Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Błąd 17544 (P1136)17546 (P1138) rozwiązałem problem przynajmniej w moim przypadku z zapalającym się "check" silnik AMX 2.8 Problem występował, co ok 100km najczęściej w korku lub na światłach obroty wzrastały do 1000-1200 i po chwili zapalał się "check" błąd oznacza coś w stylu zbyt ubogiej mieszanki przez dwa lata mechanicy wymyślali cuda wianki od czujnika temperatury poprzez katalizator, sondy lambda, przepływomierz i wiele innych głupot a winny okazał się gruby wąż odpowietrzający chyba głowicę lub komorę korbową, ale mogę się mylić nie jestem ekspertem tak czy inaczej łączy on okolice kolektora ssącego i jak podejrzewam jakiś zawór o wielkości nakrętki od słoika w kolorze czarnym z tyłu silnika. Jest on w ogóle nie widoczny trzeba zdjąć osłonę silnika i podstawkę z tyłu silnika, na której są też jakieś zaworki i mnóstwo cienkich wężyków i dopiero wtedy można go zobaczyć. Podaję tę informację, bo sam szukałem rozwiązania i ta przypadłość jest dość często występująca może komuś pomoże moje odkrycie pękniętego węża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow potrzebuje pomocy na temat tylniego zawieszenia stuka (czeszczy) mi w lewym kole na progach zwalniajacych zawsze bo dziaj sprawdzalem jedzilem kolo cafeful w kolo :) a na dziurach nie zawsze bylem u mechanika w zeszlym roku bo tak samo stukalo i mechanik nic nie znalazl a po tem przeszlo a w tym roku coraz gozej jest tak od 2 tyg. pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałbym stwierdzenie że to amorek stuka i trzeszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wahacz trzeszczał, właśnie na progach zwalniających.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej bez wizyty u konkretnego mechanika się nie obędzie bo tak to można tylko zgadywać :) No chyba że sam jesteś w stanie ocenić.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec poprosze o dobrego mechanika w krakowie lub okolicach ja ma swojego i przepatrzyl zawieszenie w zeszlym roku i bylo ok ale i tak raz na 1000 dziur stukalo powiedzial zeby sie nie przejmowac a teraz czesto i mnie to denerwuje :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

Jakos tak wyszło, że stałem sie szczęsliwym (choć w sumie sie okaże :) ) posiadaczem VW Passata 2.8 Kombi 4Motion. Póki co jest rewelacynie z jednym ale ... musze kupic nowe gumy.Aktualnie mam 215/45R17 - tu pierwszy dylemat -pozostac przy tym rozmiarze czy zmienic przy okazji na zalecane 225/45R17 (mam nadzieje ze wleza na obecen alusy).Jesli macie jakies sprawdzone ogumienie które sie dobrze lata przy takim napędzie to prosze bardzo o pomoc bo od przegladania portali oponiarskich mam juz niezły kocioł we łbie. Może podrzuce te typy które chodza mi po głowie a nóż widelec ktoś moze na takich pomyka i zechce sie podzielic wrażeniami z jazdy.Oczywiście wszelkie inne propozycje są jak najbardziej wskazane. Oto moje typy:

 

http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/7702/bridgestone_re050a_225_45_r17_91_y.htmlx

 

lub

 

http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/15652/yokohama_s_drive_as01_225_45_r17_91_y.htmlx

 

lub

 

http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/44041/pirelli_p7_cinturato_225_45_r17_91_w.htmlx

 

Z góry serdeczne dzieki za pomoc w rozwikłaniu tematu.

Pozdrawiam, Młynarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opisz dokładniej na jakich nierównościach, czy tylko na progach, czy jak pobujasz autem ale nie na zaciągniętym ręcznym to też trzeszczy, czy np. jak jest mokro to tego niema i występuje tylko jak jest sucho itd. mogę ci na to zerknąć w tyg. po południu np.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kwestii opon:

opony które zaproponowałeś są uznanych firm także których byś nie wziął będzie ok. Sam jeżdzę na niskobudżetowych barum i jest ok.

 

Aktualnie zajmuję się innym projektem niż passat, wybierałem opony i wyczytałem że każdy centymetr szerokości opony to tak jakby dodac 50 - 100 kg masy pojazdu. A że w 4 motion przyczepności zerwac się prawie nie da to po co szersze ? ciekawe czy odczuwalna jest różnica w osiągach na oponach o szerokosci 205 a 225

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

205/55/16 Goodyear F1 :P

 

 

 

ovvero ma rację co do szerokości opony, nie ma wielkiego znaczenie jeśli chodzi o 4x4. A i prowadzi się b.dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polecam F1 mam takowe i jestem zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na wielu różnych oponach ale żadnych tak mile nie wspominam jak Continental ContiSportContact2 :) Trzymanie w zakrętach, klejenie się podczas hamowania, łatwość wyczucia momentu utraty przyczepności - polecam wszystkim :)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie jeżdżą na F1 i trzyma bydę w zakręcie aż miło. roblemy zaczynają się dopiero w dużym deszczy przy naprawdę wysokich prędkościach. Ale wtedy to tylko Uniroyale sobie radzą. Zależy gdzie, jak i ile jeździsz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne za porady. Padło na RE050A Bridgestone.

Na razie w porównaniu ze starymi - cisza.

Są bardziej precyzyjne w prowadzeniu, bardziej sie auto słucha. Test na mokrym i hamowanie ze 100 do 0 -abs praktynie zatrzeszczał tuz przed zatrzymaniem -wiec jak dla mnie rewelacja. No i mam wrazenie ze autko mniej pali choc moze to akurat inne czynniki miały znaczenie(brak klimy ,trasa itp) ale róznica na to blisko 2l na 100km.Więcej napisze jak troche przejade na razie to zaledwie 300km.

 

pozdrawiam

robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie 'najdrosze' przygody z 2,8 v6? Planuje zmiane auta wlasnie na takie z 2,8 v6 w automacie, gdyz po audi a6 2,5 tdi oraz obecnie b5 1,9tdi afn szukam czegos co bedzie mialo jak najmniej newralgicznych elementow typu padajace walki rozrzadu w 2,5 tdi, zawieszajaca sie turbina w afn itp itd. Wolę wiecej tankowac niz wiecznie naprawiac badz miec niepewne auto w trasie.

 

Z tego co wyczytalem w watku bolaczki 2,8 to :

-wyciek spod glowicy

-sondy lambda

 

dodacie cos jeszcze?np. jak jest z katalizatorami,slyszalem ze sa az 4 i to nieziemsko drogie.

 

Jak z kolami dwumasowymi,padaja wam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko posiadam już rok (30-kila tys km) i oto rzeczy, które można zaliczyć do usterek:

 

- uszkodzony rozrusznik (wymiana na nowy ~350zł)

- pocące się uszczelki pod pokrywami zaworowymi (nie robiłem tego, przy tak małych ilościach oleju nie ma sensu wymieniać uszczelek)

- pocące się uszczelniacze tylnego mostu (również tego nie ruszałem, koszt uszczelniaczy osi to ~10zł na stronę, uszczelniacz wału ~130zł i tylko ASO)

...no i to byłoby chyba na tyle jeśli chodzi o silnik.

 

Oprócz tego wymieniłem takie rzeczy jak oleje, płyn chłodniczy, przewody, świece, przednie klocki hamulcowe, kompletny rozrząd. Ogólnie mam jeszcze problem z elektryką "wypasów" ale to już nie jest uzależnione od silnika.

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za opinie. Prosze o wiecej wypowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Twojej poprzedniej wypowiedzi - jeśli chodzi o katalizatory to Passat z tym silnikiem posiada je dwa. Niektóre wersje 2.8 posiadają za to cztery sondy lambda - po jednej przed i za katalizatorem.

 

Ogólnie z tego co się wgłębiałem w temat, silniki 2.8 V6 same w sobie nie są awaryjne i niejednokrotnie można spotkać się z jednostkami o przebiegu ponad 500tys km, które to zrobiły ten przebieg na miękko bez żadnych remontów i większych usterek :)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czikabonita

A ja z doświadcznia wiem, że przesiadka z AFN-a na 2,8 to spora różnica (oczywiście na lepsze)

I tak jak wyżej:

- u mnie też rozrusznik chyba zaczyna szfankować

- jutro wymieniam uszczelki pod klawiaturą (szt.170 pln tylko ASO)

- świece, przwody (ale to norma jak i oleje i rozrząd)

- i chyba termostat jeszcze mam do wymiany

Pozatym tylko cieszyć się z jazdy.

I banan na mordzie za każdym odpaleniem silniczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za opinie,niedlugo drugim autem bedzie 2,8 v6...ale audi a6 :P szczerze mowiac brak tego wykonczenia,wyciszenia, komfortu i automaciku. Teraz jest b5 afn, pali smiesznie malo... no ale to nie to. W kazdym razie passacik zostaje :)

 

jeszcze pytanko : jak waszym zdaniem wypada a6 c5 2,8 v6 do paska b5 po lifcie z tym samym silnikiem?

bo w sumie jesli chodzi o a6/b5 to moge porownac jedynie a6 2,5 tdi 150km automat do passata b5 przed liftem z silnikami 1,9 tdi oraz 2,3 benzyna oba w manualu. No i niebo a ziemia na korzysc a6 z tego samego rocznika...

Edytowane przez czikabonita

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności