Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Najprawdopodobniej padł Ci regulator napięcia na alternatorze. Z tego co kojarzę (ale niech ktoś jeszcze potwierdzi) można go wymienić bez wyciągania całego alternatora ale niezbędny jest do tego kanał - na podnośniku będzie dość mocno niewygodnie.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też obstawiam regulator ale może dla pewności wyjąć alternator i na stół do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec, tak elektryk do którego zaprowadziłem auto, nie był wstanie wymonotwać alternatora (VALEO). Ale w sumie to dobrze, bo wreszcie otrzymałem faktury od poprzedniego własiciela i najświeższa faktura to właśnie za wymiane alternatora. Tak wiec zabieram auto od elektryka i jade do ASO z reklamacją. Alternator był wymieniany przez aso na regenerowany w marcu 2010. Tak wiec powinno się obejść bezgotowkowo, mam nadzieję.

Edytowane przez majkel001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jarcyz

Witam

 

Na forum jestem od niedawna choć pomogło mi już nie raz ;) dlatego z góry dziękuję wszystkim posiadaczom passatów i nie passatów, osób tworzących to forum za waszą pomoc.

 

Także jestem posiadaczem passata 2.8 V6 Syncro z 1998 (z vin-u wyczytałem że rok modelowy 1999) VIN - WVWZZZ3BZXE287119

Potrzebuję porady w dwóch sprawach:

 

1: Układ hamulcowy - kompleksowy serwis ;)

 

Planuję wymienić komplet tarcz w moim passacie, z tego co udało mi się wymierzyć to z przodu mam 288mm (prawdopodobnie były już zmieniane) a z tyłu 245mm (a te chyba mam nawet oryginalne bo są na nich numery B0E7 800 615 601 A) , prosiłbym o potwierdzenie czy aby się nie pomyliłem co do rozmiarów?

Czytałem już inne wątki na temat tarcz i że polecacie ATE bądź zimmermanny. Wiem że na układzie hamulcowym nie ma co oszczędzać ale myślałem o tarczach mikoda gwintowane i nawiercane, i klocki ferrodo, nie pomykam po autostradach to na razie lepsze nie są mi potrzebne ;), z resztą mam jeszcze jeden kłopot i też nie ominie się bez wydatków ale o tym później.

Do tego wymiana płynu hamulcowego - motul RBF 660? czy jakoś tak, czy może jakiś inny?

Na co jeszcze zwrócić uwagę żeby wszystko było jak należy? Obiło mi się gdzieś na forum żeby sprężynki w zaciskach sprawdzić czy coś takiego.

Ogólnie co trzeba przy układzie sprawdzić i wymienić żeby grało tak jak należy :)

 

2: Olej w układzie chłodniczym

 

W tej sprawie też już przeszukiwałem forum i odrobinę się martwię ;(

Czy ktoś z was spotkał się z tym w naszych V6?

uszczelka była wymieniana przy okazji rozrządu dlatego to bym wykluczył (oczywiście opinia mechaników : na 100% uszczelka) Olej przedostaje się tylko w jedną stronę do układu chłodzenia, gdyż na bagnecie nic nie zauważyłem...

Doczytałem się że może to być, i mam taką nadzieję że to winna chłodnicy oleju.

Przymierzam się do zmiany oleju to od razu bym i ją wymienił, gdyż ponoć nie są to duże koszta. Dlatego jakby ktoś miał jakiś nr seryjny/katalogowy tej części do naszych silników byłbym bardzo wdzięczny.

Jeśli ktoś z was miał z takim problemem do czynienia, wie co jeszcze sprawdzić, jakieś rady co do czyszczenie układu chłodzenia będę wdzięczny :)

 

Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o układ hamulcowy to oprócz tego co napisałeś należy sprawdzić stan przewodów hamulcowych. Gumowe czy nie sparciały, a stalowe czy nie zardzewiały. Co do tarcz to były stosowane różne, zarówno 282 i 288 na przodzie i 245 na tyle. Co do wyboru tarcz i klocków się nie wypowiem bo osobiście nie miałem styczności z zimmermanem i mikodą. Sam zastanawiam się nad założeniem tych drugich do siebie ;) Płyn hamulcowy, który wymieniłeś jest dosyć dobry. Inne dobre to ogólnie płyny ATE i Castrol Responce.

 

Co do chłodnicy oleju to koszt chłodnicy to ok 200zł. Jednak tam też jest uszczelka, która również może przepuszczać. Koszt uszczelki 5-10zł. Nr chłodnicy 078 117 021A. Co do wyczyszczenia układu chłodzenia to należy użyć środków do czyszczenia układów chłodzenia.

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
należy sprawdzić stan przewodów hamulcowych.

 

o tak tak... przedwczoraj byłem u mechanika wymienić wahacz i przy okazji wjechał na rolki. nie zdążył tyłu sprawdzić bo puścił przewód elastyczny przy lewym kole (przy prawym też już wyglądał nieciekawie). Także polecam zwrócić uwagę ;P

 

A co do odmy to mi też popękała. Nałożyłem jakiś zwykły gumowy. Co prawda nie wygląda fajnie ale spełnia zadanie ;)

 

Wymieniał ktoś z Was może olej w tylnym moście? W ogóle się go wymienia?

I jeszcze jedno pytanie. Zna ktoś jakieś cichsze rozwiązanie niż tłumiki przelotowe/strumiennice zamiast katalizatorów? Bo cholera znowu mi brzęczy jeden (niedawno kupiłem używki). Tłumiki przelotowe testowałem i nie poleciłbym nikomu ;)

Edytowane przez Beny2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju w tylnym moście to u siebie tylko uzupełniłem ubytek (raptem około 100ml) bo byłem ciekaw czy przez te 12 lat nie zrobiło się w nim zbyt "sucho".

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja właśnie planuję i szukam powoli passka z 2001-2003 2.8 V6 30V 4motion najlepiej sedan, kolor ciemny i jasny środek... no i najważniejsze żeby motorek był zdrowy... a właśnie na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie... coś jakieś wasze wskazówki czemu się baczniej przyjrzeć??? a jak ogólnie z żywotnością tych motorów???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O żywotność silnika się nie bój - duża, wolnossąca, niewysilona jednostka potrafiąca zrobić niejednokrotnie nawet ponad pół miliona kilometrów bez najmniejszych remontów, bardzo dobrze znoszące LPG.

 

Co do zakupu to tak jak w przypadku każdego silnika - patrzysz czy nie kopci, czy płyn chłodniczy nie jest zaolejony, czy nie nabiera zbyt wysokiej temperatury (na zdrowym silniku obojętnie od jakichkolwiek okoliczności utrzymywać ma równe 90 stopni), czy nie szarpie itp.

 

Jedyną bolączką tych silników jest częste pocenie się spod pokryw zaworowych, co w sumie nie jest ani przesadnie groźne ani drogie w eliminacji. Ogólnie jeśli nie zaniedbasz silnika to będzie Ci służył bardzo wdzięcznie (czytaj. lejesz i jedziesz :) )

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Martw się o skrzynie jeśli kupujesz automat :D Silnik jest w miarę odporny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wole ręczną skrzynie... dla mnie to sama frajda a mnie łatwo zdenerwować jak jestem za kółkiem to redukcja i poszedł... oczywiście jak jest czym... a w tym przypadku będzie... na mechanice to ja się trochę słabo znam dlatego dzięki za wszelkie podpowiedzi... na początku września wracam do polski i jak opyle swojego golfa to zaraz po weselu jadę w polske za passkiem:D

 

a może jest ktoś kto ma zadbanego passka 2.8 V6 4motion z ręczną skrzynią, wypasem w środku i zadbanym motorkiem co by pod koniec września chciał sprzedać???

Edytowane przez paul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądaj ogłoszenia w dziale sprzedam - może coś się trafi ciekawego. Plusem jest że zerkasz po historii na forum danego użytkownika i wiesz co się działo z samochodem (większość ludzi opisuje swoje perypetie niczego nie kryjąc).

 

Pozdrówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeden się tylko trafił godny uwagi... 2001r za 28.000zł tylko ma gościu opisane że ruda już malowana w standardowych miejscach... jakie te passki maja standardowe miejsca na rudą??? trochę mnie to zdziwiło że takie auto już miało taką życiową przygodę :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie te passki maja standardowe miejsca na rudą???

 

Tutaj kolego masz temat z korozją w 3B i 3BG.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26606&highlight=korozja

To, że V6 lub TDI to nie ma znaczenia.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ma z was ktos rysunek zawieszenia do passat b5 4 motion:taksobie walcze z nim i nie wiem co mi stula. zjedzam z krawezika jak stoi dluzej autko i jest stuk natomiast zjade z tego samego jeszcze raz nie ma stukniecia nie wiem co jest grane pojade kawealek stuka jezdze po dziurach nie stuka:debil nie wiem co robic. Jescze jedno ma ktos jakis schemat wydechu 2.8l V6 chodzi o uszczelki od wydechu bo cos glosno chodzi i podejrzewam uszczelke kolektora ale nie wiem czy za kolektorem jest jakas moze jeszcze uszczelka mozna jakies zdjecia pogladowe. pozdrawiam i prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewód do puszki, za filtrem - C

I jeszcze ten czujnik co przewód do niego idzie, A

od czego to ?

filtr.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

po przestudiowaniu tematu o rudej wnioskuje że na 99,9% znaleziony passek do kupienia miał rudą na klapie bagażnika bo to variant... podziękował za linka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jescze jedno ma ktos jakis schemat wydechu 2.8l V6 chodzi o uszczelki od wydechu bo cos glosno chodzi i podejrzewam uszczelke kolektora ale nie wiem czy za kolektorem jest jakas moze jeszcze uszczelka mozna jakies zdjecia pogladowe. pozdrawiam i prosze o pomoc

 

Nie mam schematu ale przerabiałem kilka razy ten tamat (mam pecha do tego wydechu).

Do kolektora przykręcone sa na 3 śruby rury z katalizatorami - tam są jakieś uszczelki ale wątpię że tam może coś puszczać. Ja bym na Twoim miejscu podniósł auto i zerknął na złączki elastyczne które znajdują się zaraz przed katalizatorami. Później postukaj w katy i sprawdź czy są pełne.

Wydech ogólnie podzielony jest na 3 części - dwie rury z katalizatorami po każdej stronie silnika oraz 3 tylna część zawierająca tłumik środkowy i 2 końcowe.

To wszystko jest połączone za pomącą 2 łączników.

Ja bym obstawiał że puszcza gdzieś na złączkach elastycznych, ewentualnie gdzieś na tych 2 łącznikach o których pisałem.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a jak to jest z wycinaniem katalizatora w silnikach benzynowych? jest jakaś różnica niż w dieslu? bo ja w swoim 1.9 TDI wyciąłem kata i wiem że to mu nie przeszkadza ani nikt do mnie się na przeglądzie o to nie doczepi... a ponoć z benzin jest inaczej? mimo to jak wytnę będzie jakaś różnica na plus??? i Beny2.8 napisał ładnie ile jest tłumików... a co będzie jak się tego środkowego pozbędę??? będzie coś lepiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ponoć z benzin jest inaczej?

 

Wyciąłem kata i pojechałem na przegląd, diagnosta włożył sondę w wydech i ?..........było w normie :)

 

mimo to jak wytnę będzie jakaś różnica na plus???

 

Jak jest zatkany to tak, coś tam odczujesz. Jak był wypalony to nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności