Daron Zgłoś #1 Napisano 29 Września 2009 Mianowicie gdy tylko ruszę z miejsca powoli zaczyna narastać buczenie z przodu auta. Wraz ze wzrostem prędkości nasila się co jest denerwujące, bo powyżej 120 już go słychać dość mocno (jeżdżę z wyłączonym radiem więc tym bardziej mnie to denerwuje). Natomiast na zakrętach w prawo buczenie cichnie, nie ważne czy jadę 40 czy 140 na zakręcie w prawo - buczenie zawsze znika. Na zakrętach w lewo nie ma żadnej zmiany - tak samo buczy. Gdy tylko wrócę na prostą buczenie wraca. Koło luzów jako takich chyba nie ma. Czy może być to wina łożyska czy przegubu ? Chyba lewego, bo z tamtej strony dochodzi ten odgłos buczenia ? I czy dam rade sam go sobie wymienić ? Proszę o szybką odpowiedź, bo samochodem jeździ się codziennie, a buczenie psuję całą radość z jazdy :636: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andy205 Zgłoś #2 Napisano 29 Września 2009 (edytowane) ja miałem buczenie przy skręcaniu i, winą było zużyte łożysko, ale jak się jedzie na wprost to pewnie zużyte opony albo ciśnienie w oponach. edit: łożysko na bank jak sobie dokładnie przypomiałem to dokładnie tak jak piszesz tylko ze jak ja jechałem prosto to mało buczało, ale już zaczynało. Edytowane 29 Września 2009 przez andy205 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 29 Września 2009 Natomiast na zakrętach w prawo buczenie cichnie Prawe łożysko przód do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arnow79 Zgłoś #4 Napisano 29 Września 2009 okazało się że łożysko w skrzyni biegów na wałku atakującym do wymiany (podobno częsta usterka w skrzyniach 6-biegowych), koszt wymiany dosyć spory..., także jeżeli to łożysko w kole to tylko się cieszyć , jeżeli łożysko w kole to tylko SKF , mi wymienili na Optimal i po 2 tys km musiałem znowu wymieniać badziewie , na SKF-ie jeżdżę już 6000 km i nic , pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekjaw Zgłoś #5 Napisano 7 Marca 2010 Witam wszystkich serdecznie. postanowiłem skorzystać z tematu i opisać mój problem, a mianowicie mój pasek to 1,9 tdi 2001 rok 130 kM; avf nie wiem czy to ma związek ale ostatnio wymieniłem tarcze i klocki przód + wymiana płynu (wlałem dot 5.1 TRW). po tym zabiegu gdy popędzałem sobie drogą najechałem jak to po zimie bywa na niezbyt wielką dziurę w drodze (jak to często bywa). nagle usłuszałem po stronie kierowcy odgłos dochodzący z okolic koła (takie łułułu...) zjechałem na boczek i już podczas hamowania odgłos ustał. teraz zauważyłem że pojawia się przy skręcie w lewo jak wjeżdżam na wyboje przed parkingiem (powolutku bo dziury są duże) zaznaczam że po tym jak zacznie wydobywać się dźwięk to nie ma znaczenia czy koła są skręcone czy prosto - przestaje dopiero po wciśnięciu hamulca. Problem ten nie pojawia się na równej nawierzchni tylko na dziurach albo dużych nierównościach. Bardzo proszę o ewentualne rady. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andynoo Zgłoś #6 Napisano 31 Maja 2010 Witam wszystkich. Mam podobny problem w aucie ale pojawił się po wymianie kół z zimowych na letnie 17-tki. Tarcze i klocki mają przejechane 18kkm. Przy normalnej jeździe nie ma problemu ale jak tylko manewruję gdzieś na parkingu a hamulce są nagrzane (przy zimnych nie ma tego zjawiska) pojawia się łułułu:) Jeśli ktoś zna temat i wie jak go rozwiązać będę wdzięczny za wskazówki. A może kolega janekjaw znalazł rozwiązanie?? Pozrówko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #7 Napisano 1 Czerwca 2010 łułułu:) nie mogłem się powstrzymać Łożyska sprawdzone?Koła wyważone?Jeżeli to nie występowało na zimówkach to stawiałbym właśnie na koła,ogumienie.Poza tym na 17" zawsze bedzie nieco głośniej.Ciężko stwierdzić tak na odległość co to może być...Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andynoo Zgłoś #8 Napisano 1 Czerwca 2010 nie mogłem się powstrzymać No i co? popuściłeś??:hmm Łożysko jest ok. Nie ma luzów ani nie buczy nic na prostej czy w skrętach. Co do kół nie ważyłem ich ale zdaje się,że brak wyważenia uwidacznia się dopiero przy prędkości ok70-80km/h więc tu nie szukałem przyczyny. Wszak moje "łułułu" słychać tylko podczas wolniutkiej jazdy. Poozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #9 Napisano 1 Czerwca 2010 (edytowane) No i co? popuściłeś??:hmmPoozdrawiam Nie,nie było aż tak źle ;)Wracając do tematu.Tak sobie myślę co może dawać taki odgłos...poduszka amortyzatora jest ok?Bo możliwe też że ona daje jakiś dziwny dźwięk,przy czym przy większej prędkości będzie znikać ten dźwięk. Sprawdź jeszcze czy po pewnym czasie,jak już pojeździsz trochę i klocki będą rozgrzane,czy nie ocieraja o tarczę wprowadzając ja w jakieś małe wibracje i to ona wydaje taki dźwięk.Naprawdę ciężko stwierdzić tak na odległość.Pozdrawiam Edytowane 1 Czerwca 2010 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #10 Napisano 1 Czerwca 2010 kolodzy a po jakim przebiegu zuzywaja sie łożyska,tak mniej więcej oczywiśćie:) czy jak zwykle nie ma na to reguły ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andynoo Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2010 Wyważyłem dziś koła, zmieniłem przód z tyłem ale nic się nie zmieniło. Jadę dziś kilkaset km po polskich drogach to może coś się wyklaruje. Jeśli to początek końca łożyska to objawy pewnie się nasilą, jeżeli to np tarcze to pewnie pokrzywią się bardziej. Tak czy inaczej Patryk dzięki za odzew. Jeżeli uda mi się znaleźć rozwiązane to dam znać. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2010 (edytowane) Koledzy - u mnie też występuje buczenie + rezonans tylko że od 2100 obrotów SILNIKA obojętnie na jakim biegu jadę, najbardziej jest to odczuwalne przy jeżdzie na wprost i przy skręcie w prawo . Koledzy może ktoś ma jakiś pomysł (mechanik rozkłada ręce ) pozdrawiam witam problem rozwiązany -uszkodzone poduchy silnika (brak wycieków ) wymiana na inne używane i jest cisza !!!!! pozdrawiam Edytowane 2 Września 2010 przez polus problem rozwiązany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #13 Napisano 12 Czerwca 2010 Podłączę się do tematu, buczy mi prawy przód i mam koncepcję dlaczego, pytanie co o tym myślicie... A więc tak jadąc, zaczyna mi coś buczeć w prawym przednim kole, buczenie od prędkości 20km/h narasta, potem jest sobie cały czas tak samo do 120km/h a wyżej już jest cisza, albo tak mi się wydaje, bo przy 160 nie słyszę już odgłosów, jak zwolnię to jest znów buczenie. I tu mam dylemat, łożysko było zmieniane nie cały rok temu, na SKF zrobione na nim około 30tys km, w sumie to wykluczam łożysko, bo buczenie nie cichnie, nie wzmaga się przy pokonywaniu zakrętów zarówno w prawo jak i w lewo, i buczenie z poziomu zerowego pojawiło się w ciągu dwóch dni, wcześniej jak łożysko zmieniałem to dlatego że, na zakrętach w lewo mi buczało, na prostej było OK. I teraz moje przypuszczenie, wczora, jak zmieniałem sobie tarcze z przodu zauważyłem, że półoś jest w smarze z przegubu, nie oglądałem go dokładnie a później zapomniałem, możliwe, że to wina tego, że przegób bez smaru działa i tak mi buczy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek83 Zgłoś #14 Napisano 14 Czerwca 2010 Podłączę się do tematu, buczy mi prawy przód i mam koncepcję dlaczego, pytanie co o tym myślicie...A więc tak jadąc, zaczyna mi coś buczeć w prawym przednim kole, buczenie od prędkości 20km/h narasta, potem jest sobie cały czas tak samo do 120km/h a wyżej już jest cisza, albo tak mi się wydaje, bo przy 160 nie słyszę już odgłosów, jak zwolnię to jest znów buczenie. I tu mam dylemat, łożysko było zmieniane nie cały rok temu, na SKF zrobione na nim około 30tys km, w sumie to wykluczam łożysko, bo buczenie nie cichnie, nie wzmaga się przy pokonywaniu zakrętów zarówno w prawo jak i w lewo, i buczenie z poziomu zerowego pojawiło się w ciągu dwóch dni, wcześniej jak łożysko zmieniałem to dlatego że, na zakrętach w lewo mi buczało, na prostej było OK. I teraz moje przypuszczenie, wczora, jak zmieniałem sobie tarcze z przodu zauważyłem, że półoś jest w smarze z przegubu, nie oglądałem go dokładnie a później zapomniałem, możliwe, że to wina tego, że przegób bez smaru działa i tak mi buczy?? slaweeek tez mam takie same objawy jak ty i juz nie mam pojęcia co to moze byc moze inni forumowicze sie wypowiedza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #15 Napisano 14 Czerwca 2010 witam . koniecznie sprawdź przegub i dlaczego jest smarem umazana. sprawdź dokładnie czy gumy na przegubie (manszety) są całe i nie porwane. możliwe że bez smaru przegubik się odzywa. pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek83 Zgłoś #16 Napisano 15 Czerwca 2010 otóz wymieniłem osłone gumowa na lewym przegubieprzy kole i dalej buczy przy predkosci 60 km -120km/h. łozyska skf wymienione wszystko ok i nie wiem co moze byc tylko jak skrecam w lewo to słysze takie lekkie chrobotanie i huczenie w lewym kole takie mam przypuszczenia ze to przegób wewnętrzny albo nie wiem juz co moze byc prosze o porade pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek83 Zgłoś #17 Napisano 16 Czerwca 2010 czy ktos moze odpowiedziec i pomóc mi na pytania zawarte wyżej? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #18 Napisano 18 Czerwca 2010 U mnie naprawione, okazało, sie, że łożysko trafiłem felerne i po 30tys km odmówiło posłuszeństwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 18 Czerwca 2010 otóz wymieniłem osłone gumowa na lewym przegubieprzy kole i dalej buczy przy predkosci 60 km -120km/h. łozyska skf wymienione wszystko ok i nie wiem co moze byc tylko jak skrecam w lewo to słysze takie lekkie chrobotanie i huczenie w lewym kole takie mam przypuszczenia ze to przegób wewnętrzny albo nie wiem juz co moze byc prosze o porade pozdrawiam Wymieniłeś gumę? A dlaczego? Bo puściła? Jak już guma puści i widać na niej smar, to kolego przegub jest do wymiany. Wymiana samej gumy nic nie załatwia, bo przegub już swoje wtedy dostał. Skręć koła maxymalnie i ruszaj do tyłu w miarę żwawo. Jak zacznie chrobotać, to już wiesz co robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andynoo Zgłoś #20 Napisano 27 Czerwca 2010 Jak już guma puści i widać na niej smar, to kolego przegub jest do wymiany Rok temu na wiosnę wymieniłem osłonę gumową lewego przegubu, przy wymianie kół zimowych na letnie zorientowałem się że jest pęknięta więc nie wiem jak długo przegub był odsłonięty. Pomimo tego do dziś przegub pracuje bez zastrzeżeń Jeśli chodzi o buczenie tzw łułułu... z postów 5 i 6 problem powodował zacisk który nie do końca odbijał po hamowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach