Skocz do zawartości
Daron

Buczenie z przodu auta - łożysko ? Przegub ?

Rekomendowane odpowiedzi

Mianowicie gdy tylko ruszę z miejsca powoli zaczyna narastać buczenie z przodu auta. Wraz ze wzrostem prędkości nasila się co jest denerwujące, bo powyżej 120 już go słychać dość mocno (jeżdżę z wyłączonym radiem więc tym bardziej mnie to denerwuje). Natomiast na zakrętach w prawo buczenie cichnie, nie ważne czy jadę 40 czy 140 na zakręcie w prawo - buczenie zawsze znika. Na zakrętach w lewo nie ma żadnej zmiany - tak samo buczy. Gdy tylko wrócę na prostą buczenie wraca. Koło luzów jako takich chyba nie ma. Czy może być to wina łożyska czy przegubu ? Chyba lewego, bo z tamtej strony dochodzi ten odgłos buczenia ? I czy dam rade sam go sobie wymienić ?

Proszę o szybką odpowiedź, bo samochodem jeździ się codziennie, a buczenie psuję całą radość z jazdy :636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem buczenie przy skręcaniu i, winą było zużyte łożysko, ale jak się jedzie na wprost to pewnie zużyte opony albo ciśnienie w oponach.

edit: łożysko na bank jak sobie dokładnie przypomiałem to dokładnie tak jak piszesz tylko ze jak ja jechałem prosto to mało buczało, ale już zaczynało.

Edytowane przez andy205

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast na zakrętach w prawo buczenie cichnie

 

Prawe łożysko przód do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazało się że łożysko w skrzyni biegów na wałku atakującym do wymiany (podobno częsta usterka w skrzyniach 6-biegowych), koszt wymiany dosyć spory..., także jeżeli to łożysko w kole to tylko się cieszyć :), jeżeli łożysko w kole to tylko SKF , mi wymienili na Optimal i po 2 tys km musiałem znowu wymieniać badziewie , na SKF-ie jeżdżę już 6000 km i nic , pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.

postanowiłem skorzystać z tematu i opisać mój problem, a mianowicie

mój pasek to 1,9 tdi 2001 rok 130 kM; avf

nie wiem czy to ma związek ale ostatnio wymieniłem tarcze i klocki przód + wymiana płynu (wlałem dot 5.1 TRW).

po tym zabiegu gdy popędzałem sobie drogą najechałem jak to po zimie bywa na niezbyt wielką dziurę w drodze (jak to często bywa). nagle usłuszałem po stronie kierowcy odgłos dochodzący z okolic koła (takie łułułu...) zjechałem na boczek i już podczas hamowania odgłos ustał. teraz zauważyłem że pojawia się przy skręcie w lewo jak wjeżdżam na wyboje przed parkingiem (powolutku bo dziury są duże) zaznaczam że po tym jak zacznie wydobywać się dźwięk to nie ma znaczenia czy koła są skręcone czy prosto - przestaje dopiero po wciśnięciu hamulca. Problem ten nie pojawia się na równej nawierzchni tylko na dziurach albo dużych nierównościach. Bardzo proszę o ewentualne rady.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam podobny problem w aucie ale pojawił się po wymianie kół z zimowych na letnie 17-tki. Tarcze i klocki mają przejechane 18kkm. Przy normalnej jeździe nie ma problemu ale jak tylko manewruję gdzieś na parkingu a hamulce są nagrzane (przy zimnych nie ma tego zjawiska) pojawia się łułułu:)

Jeśli ktoś zna temat i wie jak go rozwiązać będę wdzięczny za wskazówki. A może kolega janekjaw znalazł rozwiązanie??

Pozrówko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łułułu:)

 

:lol nie mogłem się powstrzymać ;)

Łożyska sprawdzone?Koła wyważone?Jeżeli to nie występowało na zimówkach to stawiałbym właśnie na koła,ogumienie.Poza tym na 17" zawsze bedzie nieco głośniej.Ciężko stwierdzić tak na odległość co to może być...Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mogłem się powstrzymać

 

No i co? popuściłeś??:hmm

Łożysko jest ok. Nie ma luzów ani nie buczy nic na prostej czy w skrętach. Co do kół nie ważyłem ich ale zdaje się,że brak wyważenia uwidacznia się dopiero przy prędkości ok70-80km/h więc tu nie szukałem przyczyny. Wszak moje "łułułu" słychać tylko podczas wolniutkiej jazdy.

Poozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i co? popuściłeś??:hmm

Poozdrawiam

 

Nie,nie było aż tak źle ;)Wracając do tematu.Tak sobie myślę co może dawać taki odgłos...poduszka amortyzatora jest ok?Bo możliwe też że ona daje jakiś dziwny dźwięk,przy czym przy większej prędkości będzie znikać ten dźwięk.

Sprawdź jeszcze czy po pewnym czasie,jak już pojeździsz trochę i klocki będą rozgrzane,czy nie ocieraja o tarczę wprowadzając ja w jakieś małe wibracje i to ona wydaje taki dźwięk.Naprawdę ciężko stwierdzić tak na odległość.Pozdrawiam

Edytowane przez Patryk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolodzy a po jakim przebiegu zuzywaja sie łożyska,tak mniej więcej oczywiśćie:) czy jak zwykle nie ma na to reguły ??:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyważyłem dziś koła, zmieniłem przód z tyłem ale nic się nie zmieniło. Jadę dziś kilkaset km po polskich drogach to może coś się wyklaruje. Jeśli to początek końca łożyska to objawy pewnie się nasilą, jeżeli to np tarcze to pewnie pokrzywią się bardziej. Tak czy inaczej Patryk dzięki za odzew. Jeżeli uda mi się znaleźć rozwiązane to dam znać.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - u mnie też występuje buczenie + rezonans tylko że od 2100 obrotów SILNIKA obojętnie na jakim biegu jadę, najbardziej jest to odczuwalne przy jeżdzie na wprost i przy skręcie w prawo .

Koledzy może ktoś ma jakiś pomysł (mechanik rozkłada ręce )

pozdrawiam

 

 

witam

problem rozwiązany -uszkodzone poduchy silnika (brak wycieków )

wymiana na inne używane i jest cisza !!!!!

pozdrawiam

Edytowane przez polus
problem rozwiązany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu, buczy mi prawy przód i mam koncepcję dlaczego, pytanie co o tym myślicie...

A więc tak jadąc, zaczyna mi coś buczeć w prawym przednim kole, buczenie od prędkości 20km/h narasta, potem jest sobie cały czas tak samo do 120km/h a wyżej już jest cisza, albo tak mi się wydaje, bo przy 160 nie słyszę już odgłosów, jak zwolnię to jest znów buczenie.

I tu mam dylemat, łożysko było zmieniane nie cały rok temu, na SKF zrobione na nim około 30tys km, w sumie to wykluczam łożysko, bo buczenie nie cichnie, nie wzmaga się przy pokonywaniu zakrętów zarówno w prawo jak i w lewo, i buczenie z poziomu zerowego pojawiło się w ciągu dwóch dni, wcześniej jak łożysko zmieniałem to dlatego że, na zakrętach w lewo mi buczało, na prostej było OK.

I teraz moje przypuszczenie, wczora, jak zmieniałem sobie tarcze z przodu zauważyłem, że półoś jest w smarze z przegubu, nie oglądałem go dokładnie a później zapomniałem, możliwe, że to wina tego, że przegób bez smaru działa i tak mi buczy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę się do tematu, buczy mi prawy przód i mam koncepcję dlaczego, pytanie co o tym myślicie...

A więc tak jadąc, zaczyna mi coś buczeć w prawym przednim kole, buczenie od prędkości 20km/h narasta, potem jest sobie cały czas tak samo do 120km/h a wyżej już jest cisza, albo tak mi się wydaje, bo przy 160 nie słyszę już odgłosów, jak zwolnię to jest znów buczenie.

I tu mam dylemat, łożysko było zmieniane nie cały rok temu, na SKF zrobione na nim około 30tys km, w sumie to wykluczam łożysko, bo buczenie nie cichnie, nie wzmaga się przy pokonywaniu zakrętów zarówno w prawo jak i w lewo, i buczenie z poziomu zerowego pojawiło się w ciągu dwóch dni, wcześniej jak łożysko zmieniałem to dlatego że, na zakrętach w lewo mi buczało, na prostej było OK.

I teraz moje przypuszczenie, wczora, jak zmieniałem sobie tarcze z przodu zauważyłem, że półoś jest w smarze z przegubu, nie oglądałem go dokładnie a później zapomniałem, możliwe, że to wina tego, że przegób bez smaru działa i tak mi buczy??

slaweeek tez mam takie same objawy jak ty i juz nie mam pojęcia co to moze byc moze inni forumowicze sie wypowiedza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

witam . koniecznie sprawdź przegub i dlaczego jest smarem umazana. sprawdź dokładnie czy gumy na przegubie (manszety) są całe i nie porwane. możliwe że bez smaru przegubik się odzywa.

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

otóz wymieniłem osłone gumowa na lewym przegubieprzy kole i dalej buczy przy predkosci 60 km -120km/h. łozyska skf wymienione wszystko ok i nie wiem co moze byc tylko jak skrecam w lewo to słysze takie lekkie chrobotanie i huczenie w lewym kole takie mam przypuszczenia ze to przegób wewnętrzny albo nie wiem juz co moze byc prosze o porade pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos moze odpowiedziec i pomóc mi na pytania zawarte wyżej? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie naprawione, okazało, sie, że łożysko trafiłem felerne i po 30tys km odmówiło posłuszeństwa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
otóz wymieniłem osłone gumowa na lewym przegubieprzy kole i dalej buczy przy predkosci 60 km -120km/h. łozyska skf wymienione wszystko ok i nie wiem co moze byc tylko jak skrecam w lewo to słysze takie lekkie chrobotanie i huczenie w lewym kole takie mam przypuszczenia ze to przegób wewnętrzny albo nie wiem juz co moze byc prosze o porade pozdrawiam

Wymieniłeś gumę? A dlaczego? Bo puściła? Jak już guma puści i widać na niej smar, to kolego przegub jest do wymiany. Wymiana samej gumy nic nie załatwia, bo przegub już swoje wtedy dostał. Skręć koła maxymalnie i ruszaj do tyłu w miarę żwawo. Jak zacznie chrobotać, to już wiesz co robić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak już guma puści i widać na niej smar, to kolego przegub jest do wymiany

Rok temu na wiosnę wymieniłem osłonę gumową lewego przegubu, przy wymianie kół zimowych na letnie zorientowałem się że jest pęknięta więc nie wiem jak długo przegub był odsłonięty. Pomimo tego do dziś przegub pracuje bez zastrzeżeń:)

 

Jeśli chodzi o buczenie tzw łułułu... z postów 5 i 6 problem powodował zacisk który nie do końca odbijał po hamowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności