Albercik Zgłoś #121 Napisano 21 Lipca 2016 (edytowane) Dobry, Przekopałem cały wątek, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, więc podaję info dla laików, jak to zrobić (włączyć doświetlanie zakrętów) dla aut bez xenonów, z pomocnikiem kodowania. [EDIT] Zanim się za to weźmiemy - dobrze jest sprawdzić wersję modułu Bordnetz. Wersja 23-bitowa nie obsługuje doświetlania zakrętów. Aby to zrobić są dwa sposoby. Pierwszy to wykonanie auto-scan (chyba najszybiej) i w wyniku powinniśmy mieć coś takiego: Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl Part No SW: 3C0 937 049 AJ HW: 3C0 937 049 AJ Component: Bordnetz-SG H54 2202 Istotne jest dokładnie to: Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl. To oznacza, że mamy moduł 30-bitowy i można włączyć doświetlanie. Jeśli zaś będzie napisane Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl - niestety - nie da rady. Sposób drugi na sprawdzenie to wykonanie kroków od 1 do 4 z poniższej procedury. Okienko z kodowaniem pokaże nam aktualne kodowanie - trzeba policzyć liczbę par znaków (będzie 23 albo 30) lub liczbę wszystkich znaków i podzielić przez dwa. [EDIT] 1. Odpalamy VCDS podłączony do auta, 2. W głównym oknie wybieramy przycisk 'Select' w sekcji 'Select Control Module', 3. Na zakładce 'Installed' wybieramy '09 - Cent. Elect.', 4. Po prawej na dole, w sekcji 'Advanced Features' wybieramy przycisk 'Coding - 07', 5. W pokazanym okienku wybieramy przycisk 'Coding Helper', 6. Pokaże się okno z długim kodem podzielonym na pojedyncze bajty. Klikamy w okienko z bajtem 23 (po kliknięciu w okienko - na dole się pojawi napis 'Byte XX' - to XX musi być 23), 7. Poniżej pojawią się opcje dla każdego bitu - nas interesują bity 3 i 4. 3 to check-box, który musimy zaznaczyć, żeby w ogóle zadziałało doświetlanie zakrętów. 4 to lista rozwijalna, z której wybieramy jak mają być doświetlane zakręty: - front fog lamps (przednie przeciwmgielne), - high beam lamps (światła drogowe/długie), - xenon lamps (to jest opcja dla lamp xenonowych, które mają wudowane dodatkowe żarówki do doświetlania zakrętów - ja ksenonów nie mam, więc nie powiem jak to działa), 8. zaznaczamy check-box w bicie 3, oraz wybieramy odpowiednią opcję w bicie 4 (ja wybrałem 08 - fron fog lamps), 9. Klikamy na górze przycisk 'Exit', 10. Klikamy przycisk 'Do it!', 11. Prawdopodobnie wyskoczy komunikat o konieczności uzupełnienia danych workshop etc, więc warto mieć full scan zapisany w pliku, żeby łatwo dostać się do tych danych, jednak u mnie nie było konieczności ich uzupełniania, 12. Jeśli wszystko zrobiliśmy prawidłowo - wyskoczy komunikat 'Coding accepted'. Odpalamy auto i sprawdzamy czy działa (najlepiej w dwie osoby). Jak wszystko jest ok - zamykamy okienko przyciskiem 'Done, Go Back'. Gotowe - zamykamy program, gasimy auto, odłączamy interfejs i... cieszymy się jasnością na zakrętach Edytowane 21 Lipca 2016 przez Albercik dodne info o bordnetzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #122 Napisano 21 Lipca 2016 cieszymy się jasnością na zakrętach do 30km/h powyżej nie ma doświetlania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #123 Napisano 21 Lipca 2016 i... cieszymy się jasnością na zakrętachSzału z tą jasnością nie ma prawdę mówiąc. Działanie jest widoczne głównie dla osób postronnychdo 30km/h powyżej nie ma doświetlaniaPowiem ci Marcin, że te 30 km/h to chyba przy bordnetzie 3C8. Przy 3C0 doświetla do 40 km/h. Nie wiem jak jest w BCM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #124 Napisano 21 Lipca 2016 do 30km/h powyżej nie ma doświetlania no, a po co komu to potrzebne? Ja jestem mega szczęśliwy z tego, że działa przy manewrowaniu, bo jestem ślepy jak kret, szczególnie w nocy i przy manewrowaniu na parkingu ta funkcja jest dla mnie zbawienna Przy wyższych prędkościach to i tak nie będzie zauważalne (jeździłem takim mondeo, które miało doświetlanie niezależnie od prędkości - raz musiałem się dobrze przyjrzeć, żeby zobaczyć, że na zakręcie przy 90km/h się coś zaświeciło, a w efekcie tego przyglądania się prawie wypadłem z drogi ). Jeszcze będę musiał przetestować jedną rzecz - napisali tu ludzie, że doświetlanie się wyłącza po wrzuceniu wstecznego. Dziwne to trochę, bo w większości aut, którymi jeździłem z tą funkcją - po wrzuceniu wstecznego i np. skręceniu kół w prawo - zapalał się lewy halogen (czyli odwrotnie, niż przy jeździe do przodu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #125 Napisano 21 Lipca 2016 Dopisz, że do aktywacji halogenów na zakrętach potrzeby jest bordnetz 30 bit. 23 bitowy tego nie ogarnia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #126 Napisano 21 Lipca 2016 Jeszcze będę musiał przetestować jedną rzecz - napisali tu ludzie, że doświetlanie się wyłącza po wrzuceniu wstecznego. Dziwne to trochę, bo w większości aut, którymi jeździłem z tą funkcją - po wrzuceniu wstecznego i np. skręceniu kół w prawo - zapalał się lewy halogen (czyli odwrotnie, niż przy jeździe do przodu).To źle napisali. Po włączeniu wstecznego i skręceniu kierownicy halogen ci się zapali. Zgaśnie dopiero jak ruszysz (znaczy zaczniesz cofać) . Halogeny mają bardzo mały kąt świecenia, więc tak jak napisałem to doświetlanie ma bardziej działanie psychologiczne. do aktywacji halogenów na zakrętach potrzeby jest bordnetz 30 bit. 23 bitowy tego nie ogarnia... A 23 bitowy ogarnia halogeny w ogóle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #127 Napisano 21 Lipca 2016 Dopisz, że do aktywacji halogenów na zakrętach potrzeby jest bordnetz 30 bit. 23 bitowy tego nie ogarnia... to w pierwszych postach jest napisane, ale w sumie - zaraz dopiszę - będzie wszystko w jednym miejscu. To źle napisali. Po włączeniu wstecznego i skręceniu kierownicy halogen ci się zapali. Zgaśnie dopiero jak ruszysz (znaczy zaczniesz cofać) . No niestety - przed chwilą byłem sprawdzać. Na [P] i na [D] halogeny zapalają się przy kręceniu kierownicą i przy włączaniu kierunków. Po wrzuceniu [R] od razu gasną, nawet jak stoję w miejscu. Halogeny mają bardzo mały kąt świecenia, więc tak jak napisałem to doświetlanie ma bardziej działanie psychologiczne. to też nie prawda - halogeny mają dość szeroki kąt świecenia, ale bardzo blisko auta. Do tej pory - parkując w nocy - zawsze włączałem halogeny, bo na prawdę dużo dają. A 23 bitowy ogarnia halogeny w ogóle? Tu się nie wypowiem bo nie wiem, ale wydaje mi się, że tak, skoro były auta z początku produkcji z halogenami i 23-bitowym bordnetzem. P.S. - muszę sprawdzić jak to działa w B7 z tym wstecznym. Może po prostu będzie można zaadoptować moduł od B7 i będzie doświetlanie na wsteku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #128 Napisano 21 Lipca 2016 (edytowane) Po wrzuceniu [R] od razu gasną, nawet jak stoję w miejscu.Po wrzuceniu R i skręceniu kierownicą .... nie odwrotnie (tak przynajmniej działa to w doświetleniu w xenonach). Aczkolwiek też trzeba by sprawdzić czy nie ma tu różnic między bornetzami 3C8 i 3C0. halogeny mają dość szeroki kąt świecenia, Światła przeciwmgielne są z definicji skierowane w dół. A kąt świecenia to zwykle 120 stopni czyli po 60 stopni na stronę. To jest nic ... A tak całkiem z innej beczki - bardzo ciekawe informacje http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/0262/0262_6.htm Edytowane 21 Lipca 2016 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #129 Napisano 21 Lipca 2016 (edytowane) Po wrzuceniu R i skręceniu kierownicą .... nie odwrotnie nie działa. nic nie świeci. Tak jakby wrzucenie wstecznego wyłączało całkowicie tą funkcję. Światła przeciwmgielne są z definicji skierowane w dół. A kąt świecenia to zwykle 120 stopni czyli po 60 stopni na stronę. Zauważ, że halogeny nie świecą na wprost, tylko na boki, więc relatywnie - kąt świecenia na boki jest zdecydowanie większy, niż 60 stopni. Jak będzie ciemność to mogę cyknąć fotę jak świecą - obstawiam 80-85 st. Oczywiście zależy w jakim aucie (np. w Fiacie Bravo/Marea - halogeny są schowane w zagłębieniu, więc mają zdecydowanie mniejszy kąt świecenia), ale przecież mówimy o passacie A tak całkiem z innej beczki - bardzo ciekawe informacje http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/0262/0262_6.htm bardzo ciekawą informacją jest to: powinno być włączane i wyłączane niezależnie od świateł drogowych i świateł mijania nie znam auta, w którym da się włączyć przednie przeciwmgielne bez świateł pozycyjnych... P.S. Może by przenieść temat do warsztatu? Edytowane 21 Lipca 2016 przez Albercik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #130 Napisano 22 Lipca 2016 Jeszcze będę musiał przetestować jedną rzecz - napisali tu ludzie, że doświetlanie się wyłącza po wrzuceniu wstecznego. Dziwne to trochę, bo w większości aut, którymi jeździłem z tą funkcją - po wrzuceniu wstecznego i np. skręceniu kół w prawo - zapalał się lewy halogen (czyli odwrotnie, niż przy jeździe do przodu). Mogę potwierdzić. Selector w pozycji R włącza doświetlanie -żarówki H7-w obu lampach głównych przednich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heller11 Zgłoś #131 Napisano 23 Lipca 2016 (edytowane) Dobry, Przekopałem cały wątek, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, więc podaję info dla laików, jak to zrobić (włączyć doświetlanie zakrętów) dla aut bez xenonów, z pomocnikiem kodowania. [EDIT] Zanim się za to weźmiemy - dobrze jest sprawdzić wersję modułu Bordnetz. Wersja 23-bitowa nie obsługuje doświetlania zakrętów. Aby to zrobić są dwa sposoby. Pierwszy to wykonanie auto-scan (chyba najszybiej) i w wyniku powinniśmy mieć coś takiego: Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl Part No SW: 3C0 937 049 AJ HW: 3C0 937 049 AJ Component: Bordnetz-SG H54 2202 Istotne jest dokładnie to: Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl. To oznacza, że mamy moduł 30-bitowy i można włączyć doświetlanie. Jeśli zaś będzie napisane Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl - niestety - nie da rady. Sposób drugi na sprawdzenie to wykonanie kroków od 1 do 4 z poniższej procedury. Okienko z kodowaniem pokaże nam aktualne kodowanie - trzeba policzyć liczbę par znaków (będzie 23 albo 30) lub liczbę wszystkich znaków i podzielić przez dwa. [EDIT] 1. Odpalamy VCDS podłączony do auta, 2. W głównym oknie wybieramy przycisk 'Select' w sekcji 'Select Control Module', 3. Na zakładce 'Installed' wybieramy '09 - Cent. Elect.', 4. Po prawej na dole, w sekcji 'Advanced Features' wybieramy przycisk 'Coding - 07', 5. W pokazanym okienku wybieramy przycisk 'Coding Helper', 6. Pokaże się okno z długim kodem podzielonym na pojedyncze bajty. Klikamy w okienko z bajtem 23 (po kliknięciu w okienko - na dole się pojawi napis 'Byte XX' - to XX musi być 23), 7. Poniżej pojawią się opcje dla każdego bitu - nas interesują bity 3 i 4. 3 to check-box, który musimy zaznaczyć, żeby w ogóle zadziałało doświetlanie zakrętów. 4 to lista rozwijalna, z której wybieramy jak mają być doświetlane zakręty: - front fog lamps (przednie przeciwmgielne), - high beam lamps (światła drogowe/długie), - xenon lamps (to jest opcja dla lamp xenonowych, które mają wudowane dodatkowe żarówki do doświetlania zakrętów - ja ksenonów nie mam, więc nie powiem jak to działa), 8. zaznaczamy check-box w bicie 3, oraz wybieramy odpowiednią opcję w bicie 4 (ja wybrałem 08 - fron fog lamps), 9. Klikamy na górze przycisk 'Exit', 10. Klikamy przycisk 'Do it!', 11. Prawdopodobnie wyskoczy komunikat o konieczności uzupełnienia danych workshop etc, więc warto mieć full scan zapisany w pliku, żeby łatwo dostać się do tych danych, jednak u mnie nie było konieczności ich uzupełniania, 12. Jeśli wszystko zrobiliśmy prawidłowo - wyskoczy komunikat 'Coding accepted'. Odpalamy auto i sprawdzamy czy działa (najlepiej w dwie osoby). Jak wszystko jest ok - zamykamy okienko przyciskiem 'Done, Go Back'. Gotowe - zamykamy program, gasimy auto, odłączamy interfejs i... cieszymy się jasnością na zakrętach Witam serdecznie mam pytanko zrobilem wszystko jak w tym poscie i jakos podswietlanie nie dziala vcds zaakceptowal zmiany ,proba przy wlonczonych swiatlach drogowych powyzej 30 kmh i nic zadne sie nie swieci, mam paska 2008 i 30 bitowy modul co moze byc pzyczyna mam vcds 12.12.2 pozdrawiam HELLER Dziekuje serdecznie sprawa rozwiazana w bicie 23 jeszcze tzeba zaptaszkowac bit 2 sprawa zalatwiona Edytowane 23 Lipca 2016 przez heller11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #132 Napisano 23 Lipca 2016 Witam serdecznie mam pytanko zrobilem wszystko jak w tym poscie i jakos podswietlanie nie dziala vcds zaakceptowal zmiany ,proba przy wlonczonych swiatlach drogowych powyzej 30 kmh i nic zadne sie nie swieci, mam paska 2008 i 30 bitowy modul co moze byc pzyczyna mam vcds 12.12.2pozdrawiam HELLER Dziekuje serdecznie sprawa rozwiazana w bicie 23 jeszcze tzeba zaptaszkowac bit 2 sprawa zalatwiona Nie bardzo ogarniam. Podświetlenie deski nie działa, nie zapalają się halogeny? Doświetlanie nie działa przy włączonych światłach drogowych (przynajmniej u mnie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heller11 Zgłoś #133 Napisano 24 Lipca 2016 Witam serdecznie Nie chodzilo mi o podswietlanie deski tylko o Doświetlanie przy włączonych światłach drogowych i to juz jest zalatwione jak pisalem do tego opisu jeszcze musialem w bajcie 23 zaptaszkowac bit 2 i to zalatwilo sprawe mam takie pytanie czy da sie ustawic postojowe jako swiatla dzienne ( halogen itd kumam) interesowalo by mnie tylko przednie swiatla postojowe pozdrawiam HELLER Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #134 Napisano 25 Lipca 2016 Nie da się ze względu na brak mocy żarówek. Jak już, gdzieś pisałem - dzienne to 15W, a postojów mają tylko 5W. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heller11 Zgłoś #135 Napisano 25 Lipca 2016 Tak tez myslalem dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #136 Napisano 25 Lipca 2016 Nie można nie tylko ze względu na moc, bo LED o tej samej mocy wygeneruje znacznie więcej światła. Chodzi głównie o to, jak świeci - w jakim kierunku - i w końcu o homologację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #137 Napisano 25 Lipca 2016 Pisałem o mocy żarówki . Wiadomo, że LED będzie miał dużo więcej światła przy tej samej mocy, ale nie pisałem o tym bo trzeba by zmierzyć ilość lumenów emitowanych przez żarówkę W5W i porównać z ledem... Co do homologacji to nie wyskakuj tak do przodu - sporo B6/B7 wyjechało z fabryki z dziennym w halogenach p. mgłowych i nie mają DRL na kloszach. Sam też tak mam (choć z fabryki wyjechał bez dziennych, a funkcję włączyłem sam. Nie znalazłem Halogenów do B6 z DRL, a skoro taka opcja jest w kompie to pewnie tak ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #138 Napisano 26 Lipca 2016 (edytowane) Co do homologacji to nie wyskakuj tak do przodu - sporo B6/B7 wyjechało z fabryki z dziennym w halogenach p. mgłowych i nie mają DRL na kloszach.Kolego trochę cię poniosło. B6 nie wyjeżdżały z fabryki z DRL-ami. TO że bordnetz ma takie opcje wynika z tego, że jestto element uniwersalny, pasujący do innych modeli VAG (na przykład do skody). Co do samej homologacji RL to wystarczy jak jest na lustrach. Edytowane 26 Lipca 2016 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #139 Napisano 26 Lipca 2016 trzeba by zmierzyć ilość lumenów emitowanych przez żarówkę W5W i porównać z ledem... zmierz i podaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #140 Napisano 26 Lipca 2016 niestety nie mam luksometru, a mierzenie dla mierzenia to chyba nie ma sensu... TO że bordnetz ma takie opcje wynika z tego, że jestto element uniwersalny, pasujący do innych modeli VAG (na przykład do skody). Nie bardzo rozumiem. W Skodzie RL jest rozwiązane inną żarówką, niż B, więc dziwne, że bordnetz po uaktywnieniu tej opcji - włącza światła B, a nie próbuje uaktywnić RL... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach