Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

2.8 troszke więcej waży od 1.9 i do tego silnika są inne zawieszenia ale nie wiem jak to ma się do gwintu ...

 

też prawda tylko co ma waga do napiętych półosi, w tym tkwi problem, był totalnie zglebiony to nie szło jechać szybciej jak 40 km h tak waliło, podniosłem 20 mm już dało się jechać ale nadal wibrowało jak się przyspieszało, noga z gazu i było dobrze, sprawdzałem półosie dostały trochę luzu bo wcześniej były całkowicie sztywne. wersja amerykańska by miała inne półosie skoro tylko ciągnie na jedna oś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2.8 troszke więcej waży od 1.9 i do tego silnika są inne zawieszenia ale nie wiem jak to ma się do gwintu ...

przy zawieszeniach gwintowanych nie ma podziału na silniki bo takie zawieszenie ustawiasz sobie jak ci pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pewnie temat już był, ale raczej szybko się nie doszukam, a muszę podjąć szybką decyzję, ponieważ autko stoi na warsztacie. Mam Passata 2.8 V6 2002 r. Wczoraj w nocy ktoś wczołgał mi się pod auto i ukradł katalizatory! Mechanik mówi, że trzeba 2 katalizatory i jedną sondę. Trochę poczytałem, podzwoniłem do wrocławia do ECUPROJECT, ADT TUNING i chłopaki powiedzieli, żeby lepiej wspawać przelot a oni wgrają mi nowy program bez sond. Powiedziano mi, że to nie ma żadnego wpływu na silnik, ponieważ te sondy tylko diagnozują czy katalizator jest sprawny, a te ważniejsze sondy, które analizują spaliny z silnika zostają. Czy ktoś z was to robił? Czy spotkaliście sięz jakimiś nieprzyjemnościami po takim zabiegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę chciałem pojechać do krakowa obejrzeć to auto ale jak zrobię tyle kilo to już z nastawieniem na kupno w związku z tym nie chcę jechać bez wiedzy na temat ogólnych rzeczy jak i tego egzemplarza. więc proszę was pomóżcie mi coś zadecydować. Bo nie ukrywam że zaje****ie podoba mi się ten samochód i jego opcja wyposażenia ale, jeszcze bardziej boję się samodzielnie zadecydować o kupnie auta z takim silnikiem i układem napędowym, bo nie mam pojęcia o tym modelu nie mówiąc już o tym jak to się sprawuje w codziennej eksploatacji.

 

Jeszcze raz link do ogłoszenia:

http://tablica.pl/oferta/volkswagen-passat-2-8-v6-4motion-lpg-CID5-ID3gHwR.html#2c9c817fa2

 

I do nas na forum jak by ktoś znał to auto osobiście:

http://forum.vw-passat.pl/threads/112800-Variant-2-8-V6-%28193KM%29-4motion-by-Gzheg-na-sprzedaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pośpiech jest złym doradcą . Zabierz kogoś kto się zna żeby Ci tą furę w razie czego wybił z głowy ;) Tak jak pisałem wcześniej ja bym gaz odrazu poprawiał. Przy takim przebiegu wypadałoby się podpiąć kompem i zobaczyć co ładnego pokazuje :

- korekty paliwowe - będzie wiadomo czy gaz dobrze zrobiony i czy nie jeździ na ubogo

- bloki 91-93 gdzie jest info o napinaczach - to w tej chwili najdroższa impreza w tym aucie

 

Napędu bym się nie bał -- ma nie stukać nic przy ruszaniu , hamowaniu , zmianie biegów -- ogólnie uchodzi za niezniszczalny .

Automat - sprawdzenie czy nie szarpie , czy dobrze biegi wrzuca , czy toczy się spokojnie na D.

 

Posprawdzać poziomowanie ksenonów i spryskiwacze . Wjechać na jakieś kartoflisko (w Krakowie nie brakuje) i posłuchać zawieszenia - bynajmniej nie chodzi tu tylko o przód , ale i o tył - tulei tam masa i naprawa wcale nie jest tania - wypadało by zerknąć i ocenić .

 

Jak auto bez przeszłości to w środku jakoś specjalnie stukać zewsząd nie powinno :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Pewnie temat już był, ale raczej szybko się nie doszukam, a muszę podjąć szybką decyzję, ponieważ autko stoi na warsztacie. Mam Passata 2.8 V6 2002 r. Wczoraj w nocy ktoś wczołgał mi się pod auto i ukradł katalizatory! Mechanik mówi, że trzeba 2 katalizatory i jedną sondę. Trochę poczytałem, podzwoniłem do wrocławia do ECUPROJECT, ADT TUNING i chłopaki powiedzieli, żeby lepiej wspawać przelot a oni wgrają mi nowy program bez sond. Powiedziano mi, że to nie ma żadnego wpływu na silnik, ponieważ te sondy tylko diagnozują czy katalizator jest sprawny, a te ważniejsze sondy, które analizują spaliny z silnika zostają. Czy ktoś z was to robił? Czy spotkaliście sięz jakimiś nieprzyjemnościami po takim zabiegu?

 

Ja nie mam dwóch katalizatorów,a sondy są umocowane na adapterach (dystansach),a zamiast katów są dwie strumienice.

Koszt całej zabawy z robocizną 350 zł.Ty musisz doliczyc koszt sondy nowej bądź używanej.Nie ma żadnych błędów czy dziwnych zachowań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję wrzucić jakiś zamiennik katalizatora - sprawdzałem opcjię przelotów , tłumików itp . i zawsze było głośniej niż z katami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponawiam prosbe o pomoc w diagnozie drgan na kole kierownicy od 120 h na godzine

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A koła kolega wyważył ? ;) Czasami potrzeba wyważyć koło razem z piastą .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, jest ktoś kto zakładał zawieszenie gwintowane do swojego v6 2,8? ja wsadziłem i mam problem, auto zeszło jakieś 60 mm i problem polega na tym że półoski sa bardzo sztywne i to powduje okropne bicie na przegubach. podniosłem do góry jakieś 20 mm i jest lepiej ale nadal minimalnie wali. przeguby wewnetrzne wymieniłem bo myślałem że to jest przyczyna tego bicia przty przyspieszaniu. Przerobiał już to ktoś z was koledzy, mieć v6 i jezdzić na seryjnym zawieszeniu mija sie dla mnie z celem, dodam że mam wersje USA z napędem na przednią oś. pozdrawiam

 

Panowie jest temat zagadka, auto znów jest na seryjnym zwieszeniu i nie ma żadnego walenia, tak jak pisałem problem leży w półosiach, po zglebieniu rzecz jasna zmienia sie kont pracy półosi u mnie okazało sie że one sa za krótkie i cały układ sie naciąga, dlatego powstają wibracje całego auta, ma ktoś pomysł jak to rozwiazac, półosie od europejczyka? a może na dorobinej tulejce odepchnąć półoś w strone skrzyni, tylko czy czujnik ABS zcztuje z półosi czy z łożyska. automat też ma jakiś na to wpływ chciałbym rozwiązać ten problem.

Edytowane przez daras60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nie mam dwóch katalizatorów,a sondy są umocowane na adapterach (dystansach),a zamiast katów są dwie strumienice.

Koszt całej zabawy z robocizną 350 zł.Ty musisz doliczyc koszt sondy nowej bądź używanej.Nie ma żadnych błędów czy dziwnych zachowań.

 

Właśnie zastanawiam się czy nie lepiej całkowicie wyrzucić te sondy, ponieważ powiedziano mi, że nie ma różnicy czy są sondy czy nie ma, ponieważ one są odpowiedzialne tylko za sprawdzanie sprawności katalizatora.

Teraz zapłacę 400 zł za wgranie programu, ale mam pewność, że za kilkadziesiąt tys. km. nie padnie mi sonda i nie będę miał kolejnych kosztów. Myślałem też o wrzuceniu gazu, a przy gazie podobno też jakieś problemy są.

 

Chodzi tylko o to, czy na pewno jest tak, że całkowite wyłączenie tych sond, faktycznie nie ma wpływu na pracę silnika, moc, spalanie, itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpowiedzcie mi czy to ma sens?

Piotr ja mam podobną wersję, nie ma powodów do narzekań, no może na spalanie gazu, we Wrocku w okolicach 20l, w trasie nie zejdę niżej 12 z delikatną stopą.Porównując z ON i tak taniej. Ze skrzynią się nic nie dzieje ale to kto wie, nie wiadomo jak jak ktoś ją traktował wcześniej , znam przypadki o naprawach po 150 tys km i znam przypadki, że przy 500 tyś nic nie robione było.

Nie przypalaj się za mocno, wersja faktycznie jest fajna ale na spokojnie, jak nie masz jakiegoś speca to umów się do ASO, robią tzw "przegląd przed zakupem" coś już będziesz wiedział. Dgasek bardzo dobrze radzi, na jakie rzeczy zwrócić uwagę, instalacja gazowa jest bardzo ważna żeby dobrze była założona i dobre elementy żebyś później nie żałował i nie psioczył że gaz to feee. Jak już Dgasek zwraca Ci uwagę na wtryskiwacze to się dowiedz więcej , o reduktor również. Z Sanoka masz 3 godziny drogi to znowu nie tak daleko. Jeszcze raz, na spokojnie. Po temacie sprzedającego widać że o samochód dbał, wersja bardzo ładna. Nie zapomnij sprawdzić kick down.

Edytowane przez Koćko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co może być przyczyną ułamywania łopatek wiatraka chłodnicy(ten co działa cały czas)?? Połamało mi już 2 wiatrak w przeciągu paru miesięcy.. ;/ Miał ktoś może taki problem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie zastanawiam się czy nie lepiej całkowicie wyrzucić te sondy, ponieważ powiedziano mi, że nie ma różnicy czy są sondy czy nie ma, ponieważ one są odpowiedzialne tylko za sprawdzanie sprawności katalizatora.

Teraz zapłacę 400 zł za wgranie programu, ale mam pewność, że za kilkadziesiąt tys. km. nie padnie mi sonda i nie będę miał kolejnych kosztów. Myślałem też o wrzuceniu gazu, a przy gazie podobno też jakieś problemy są.

 

Chodzi tylko o to, czy na pewno jest tak, że całkowite wyłączenie tych sond, faktycznie nie ma wpływu na pracę silnika, moc, spalanie, itd...

 

Przy gazie to chyba emulatory zakładają(?)gazu nie mam więc nie wiem dokładnie.Co do zmian w sofcie to za 400 zł.wydaje się to sensowniejsze,a to czy nie będzie z tym problemu to już zależy chyba od tego jak dobry jest fachowiec który to zrobi.

 

---------- Dodano o 14:39 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:34 ----------

 

Witam. Co może być przyczyną ułamywania łopatek wiatraka chłodnicy(ten co działa cały czas)?? Połamało mi już 2 wiatrak w przeciągu paru miesięcy.. ;/ Miał ktoś może taki problem??

 

ten co działa cały czas tzn.VISCO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten co działa cały czas tzn.VISCO?

 

Dokładnie to.. ;/ co jest nie tak?? wkurzające to jest bardzo.. ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:sese:sciana:kwasny :zeco:respect Albo jestem za bardzo napalony na to auto albo po prostu jestem debilem, :sese:sciana:kwasny :zeco:respect

 

Nasłuchałem się i naczytałem opcji za i przeciw i szczerze to mniej wiem niż wcześniej. Zakochałem się w tym aucie, ale zarazem to jestem tak przerażony nim jak prawiczek przed pierwszym razem. Teraz to już całkiem nie wiem co zrobić. brać czy nie.

Masakra jakaś normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz sobie odpowiedziec na kilka pytań:

- czy chcesz i czy Ci potrzebne 4x4 ?

- czy lubisz jazde automatem ?

Jezeli odpowiesz sobie na te pytania - TAK to nastepnie musisz sobie odpowiedziec na kolejne pytania :

- czy stać Cie na większe zużycie paliwa ( automat, 4x4 )

- czy stac Cię na droższe naprawy ( tylne zawieszenie, skrzynia biegów )

Jezeli odpowiedź brzmi - TAK...

 

 

 

 

 

... to kupuj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a moje odpowiedzi brzmią:

-Napęd 4x4 tak

-automat nie

-zużycie paliwa V6 nie

-serwis tego motoru nie

-moc tak ale nie tymi kosztami

-więc V6 w automacie idzie w odstawkę

 

szukam jednak czegoś innego. na 100 4X4 ale w manualu i silnik jednak mniejszy. Moze jakiś V5 2,3 albo 2,0, w ostateczności 1,8T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w ostateczności 1,8T

 

W Passacie nie była dostępna taka konfiguracja 1.8T+4x4. Jedynie Audi A4 B6 lub A6 C5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze jakiś V5 2,3 albo 2,0,

 

Palą tyle samo co 2.8

 

Jeździłeś automatem kiedyś dłużej ?

 

Jak masz gaz to bym sie nawet nie zastanawiał tylko kupował i jedynie martwił się skrzynią tzn czy dobrze pracuje bo jak tak to nic złego nie ma się prawa z nią dziac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności