa jak należy) Ewentualnie czy jest ktoś kto posiada taki licznik z MFA od benzyny lub b.tani od diesela i chce sprzedać, ale na to pytanie proszę na PRIV, a na resztę jak możecie to podpowiedzcie proszę Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #385 Napisano 11 Sierpnia 2013 Nie bardzo mam czym zgrać(nie chcę ciągle inwestować, bo za chwilę taniej mnie wyjdzie kupić nowy). Ale musi być coś nie tak z softem skoro jego zawartość to kilka bajtów(wg VAS), a na dokładkę, co na razie odkryłem, nie przyjmuje kodu radia, nie wyświetla tempomatu na FIS(choć zielona ikonka jest w lewym zegarze), wskaźnik paliwa pokazuje jak mu wygodnie(choć po jakimś czasie dochodzi do siebie), nie mogę komunikować się z licznikiem(poprzez VCDS). To tak na szybko. Więc wniosek nasuwa się jeden. Chyba najprościej będzie "załadować" mu cały działający soft, niż kombinować czego mu brakuje i metodą błędów dokładać brakujące czy uszkodzone składniki. No ale nie znam się na tym i to są tylko moje wnioski. Problem tylko w tym czy ktokolwiek ma taki w pełni funkcjonalny licznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz1987 Zgłoś #386 Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam, Mam nadzieję, że dobry dział obrałem. Mianowicie, posiadam Passata b4, 1.9TDi 90km 1z na ogólnie ładnym wypasie co zresztą opiszę jak znajdę chwilę. Wziąłem się za unormowanie paru rzeczy i po uruchomieniu tempomatu(zajefajna opcja) przyszedł czas na MFA. Znaczy się, posiadam diesela jak zaznaczyłem na początku, ale przy kupnie otrzymałem licznik od benzyny i bez wyświetlacza MFA. Trochę mnie to już denerwuje, że niby coś mam, ale nie mogę z tego korzystać. I do Was pytanie: - lepiej szukać samego obrotomierza prędkości z wyświetlaczem MFA czy kupić "nowy" licznik, ale tylko od benzyny, bo ten od diesela jest w cholerę drogi:/? - czy mogę mieć później w związku z tym problemy z przekłamywaniem na prędkości czy też obrotach?(gdzieś czytałem, że może mieć to wpływ, a nie wiem jak to u mnie jest rozwiązane, bo wszystko działa jak należy) Ewentualnie czy jest ktoś kto posiada taki licznik z MFA od benzyny lub b.tani od diesela i chce sprzedać, ale na to pytanie proszę na PRIV, a na resztę jak możecie to podpowiedzcie proszę Pozdrawiam Znalazłem dzisiaj fajny licznik z MFA w fajnej cenie, ale nie mogę go znaleźć w ETCE po numerach:/ Może ktoś się orientuje to zapodam jego numery: 3AO 919 033 D, a mój obecny bez MFA ma numery 3AO 919 860 HX i ten jest w ETCE:/ Wygląda na to, że będzie pasowało, bo w zasadzie to plug&play, ale zawsze ale:/ Ewentualnie czy mógłbym podmienić tylko wskaźniki po lewej stronie na te z MFA z dokupionego licznika? Jeszcze jedna różnica to kontrolki na dole licznika. W moim jest nieco inny układ. Czy to też może być kłopotliwe? Będę wdzięczny za szybką odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #387 Napisano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) Nie bardzo mam czym zgrać(nie chcę ciągle inwestować, bo za chwilę taniej mnie wyjdzie kupić nowy). Ale musi być coś nie tak z softem skoro jego zawartość to kilka bajtów(wg VAS), . co ??? KilkaA bajtów to masz kodowanie a nie soft ) a na dokładkę, co na razie odkryłem, nie przyjmuje kodu radia, . raczej wina zlego podlaczenia nie wyświetla tempomatu na FIS(choć zielona ikonka jest w lewym zegarze), . można aktywować , duzo się ma ten softem w ECU wskaźnik paliwa pokazuje jak mu wygodnie(choć po jakimś czasie dochodzi do siebie). bloki pomiarowe i obadac jaki jest odczyt , nie mogę komunikować się z licznikiem(poprzez VCDS). . wina Gateway. To tak na szybko. Więc wniosek nasuwa się jeden. Chyba najprościej będzie "załadować" mu cały działający soft, niż kombinować czego mu brakuje i metodą błędów dokładać brakujące czy uszkodzone składniki. No ale nie znam się na tym i to są tylko moje wnioski. Problem tylko w tym czy ktokolwiek ma taki w pełni funkcjonalny licznik. Prosciej to będzie Ci kupic poprawny licznik do twojego auta Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez Major Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #388 Napisano 13 Sierpnia 2013 To jest poprane kodowanie GATEWY-a F9807F160004021002 nie mogę komunikować się z licznikiem(poprzez VCDS). .wina Gateway. No to już nie wiem-poprawne czy nie. Prosciej to będzie Ci kupic poprawny licznik do twojego auta To akurat wiem Wg mnie ewidentna wina licznika gdyż gateway chodził w innym aucie i wszystko było OK. A wymieniłem tylko licznik i gateway. Skoro Gateway dobry to wniosek-licznik niedobry. Miałem nadzieję, że ktoś ma na pokładzie prawidłowo działający licznik 3c8920870A i po "włożeniu" kopii jego softu do mojego licznika sprawa się wyjaśni. A to, że lepiej kupić nowy czy inny to ja doskonale wiem, tylko po co znów inwestować skoro istnieje szansa na sprawdzenie obecnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #389 Napisano 13 Sierpnia 2013 Chcesz to wyslij mi licznik to się zobaczy, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grbrandys Zgłoś #390 Napisano 16 Sierpnia 2013 wsad do 1.9 tdi AFN skrzynia automatyczna 4 biegowa z mfa 3b1919880Dor3b1919880DX.rar jeżeli drodzy specjaliści mogą poprawić trochę go to przekłamuje o 20 km przy większych prędkościach i paliwo strasznie szybko ucieka nie wiem czy to nie wina że pomieszane dwa wsady są benzyny i diesla. A tak działa bez zarzutu pokazuje spalanie i wyświetla biegi na automacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pivvo Zgłoś #391 Napisano 19 Sierpnia 2013 wsad do 1.9 tdi AFN skrzynia automatyczna 4 biegowa z mfa [ATTACH]106925[/ATTACH] jeżeli drodzy specjaliści mogą poprawić trochę go to przekłamuje o 20 km przy większych prędkościach i paliwo strasznie szybko ucieka nie wiem czy to nie wina że pomieszane dwa wsady są benzyny i diesla. A tak działa bez zarzutu pokazuje spalanie i wyświetla biegi na automacie Witam sprawdziłeś kodowanie ?? tu masz na wszelki wypadek link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=237392 Pz. pivvo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grbrandys Zgłoś #392 Napisano 19 Sierpnia 2013 dobre kolego drogi kodowanie jest przestawione licznik do 60 km/h pokazuje dobrze później skalowanie mu się coś rozjeżdża i jak mam 100 to na gps 120. Witam sprawdziłeś kodowanie ?? tu masz na wszelki wypadek link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=237392Pz. pivvo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pivvo Zgłoś #393 Napisano 20 Sierpnia 2013 3b1919880Dor3b1919880DX.rar według vageeprom'a jest to wsad od licznika 3B0 919 881P, zacznijmy od podstawowych danych 1. Jaki jest numer ori licznika 2. Jaki zakres skali prędkościomierza 3. Ciełeś, kleiłeś jakimś Hex'em wsad Pz. pivvo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #394 Napisano 20 Sierpnia 2013 dobre kolego drogi kodowanie jest przestawione licznik do 60 km/h pokazuje dobrze później skalowanie mu się coś rozjeżdża i jak mam 100 to na gps 120. Daj sie sprawdzic ROSTKOWSKIEMU, w GPS nie wierze jak polskiemu rzadowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grbrandys Zgłoś #395 Napisano 20 Sierpnia 2013 Zmieniałem licznik z 3B0 919 881 P na 3b1 919 930 d z angola. Wgrałem wsad z mojego starego licznika 3B0 919 881 P 3B0 919 880 P.rar ale po włączeniu zapłonu zmiast(pod przebiegiem) km mam def? co można zrobić? koledzy z forum poradził wgrać wsad z odpowiednika europejskiego,w tym przypadku 3b1919880D lub DX ale takiego wsadu nie mogę znaleź miałem wsad 3B1919880___B5-KOMBIINSTR__VDO_V01__IMMO-IDENTNR__VWZ7Z0W1088205_______.rar teraz mam wsad 3B0 919 881 P(stary licznik) połączony z 3b1 919 881p. kuzyn mi kombinował aż zrobił ale w czym i w jakim programem ciał nie wiem . to jest automat 4 biegi zakres jest do 220km/h. według vageeprom'a jest to wsad od licznika 3B0 919 881P, zacznijmy od podstawowych danych 1. Jaki jest numer ori licznika 2. Jaki zakres skali prędkościomierza 3. Ciełeś, kleiłeś jakimś Hex'em wsad Pz. pivvo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pivvo Zgłoś #396 Napisano 21 Sierpnia 2013 Zmieniałem licznik z 3B0 919 881 P na 3b1 919 930 d z angola. Wgrałem wsad z mojego starego licznika 3B0 919 881 P 3B0 919 880 P.rar ale po włączeniu zapłonu zmiast(pod przebiegiem) km mam def? co można zrobić? Tak więc zacznę od wsadu, def na wyświetlaczu pojawia się gdy ja to tak nazywam, nie zgadza się CRC (suma kontrolna) K-Wert, skali i rom'u w procku, można to z korygować przez przekodowanie typu skrzyni biegów, procek wyliczy sobie poprawne CRC, wcześniej warto VagComem sprawdzić wartość K-Wert kanał 16 lub 17. W tym wsadzie co zapodałeś na forum K-Wert wynosi 4182, może po tym przekodowaniu zniknie def, z tego co widzę oba liczniki są skalowane na 220 czyli powinno być OK, co do zawyżania jaka wcześniej pisałeś to po prostu wgrana jest skala do 260 km i CRC dopasowana jest do skali dlatego nie ma def. Inna metoda na pozbycie się def to wpisanie z palca poprawna wartość pod adres 0X90, gdzieś czytałem że można to wyliczyć, ale ja to załatwiałem tak: zgrzewka piwa i zmiana wartości dla tego bitu, w najgorszym wypadku to tylko 255 kombinacji teraz mam wsad 3B0 919 881 P(stary licznik) połączony z 3b1 919 881p. poza małymi literkami to nie widzę różnicy miałem wsad 3B1919880___B5-KOMBIINSTR__VDO_V01__IMMO-IDENTNR__VWZ7Z0W1088205_______.rar jaki był efekt ? Pz. pivvo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grbrandys Zgłoś #397 Napisano 21 Sierpnia 2013 z całym szacunkiem pivvo jestem laikem w tych sprawach i nie mam pojęcia co gdzie zmienić póki co działa ten wsad na moim nowym liczniku a do zawyżania się już przyzwyczaiłem. Dałem ten wsad dla ludzi co maja automata jak jak 4 biegowego i dieselka afn 1.9. a chciałem żeby ktoś z zdolniejszych może go podrasował i może poprawił. Tak więc zacznę od wsadu, def na wyświetlaczu pojawia się gdy ja to tak nazywam, nie zgadza się CRC (suma kontrolna) K-Wert, skali i rom'u w procku, można to z korygować przez przekodowanie typu skrzyni biegów, procek wyliczy sobie poprawne CRC, wcześniej warto VagComem sprawdzić wartość K-Wert kanał 16 lub 17. W tym wsadzie co zapodałeś na forum K-Wert wynosi 4182, może po tym przekodowaniu zniknie def, z tego co widzę oba liczniki są skalowane na 220 czyli powinno być OK, co do zawyżania jaka wcześniej pisałeś to po prostu wgrana jest skala do 260 km i CRC dopasowana jest do skali dlatego nie ma def. Inna metoda na pozbycie się def to wpisanie z palca poprawna wartość pod adres 0X90, gdzieś czytałem że można to wyliczyć, ale ja to załatwiałem tak: zgrzewka piwa i zmiana wartości dla tego bitu, w najgorszym wypadku to tylko 255 kombinacji poza małymi literkami to nie widzę różnicy jaki był efekt ? Pz. pivvo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pivvo Zgłoś #398 Napisano 21 Sierpnia 2013 Oki więc każdy licznik ma procesor z wgranym rom'em i na obudowie (procesora) ma wydrukowaną wersję tego rom'u i teraz dane dotyczące jak i co ma pokazywać licznik jest ładowane do eeprpomu, nie siedzę w tym zawodowo tylko hobbystycznie i moje spostrzeżenia nie koniecznie muszą odpowiadać prawdzie nie mniej według mnie jest tylko kilka wersji rom'uw a wersji liczników kilkadziesiąt, (czyli wsadów do eeproma) i teraz jak masz pecha to wywali ci def, rozwiązanie to szukać wsadu do tego procesora (rom'u) lub skorygować CRC, a żeby skorygować CRC potrzebny jest ten licznik fizycznie podpięty od komputera, dalej mogę ci podać adresy pod którymi jest skala nie mniej korekcja tych wartości tak aby pokazywał ci poprawnie prędkość z automatu wywali ci def bo się nie zgadza CRC, czyli wrócisz do punktu wyjścia jak wgrałeś wsad z starego licznika. Ogólnie taki problem rozwiązuje się jak to mówią "na stole" Pz. pivvo ps czytałem że są fachmani co przeskalowują ale jak to przeliczają to nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grbrandys Zgłoś #399 Napisano 22 Sierpnia 2013 tylko brać piwko i jechać do ciebie i próbować coś wygrzebać. Oki więc każdy licznik ma procesor z wgranym rom'em i na obudowie (procesora) ma wydrukowaną wersję tego rom'u i teraz dane dotyczące jak i co ma pokazywać licznik jest ładowane do eeprpomu, nie siedzę w tym zawodowo tylko hobbystycznie i moje spostrzeżenia nie koniecznie muszą odpowiadać prawdzie nie mniej według mnie jest tylko kilka wersji rom'uw a wersji liczników kilkadziesiąt, (czyli wsadów do eeproma) i teraz jak masz pecha to wywali ci def, rozwiązanie to szukać wsadu do tego procesora (rom'u) lub skorygować CRC, a żeby skorygować CRC potrzebny jest ten licznik fizycznie podpięty od komputera, dalej mogę ci podać adresy pod którymi jest skala nie mniej korekcja tych wartości tak aby pokazywał ci poprawnie prędkość z automatu wywali ci def bo się nie zgadza CRC, czyli wrócisz do punktu wyjścia jak wgrałeś wsad z starego licznika. Ogólnie taki problem rozwiązuje się jak to mówią "na stole" Pz. pivvo ps czytałem że są fachmani co przeskalowują ale jak to przeliczają to nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pivvo Zgłoś #400 Napisano 23 Sierpnia 2013 tylko brać piwko i jechać do ciebie i próbować coś wygrzebać. Hm... poprawienie CRC to diabeł nie taki straszny wystarczy kabel do gniazdka ODBII typu KKL i program stąd VAG+EEPROM+Programmer+1.18a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach