bass-vr6 Zgłoś #3941 Napisano 2 Lutego 2015 Witam! Mój AMX ciężko odpala na benzynie,jak już to zrobi (po kilku próbach)to gaśnie,chodzi nie równo,nie wchodzi na obroty.Przy "awaryjnym" odpaleniu na LPG pali normalnie i chodzi ok,po przejechaniu kilku km,auto pali i pracuje już normalnie na benzynie.Mechanik podpowiedział,że cofa się paliwo-po założeniu zaworka zwrotnego problem ustąpił na miesiąc,teraz powrócił.Zaworek znowu sprawdzony,jest ok,napięcie na pompce pojawia się po pierwszym włączeniu zapłonu na ok 1s,później przy kolejnych próbach już tylko razem z rozrusznikiem.Obstawiam pompę,lecz pytanie czy jest ona inna,czy pasuje od 1.8T i 2.3V5-tak mnie zapewniano w sklepie,lecz szukając orientacyjnie na ALL.. nikt tego silnika nie wymienia z tymi mniejszymi-mowa jedynie o autach przed liftem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #3942 Napisano 2 Lutego 2015 Pompa musi być koniecznie od czteropędu - mamy dwa niemalże oddzielne baki i stąd konieczność zastosowania odpowiedniej pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halogenv6 Zgłoś #3943 Napisano 2 Lutego 2015 Witam! Walczyłem z pompą paliwa w swoim amx i sprawa nie jest skomplikowana jakby się wydawało. Oryginał w ASO 1700 zł - nikt nie produkuje zamienników do 2.8 v6 4motion. Po wyjęciu pompy z koszyka (oryginał siemens vdo) pojechałem do ic i kupiłem też siemens-a vdo nr E22-041-094Z (z koszykiem), ale do a6 c5 2.8 v6 quattro. Koszyk do a6 jest inny więc trzeba wyjąć pompę z niego i włożyć do starego koszyka. Pompa do a6 jest 8mm wyższa i nie ma tzw. obrączki zewnętrznej by zatrzasnąć się w koszyku passata. Mimo to nie ma problemu z montażem. Aby pompa nie opierała się na sitku (brak zew. pierścienia), na samej górze pompy założyłem metalową opaskę i włożyłem ją do koszyka. Pompa siemens-a ma w sobie zawór zwrotny i nie potrzeba dodatkowych. Śmigam już 1,5 roku bez problemów. Wówczas kosztowała 770 zł ale obecnie w sieci można znaleźć za 500 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3944 Napisano 4 Lutego 2015 Ja bym powiedział że kolega ma rozjechaną mapę benzyny i stąd problem z paleniem na benzynie. Wyzerować adaptacje i sprawdzić czy działa. Dopiero później szukać problemów z pompą. Normalne jest że pompa włącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka, żeby dobić ciśnienie. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #3945 Napisano 4 Lutego 2015 Normalne jest że pompa włącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka, żeby dobić ciśnienie. Niektóre silniki (w zależności od oznaczenia) mają tak, że pompa włącza się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Wówczas przy jeździe na gazie, a dokładniej przy odpalaniu po wcześniejszej jeździe na LPG, trzeba zakręcić 1-2 sekundy rozrusznikiem zanim pojawi się odpowiednie ciśnienie i silnik odpali. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bass-vr6 Zgłoś #3946 Napisano 9 Lutego 2015 (edytowane) Ja bym powiedział że kolega ma rozjechaną mapę benzyny i stąd problem z paleniem na benzynie. Wyzerować adaptacje i sprawdzić czy działa. Dopiero później szukać problemów z pompą. Normalne jest że pompa włącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka, żeby dobić ciśnienie. Pozdr A jak wykonać tą adaptację?Tylko VAG,czy może jest jakiś sposób z aku czy bezpiecznikami? Wymiana pompy nic nie dała... Co prawda dopasowałem zamiennik od Bory/Sharana 2.8 za 90zł.Auto nadal zimne odpala tylko na gazie a po 3min już na benzynie odpali.:nerwus Edytowane 11 Lutego 2015 przez bass-vr6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolar1636 Zgłoś #3947 Napisano 11 Lutego 2015 Hej. Jako świeżak witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanko do was panowie. Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni, czasami wskazówka od temperatury opada do zera i podnosi się i tak od czasu do czasu sobie fruwa od 0 do 90. Może ktoś ma pomysł co to może być? Jakiś czujnik temperatury pewnie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3948 Napisano 11 Lutego 2015 Oczywiście że czujnik temperatury - było , szukajka się kłania. Odnośnie adaptacji też było, ale.... odpinasz aku (30 minut) , następnie podpinasz , włączasz zapłon i zostawiasz tak na dwie minuty i dopiero wtedy palisz --- wszystkie adaptacje powinny być wyzerowane , a te dwie minuty to głównie na adaptacje przepustnicy. Nie przełączaj na gaz , pojeździj jeden dzień na benzynie i następnego dnia sprawdź czy zimny odpali i będzie chodził . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek111 Zgłoś #3949 Napisano 17 Lutego 2015 Kolega ma rację pojeździj jeden dzien na bezynie i jak ci rano odpali to znaczy że masz mapę od instlacji gazowej do ponownej kalibracji ( uroki gazociągów) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bass-vr6 Zgłoś #3950 Napisano 18 Lutego 2015 (edytowane) Kalibracja i jazda na Pb nic nie dały...Wymiana pompy również.Obecnie auto wcale już nie chce pracować prawidłowo na Pb( nawet rozgrzany),na lpg pracuje świetnie.Jak jedna pompa zasysa paliwo z dwóch zbiorników-może tu tkwi problem?Bo po wymianie pompy auto rozgrzane jeździło normalnie na Pb a później gdy ilość paliwa się zmniejszyła(ok1/3) zaczęło szaleć-szarpanie i brak mocy... Po dolaniu paliwa auto jedzie normalnie na Pb(po przełączeniu z gazu w trakcie jazdy),ale z odpalaniem nadal problem nawet na ciepłym chodzi nie równo i nie chce przekroczyć 1tyś obrotów i gaśnie Edytowane 18 Lutego 2015 przez bass-vr6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koned Zgłoś #3951 Napisano 20 Lutego 2015 Kalibracja i jazda na Pb nic nie dały...Wymiana pompy również.Obecnie auto wcale już nie chce pracować prawidłowo na Pb( nawet rozgrzany),na lpg pracuje świetnie.Jak jedna pompa zasysa paliwo z dwóch zbiorników-może tu tkwi problem?Bo po wymianie pompy auto rozgrzane jeździło normalnie na Pb a później gdy ilość paliwa się zmniejszyła(ok1/3) zaczęło szaleć-szarpanie i brak mocy...Po dolaniu paliwa auto jedzie normalnie na Pb(po przełączeniu z gazu w trakcie jazdy),ale z odpalaniem nadal problem nawet na ciepłym chodzi nie równo i nie chce przekroczyć 1tyś obrotów i gaśnie a fitr paliwa wymieniłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halogenv6 Zgłoś #3952 Napisano 20 Lutego 2015 Bass-vr6 sprawdź pierwszą pompę, bo w naszych gratach bak posiada dwie komory i dwie pompy. Pierwsza z nich (dostęp jak dobrze pamiętam w bagażniku) przepompowuje paliwo do drugiej komory, w której jest pompa podająca paliwo na listwę (pod kanapą). Dzieje się tak, gdy jest około 1/3 ilości paliwa. Odrębną sprawą jest to odpalanie - wygląda to na brak paliwa, jeżeli wtryski są dobre. Jak walczyłem ze swoją pompą, gość w sklepie pomylił się i dał mi pompę do tdi (ciśnienie robocze 0,5 bara!). O dziwo silnik odpalał i chodził prawidłowo tylko fis pokazywał spalanie 25/100. Zatem jeżeli zasilanie listwy paliwem jest prawidłowe to musimy szukać dalej. pozdr... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieslak12 Zgłoś #3953 Napisano 20 Lutego 2015 (edytowane) Witam. Proszę wasze opinie bo chce zakupić Passat B5 FL, 4x4, 2,8 V6 rok 2001 interesuje mnie silnik, skrzynia dodam ze skrzynia manulal oraz samochód jest już zagazowany. Dzieki Pozdrawiam Edytowane 20 Lutego 2015 przez cieslak12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #3954 Napisano 21 Lutego 2015 Witam! Proszę o przeczytanie całego tematu od początku. Poznasz opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bass-vr6 Zgłoś #3955 Napisano 21 Lutego 2015 Bass-vr6 sprawdź pierwszą pompę, bo w naszych gratach bak posiada dwie komory i dwie pompy. Pierwsza z nich (dostęp jak dobrze pamiętam w bagażniku) przepompowuje paliwo do drugiej komory, w której jest pompa podająca paliwo na listwę (pod kanapą). Dzieje się tak, gdy jest około 1/3 ilości paliwa. Odrębną sprawą jest to odpalanie - wygląda to na brak paliwa, jeżeli wtryski są dobre. Jak walczyłem ze swoją pompą, gość w sklepie pomylił się i dał mi pompę do tdi (ciśnienie robocze 0,5 bara!). O dziwo silnik odpalał i chodził prawidłowo tylko fis pokazywał spalanie 25/100. Zatem jeżeli zasilanie listwy paliwem jest prawidłowe to musimy szukać dalej. pozdr... Adaptacje robiłem na ciepłym i zimnym silniku,z przerwą 30min i całonocną,nadal bez efektu.Zimy nie odpali na Pb,rozgrzany już tak.Pompę wymieniłem od strony wlewu paliwa pod kanapą,filtr paliwa również.Po drugiej stronie kanapy widziałem klapkę a pod nią tylko dwa cienkie przewody-wydedukowaliśmy że to wskaźnik paliwa.Muszę sprawdzić jak będzie chwila,może tam mam drugą pompę(mam kombi) i to ona padła,a nie ta którą wymieniłem... :dupablada Jakby tego było mało przy demontażu starej pompy urwałem króciec jak ściągałem wężyk,więc jeśli jest dobra to i tak do wyrzucenia :nerwus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujo9 Zgłoś #3956 Napisano 23 Lutego 2015 Witam.mam pytanie czy moze wymienial juz ktos laczniki elastyczne ukladu wydechowego w passacie b5 2.8 v6 4 motion automat i moze podpowiedziec jak to zrobic? Z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #3957 Napisano 23 Lutego 2015 Witam.mam pytanie czy moze wymienial juz ktos laczniki elastyczne ukladu wydechowego w passacie b5 2.8 v6 4 motion automat i moze podpowiedziec jak to zrobic? Z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam Hej ja wymieniałem oba jakieś 2 latka temu, z tego co pamiętam nawet nie ruszałem układu wydechowego było mocno ciasno, ale jakoś dało radę, jak nie dasz rad zrobić tak samo musisz rozkręcać układ a jest tego trochę i jak zdecydujesz sie na oddanie auta do mechanika przypilnuj za co płacisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujo9 Zgłoś #3958 Napisano 23 Lutego 2015 Wlasnie tu widze ze bedzie ciezko to dobrze obspawac dobrze do okola bo jest bardzo slabe podejscie zciezko bedzie zmiscic racze od migomatu...a z wyjeciem tez pewnie problem zeby sie dostac do srob laczacych kat z kolektorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #3959 Napisano 23 Lutego 2015 Wlasnie tu widze ze bedzie ciezko to dobrze obspawac dobrze do okola bo jest bardzo slabe podejscie zciezko bedzie zmiscic racze od migomatu...a z wyjeciem tez pewnie problem zeby sie dostac do srob laczacych kat z kolektorem Nom niestety jest to wyzwanie, lekko nie będzie niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3960 Napisano 23 Lutego 2015 Ja wymieniałem tzn tłumikarz. Wyciął i wspawał nowe, da się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach