Skocz do zawartości
SKUB

Doświetlanie zakrętów

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry,

 

Przekopałem cały wątek, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, więc podaję info dla laików, jak to zrobić (włączyć doświetlanie zakrętów) dla aut bez xenonów, z pomocnikiem kodowania.

 

[EDIT]

Zanim się za to weźmiemy - dobrze jest sprawdzić wersję modułu Bordnetz. Wersja 23-bitowa nie obsługuje doświetlania zakrętów. Aby to zrobić są dwa sposoby. Pierwszy to wykonanie auto-scan (chyba najszybiej) i w wyniku powinniśmy mieć coś takiego:

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl

Part No SW: 3C0 937 049 AJ HW: 3C0 937 049 AJ

Component: Bordnetz-SG H54 2202

 

Istotne jest dokładnie to: Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl. To oznacza, że mamy moduł 30-bitowy i można włączyć doświetlanie. Jeśli zaś będzie napisane Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl - niestety - nie da rady.

 

Sposób drugi na sprawdzenie to wykonanie kroków od 1 do 4 z poniższej procedury. Okienko z kodowaniem pokaże nam aktualne kodowanie - trzeba policzyć liczbę par znaków (będzie 23 albo 30) lub liczbę wszystkich znaków i podzielić przez dwa.

[EDIT]

 

 

1. Odpalamy VCDS podłączony do auta,

2. W głównym oknie wybieramy przycisk 'Select' w sekcji 'Select Control Module',

3. Na zakładce 'Installed' wybieramy '09 - Cent. Elect.',

4. Po prawej na dole, w sekcji 'Advanced Features' wybieramy przycisk 'Coding - 07',

5. W pokazanym okienku wybieramy przycisk 'Coding Helper',

6. Pokaże się okno z długim kodem podzielonym na pojedyncze bajty. Klikamy w okienko z bajtem 23 (po kliknięciu w okienko - na dole się pojawi napis 'Byte XX' - to XX musi być 23),

7. Poniżej pojawią się opcje dla każdego bitu - nas interesują bity 3 i 4. 3 to check-box, który musimy zaznaczyć, żeby w ogóle zadziałało doświetlanie zakrętów. 4 to lista rozwijalna, z której wybieramy jak mają być doświetlane zakręty:

- front fog lamps (przednie przeciwmgielne),

- high beam lamps (światła drogowe/długie),

- xenon lamps (to jest opcja dla lamp xenonowych, które mają wudowane dodatkowe żarówki do doświetlania zakrętów - ja ksenonów nie mam, więc nie powiem jak to działa),

8. zaznaczamy check-box w bicie 3, oraz wybieramy odpowiednią opcję w bicie 4 (ja wybrałem 08 - fron fog lamps),

9. Klikamy na górze przycisk 'Exit',

10. Klikamy przycisk 'Do it!',

11. Prawdopodobnie wyskoczy komunikat o konieczności uzupełnienia danych workshop etc, więc warto mieć full scan zapisany w pliku, żeby łatwo dostać się do tych danych, jednak u mnie nie było konieczności ich uzupełniania,

12. Jeśli wszystko zrobiliśmy prawidłowo - wyskoczy komunikat 'Coding accepted'. Odpalamy auto i sprawdzamy czy działa (najlepiej w dwie osoby). Jak wszystko jest ok - zamykamy okienko przyciskiem 'Done, Go Back'.

 

Gotowe - zamykamy program, gasimy auto, odłączamy interfejs i... cieszymy się jasnością na zakrętach ;)

Edytowane przez Albercik
dodne info o bordnetzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cieszymy się jasnością na zakrętach

do 30km/h powyżej nie ma doświetlania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i... cieszymy się jasnością na zakrętach
Szału z tą jasnością nie ma prawdę mówiąc. Działanie jest widoczne głównie dla osób postronnych
do 30km/h powyżej nie ma doświetlania
Powiem ci Marcin, że te 30 km/h to chyba przy bordnetzie 3C8. Przy 3C0 doświetla do 40 km/h. Nie wiem jak jest w BCM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do 30km/h powyżej nie ma doświetlania ;)

 

no, a po co komu to potrzebne? ;) Ja jestem mega szczęśliwy z tego, że działa przy manewrowaniu, bo jestem ślepy jak kret, szczególnie w nocy i przy manewrowaniu na parkingu ta funkcja jest dla mnie zbawienna :) Przy wyższych prędkościach to i tak nie będzie zauważalne (jeździłem takim mondeo, które miało doświetlanie niezależnie od prędkości - raz musiałem się dobrze przyjrzeć, żeby zobaczyć, że na zakręcie przy 90km/h się coś zaświeciło, a w efekcie tego przyglądania się prawie wypadłem z drogi :D ).

 

Jeszcze będę musiał przetestować jedną rzecz - napisali tu ludzie, że doświetlanie się wyłącza po wrzuceniu wstecznego. Dziwne to trochę, bo w większości aut, którymi jeździłem z tą funkcją - po wrzuceniu wstecznego i np. skręceniu kół w prawo - zapalał się lewy halogen (czyli odwrotnie, niż przy jeździe do przodu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopisz, że do aktywacji halogenów na zakrętach potrzeby jest bordnetz 30 bit. 23 bitowy tego nie ogarnia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze będę musiał przetestować jedną rzecz - napisali tu ludzie, że doświetlanie się wyłącza po wrzuceniu wstecznego. Dziwne to trochę, bo w większości aut, którymi jeździłem z tą funkcją - po wrzuceniu wstecznego i np. skręceniu kół w prawo - zapalał się lewy halogen (czyli odwrotnie, niż przy jeździe do przodu).
To źle napisali. Po włączeniu wstecznego i skręceniu kierownicy halogen ci się zapali. Zgaśnie dopiero jak ruszysz (znaczy zaczniesz cofać) :).

 

Halogeny mają bardzo mały kąt świecenia, więc tak jak napisałem to doświetlanie ma bardziej działanie psychologiczne.

do aktywacji halogenów na zakrętach potrzeby jest bordnetz 30 bit. 23 bitowy tego nie ogarnia...
A 23 bitowy ogarnia halogeny w ogóle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dopisz, że do aktywacji halogenów na zakrętach potrzeby jest bordnetz 30 bit. 23 bitowy tego nie ogarnia...

 

to w pierwszych postach jest napisane, ale w sumie - zaraz dopiszę - będzie wszystko w jednym miejscu.

 

 

To źle napisali. Po włączeniu wstecznego i skręceniu kierownicy halogen ci się zapali. Zgaśnie dopiero jak ruszysz (znaczy zaczniesz cofać) .

 

No niestety - przed chwilą byłem sprawdzać. Na [P] i na [D] halogeny zapalają się przy kręceniu kierownicą i przy włączaniu kierunków. Po wrzuceniu [R] od razu gasną, nawet jak stoję w miejscu.

 

 

Halogeny mają bardzo mały kąt świecenia, więc tak jak napisałem to doświetlanie ma bardziej działanie psychologiczne.

 

to też nie prawda - halogeny mają dość szeroki kąt świecenia, ale bardzo blisko auta. Do tej pory - parkując w nocy - zawsze włączałem halogeny, bo na prawdę dużo dają.

 

 

A 23 bitowy ogarnia halogeny w ogóle?

 

Tu się nie wypowiem bo nie wiem, ale wydaje mi się, że tak, skoro były auta z początku produkcji z halogenami i 23-bitowym bordnetzem.

 

P.S. - muszę sprawdzić jak to działa w B7 z tym wstecznym. Może po prostu będzie można zaadoptować moduł od B7 i będzie doświetlanie na wsteku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wrzuceniu [R] od razu gasną, nawet jak stoję w miejscu.
Po wrzuceniu R i skręceniu kierownicą .... nie odwrotnie (tak przynajmniej działa to w doświetleniu w xenonach). Aczkolwiek też trzeba by sprawdzić czy nie ma tu różnic między bornetzami 3C8 i 3C0.
halogeny mają dość szeroki kąt świecenia,
Światła przeciwmgielne są z definicji skierowane w dół. A kąt świecenia to zwykle 120 stopni czyli po 60 stopni na stronę. To jest nic ...

 

A tak całkiem z innej beczki - bardzo ciekawe informacje

 

http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/0262/0262_6.htm

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wrzuceniu R i skręceniu kierownicą .... nie odwrotnie

 

nie działa. nic nie świeci. Tak jakby wrzucenie wstecznego wyłączało całkowicie tą funkcję.

 

 

Światła przeciwmgielne są z definicji skierowane w dół. A kąt świecenia to zwykle 120 stopni czyli po 60 stopni na stronę.

 

Zauważ, że halogeny nie świecą na wprost, tylko na boki, więc relatywnie - kąt świecenia na boki jest zdecydowanie większy, niż 60 stopni. Jak będzie ciemność to mogę cyknąć fotę jak świecą - obstawiam 80-85 st. Oczywiście zależy w jakim aucie (np. w Fiacie Bravo/Marea - halogeny są schowane w zagłębieniu, więc mają zdecydowanie mniejszy kąt świecenia), ale przecież mówimy o passacie ;)

 

 

A tak całkiem z innej beczki - bardzo ciekawe informacje

 

http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/0262/0262_6.htm

 

bardzo ciekawą informacją jest to:

powinno być włączane i wyłączane niezależnie od świateł drogowych i świateł mijania

nie znam auta, w którym da się włączyć przednie przeciwmgielne bez świateł pozycyjnych...

 

P.S. Może by przenieść temat do warsztatu?

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze będę musiał przetestować jedną rzecz - napisali tu ludzie, że doświetlanie się wyłącza po wrzuceniu wstecznego. Dziwne to trochę, bo w większości aut, którymi jeździłem z tą funkcją - po wrzuceniu wstecznego i np. skręceniu kół w prawo - zapalał się lewy halogen (czyli odwrotnie, niż przy jeździe do przodu).

 

Mogę potwierdzić. Selector w pozycji R włącza doświetlanie -żarówki H7-w obu lampach głównych przednich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobry,

 

Przekopałem cały wątek, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, więc podaję info dla laików, jak to zrobić (włączyć doświetlanie zakrętów) dla aut bez xenonów, z pomocnikiem kodowania.

 

[EDIT]

Zanim się za to weźmiemy - dobrze jest sprawdzić wersję modułu Bordnetz. Wersja 23-bitowa nie obsługuje doświetlania zakrętów. Aby to zrobić są dwa sposoby. Pierwszy to wykonanie auto-scan (chyba najszybiej) i w wyniku powinniśmy mieć coś takiego:

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl

Part No SW: 3C0 937 049 AJ HW: 3C0 937 049 AJ

Component: Bordnetz-SG H54 2202

 

Istotne jest dokładnie to: Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl. To oznacza, że mamy moduł 30-bitowy i można włączyć doświetlanie. Jeśli zaś będzie napisane Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl - niestety - nie da rady.

 

Sposób drugi na sprawdzenie to wykonanie kroków od 1 do 4 z poniższej procedury. Okienko z kodowaniem pokaże nam aktualne kodowanie - trzeba policzyć liczbę par znaków (będzie 23 albo 30) lub liczbę wszystkich znaków i podzielić przez dwa.

[EDIT]

 

 

1. Odpalamy VCDS podłączony do auta,

2. W głównym oknie wybieramy przycisk 'Select' w sekcji 'Select Control Module',

3. Na zakładce 'Installed' wybieramy '09 - Cent. Elect.',

4. Po prawej na dole, w sekcji 'Advanced Features' wybieramy przycisk 'Coding - 07',

5. W pokazanym okienku wybieramy przycisk 'Coding Helper',

6. Pokaże się okno z długim kodem podzielonym na pojedyncze bajty. Klikamy w okienko z bajtem 23 (po kliknięciu w okienko - na dole się pojawi napis 'Byte XX' - to XX musi być 23),

7. Poniżej pojawią się opcje dla każdego bitu - nas interesują bity 3 i 4. 3 to check-box, który musimy zaznaczyć, żeby w ogóle zadziałało doświetlanie zakrętów. 4 to lista rozwijalna, z której wybieramy jak mają być doświetlane zakręty:

- front fog lamps (przednie przeciwmgielne),

- high beam lamps (światła drogowe/długie),

- xenon lamps (to jest opcja dla lamp xenonowych, które mają wudowane dodatkowe żarówki do doświetlania zakrętów - ja ksenonów nie mam, więc nie powiem jak to działa),

8. zaznaczamy check-box w bicie 3, oraz wybieramy odpowiednią opcję w bicie 4 (ja wybrałem 08 - fron fog lamps),

9. Klikamy na górze przycisk 'Exit',

10. Klikamy przycisk 'Do it!',

11. Prawdopodobnie wyskoczy komunikat o konieczności uzupełnienia danych workshop etc, więc warto mieć full scan zapisany w pliku, żeby łatwo dostać się do tych danych, jednak u mnie nie było konieczności ich uzupełniania,

12. Jeśli wszystko zrobiliśmy prawidłowo - wyskoczy komunikat 'Coding accepted'. Odpalamy auto i sprawdzamy czy działa (najlepiej w dwie osoby). Jak wszystko jest ok - zamykamy okienko przyciskiem 'Done, Go Back'.

 

Gotowe - zamykamy program, gasimy auto, odłączamy interfejs i... cieszymy się jasnością na zakrętach ;)

 

Witam serdecznie mam pytanko zrobilem wszystko jak w tym poscie i jakos podswietlanie nie dziala vcds zaakceptowal zmiany ,proba przy wlonczonych swiatlach drogowych powyzej 30 kmh i nic zadne sie nie swieci, mam paska 2008 i 30 bitowy modul co moze byc pzyczyna mam vcds 12.12.2

pozdrawiam HELLER

 

 

Dziekuje serdecznie sprawa rozwiazana w bicie 23 jeszcze tzeba zaptaszkowac bit 2 sprawa zalatwiona

Edytowane przez heller11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie mam pytanko zrobilem wszystko jak w tym poscie i jakos podswietlanie nie dziala vcds zaakceptowal zmiany ,proba przy wlonczonych swiatlach drogowych powyzej 30 kmh i nic zadne sie nie swieci, mam paska 2008 i 30 bitowy modul co moze byc pzyczyna mam vcds 12.12.2

pozdrawiam HELLER

 

 

Dziekuje serdecznie sprawa rozwiazana w bicie 23 jeszcze tzeba zaptaszkowac bit 2 sprawa zalatwiona

 

Nie bardzo ogarniam. Podświetlenie deski nie działa, nie zapalają się halogeny?

 

Doświetlanie nie działa przy włączonych światłach drogowych (przynajmniej u mnie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Nie chodzilo mi o podswietlanie deski tylko o Doświetlanie przy włączonych światłach drogowych i to juz jest zalatwione jak pisalem do tego opisu jeszcze musialem w bajcie 23 zaptaszkowac bit 2 i to zalatwilo sprawe

 

mam takie pytanie czy da sie ustawic postojowe jako swiatla dzienne ( halogen itd kumam) interesowalo by mnie tylko przednie swiatla postojowe

 

pozdrawiam HELLER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ze względu na brak mocy żarówek. Jak już, gdzieś pisałem - dzienne to 15W, a postojów mają tylko 5W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tez myslalem dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie można nie tylko ze względu na moc, bo LED o tej samej mocy wygeneruje znacznie więcej światła. Chodzi głównie o to, jak świeci - w jakim kierunku - i w końcu o homologację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o mocy żarówki . Wiadomo, że LED będzie miał dużo więcej światła przy tej samej mocy, ale nie pisałem o tym bo trzeba by zmierzyć ilość lumenów emitowanych przez żarówkę W5W i porównać z ledem...

 

Co do homologacji to nie wyskakuj tak do przodu - sporo B6/B7 wyjechało z fabryki z dziennym w halogenach p. mgłowych i nie mają DRL na kloszach.

 

Sam też tak mam (choć z fabryki wyjechał bez dziennych, a funkcję włączyłem sam. Nie znalazłem Halogenów do B6 z DRL, a skoro taka opcja jest w kompie to pewnie tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do homologacji to nie wyskakuj tak do przodu - sporo B6/B7 wyjechało z fabryki z dziennym w halogenach p. mgłowych i nie mają DRL na kloszach.
Kolego trochę cię poniosło. B6 nie wyjeżdżały z fabryki z DRL-ami. TO że bordnetz ma takie opcje wynika z tego, że jestto element uniwersalny, pasujący do innych modeli VAG (na przykład do skody). Co do samej homologacji RL to wystarczy jak jest na lustrach. Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba by zmierzyć ilość lumenów emitowanych przez żarówkę W5W i porównać z ledem...

 

zmierz i podaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam luksometru, a mierzenie dla mierzenia to chyba nie ma sensu...

 

 

TO że bordnetz ma takie opcje wynika z tego, że jestto element uniwersalny, pasujący do innych modeli VAG (na przykład do skody).

 

Nie bardzo rozumiem. W Skodzie RL jest rozwiązane inną żarówką, niż B, więc dziwne, że bordnetz po uaktywnieniu tej opcji - włącza światła B, a nie próbuje uaktywnić RL...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności