Skocz do zawartości
keisim79

Remont czy wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co się orientuje to kompresje robi się na silniku rozgrzanym do temp pracy... Aż takiego remontu nie będę robić ale jak wyjdzie słabe sprężanie i pozytywnie próba olejowa (padnięte pierścienie) to panewki opłaca się przy okazji zrobić czy nie??

opłaci Ci się jak będziesz nim trochę jeździł, a nie zaraz sprzedawał.

Mnie ogólnie śmieszą teksty typu "nie rób tego, bo to przekroczy wartość auta"-teraz łatwo przekroczyć wartość :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj będzie jeździć i to długo bo dobre wozidło:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też się przymierzałem do wymiany pierścieni jak się okazało że wymiana uszczelniaczy pomogła na krótko ale...

....okazało się że kupiłem tandetne gumki.

Podmieniłem na gumki Goetza , wymieniłem simeringi i olej przestał uciekać.

Cena dobrych pierścieni trochę mnie przeraziła i szukałem tańszego rozwiązania....

Przeglądając watki w dziale B5 to i tak dochodzę do wniosku że nasz jednostki są bardziej żywotne.

Choćby fakt że do 2005 roku były montowane silniki 2.0 na ośmiu zaworach ale że była to era TDI ...to nie wiem czy tak mało jest ich na naszych drogach czy tylko się nie psują i stąd tak mało o nich tematów.

Niestety przeświadczenie że niemieckie auta mają tylko niemieckich dostawców umarło juz kilkanaście lat temu....tylko staruszki mają raczej całkowicie niemieckie pochodzenie....ale to zbyt rozwlekły temat....

Sadząc że jeśli wymienimy pół silnika na nowe części przedłuży to jego żywotność nie jest takie pewne....

Osobnym faktem jest to że wymiana samych pierścieni to połowa sukcesu....tłoki mogą być w równie fatalnym stanie....ale komplet tłoków z pierścieniami i nawet korbowodami to makabryczna suma....

Czyli najpierw rozbieramy lub oceniamy stan silnika....oceniamy zużycie i dopiero podejmujemy decyzję......zatem wstępne wytyczenie kosztów nie zawsze jest miarodajne....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli rozbierasz silnik po to żeby wymienić pierścienie to panewki są tylko formalnością, ale to zamknięte koło. rozbierając dół logika nakazuje pomiar wału, chyba, że panewki są w stanie bdb. dalej robisz oględziny panewek korbowodowych i sworzni. powierzchnie boczne i górne tłoków także mają znaczenie. oczywiście pomiar cylindrów i sprawdzenie płaszczyzny głowicy. dodam tylko, że fabryczne pasowanie tłok-cylinder 0.03mm można olać. sama wymiana pierścionków to dosyć prosta sprawa, przy czym robota sprowadza się i tak do rozebrania silnika... za to satysfakcja po dotarciu silnika jest warta zachodu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli rozbierasz silnik po to żeby wymienić pierścienie to panewki są tylko formalnością, ale to zamknięte koło. rozbierając dół logika nakazuje pomiar wału, chyba, że panewki są w stanie bdb. dalej robisz oględziny panewek korbowodowych i sworzni. powierzchnie boczne i górne tłoków także mają znaczenie. oczywiście pomiar cylindrów i sprawdzenie płaszczyzny głowicy. dodam tylko, że fabryczne pasowanie tłok-cylinder 0.03mm można olać. sama wymiana pierścionków to dosyć prosta sprawa, przy czym robota sprowadza się i tak do rozebrania silnika... za to satysfakcja po dotarciu silnika jest warta zachodu

ooo... ktoś sobie przypomniał o forum... reklama to nie zła jest..

a tak nawiasem mówiąc to nie ucz ojca dzieci robić... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak dzis byłem u mechaniora i silnik w jak najepszem porzadku. Sprężanie na 1 garze 12.5 bar na 2,3,4 13.5 bar czyli ok na pierwszym mniej jest ale i tak jest ok:) cisnienie oleju tak samo wszystko ok:) popychacze twarde jak skała a głośniejsza praca to prawdopodobnie wina mobila którego zalałem... Już szykuje się na wymiane i chce zalac Valvoline maxlife 10w40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można chciałbym się poradzić:) po odkreceniu korka wlewu oleju na pracujacym silniku dmucha powietrze dosc mocno...bierze mi olej płyn też albo gdzies ucieka ale szukalem to nic żadnych nieszczelnosci nie znalazlem...cisnienie spreżania na 1 9.3 2.3.4 ok 9.5...cisnienie smarowania 0.3... tak sie zastanawiam czy remont czy wymiana silnika? dodam ze to benzyna+gaz BRC sluzy mi bardzo dobrze nie mam zadnych problemow z nim ale rano tez kopci po odpaleniu tak to idzie sile ma 160 na benzynie polecial:D ale malo silnik nie wyskoczyl nie wiem czemu mam takie krotkie biegi:P 2 max 40km/h 3 60km/h 4 90km/h wiecej ciezko wycisnac bo obroty juz wysokie nie wiem co robic czy remont sie oplaca? bo chyba trzeba by robic glowice pierscienie a nie wiem w jakim stanie jest dół...czy pozbyc sie go i kupic cos innego ;) doradzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak... Z tego co widzę to silnik w stanie agonalnym... Robiłeś próbę olejową?? Jak tak to ciśnienie się podniosło czy nie?? Bez tego nie będzie wiadomo czy to puszcza dół czy góra. Ale z tego co napisałeś to obstawiam, że góra zdechła czyli wypalone gniazda zaworowe (wina gazu) i uszczelniacze zaworowe sztywne. A co do ciśnienia oleju to w czym to jest??

Edytowane przez kobuzzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił na coś dobrego poszukał dłużej i wymienił na cos dobrego najlepiej jak silnik był w aucie i można było by posprawdzać to i owo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepiej jak silnik był w aucie i można było by posprawdzać to i owo
Akurat to trzeba zapić zimną wodą...;/ każdy handlarz już wymontowuje silnik i wciska kit typu: panie to cacuszko 180 kkm przebiegu nic nie bierze chodzi jak zegarek a co do czego kupujesz szrot. Ja bym był za remontem, jeżeli dół jako tako trzyma to głowice bym robił bo w przypadku remontu wiesz że masz zrbione i nie grasz w lotka. A jak nie chcesz w samochód inwestować bo kupisz sobie np za rok jakis młodszy samochód to sprzedawaj albo jeźdz do upadłego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech to ja juz nie wiem:P ale chyba raczej porwie sie na remont na wiosne:P bo szukac silnika to tez z tysiac zl przekladka i potem robienie go za jakis czas znowu :P bedzie widac chyba ze ktos ma naprawde warty pieniedzy silnik 1.8?:) tylko teraz znalezc dobrego mechanika ktory zrobi to porzadnie...mialem praktyki w warsztacie to widzialem jak tam robia te samochody byle by za brame wyjechaly... najlepiej samemu ale az tak dobrze to sie nie znam i nie mam narzedzi...bo ogolnie to podchodze cyk i jade i szkoda mi tego motoru... fakt potrzebuje staruszek poprawek ale to moj pierwszy samochod za wlasne ciezko zarobione pieniadze i tu dam mala rade nie jedzcie za granice do zadnych cyrkow do pracy bo to tragedia tam sie dzieje:) mam sentyment do tego auta...malo pali, ladnie wyglada, blacha super brat ma tez passata takiego tylko TD to juz 4 lata jezdzi 60kkm zrobil i aby pompe wspomagania wymianil i swiece zarowe... a propo tego sprezania to te co podalem sa w normie czy slabe?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepiej samemu ale az tak dobrze to sie nie znam i nie mam narzedzi...

to zaprzyjaźnij się z jakimś mechaniorem tak jak ja ;) jak czegoś nie wiem to jadę do znajomego co w tym siedzi i pytam. jak robiłem uszczelkę pod głowicą to udostępnił mi garaż, służył poradą a po wszystkim dostał na dobrą flachę.

a propo tego sprezania to te co podalem sa w normie czy slabe?????

z tego co mi wiadomo to w silniku ABS to powinno być w granicach 10 - 13. co do prędkości maksymalnej jak wyżej pisałeś to 160 to trochę mało jak na to auto, ja na gazie 196 jechałem a osiągi na poszczególnych biegach też kiepskie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może i by wiecej polecial ale nie bylo gdzie a to 160 bylo w zabudowanym:D czyli pierscionki trzeba robic o ile progu nie ma... ile moga kosztowac dobre pierscionki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozpędzaj się tak Kolego, zrób jeszcze próbę olejową ona Ci powie czy to pierścienie puszczają czy głowica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem nowy i ogolnie nie znalazłem podobnego tematu. A mianowicie mam problem z moim paskiem 1.9 tdi 90km 1Z. Problem jest następujący:

-Silnik zimny (rano) musi więcej pokręcić zanim odpali -> na ciepłym lub po "porannym" odpaleniu odpala na dotyk.

-Jadę na prostej 4 bieg 1500obr wciskam gaz do dechy dochodzi do około 3000obr i brak mocy, dzieje sie to na każdym biegu przy dłuższym przeciągnięciu. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jedzie normalnie.

-Błędy: Przepływomierz powietrza (sporadyczny) i czujnik ciśnienia doładowania (sporadyczny) dodam, że po usunięciu błędów

nie pojawiają się do chwili kiedy "braknie" mocy przy przeciągnięciu, przepływka wymieniona. Z góry dzieki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja powrócę do swojego problemu. Wymieniłem olej na lepszy z nadzieją że silnik uciszy się ale niestety się przeliczyłem. Czym może być spowodowana ta głośna praca gdy silnik się zagrzeje?? Na zimnym chodzi tak jak nówka a na ciepłym słychać ten denerwujący dźwięk pracy w głowicy... Nie jest to stuk czy cyk cyk cyk tylko odgłos pracy tak jakby zaworów tylko że to słychać tak jakby znad pierwszego cylindra ale rezonans może robić swoje i może to być całkowicie gdzie indziej. U mechanika będąc sprawdziłem ciśnienia sprężania i wyszło bardzo dobrze na garze nr 1: 12.5 a na reszcie pokazywał nawet po 13.5 oczywiście bara według sugestii znajomego sprawdziłem ciśnienie smarowania i też jak najbardziej prawidłowe i teraz nie wiem z czym tą głośną pracę wiązać. Mechanik do mnie powiedział że pracuje normalnie (nic nie wali ) ale ja wiem, że on chodził cicho i na zimnym i na ciepłym. Koledzy proszę o jakieś wskazówki bo no nie wiem co to może być... Popychacze po zgaszeniu silnika i zdjęciu dekielka twarde jak skała nie mają żadnego luzu. Co jeszcze może się zużywać w głowicy?? A może to któryś pierścień się zapiekł?? Jakie będą tego objawy?? A i dodam jeszcze że ostatnio miałem dziwną sytuacje bo sporo oleju mi przepalił po przejechaniu odcinka około 300 km (było prawie pod max na bagnecie a spadło poniżej min prędkość w trasie około 120 i troszkę po mieście) z takim zużyciem się jeszcze nie spotkałem...

Edytowane przez kobuzzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nikt nie pomoże?? Dziś zdjąłem obudowę rozrządu i na ciepłym silniku właśnie od rozrządu tak bardzo szatkuje, pasek napięty odpowiednio (rozrząd wymieniony 6 tys km temu) pasek gaetsa naciągacz wsumie nie wiem ale nowy... Może to ten napinacz tak hałasuje?? Ale nie czuć na nim luzu. Dodam jeszcze że zauważyłem że śruba mocująca koło rozrządu do wałka nie jest centralnie wkręcona a podczas pracy sobie jeździ tak góra dół, koło niby nie zmienia swojego położenia ale może to jest jakiś objaw zgięcia wałka albo czegoś podobnego. Jeszcze się zapytam: zauważyłem dziś że napinacz paska klinowego ma luz i chodzi lewo prawo (tylko jak ręką się go chwyci na odpalonym silniku ładnie pracuje. Kwalifikuje się do wymiany??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jaki olej zmieniłeś, a rolka pewnie do wymiany co ci tam może szatkować jak się rozgrzeje to raczej hydro popychacze a przed zmiana było obadać czy na pewno zmiana to dobry pomysł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej zalałem Valvoline Maxlife 10w40 (raczej polecany na forum).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak a wczesniej jaki miales pamietaj ze nie wolno z 15w40 np zejsc na 10w40... jak juz to tylko w gore sie idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności