ufogrzesiak Zgłoś #41 Napisano 28 Listopada 2011 Pozostaje sugerować sie palcem rozdzielacza względem kreski na obwodzie aparatu (powinna być), lub robisz sobie znak na nowym aparacie w tym samym miejscu co w starym....no chyba dasz radę zrobic to milimetrowa dokładnością ... zdemontowałem aparat jutro dostarczy mi drugi będzie montaż i zobaczymy co z tego wyniknie bo jak narazie brak pomysłow:/ oby działał bo już mnie szlak trafia bez samochodu jak bez ręki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #42 Napisano 29 Listopada 2011 (edytowane) zdemontowałem aparat jutro dostarczy mi drugi będzie montaż i zobaczymy co z tego wyniknie bo jak narazie brak pomysłow:/ oby działał bo już mnie szlak trafia bez samochodu jak bez ręki dostałem drugi aparat podłaczyłem pod kostke (zapłon włączony) krece paluszkiem zebatke a tu iskry nie ma... chce zmasować drugi pin z masa auta i iskry nie ma daje plusa z akumulatora na cewke pod +15 a tu nic brak iskry i co jest grane??? i takie pytanko czy apoarat musi być zamontowany żeby działał czy tylko podłączona kostka?? szybka odpowiedź wskazana pilne!!!!!!!!!!!!! dodam ze aparat napewno sprawny wyjety z powypadkowego auta Edytowane 29 Listopada 2011 przez ufogrzesiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #43 Napisano 29 Listopada 2011 Słuchaj ufogrzesiak przypomniało mi się że jak mój pasek robił m i takie same cyrki w tamtym roku to prócz Halla , kostki stacyjki problem tkwił w kablach idących do cewki (tych w kostce 3 pinowej) tam jest jeden grubszy kabel i 2 cienkie do dwóch z nich gazownicy się podpinają no i izolują ale u mnie nie lutowali tych połączeń tylko zawinęli kabel o kabel no i to się rozwinęło i nie było iskry a doszedłem po jakimś czasie nie wiem czy ci to pomoże ale napisze bo rok temu miałem ten sam problem i wiem jak to denerwuje. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #44 Napisano 29 Listopada 2011 Słuchaj ufogrzesiak przypomniało mi się że jak mój pasek robił m i takie same cyrki w tamtym roku to prócz Halla , kostki stacyjki problem tkwił w kablach idących do cewki (tych w kostce 3 pinowej) tam jest jeden grubszy kabel i 2 cienkie do dwóch z nich gazownicy się podpinają no i izolują ale u mnie nie lutowali tych połączeń tylko zawinęli kabel o kabel no i to się rozwinęło i nie było iskry a doszedłem po jakimś czasie nie wiem czy ci to pomoże ale napisze bo rok temu miałem ten sam problem i wiem jak to denerwuje. Pozdrawiam. sprawdziłem kabelki które wskazałęś nic nie widać:\ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #45 Napisano 29 Listopada 2011 A sprawdź jeszcze może kable przy kostce do aparatu te od strony samochodu czy tam wszystko okej tyle pomysłów mam może ktoś będzie lepszy ja z tym miałem też problemy zdejmij izolacje i zobacz na krótkim odcinku te kable wtyczkę styki. Sory ja tak naprawiałem swojegometodą prób i błędów a kable od cewki kopułke i świece są w porządku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #46 Napisano 29 Listopada 2011 A sprawdź jeszcze może kable przy kostce do aparatu te od strony samochodu czy tam wszystko okej tyle pomysłów mam może ktoś będzie lepszy ja z tym miałem też problemy zdejmij izolacje i zobacz na krótkim odcinku te kable wtyczkę styki. Sory ja tak naprawiałem swojegometodą prób i błędów a kable od cewki kopułke i świece są w porządku? kable palec i kopułka nowe tylko świeczki zostały stare Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #47 Napisano 29 Listopada 2011 (edytowane) krece paluszkiem zebatke a tu iskry nie ma Hmmm...nigdy tak nie próbowałem....:hmm czy apoarat musi być zamontowany No zdałoby sie zeby mase dostał. Co do iskry to nie wiem czy skoczy przy takich manewrach ale gdy np...masz aparat wmontowany ale nie zblokowany śruba to kręcac obudową lewo prawo powinna sie odzywac pompka za każdym razem gdy blaszka przechodzi przez czujnik Halla....zamontuj go, zdejmij kopułkę i tak nim kręc aby ta blaszka mijała czujnik Hallla....zapłon włączony pompka paliwa powinna się odzywać. A cewkę masz bańkową czy "kwadratową". A tak na przyszłość,,,gdy sie zdejmuje przewód WN między cewka a aparatem zawsze trzeba dać koniec na masę auta w przeciwnym razie wysokie napięcie może skoczyć na jakiś kabel sygnałowy i usmaży sie sterownik. W żadnym wypadku nie wolno zdejmować bezpośrednio z cewki i próbować odpalić....efekt ten sam. No to pytanie z innej beczki...sterownik dostaje napięcie....? Edytowane 29 Listopada 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #48 Napisano 29 Listopada 2011 Kolego ufogrzesiak jak napiszesz że nie miałeś zamątowanego aparatu to ja wymiękam normalnie padam na twarz i kolana a cewkę masz pewnie okrągłą bo silnik RP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #49 Napisano 30 Listopada 2011 Hmmm...nigdy tak nie próbowałem....:hmm No zdałoby sie zeby mase dostał. Co do iskry to nie wiem czy skoczy przy takich manewrach ale gdy np...masz aparat wmontowany ale nie zblokowany śruba to kręcac obudową lewo prawo powinna sie odzywac pompka za każdym razem gdy blaszka przechodzi przez czujnik Halla....zamontuj go, zdejmij kopułkę i tak nim kręc aby ta blaszka mijała czujnik Hallla....zapłon włączony pompka paliwa powinna się odzywać. A cewkę masz bańkową czy "kwadratową". A tak na przyszłość,,,gdy sie zdejmuje przewód WN między cewka a aparatem zawsze trzeba dać koniec na masę auta w przeciwnym razie wysokie napięcie może skoczyć na jakiś kabel sygnałowy i usmaży sie sterownik. W żadnym wypadku nie wolno zdejmować bezpośrednio z cewki i próbować odpalić....efekt ten sam. No to pytanie z innej beczki...sterownik dostaje napięcie....? jak zdejmowałem kabel pomiedzy cewka a aparatem to na koncu zakładałem świece i kładłem na silnik i iskra była mała bądź wieksza ( gdy dawałem plus z akumulatora na cewke +15) a potem jej brakło załatwiłem drugą cewke i już nie ma a gdzie tego sterownika szukać?? koło silnika wycieraczek nie ma bo patrzyłem a cewke mam okrągłą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #50 Napisano 30 Listopada 2011 potem jej brakło załatwiłem drugą cewke i już nie ma Nie zrozumiałem czego nie ma. a gdzie tego sterownika szukać?? koło silnika wycieraczek W środkowej części podszybia , czyli trzeba zdjać plastik osłaniający wlot do nawiewów...ale zacznijmy od początku. Sprawdź a nawet wymień bezpiecznik nr.15... Przekreć kluczyk na zapłon i spróbuj wyjąć trzeci przekażnik od lewej górny rząd, jeśli podczas wyjmowana nie pstryknie to niedobrze. Gdy jednak "pstryknie" włóż go z powrotem, potem podłącz wszystko podmaska, zapłon waczony i obracaj aparatem-obudową lewo prawo ,obudowa sie obraca palec nie,pompka paliwa musi sie odzywać ...jak nie to jeszcze do sprawdzenia czy pojawia się po zapłonie plus na cewce i na stacyjce. Na cewce nie pamiętam oznaczenia jakie są na walcowych -powinny być dwa, zatem nie problem sprawdzić czy na jednym z nich pojawia sie plus po zapłonie. Na wtyczce aparatu to zewnętrzne piny -pojawia sie napięcie po zapłonie. Posprawdzaj i daj znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #51 Napisano 30 Listopada 2011 (edytowane) bezpiecznik sprawny po zapłonie jest prąd na cewce pstrykać przy wyjmowaniu pstryka. jak sprawdzić plus na stacyjce?? ps znalazłem sterowniki taki duży i mniejszy pod podszybiem dodam że jak dotykam 1 pinu to odzywa się pompka w zbiorniku na dwóch kolejnych nie ma prądu dodam że kontrolke mam taka orginalna jakby długopis z zarówka i kablem z klamra na mase Edytowane 30 Listopada 2011 przez ufogrzesiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #52 Napisano 30 Listopada 2011 jak sprawdzić plus na stacyjce?? Na samej stacyjce nie musisz , skoro pojawia sie na Hallu w aparacie i na cewce to znaczy że stacyjka sprawna. Aparatem kręciłeś? znalazłem sterowniki taki duży i mniejszy pod podszybiem Nie wiem czy ten Twój RPek nie ma czasem osobnego modułu zapłonowego..ten mniejszy,,,,nowsze silniki nie mają modułu ...zapłonem steruje ten większy.... Sprawdź jeszcze napięcie na cewce i aparacie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #53 Napisano 30 Listopada 2011 Na samej stacyjce nie musisz , skoro pojawia sie na Hallu w aparacie i na cewce to znaczy że stacyjka sprawna.Aparatem kręciłeś? Nie wiem czy ten Twój RPek nie ma czasem osobnego modułu zapłonowego..ten mniejszy,,,,nowsze silniki nie mają modułu ...zapłonem steruje ten większy.... Sprawdź jeszcze napięcie na cewce i aparacie . jak sprawdzić napięcie na cewce?? na aparacie dotknełem pinu 1 i 3 to pokazało chyba 5 albo 6 kQ sprawdzałem kilka dni temu, i co robić dalej? nie możliwe żeby ns rozłożył 20 letni vw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #54 Napisano 30 Listopada 2011 na aparacie dotknełem pinu 1 i 3 to pokazało chyba 5 albo 6 kQ Nie na samym aparacie tylko na wtyczce z instalacji samochodu i nie omy tylko wolty. jak sprawdzić napięcie na cewce?? Włączasz zapłon , jeden kabelek multimetra na masę silnika a drugi na kabelki dochodzące do cewki....na którymś kabelku musi być 12 volt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #55 Napisano 30 Listopada 2011 Nie na samym aparacie tylko na wtyczce z instalacji samochodu i nie omy tylko wolty. no tak na wtyczce która sie wpina w aparat ta co idzie do ilstalacji ---------- Post added at 19:52 ---------- Previous post was at 19:46 ---------- na wtyczce przy czujniku tej od instalacji pin 1 = 0 2 = 10,45 3= 10,46 na cewce na każdym pinie jest prawie 12 dokładnie 11,75 końcówka sie waha wszystko V ---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 19:52 ---------- dodam że akus ma tylko 11,89V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #56 Napisano 30 Listopada 2011 2 = 10,45 Hmmm....kurcze to mnie zaskoczyłeś ...nie wiem czy tam powinno pojawić sie napięcie.. ...a tak apropo to masz trochę niskie to napięcie...zmierz ile masz na klemach akumulatora. Test z obracaniem aparatu robiłeś? ---------- Post added at 20:02 ---------- Previous post was at 20:01 ---------- dodam że akus ma tylko 11,89V Jak dawno nie odpalany to i tak jest dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #57 Napisano 30 Listopada 2011 na klemach właśnie jest 11,89V ładowany był może w poniedziałek nie pamiętam to skad takie niskie napięcie tam jest albo skąd ono tam jest kolego jak mi pomożesz odpalić maszyne to forum mi świadkiem dajesz mi adres a wysyłam flaszeczkę ---------- Post added at 20:12 ---------- Previous post was at 20:08 ---------- a skoro tam jest napięcie to (jak daje na mase to robie zware! tak???) żarówka w mierniku powinna się zapalić a się nie zapaliła zares żarówki to 6v-24v a multimetr pokazał 10,45V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #58 Napisano 30 Listopada 2011 (jak daje na mase to robie zware! tak???) Po to jest miernik aby nie zrobić zwary.....a zmierzenie wartości to nic innego jak zwara + zwierasz z - . Najlepszy sposób to jeden kabelek na masę silnika i szukane plusów. Wydaje mi sie że pojawienie sie napiecia na środkowym pinie wtyczki idzie z modułu zapłonu-sterownika(nie wiem czemu),,,plus z pin3 idzie ze sterownika a masa pin 1 powinna iść też ze sterownika. musiałbym schematy typowe od RP dorwać ,,,kwestia jeszcze ilu pinową masz wtyczke na sterowniku --ten większy w podszybiu. Kto wie czy nie będziesz miał uwalonego sterownika..... na cewce na każdym pinie jest prawie 12 dokładnie 11,75 końcówka sie wahawszystko V Kurcze tak też nie powinno być..... A zmierz na wyłaczonym zapłonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #59 Napisano 30 Listopada 2011 (edytowane) Kurcze tak też nie powinno być..... A zmierz na wyłaczonym zapłonie. na wyłączonym zapłonie wszedzie 0 mały ma 7 kabli duży? nie wiem musiałbym odłączyć wtyczkę i policzyć mogę?? a skąd taki sterownik załatwić od innego RPka?? i skąd mógł sie uwalić sterownik? w niedziele zrobiłem trase 200 km w poniedziałek do pracy i spowrotem 50km i Amen Edytowane 30 Listopada 2011 przez ufogrzesiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #60 Napisano 30 Listopada 2011 Odącz ten mniejszy i pomierz napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach