Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy proszę o porady, passat długo się nagrzewa. 90 stopni, mierzone vagiem łapie po 10-12 minutach jazdy. (Koledze Awariall już łapie po 5 minutach) Na LPG przełącza dopiero po minimum 5 minutach (ustawione przełączenie przy 30 stopniach). Ogrzewanie kabiny mam wyłączone. Przy temp 70 stopni na vagu, wąż dochodzący do chłodnicy jest ciepły i czuć jest ciepło na rogu chłodnicy. Wiatrak się kręci. Po rozgrzaniu, temp podczas jazdy jest w granicach 90-95 (wskazania vag). Na zegarach temp jak dojdzie do 90 to tak wskazówka zostaje cały czas.

Decyzja zapadła -wymiana termostatu. Zamontowany został termostat Wahler i sytuacja jest dalej taka sama.

Długo się nagrzewa, po 10-12 min jazdy dopiero jest 90 stopni. Przy temp 68 stopni(vag) waż dochodzący do chłodnicy zaczyna być ciepły i róg chłodnicy również. Wentylator się kręci. Wygląda mi na to że termostat z wadą i otwarty cały czas.

Co o tym sądzicie ? Jestem na wyjeździe i zostałem u rodziców specjalnie dłużej aby jutro wrócić do serwisu, który wymieniał termostat. Podejrzewam że nie będą skłonni do wymiany jeszcze raz dlatego pytam, czy mogę mieć pewność że to wina termostatu i się upierać przy wymianie ?

Czy wentylator przy chłodnicy powinien się kręcić przed osiągnięciem 90 stopni ? Jeżeli termostat otwarty to będzie trzymał podczas jazdy temp 90-95?

Jeszcze jedna uwaga, gdy silnik się nagrzewa to przy temp. 75 stopni na vagu, wskazówka na zegarach jest juz przy 90

 

 

Witam według mnie winnyn za to może być czujnik temp cieczy chłodzącej. Miałem podobny objaw. Autko wolno się nagrzewało , na zegarach po nagrzaniu było ok 75-80 stopni i co najllepsze na vagu ok 78 stopni. W czasie szybkiej jazdy temperatura potrafiła spaść do 50 stopni na liczniku i znikało grzanie w kabinie(i tu dziwna sprawa gdyż jak ustawiłem 26 st było zimne powietrze ale gdy wziałem na HI wtedy powietrze było bardzo gorące), więc werdykt termostat do wymiany. Po wymianie żadnej poprawy, Byłem wręcz przekonany że to wina wadliwego termostatu i chciałem go wymienić jeszcze raz lecz wzialem takze pod uwagę czujnik gdyż jego wymiana trwa najwyżej 15-20 minut i w porównaniu z wymianą termostatu praca jest wręcz znikoma. I co najlepsze po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy , szybciej na liczniku i na vagu osiągał temp.i wreszcie osiagał 90 st Nie było już żadnych wahań przy jeździe autostardowej. Także u mnie był czujnik i gdy na vag miałem 75 st i także wąż do chłodnicy był ciepły to faktycznie silnik miał już ponad 90 stopni i otwierał się termostat. U Ciebie dziwi mnie troszke fakt że chodzi Ci wentylator chłodnicy i takze on może być winnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuczlaw , o ile się nie mylę to przód jest taki sam , a tył inny , jak szukałem haka , to zdaje się że do sedana był inny , musiałbym wieczorem do katalogu zerknać.

 

Odnośnie nagrzewania , to mi się też wydaje że to termostat -- nie ma sensu kupować Wehlera , skoro oryginał w ASO kosztuje jakieś grosze i działa. Jeżeli faktycznie są wahania wskazowki od temperatury na zegarach to czujnik , ale on jest tylko informacyjny dla Ciebie i sterownika i na szybkość nagrzewania nie ma wplywu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kuczlaw , o ile się nie mylę to przód jest taki sam , a tył inny , jak szukałem haka , to zdaje się że do sedana był inny , musiałbym wieczorem do katalogu zerknać.

 

Doszukałem sie i wg etki mi wychodzi że sprężyny 4x4 1BE + amorki sa takie same w kombi i sedanie. Hak nie pasuje z sedana do kombi ;)

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zaden check mi sie nie wyswietla, silnik tez i na zimnym i na ciepłym, na wysokich i na niskich obrotach nie trzęsie ani nie faluje, sondy są padnięte bo taka informacja wyskoczyła mi po podłączeniu pod komputer. Czyli co moze byc np innego jak nie te sondy ? No i w jaki sposób mam zalogowac ta przepływke ? Na pokładzie jest zainstalowana instalacja LPG :D W dniu dzisiejszym byłem na 1 regulacji gazu po przejechaniu 10 tys km i nie wykryto zadych błędów ani defektów ( Niby ) został wymieniony filtr Gazu

 

Jak masz padnięte dwie sondy , to zapewne masz błąd w sterowniku ( nie koniecznie CHECK) , a to przeważnie oznacza że silnik trzęsie się na wolnych i nie jedzie bo używa domyslnej mapy.

A czemu zakładasz że masz dwie sondy padnięte -- w tym silniku często jest taka informacja a problem lezy zupełnie gdzie indziej. Na początek zalogowałbym przepływkę . Nic nie piszesz czy masz gaz , ale to częsty objaw złej regulacji (nie zawsze musi być totalnie źle).

 

Pozdr

Edytowane przez Slawekdg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak oni prawidłowo wyregulowali Ci gaz jak sondy nie działają -- czarodzieje.

Napisz jakie masz elementy tej instalacji gazowej i wstrzymaj się z wymianą sond.

 

Przepływkę logujesz w ten sposób , że podpinasz vaga , kasujsz błedy , bloki pomiarowe ( z głowy nie wiem , ale przepływka jest w którymś z pierwszych) , klikasz log , trzeci bieg i do deski od najmniejszych obrotów do końca ( znajdź sobie ddobry odcinek , bo na końcu to się o 150 opiera). Nasępnie możesz z csv sobie narosować (Excel) wykres wartości na przepływce od obrotów -- ma byc ładnie liniowo do góry .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie nagrzewania , to mi się też wydaje że to termostat -- nie ma sensu kupować Wehlera , skoro oryginał w ASO kosztuje jakieś grosze i działa. Jeżeli faktycznie są wahania wskazowki od temperatury na zegarach to czujnik , ale on jest tylko informacyjny dla Ciebie i sterownika i na szybkość nagrzewania nie ma wplywu

Wyczytałem że to żaden problem że na zegarach jest 90 a na vagu dopiero 75 . czujniki vagiem sprawdzałem i raczej są ok.

Byłem wczoraj w tym warsztacie rano , dojechałem z temp na vagu 66 stopni , wąż zaczyna się robić ciepły , róg chłodnicy tak samo.

Decyzja - wymieniamy jeszcze raz. Zamówiłem z ASO termostat , dzisiaj wymienili. Niestety nic to nie pomogło , właśnie wróciłem z jazdy testowej , 11 minut do 90 stopni na vagu. Przy 60 stopniach , pomiar ręką, wąż ciepły , chłodnica ciepła. Szlak mnie trafi zaraz. Moze te fakty coś dodadzą do tematu ........ Słabe jest ogrzewanie w kabinie, climatronic na HI a powietrze lekko ciepłe w kabinie. Do tej pory kojarzyłem to z błedami na Vagu V68 silnik nastawczy klapy temp , no ale to chyba jest tylko odnośnie temp w kabinie ? Gdy mocniej pocisnę pod górkę lub wyprzedzając , czuć że temperatura powietrza dochodzącego do kabiny wzrasta. Coś to wnosi do tematu ?

Może ma na to wpływ montaż instalacji LPG ?

dgasek co sądzisz na ten temat ? tez się zastanawiam czy może coś źle wpięli ? Coś mogli namieszać ?

Zwariuje zaraz , jeżeli dobrze rozumuję no to tylko temorstat może odpowiadać za to że rura dochodząca do chłodnicy będzie ciepła przez osiągnięciem 90 stopni ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra , ale masz taką jazdę od początku , czy właśnie po montazu gazu , trzeba pomysleć od czego się zaczęło . No jak wymieniali termostat bez rozpinania rozrządu , to artyści --- wiem że się da ale gimnastyki trochę z tym jest .

Może gdzieś zapowietrzone jest - cudów nie ma musi grzać . A rozrząd razem z pompą robiłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Padł mi wahacz górny tylni i przy okazji tarcze i klocki zaczęły wołać o wymianę. I teraz pytania:

1. Czy zawias w 2,8 jest taki sam jak w słabszych wersjach Passata?

2. Jak zabierać się za zawieszenie, to robić od razu całość, czy da radę bardziej budżetowo wymieniać to co się tłucze?

3. Czy warto wykładać ogromną kasę na Lemfordera, czy lepiej kupić FEBI, Ruville, czy coś innego?

I na koniec w naszych passatach tarcze z przodu to 312mm?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kto się orientuje na kanale 090 VAG jest praca napinaczy - Czy wiecie który to który (pasażer czy kierowca) na jednym z rana mam -6 na drugi -1. Ciekaw jestem który padł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy zawias w 2,8 jest taki sam jak w słabszych wersjach Passata?

2. Jak zabierać się za zawieszenie, to robić od razu całość, czy da radę bardziej budżetowo wymieniać to co się tłucze?

3. Czy warto wykładać ogromną kasę na Lemfordera, czy lepiej kupić FEBI, Ruville, czy coś innego?

 

Zawias to zawias, także wszystko to samo.

Ja robiłem to co się tłucze , ale jak kupisz dobry zestaw (Lemforder) to powinno byc troche spokoju

 

Ciekaw jestem który padł.

 

Taka różnica to jeszcze nie tragedia. Na jakim oleju śmigasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Taka różnica to jeszcze nie tragedia. Na jakim oleju śmigasz?

 

MOTUL 10W40

Dodam tylko że jak sie olej rozgrzeje to jest ok.

Silnik ciśnienie trzyma (mam budzik) a ostatnio nawet pompe oleju wymieniłem.

TYlko coś z tym napinaczem Może wiecie która to strona może sterowanie bym podmienił bo mam jakiś stary napinacz.

Potrafi zastukac z rana i ma coś takiego jakby wypadanie zapłonów ale cewka przewody i świece są nowe - odma ok, przepustnica wyczyszczona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MOTUL 10W40

 

Czemu taki sziteks lejesz ? Te silniki nie lubią półsyntetyków. Nie wiem ile masz nalatane , ale mimo wszystko ja bym dał płukankę LM i zalał to LM toptec 5w40

 

Jakby wypadanie zapłonów może być spowodowane przez źle zestrojone LPG - zobacz sobie w blokach na VAG jak wyglądają u ciebie korekty krótkie i długie.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czemu taki sziteks lejesz ? Te silniki nie lubią półsyntetyków. Nie wiem ile masz nalatane , ale mimo wszystko ja bym dał płukankę LM i zalał to LM toptec 5w40

 

Jakby wypadanie zapłonów może być spowodowane przez źle zestrojone LPG - zobacz sobie w blokach na VAG jak wyglądają u ciebie korekty krótkie i długie.

Pozdr

 

Na PG jest to samo a na VAGu niewiem jak sprawdzić te korekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korektę masz w bloku 32.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przymierzam się do zmiany paska i teraz już nie chce ropy to moja pierwsza i ostatnia. Jedynym dobrym rozwiązaniem po przeczytaniu ..X .postów jest 2.8 v6 4x4, ale są różne oznaczenia silnika. Jaki silnik wybrać i na co zwrócić uwagę przy kupnie

 

1. Jaki silnik

2. na co zwrócić uwagę (silnik)

3 jakie bloki zlogować w vagu chodzi o zwykłe i dynamiczne

4 jaki max przebieg oczywiście sprawdzę vin no ale tak max do 250 tyś bym chciał

5 napę nigdy nie miałem 4x4 już troszkę poczytałem ale.....

 

Z góry koledzy dziękuje i jak ktoś z waszych chcę przerobić anglika służę poradą bo na wcześniejszym sam się w... i musiałem całą elektrykę sam przerabiać i uszczelnić bo pływałem w środku. I w silnikach AJM też mogę pomóc.

 

Dokładnie interesuje mnie ten : co możecie o nim powiedzieć

http://otomoto.pl/volkswagen-passat-2-8v6-4motion-ze-szwajcarii-C32156343.html

Edytowane przez pasacik98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ten dział na takie pytania , ale tylko jedna rzecz : do Radomia nie ma po co jechać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam myślałem , że to jest za piękne ..Wielkie dzięki kolego i szerokości

Ps. wiem ,że to nie ten dział ale tu jest wszytko o tym silniku i to by była taka puenta.

178 postów ...troszkę mi zleciało czasu..... na ich przeczytanie Kilka osób o tym pisało szczególnie jeden co zrobił fotki gdzie łapą włożyć i co sprawdzić może, Admin to wszystko połączy w jeden fajny post ...Pewnie wszyscy zainteresowani tym silnikiem będą wdzięczni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tam myślałem , że to jest za piękne ..Wielkie dzięki kolego i szerokości

Ps. wiem ,że to nie ten dział ale tu jest wszytko o tym silniku i to by była taka puenta.

178 postów ...troszkę mi zleciało czasu..... na ich przeczytanie Kilka osób o tym pisało szczególnie jeden co zrobił fotki gdzie łapą włożyć i co sprawdzić może, Admin to wszystko połączy w jeden fajny post ...Pewnie wszyscy zainteresowani tym silnikiem będą wdzięczni.

Ja jeszcze dopowiem o napędzie. Bardzo często pojawiają się stuki w moście przy ruszaniu i zmianie biegów z pierwszego na drugi. Groźne to nie jest bo można z tym jeździć bez obaw ale denerwuje. Aby to sprawdzić trzeba jednak około 50 kilometrów przejechać bo póki olej w moście nie rozgrzany nie wyczujesz. Wydaje mi się, że dużo passków w większym lub mniejszym stopniu cierpi na tę dolegliwość. Za te pieniądze szukaj coś z ksenonem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie szybkie pytanko:

 

czy zawieszenie (amortyzatory i sprężyny) z naszych Passków jest takie same (w budowie) jak w A4/S4 B5 Q oraz w A6/S6 C5 Q ???

 

chciałem kupić sprężyny Eibach ale niedaleko mnie są do kupienia sprężyny z S6 C5 z zawieszenia 1BV i myśle czy by tych nie założyć....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
są do kupienia sprężyny z S6 C5 z zawieszenia 1BV i myśle czy by tych nie założyć....

 

Ja właśnie kupiłem z S6 C5. Tylne mają 2 x róż a przód 2 x róż i 1 x brąz. Wg etki tył pasuje idealnie a przód jest do wersji W8 ( chodzi o wagę silnka ) Myślę że nie będzie różnicy jak założę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności