wkombo Zgłoś #941 Napisano 11 Lipca 2010 Błąd 17544 (P1136)17546 (P1138) rozwiązałem problem przynajmniej w moim przypadku z zapalającym się "check" silnik AMX 2.8 Problem występował, co ok 100km najczęściej w korku lub na światłach obroty wzrastały do 1000-1200 i po chwili zapalał się "check" błąd oznacza coś w stylu zbyt ubogiej mieszanki przez dwa lata mechanicy wymyślali cuda wianki od czujnika temperatury poprzez katalizator, sondy lambda, przepływomierz i wiele innych głupot a winny okazał się gruby wąż odpowietrzający chyba głowicę lub komorę korbową, ale mogę się mylić nie jestem ekspertem tak czy inaczej łączy on okolice kolektora ssącego i jak podejrzewam jakiś zawór o wielkości nakrętki od słoika w kolorze czarnym z tyłu silnika. Jest on w ogóle nie widoczny trzeba zdjąć osłonę silnika i podstawkę z tyłu silnika, na której są też jakieś zaworki i mnóstwo cienkich wężyków i dopiero wtedy można go zobaczyć. Podaję tę informację, bo sam szukałem rozwiązania i ta przypadłość jest dość często występująca może komuś pomoże moje odkrycie pękniętego węża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GzyGzy Zgłoś #942 Napisano 15 Lipca 2010 Witam kolegow potrzebuje pomocy na temat tylniego zawieszenia stuka (czeszczy) mi w lewym kole na progach zwalniajacych zawsze bo dziaj sprawdzalem jedzilem kolo cafeful w kolo a na dziurach nie zawsze bylem u mechanika w zeszlym roku bo tak samo stukalo i mechanik nic nie znalazl a po tem przeszlo a w tym roku coraz gozej jest tak od 2 tyg. pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #943 Napisano 15 Lipca 2010 Zaryzykowałbym stwierdzenie że to amorek stuka i trzeszczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #944 Napisano 16 Lipca 2010 Mi wahacz trzeszczał, właśnie na progach zwalniających. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #945 Napisano 16 Lipca 2010 Tak czy inaczej bez wizyty u konkretnego mechanika się nie obędzie bo tak to można tylko zgadywać No chyba że sam jesteś w stanie ocenić. Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GzyGzy Zgłoś #946 Napisano 17 Lipca 2010 Wiec poprosze o dobrego mechanika w krakowie lub okolicach ja ma swojego i przepatrzyl zawieszenie w zeszlym roku i bylo ok ale i tak raz na 1000 dziur stukalo powiedzial zeby sie nie przejmowac a teraz czesto i mnie to denerwuje :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlynarz Zgłoś #947 Napisano 20 Lipca 2010 Witam Wszystkich. Jakos tak wyszło, że stałem sie szczęsliwym (choć w sumie sie okaże ) posiadaczem VW Passata 2.8 Kombi 4Motion. Póki co jest rewelacynie z jednym ale ... musze kupic nowe gumy.Aktualnie mam 215/45R17 - tu pierwszy dylemat -pozostac przy tym rozmiarze czy zmienic przy okazji na zalecane 225/45R17 (mam nadzieje ze wleza na obecen alusy).Jesli macie jakies sprawdzone ogumienie które sie dobrze lata przy takim napędzie to prosze bardzo o pomoc bo od przegladania portali oponiarskich mam juz niezły kocioł we łbie. Może podrzuce te typy które chodza mi po głowie a nóż widelec ktoś moze na takich pomyka i zechce sie podzielic wrażeniami z jazdy.Oczywiście wszelkie inne propozycje są jak najbardziej wskazane. Oto moje typy: http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/7702/bridgestone_re050a_225_45_r17_91_y.htmlx lub http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/15652/yokohama_s_drive_as01_225_45_r17_91_y.htmlx lub http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/44041/pirelli_p7_cinturato_225_45_r17_91_w.htmlx Z góry serdeczne dzieki za pomoc w rozwikłaniu tematu. Pozdrawiam, Młynarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #948 Napisano 20 Lipca 2010 opisz dokładniej na jakich nierównościach, czy tylko na progach, czy jak pobujasz autem ale nie na zaciągniętym ręcznym to też trzeszczy, czy np. jak jest mokro to tego niema i występuje tylko jak jest sucho itd. mogę ci na to zerknąć w tyg. po południu np. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ovvero Zgłoś #949 Napisano 25 Lipca 2010 w kwestii opon: opony które zaproponowałeś są uznanych firm także których byś nie wziął będzie ok. Sam jeżdzę na niskobudżetowych barum i jest ok. Aktualnie zajmuję się innym projektem niż passat, wybierałem opony i wyczytałem że każdy centymetr szerokości opony to tak jakby dodac 50 - 100 kg masy pojazdu. A że w 4 motion przyczepności zerwac się prawie nie da to po co szersze ? ciekawe czy odczuwalna jest różnica w osiągach na oponach o szerokosci 205 a 225 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #950 Napisano 26 Lipca 2010 205/55/16 Goodyear F1 ovvero ma rację co do szerokości opony, nie ma wielkiego znaczenie jeśli chodzi o 4x4. A i prowadzi się b.dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #951 Napisano 27 Lipca 2010 polecam F1 mam takowe i jestem zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #952 Napisano 27 Lipca 2010 Jeździłem na wielu różnych oponach ale żadnych tak mile nie wspominam jak Continental ContiSportContact2 Trzymanie w zakrętach, klejenie się podczas hamowania, łatwość wyczucia momentu utraty przyczepności - polecam wszystkim Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #953 Napisano 27 Lipca 2010 Ja obecnie jeżdżą na F1 i trzyma bydę w zakręcie aż miło. roblemy zaczynają się dopiero w dużym deszczy przy naprawdę wysokich prędkościach. Ale wtedy to tylko Uniroyale sobie radzą. Zależy gdzie, jak i ile jeździsz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlynarz Zgłoś #954 Napisano 29 Lipca 2010 Dzieki serdeczne za porady. Padło na RE050A Bridgestone. Na razie w porównaniu ze starymi - cisza. Są bardziej precyzyjne w prowadzeniu, bardziej sie auto słucha. Test na mokrym i hamowanie ze 100 do 0 -abs praktynie zatrzeszczał tuz przed zatrzymaniem -wiec jak dla mnie rewelacja. No i mam wrazenie ze autko mniej pali choc moze to akurat inne czynniki miały znaczenie(brak klimy ,trasa itp) ale róznica na to blisko 2l na 100km.Więcej napisze jak troche przejade na razie to zaledwie 300km. pozdrawiam robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #955 Napisano 5 Sierpnia 2010 Jakie macie 'najdrosze' przygody z 2,8 v6? Planuje zmiane auta wlasnie na takie z 2,8 v6 w automacie, gdyz po audi a6 2,5 tdi oraz obecnie b5 1,9tdi afn szukam czegos co bedzie mialo jak najmniej newralgicznych elementow typu padajace walki rozrzadu w 2,5 tdi, zawieszajaca sie turbina w afn itp itd. Wolę wiecej tankowac niz wiecznie naprawiac badz miec niepewne auto w trasie. Z tego co wyczytalem w watku bolaczki 2,8 to : -wyciek spod glowicy -sondy lambda dodacie cos jeszcze?np. jak jest z katalizatorami,slyszalem ze sa az 4 i to nieziemsko drogie. Jak z kolami dwumasowymi,padaja wam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #956 Napisano 5 Sierpnia 2010 Autko posiadam już rok (30-kila tys km) i oto rzeczy, które można zaliczyć do usterek: - uszkodzony rozrusznik (wymiana na nowy ~350zł) - pocące się uszczelki pod pokrywami zaworowymi (nie robiłem tego, przy tak małych ilościach oleju nie ma sensu wymieniać uszczelek) - pocące się uszczelniacze tylnego mostu (również tego nie ruszałem, koszt uszczelniaczy osi to ~10zł na stronę, uszczelniacz wału ~130zł i tylko ASO) ...no i to byłoby chyba na tyle jeśli chodzi o silnik. Oprócz tego wymieniłem takie rzeczy jak oleje, płyn chłodniczy, przewody, świece, przednie klocki hamulcowe, kompletny rozrząd. Ogólnie mam jeszcze problem z elektryką "wypasów" ale to już nie jest uzależnione od silnika. Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #957 Napisano 5 Sierpnia 2010 Dzieki wielkie za opinie. Prosze o wiecej wypowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #958 Napisano 5 Sierpnia 2010 Wracając do Twojej poprzedniej wypowiedzi - jeśli chodzi o katalizatory to Passat z tym silnikiem posiada je dwa. Niektóre wersje 2.8 posiadają za to cztery sondy lambda - po jednej przed i za katalizatorem. Ogólnie z tego co się wgłębiałem w temat, silniki 2.8 V6 same w sobie nie są awaryjne i niejednokrotnie można spotkać się z jednostkami o przebiegu ponad 500tys km, które to zrobiły ten przebieg na miękko bez żadnych remontów i większych usterek Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #959 Napisano 5 Sierpnia 2010 czikabonita A ja z doświadcznia wiem, że przesiadka z AFN-a na 2,8 to spora różnica (oczywiście na lepsze) I tak jak wyżej: - u mnie też rozrusznik chyba zaczyna szfankować - jutro wymieniam uszczelki pod klawiaturą (szt.170 pln tylko ASO) - świece, przwody (ale to norma jak i oleje i rozrząd) - i chyba termostat jeszcze mam do wymiany Pozatym tylko cieszyć się z jazdy. I banan na mordzie za każdym odpaleniem silniczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #960 Napisano 5 Sierpnia 2010 (edytowane) Dzieki chlopaki za opinie,niedlugo drugim autem bedzie 2,8 v6...ale audi a6 szczerze mowiac brak tego wykonczenia,wyciszenia, komfortu i automaciku. Teraz jest b5 afn, pali smiesznie malo... no ale to nie to. W kazdym razie passacik zostaje jeszcze pytanko : jak waszym zdaniem wypada a6 c5 2,8 v6 do paska b5 po lifcie z tym samym silnikiem? bo w sumie jesli chodzi o a6/b5 to moge porownac jedynie a6 2,5 tdi 150km automat do passata b5 przed liftem z silnikami 1,9 tdi oraz 2,3 benzyna oba w manualu. No i niebo a ziemia na korzysc a6 z tego samego rocznika... Edytowane 6 Sierpnia 2010 przez czikabonita Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach