B_O_N_K Zgłoś #981 Napisano 11 Sierpnia 2010 Najprawdopodobniej padł Ci regulator napięcia na alternatorze. Z tego co kojarzę (ale niech ktoś jeszcze potwierdzi) można go wymienić bez wyciągania całego alternatora ale niezbędny jest do tego kanał - na podnośniku będzie dość mocno niewygodnie. Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #982 Napisano 12 Sierpnia 2010 Ja też obstawiam regulator ale może dla pewności wyjąć alternator i na stół do sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel001 Zgłoś #983 Napisano 12 Sierpnia 2010 (edytowane) A wiec, tak elektryk do którego zaprowadziłem auto, nie był wstanie wymonotwać alternatora (VALEO). Ale w sumie to dobrze, bo wreszcie otrzymałem faktury od poprzedniego własiciela i najświeższa faktura to właśnie za wymiane alternatora. Tak wiec zabieram auto od elektryka i jade do ASO z reklamacją. Alternator był wymieniany przez aso na regenerowany w marcu 2010. Tak wiec powinno się obejść bezgotowkowo, mam nadzieję. Edytowane 12 Sierpnia 2010 przez majkel001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jarcyz Zgłoś #984 Napisano 18 Sierpnia 2010 Witam Na forum jestem od niedawna choć pomogło mi już nie raz dlatego z góry dziękuję wszystkim posiadaczom passatów i nie passatów, osób tworzących to forum za waszą pomoc. Także jestem posiadaczem passata 2.8 V6 Syncro z 1998 (z vin-u wyczytałem że rok modelowy 1999) VIN - WVWZZZ3BZXE287119 Potrzebuję porady w dwóch sprawach: 1: Układ hamulcowy - kompleksowy serwis Planuję wymienić komplet tarcz w moim passacie, z tego co udało mi się wymierzyć to z przodu mam 288mm (prawdopodobnie były już zmieniane) a z tyłu 245mm (a te chyba mam nawet oryginalne bo są na nich numery B0E7 800 615 601 A) , prosiłbym o potwierdzenie czy aby się nie pomyliłem co do rozmiarów? Czytałem już inne wątki na temat tarcz i że polecacie ATE bądź zimmermanny. Wiem że na układzie hamulcowym nie ma co oszczędzać ale myślałem o tarczach mikoda gwintowane i nawiercane, i klocki ferrodo, nie pomykam po autostradach to na razie lepsze nie są mi potrzebne , z resztą mam jeszcze jeden kłopot i też nie ominie się bez wydatków ale o tym później. Do tego wymiana płynu hamulcowego - motul RBF 660? czy jakoś tak, czy może jakiś inny? Na co jeszcze zwrócić uwagę żeby wszystko było jak należy? Obiło mi się gdzieś na forum żeby sprężynki w zaciskach sprawdzić czy coś takiego. Ogólnie co trzeba przy układzie sprawdzić i wymienić żeby grało tak jak należy 2: Olej w układzie chłodniczym W tej sprawie też już przeszukiwałem forum i odrobinę się martwię ;( Czy ktoś z was spotkał się z tym w naszych V6? uszczelka była wymieniana przy okazji rozrządu dlatego to bym wykluczył (oczywiście opinia mechaników : na 100% uszczelka) Olej przedostaje się tylko w jedną stronę do układu chłodzenia, gdyż na bagnecie nic nie zauważyłem... Doczytałem się że może to być, i mam taką nadzieję że to winna chłodnicy oleju. Przymierzam się do zmiany oleju to od razu bym i ją wymienił, gdyż ponoć nie są to duże koszta. Dlatego jakby ktoś miał jakiś nr seryjny/katalogowy tej części do naszych silników byłbym bardzo wdzięczny. Jeśli ktoś z was miał z takim problemem do czynienia, wie co jeszcze sprawdzić, jakieś rady co do czyszczenie układu chłodzenia będę wdzięczny Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #985 Napisano 19 Sierpnia 2010 Jeżeli chodzi o układ hamulcowy to oprócz tego co napisałeś należy sprawdzić stan przewodów hamulcowych. Gumowe czy nie sparciały, a stalowe czy nie zardzewiały. Co do tarcz to były stosowane różne, zarówno 282 i 288 na przodzie i 245 na tyle. Co do wyboru tarcz i klocków się nie wypowiem bo osobiście nie miałem styczności z zimmermanem i mikodą. Sam zastanawiam się nad założeniem tych drugich do siebie Płyn hamulcowy, który wymieniłeś jest dosyć dobry. Inne dobre to ogólnie płyny ATE i Castrol Responce. Co do chłodnicy oleju to koszt chłodnicy to ok 200zł. Jednak tam też jest uszczelka, która również może przepuszczać. Koszt uszczelki 5-10zł. Nr chłodnicy 078 117 021A. Co do wyczyszczenia układu chłodzenia to należy użyć środków do czyszczenia układów chłodzenia. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #986 Napisano 20 Sierpnia 2010 (edytowane) należy sprawdzić stan przewodów hamulcowych. o tak tak... przedwczoraj byłem u mechanika wymienić wahacz i przy okazji wjechał na rolki. nie zdążył tyłu sprawdzić bo puścił przewód elastyczny przy lewym kole (przy prawym też już wyglądał nieciekawie). Także polecam zwrócić uwagę ;P A co do odmy to mi też popękała. Nałożyłem jakiś zwykły gumowy. Co prawda nie wygląda fajnie ale spełnia zadanie Wymieniał ktoś z Was może olej w tylnym moście? W ogóle się go wymienia? I jeszcze jedno pytanie. Zna ktoś jakieś cichsze rozwiązanie niż tłumiki przelotowe/strumiennice zamiast katalizatorów? Bo cholera znowu mi brzęczy jeden (niedawno kupiłem używki). Tłumiki przelotowe testowałem i nie poleciłbym nikomu Edytowane 20 Sierpnia 2010 przez Beny2.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #987 Napisano 20 Sierpnia 2010 Co do oleju w tylnym moście to u siebie tylko uzupełniłem ubytek (raptem około 100ml) bo byłem ciekaw czy przez te 12 lat nie zrobiło się w nim zbyt "sucho". Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paul Zgłoś #988 Napisano 20 Sierpnia 2010 a ja właśnie planuję i szukam powoli passka z 2001-2003 2.8 V6 30V 4motion najlepiej sedan, kolor ciemny i jasny środek... no i najważniejsze żeby motorek był zdrowy... a właśnie na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie... coś jakieś wasze wskazówki czemu się baczniej przyjrzeć??? a jak ogólnie z żywotnością tych motorów??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #989 Napisano 20 Sierpnia 2010 O żywotność silnika się nie bój - duża, wolnossąca, niewysilona jednostka potrafiąca zrobić niejednokrotnie nawet ponad pół miliona kilometrów bez najmniejszych remontów, bardzo dobrze znoszące LPG. Co do zakupu to tak jak w przypadku każdego silnika - patrzysz czy nie kopci, czy płyn chłodniczy nie jest zaolejony, czy nie nabiera zbyt wysokiej temperatury (na zdrowym silniku obojętnie od jakichkolwiek okoliczności utrzymywać ma równe 90 stopni), czy nie szarpie itp. Jedyną bolączką tych silników jest częste pocenie się spod pokryw zaworowych, co w sumie nie jest ani przesadnie groźne ani drogie w eliminacji. Ogólnie jeśli nie zaniedbasz silnika to będzie Ci służył bardzo wdzięcznie (czytaj. lejesz i jedziesz ) Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #990 Napisano 20 Sierpnia 2010 Martw się o skrzynie jeśli kupujesz automat Silnik jest w miarę odporny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paul Zgłoś #991 Napisano 20 Sierpnia 2010 (edytowane) wole ręczną skrzynie... dla mnie to sama frajda a mnie łatwo zdenerwować jak jestem za kółkiem to redukcja i poszedł... oczywiście jak jest czym... a w tym przypadku będzie... na mechanice to ja się trochę słabo znam dlatego dzięki za wszelkie podpowiedzi... na początku września wracam do polski i jak opyle swojego golfa to zaraz po weselu jadę w polske za passkiem:D a może jest ktoś kto ma zadbanego passka 2.8 V6 4motion z ręczną skrzynią, wypasem w środku i zadbanym motorkiem co by pod koniec września chciał sprzedać??? Edytowane 21 Sierpnia 2010 przez paul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #992 Napisano 21 Sierpnia 2010 Przeglądaj ogłoszenia w dziale sprzedam - może coś się trafi ciekawego. Plusem jest że zerkasz po historii na forum danego użytkownika i wiesz co się działo z samochodem (większość ludzi opisuje swoje perypetie niczego nie kryjąc). Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paul Zgłoś #993 Napisano 21 Sierpnia 2010 jeden się tylko trafił godny uwagi... 2001r za 28.000zł tylko ma gościu opisane że ruda już malowana w standardowych miejscach... jakie te passki maja standardowe miejsca na rudą??? trochę mnie to zdziwiło że takie auto już miało taką życiową przygodę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek Zgłoś #994 Napisano 21 Sierpnia 2010 jakie te passki maja standardowe miejsca na rudą??? Tutaj kolego masz temat z korozją w 3B i 3BG. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26606&highlight=korozja To, że V6 lub TDI to nie ma znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GzyGzy Zgłoś #995 Napisano 21 Sierpnia 2010 Witam ma z was ktos rysunek zawieszenia do passat b5 4 motion:taksobie walcze z nim i nie wiem co mi stula. zjedzam z krawezika jak stoi dluzej autko i jest stuk natomiast zjade z tego samego jeszcze raz nie ma stukniecia nie wiem co jest grane pojade kawealek stuka jezdze po dziurach nie stuka:debil nie wiem co robic. Jescze jedno ma ktos jakis schemat wydechu 2.8l V6 chodzi o uszczelki od wydechu bo cos glosno chodzi i podejrzewam uszczelke kolektora ale nie wiem czy za kolektorem jest jakas moze jeszcze uszczelka mozna jakies zdjecia pogladowe. pozdrawiam i prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #996 Napisano 22 Sierpnia 2010 przewód do puszki, za filtrem - C I jeszcze ten czujnik co przewód do niego idzie, A od czego to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paul Zgłoś #997 Napisano 22 Sierpnia 2010 po przestudiowaniu tematu o rudej wnioskuje że na 99,9% znaleziony passek do kupienia miał rudą na klapie bagażnika bo to variant... podziękował za linka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #998 Napisano 23 Sierpnia 2010 Jescze jedno ma ktos jakis schemat wydechu 2.8l V6 chodzi o uszczelki od wydechu bo cos glosno chodzi i podejrzewam uszczelke kolektora ale nie wiem czy za kolektorem jest jakas moze jeszcze uszczelka mozna jakies zdjecia pogladowe. pozdrawiam i prosze o pomoc Nie mam schematu ale przerabiałem kilka razy ten tamat (mam pecha do tego wydechu). Do kolektora przykręcone sa na 3 śruby rury z katalizatorami - tam są jakieś uszczelki ale wątpię że tam może coś puszczać. Ja bym na Twoim miejscu podniósł auto i zerknął na złączki elastyczne które znajdują się zaraz przed katalizatorami. Później postukaj w katy i sprawdź czy są pełne. Wydech ogólnie podzielony jest na 3 części - dwie rury z katalizatorami po każdej stronie silnika oraz 3 tylna część zawierająca tłumik środkowy i 2 końcowe. To wszystko jest połączone za pomącą 2 łączników. Ja bym obstawiał że puszcza gdzieś na złączkach elastycznych, ewentualnie gdzieś na tych 2 łącznikach o których pisałem. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paul Zgłoś #999 Napisano 23 Sierpnia 2010 panowie a jak to jest z wycinaniem katalizatora w silnikach benzynowych? jest jakaś różnica niż w dieslu? bo ja w swoim 1.9 TDI wyciąłem kata i wiem że to mu nie przeszkadza ani nikt do mnie się na przeglądzie o to nie doczepi... a ponoć z benzin jest inaczej? mimo to jak wytnę będzie jakaś różnica na plus??? i Beny2.8 napisał ładnie ile jest tłumików... a co będzie jak się tego środkowego pozbędę??? będzie coś lepiej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #1000 Napisano 23 Sierpnia 2010 a ponoć z benzin jest inaczej? Wyciąłem kata i pojechałem na przegląd, diagnosta włożył sondę w wydech i ?..........było w normie mimo to jak wytnę będzie jakaś różnica na plus??? Jak jest zatkany to tak, coś tam odczujesz. Jak był wypalony to nic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach