situ82 Zgłoś #3501 Napisano 3 Stycznia 2014 Jestem zainteresowany Pasatem 2004 rok 2.8 AMX w automacie. Powiedzcie Panowie jak dobrze sprawdzić automat w passacie. Mam kabelek i Vagcom więc po względem elektronicznym sobie sprawdzę silnik i skrzynie. Czy automat z tym silnikiem to dobra skrzynia? . Auto ma 200 tyś potwierdzone, czy na skrzynie to dużo, bo na silnik to wiem że nie gdyż miałem taki z przebiegiem 400 tyś ale w manualu. Napiszcie jak co oznacza na przełączenie skrzyni na 4,3,2 . Z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3502 Napisano 3 Stycznia 2014 Jestem zainteresowany Pasatem 2004 rok 2.8 AMX w automacie. Powiedzcie Panowie jak dobrze sprawdzić automat w passacie. Mam kabelek i Vagcom więc po względem elektronicznym sobie sprawdzę silnik i skrzynie. Czy automat z tym silnikiem to dobra skrzynia? . Auto ma 200 tyś potwierdzone, czy na skrzynie to dużo, bo na silnik to wiem że nie gdyż miałem taki z przebiegiem 400 tyś ale w manualu. Napiszcie jak co oznacza na przełączenie skrzyni na 4,3,2 . Z góry dziękuje. http://forum.vw-passat.pl/threads/69919-Chcesz-kupic-uzywane-auto-Najpierw-poczytaj-) ---------- Dodano o 12:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:05 ---------- http://forum.vw-passat.pl/threads/14021-Kupujemy-Passata-B5-na-co-zwrocic-uwage-jaka-wersje-wybrac?highlight=kupujemy%20passata ---------- Dodano o 12:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:06 ---------- http://forum.vw-passat.pl/threads/28192-Zakup-samochodu-kontrola-dzialania-waznych-czesci ---------- Dodano o 12:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:07 ---------- http://forum.vw-passat.pl/threads/2114-SPIS-TEMATOW-B5-(3B-i-3BG)-FAQ-P-O-C-Z-Y-T-A-J Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zajczyk2 Zgłoś #3503 Napisano 4 Stycznia 2014 Witajcie dalej walczę z tymi wibracjami i nie mogę sobie z tym poradzić. Byłem na wyważaniu wału niestety nic nie pomogło , czy macie jakieś podpowiedzi do czego się teraz,, przyczepić" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargus Zgłoś #3504 Napisano 4 Stycznia 2014 (edytowane) Opisz dokładniej w jakich prędkościach i jakich biegach , czy przy zmianach , czy skrzynia szarpie,czy skrzynia opóźnia zmianę biegów ? Te objawy pokazaly się pierwszy raz prz predkosci ok 80 km/h przy zmianie biegow raczej ok ale wydaje mi się ze skrzynia trochę przeciąga biegi Edytowane 4 Stycznia 2014 przez gargus on Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #3505 Napisano 5 Stycznia 2014 Opisz dokładniej w jakich prędkościach i jakich biegach , czy przy zmianach , czy skrzynia szarpie,czy skrzynia opóźnia zmianę biegów ? Te objawy pokazaly się pierwszy raz prz predkosci ok 80 km/h przy zmianie biegow raczej ok ale wydaje mi się ze skrzynia trochę przeciąga biegi Podstawowe pytanie kiedy wymieniałeś olej w skrzyni? A skrzynia przeciąga biegi na rozgrzanym silniku? Sprawdź Vagiem temp oleju po dłuższej jeździe, Zobacz takze czy nie masz jakichkolwiek wycieków w okolicy skrzyni biegów. Możliwe że masz za mało oleju i to może powodować przeciaganie, ale także jak wcześniej pisałeś że występuje coś jakby "ślizganie się sprzęgła" w naszych AT może to oznaczać że konwerter może nadawać się do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargus Zgłoś #3506 Napisano 6 Stycznia 2014 Passata kupiłem jakiś miesiac temu nie wymieniłem jeszcze oleju w skrzyni . Z tego zauważyłem to skrzynia przeciąga na zimnym silniku , dodam jeszcze ze nie działa mi reczne zmienianie biegów . Odpalalem go dziś rano i cos z silnikiem nie tak trochę telepie ale obrotomierz ok ?? może to być cewka zaplonowa ? dodam ze pali bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #3507 Napisano 6 Stycznia 2014 Passata kupiłem jakiś miesiac temu nie wymieniłem jeszcze oleju w skrzyni . Z tego zauważyłem to skrzynia przeciąga na zimnym silniku , dodam jeszcze ze nie działa mi reczne zmienianie biegów . Odpalalem go dziś rano i cos z silnikiem nie tak trochę telepie ale obrotomierz ok ?? może to być cewka zaplonowa ? dodam ze pali bez problemu[/quote Jeżeli przeciąga na zimnym to jest to norma o ile "przeciąga" rozumiem że np. do 2,5 czy 3 tys obr/min na zimnym w temperaturach bliskie 0 stopni, to jest ok. Co do telepania przy odpalaniu może to być problem z wypadającym zapłonem, wina leży albo w cewce, w przewodach bądz w świecach, także na początek możesz wymienić podstawowy zestaw czyli przynajmniej świece zapłonowe, powinno pomóc. Co do problemu z wybieraniem manualnym, prawdopodobnie wina leży po stronie wybieraka, a konkretniej czujnikach i magnesach na płytce i wybieraku. Jeżeli pójdą np. wszystkie czujniki to niestety nie będzie nawet błędów na Vagu. Podsyłam temat z od kolegów z Audi A6 klub http://www.a6klub.pl/a6-c5-18t-problemy-z-tiptronickiem-vt10969.htm?highlight=tryb+awaryjny mam nadzieje, że nie będą źli:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3508 Napisano 7 Stycznia 2014 panowie mam takie pytanko, może ktoś z was spotkał się już z takim problemem.... po wymianie rozrządu w moim B5 zauważyłem, że na komputerze wzrosło średnie spalanie. czy mechanik mógł coś naruszyć przy takiej wymianie? skąd komputer bierze info o spalaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3509 Napisano 7 Stycznia 2014 Komputer liczy sobie spalanie, na podstawie czasów otwarcia wtryskiwaczy. Czy poza tym zauważyłeś coś jeszcze : inna praca , nierówna itp ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3510 Napisano 7 Stycznia 2014 Przepustnica była ruszana ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3511 Napisano 8 Stycznia 2014 Komputer liczy sobie spalanie, na podstawie czasów otwarcia wtryskiwaczy. Czy poza tym zauważyłeś coś jeszcze : inna praca , nierówna itp ? silnik chodzi tak jak chodził, jedynie te spalanie rzuciło mi sie w oczy. jak spale cały bak przelicze sobie spalanie i porównam z komputerem czy spalania się pokrywają. Przepustnica była ruszana ? z tego co wiem to nie. czy jest możliwe, że pasek jest o jeden ząbek przestawiony? może kąt wtrysku się przestawił? jest taka możliwość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3512 Napisano 8 Stycznia 2014 z tego co wiem to nie. Ja miałem po czyszczeniu przepustnicy duża różnice w spalaniu, na plus bo teraz pokazuje w miare rozsądnie. Jezeli miałbyś przestawiony rozrząd o ząbek to tez Ci pokaże różnice, więcej poszukaj w tematach o dieslach bo tam mieli takie przypadki o ile dobrze pamietam... Tak na szybko, ile wam bierze oleju miedzy wymianami i jakiego oleju ? ( syntetyk, pół, minerał ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekzaj Zgłoś #3513 Napisano 8 Stycznia 2014 witam wymiana co 10000 łyknie 1,5 litra pół syntetyk (ale mam jeszcze do wymiany odme) A ja mam pytanie może ktoś mi powie czy jak mam lusterko wsteczne fotochromatyczne bez guzików czy przełączników To czy mogę i jak to podłączyć http://allegro.pl/passat-b5-fl-golf-bora-fotochromowe-z-przelaczniki-i3844249749.html bo pewnie ma wiecei kabli i jaka jest różnica miedzy nimi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3514 Napisano 8 Stycznia 2014 Mi od zawsze bierze 200-300ml na tysiąc . Zawsze lałem tylko syntetyki , bardzo długo Valvoline , później Motula , teraz LM. Co ciekawe wydaje mi się że więcej bierze mi w mieście niż w miarę spokojnej trasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3515 Napisano 9 Stycznia 2014 Jezeli miałbyś przestawiony rozrząd o ząbek to tez Ci pokaże różnice, więcej poszukaj w tematach o dieslach bo tam mieli takie przypadki o ile dobrze pamietam... tylko pytanie czy w naszych silnikach robi się synchronizacje kąta wtrysku? ma ktoś dostęp do Elsy tutaj na forum? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #3516 Napisano 9 Stycznia 2014 Panowie, w weekend planuję wymianę wahacza (lewy górny tylny w przednim zawieszeniu). Jakieś podpowiedzi? Pobieżnie przejrzałem forum ale nic nie znalazłem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3517 Napisano 9 Stycznia 2014 Panowie, w weekend planuję wymianę wahacza (lewy górny tylny w przednim zawieszeniu). Jakieś podpowiedzi? Pobieżnie przejrzałem forum ale nic nie znalazłem. Pozdrawiam. prosta sprawa, zdejmujesz koło, odkręcasz górną srube w zwrotnicy która trzyma obydwa górne wachacze, wybijasz go, a potem odkręcasz tylną śrube i wymieniasz wachacz. najważniejsza sprawa: wachacze wymienia się kompletami!!! czyli powinieneś wymienić obydwa górne za jednym razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ptoq Zgłoś #3518 Napisano 9 Stycznia 2014 Tak na szybko, ile wam bierze oleju miedzy wymianami i jakiego oleju ? ( syntetyk, pół, minerał ) U mnie przy wymianie co 12kkm pochłania 1,5 do 2 litrów syntetyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #3519 Napisano 9 Stycznia 2014 prosta sprawa, zdejmujesz koło, odkręcasz górną srube w zwrotnicy która trzyma obydwa górne wachacze, wybijasz go, a potem odkręcasz tylną śrube i wymieniasz wachacz. najważniejsza sprawa: wachacze wymienia się kompletami!!! czyli powinieneś wymienić obydwa górne za jednym razem. Dlaczego powinienem wymienić obydwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3520 Napisano 9 Stycznia 2014 Dobrze jest zrobić od razu dwa , bo to jedna robota , ale jakoś mi się wydaje że Arek uprościł trochę , bo tak łatwo to nie wyjdzie . Poszukaj na forum jest opisik jak wymienić wahacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach