Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój AMX ciężko odpala na benzynie,jak już to zrobi (po kilku próbach)to gaśnie,chodzi nie równo,nie wchodzi na obroty.Przy "awaryjnym" odpaleniu na LPG pali normalnie i chodzi ok,po przejechaniu kilku km,auto pali i pracuje już normalnie na benzynie.Mechanik podpowiedział,że cofa się paliwo-po założeniu zaworka zwrotnego problem ustąpił na miesiąc,teraz powrócił.Zaworek znowu sprawdzony,jest ok,napięcie na pompce pojawia się po pierwszym włączeniu zapłonu na ok 1s,później przy kolejnych próbach już tylko razem z rozrusznikiem.Obstawiam pompę,lecz pytanie czy jest ona inna,czy pasuje od 1.8T i 2.3V5-tak mnie zapewniano w sklepie,lecz szukając orientacyjnie na ALL.. nikt tego silnika nie wymienia z tymi mniejszymi-mowa jedynie o autach przed liftem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa musi być koniecznie od czteropędu - mamy dwa niemalże oddzielne baki i stąd konieczność zastosowania odpowiedniej pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Walczyłem z pompą paliwa w swoim amx i sprawa nie jest skomplikowana jakby się wydawało. Oryginał w ASO 1700 zł - nikt nie produkuje zamienników do 2.8 v6 4motion. Po wyjęciu pompy z koszyka (oryginał siemens vdo) pojechałem do ic i kupiłem też siemens-a vdo nr E22-041-094Z (z koszykiem), ale do a6 c5 2.8 v6 quattro. Koszyk do a6 jest inny więc trzeba wyjąć pompę z niego i włożyć do starego koszyka. Pompa do a6 jest 8mm wyższa i nie ma tzw. obrączki zewnętrznej by zatrzasnąć się w koszyku passata. Mimo to nie ma problemu z montażem. Aby pompa nie opierała się na sitku (brak zew. pierścienia), na samej górze pompy założyłem metalową opaskę i włożyłem ją do koszyka. Pompa siemens-a ma w sobie zawór zwrotny i nie potrzeba dodatkowych. Śmigam już 1,5 roku bez problemów. Wówczas kosztowała 770 zł ale obecnie w sieci można znaleźć za 500 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział że kolega ma rozjechaną mapę benzyny i stąd problem z paleniem na benzynie. Wyzerować adaptacje i sprawdzić czy działa. Dopiero później szukać problemów z pompą. Normalne jest że pompa włącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka, żeby dobić ciśnienie.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalne jest że pompa włącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka, żeby dobić ciśnienie.

 

Niektóre silniki (w zależności od oznaczenia) mają tak, że pompa włącza się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Wówczas przy jeździe na gazie, a dokładniej przy odpalaniu po wcześniejszej jeździe na LPG, trzeba zakręcić 1-2 sekundy rozrusznikiem zanim pojawi się odpowiednie ciśnienie i silnik odpali.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym powiedział że kolega ma rozjechaną mapę benzyny i stąd problem z paleniem na benzynie. Wyzerować adaptacje i sprawdzić czy działa. Dopiero później szukać problemów z pompą. Normalne jest że pompa włącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka, żeby dobić ciśnienie.

 

Pozdr

 

A jak wykonać tą adaptację?Tylko VAG,czy może jest jakiś sposób z aku czy bezpiecznikami?

Wymiana pompy nic nie dała... Co prawda dopasowałem zamiennik od Bory/Sharana 2.8 za 90zł.Auto nadal zimne odpala tylko na gazie a po 3min już na benzynie odpali.:nerwus

Edytowane przez bass-vr6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Jako świeżak witam wszystkich forumowiczów.

Mam pytanko do was panowie. Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni, czasami wskazówka od temperatury opada do zera i podnosi się i tak od czasu do czasu sobie fruwa od 0 do 90. Może ktoś ma pomysł co to może być? Jakiś czujnik temperatury pewnie.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że czujnik temperatury - było , szukajka się kłania.

 

Odnośnie adaptacji też było, ale.... odpinasz aku (30 minut) , następnie podpinasz , włączasz zapłon i zostawiasz tak na dwie minuty i dopiero wtedy palisz --- wszystkie adaptacje powinny być wyzerowane , a te dwie minuty to głównie na adaptacje przepustnicy. Nie przełączaj na gaz , pojeździj jeden dzień na benzynie i następnego dnia sprawdź czy zimny odpali i będzie chodził .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma rację pojeździj jeden dzien na bezynie i jak ci rano odpali to znaczy że masz mapę od instlacji gazowej do ponownej kalibracji ( uroki gazociągów)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kalibracja i jazda na Pb nic nie dały...Wymiana pompy również.Obecnie auto wcale już nie chce pracować prawidłowo na Pb( nawet rozgrzany),na lpg pracuje świetnie.Jak jedna pompa zasysa paliwo z dwóch zbiorników-może tu tkwi problem?Bo po wymianie pompy auto rozgrzane jeździło normalnie na Pb a później gdy ilość paliwa się zmniejszyła(ok1/3) zaczęło szaleć-szarpanie i brak mocy...

Po dolaniu paliwa auto jedzie normalnie na Pb(po przełączeniu z gazu w trakcie jazdy),ale z odpalaniem nadal problem nawet na ciepłym chodzi nie równo i nie chce przekroczyć 1tyś obrotów i gaśnie

Edytowane przez bass-vr6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kalibracja i jazda na Pb nic nie dały...Wymiana pompy również.Obecnie auto wcale już nie chce pracować prawidłowo na Pb( nawet rozgrzany),na lpg pracuje świetnie.Jak jedna pompa zasysa paliwo z dwóch zbiorników-może tu tkwi problem?Bo po wymianie pompy auto rozgrzane jeździło normalnie na Pb a później gdy ilość paliwa się zmniejszyła(ok1/3) zaczęło szaleć-szarpanie i brak mocy...

Po dolaniu paliwa auto jedzie normalnie na Pb(po przełączeniu z gazu w trakcie jazdy),ale z odpalaniem nadal problem nawet na ciepłym chodzi nie równo i nie chce przekroczyć 1tyś obrotów i gaśnie

 

a fitr paliwa wymieniłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bass-vr6 sprawdź pierwszą pompę, bo w naszych gratach bak posiada dwie komory i dwie pompy. Pierwsza z nich (dostęp jak dobrze pamiętam w bagażniku) przepompowuje paliwo do drugiej komory, w której jest pompa podająca paliwo na listwę (pod kanapą). Dzieje się tak, gdy jest około 1/3 ilości paliwa. Odrębną sprawą jest to odpalanie - wygląda to na brak paliwa, jeżeli wtryski są dobre. Jak walczyłem ze swoją pompą, gość w sklepie pomylił się i dał mi pompę do tdi (ciśnienie robocze 0,5 bara!). O dziwo silnik odpalał i chodził prawidłowo tylko fis pokazywał spalanie 25/100. Zatem jeżeli zasilanie listwy paliwem jest prawidłowe to musimy szukać dalej.

 

pozdr...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę wasze opinie bo chce zakupić Passat B5 FL, 4x4, 2,8 V6 rok 2001

 

interesuje mnie silnik, skrzynia

 

dodam ze skrzynia manulal oraz samochód jest już zagazowany. Dzieki Pozdrawiam

Edytowane przez cieslak12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Proszę o przeczytanie całego tematu od początku. Poznasz opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bass-vr6 sprawdź pierwszą pompę, bo w naszych gratach bak posiada dwie komory i dwie pompy. Pierwsza z nich (dostęp jak dobrze pamiętam w bagażniku) przepompowuje paliwo do drugiej komory, w której jest pompa podająca paliwo na listwę (pod kanapą). Dzieje się tak, gdy jest około 1/3 ilości paliwa. Odrębną sprawą jest to odpalanie - wygląda to na brak paliwa, jeżeli wtryski są dobre. Jak walczyłem ze swoją pompą, gość w sklepie pomylił się i dał mi pompę do tdi (ciśnienie robocze 0,5 bara!). O dziwo silnik odpalał i chodził prawidłowo tylko fis pokazywał spalanie 25/100. Zatem jeżeli zasilanie listwy paliwem jest prawidłowe to musimy szukać dalej.

 

pozdr...

 

Adaptacje robiłem na ciepłym i zimnym silniku,z przerwą 30min i całonocną,nadal bez efektu.Zimy nie odpali na Pb,rozgrzany już tak.Pompę wymieniłem od strony wlewu paliwa pod kanapą,filtr paliwa również.Po drugiej stronie kanapy widziałem klapkę a pod nią tylko dwa cienkie przewody-wydedukowaliśmy że to wskaźnik paliwa.Muszę sprawdzić jak będzie chwila,może tam mam drugą pompę(mam kombi) i to ona padła,a nie ta którą wymieniłem... :dupablada Jakby tego było mało przy demontażu starej pompy urwałem króciec jak ściągałem wężyk,więc jeśli jest dobra to i tak do wyrzucenia :nerwus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.mam pytanie czy moze wymienial juz ktos laczniki elastyczne ukladu wydechowego w passacie b5 2.8 v6 4 motion automat i moze podpowiedziec jak to zrobic?

Z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.mam pytanie czy moze wymienial juz ktos laczniki elastyczne ukladu wydechowego w passacie b5 2.8 v6 4 motion automat i moze podpowiedziec jak to zrobic?

Z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam

 

Hej ja wymieniałem oba jakieś 2 latka temu, z tego co pamiętam nawet nie ruszałem układu wydechowego było mocno ciasno, ale jakoś dało radę, jak nie dasz rad zrobić tak samo musisz rozkręcać układ a jest tego trochę i jak zdecydujesz sie na oddanie auta do mechanika przypilnuj za co płacisz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie tu widze ze bedzie ciezko to dobrze obspawac dobrze do okola bo jest bardzo slabe podejscie zciezko bedzie zmiscic racze od migomatu...a z wyjeciem tez pewnie problem zeby sie dostac do srob laczacych kat z kolektorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlasnie tu widze ze bedzie ciezko to dobrze obspawac dobrze do okola bo jest bardzo slabe podejscie zciezko bedzie zmiscic racze od migomatu...a z wyjeciem tez pewnie problem zeby sie dostac do srob laczacych kat z kolektorem

 

Nom niestety jest to wyzwanie, lekko nie będzie niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem tzn tłumikarz. Wyciął i wspawał nowe, da się ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności