Rudy71 Zgłoś #601 Napisano 23 Grudnia 2009 Może kat... Panowie mam pytanie...Mam paska 2.8 v6... Stał około dwóch dni na mrozie , po czym postanowiłem go odpalić. Ciężko odpalił , ale odpalił . Na drugi dzień chciałem go odpalić to już nie zagadał... Mało tego... pojawił mi się komunikat Oldruck motor aus , który mówi o niskim ciśnieniu oleju. Do dzisiaj autko nie chce odpalić. Dolałem oleju , bo faktycznie było mało. Wlałem około 0.8 l . Silnik do dzisiuaj nie chce odpalić i bardzo dziwnie kręci W czym może tkwić problem ? Mogło pójść coś poważniejszego w silniku ? z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #602 Napisano 23 Grudnia 2009 jak często wymieniasz olej? Możliwe, że zamarzła pompa oleju(?)i/lub odma? dziś jest już trochę cieplej - nadal ten sam problem? VAG coś podpowiada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #603 Napisano 23 Grudnia 2009 gdzie sie znajduje czujnik predkosci pojazdu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość anjawor Zgłoś #604 Napisano 23 Grudnia 2009 Może to coś podpowie w sprawie czujnika prędkości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #605 Napisano 23 Grudnia 2009 gdzie sie znajduje czujnik predkosci pojazdu??? w skrzyni biegów? jedyna "elektryczna" wtyczka podłączona do skrzyni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vr6fann Zgłoś #606 Napisano 24 Grudnia 2009 sprawdz czy silnik dostaje mieszanke paliwowa,może pompa siadła itp. Martwi mnie tylko te dziwne kręcenie bo może byc to oznaką blokady silnika która może byc powodem przeskoczonego paska rozrządu,pasek napędza pompe wody a ona mogła sie zablokowac poprzez zamarźnięcie wody/starego płynu. Odpalił ciężko ? jakieś dziwne objawy,czułes olej lub paliwo. Jesli chodzi o komunikat oldruck motor aus to jesli czujnik dzała prawidłowo to masz wiekszy problem z silnikiem bo oznacz brak cisnienia które gdzies ucieka,sprawdz płyn i czy znaki na kołach rozrządu sie prawidłowo pokrywają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rudy71 Zgłoś #607 Napisano 26 Grudnia 2009 Dzięki wszystkim za pomoc... Siedział przepływomierz... dopiero dzisiaj do tego doszedłem. W sumie to sam bym na to nie wpadł. Ale jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc.Już się martwiłem , że może faktycznie rozrząd przeskoczył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boss22 Zgłoś #608 Napisano 27 Grudnia 2009 Pozdrawiam Wszystkich na forum. Nosze sie z zamiarem kupna Paska 2002 rok 2.8 V6 wersja USA w automacie z Tiptronikiem (naped jedna oska) Mam teraz kilka pytan do fachmanow: 1.Czy ta skrzynia jest moze bezstopniowa czy jest to zwykly automat? Jesli byly bezstopniowe to jak ja odroznic? 2. Slyszalem ze rzekomo zawieszenie przednie roznilo sie czyms od zwyklego np z 1.8T jesli to prawda to czym? Za wszelkie info dzieki serdeczne z gory. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #609 Napisano 27 Grudnia 2009 Jest to tiptronic pięciobiegowy, ja mam silnik ATQ z USA Ośka i zawieszenie mam takie samo jak reszta ale mam model przed liftem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boss22 Zgłoś #610 Napisano 28 Grudnia 2009 Jest to tiptronic pięciobiegowy, ja mam silnik ATQ z USA Ośka i zawieszenie mam takie samo jak reszta ale mam model przed liftem. Aha czyli automat jest zwykly i nie ma obawy ze trafie bezstopniowego - ok Masz moze namiar na jakis w miare dobry dekoder ktory pokaze kod silnika oraz jakie auto posiada wyposazenie? Przeszukalem dzis chyba ze 100 stron dekodujacych VIN ale niestety pokazaly tylko podstawowe info... Czy te motory cierpia na jakies powazne awarie? Na co zwracac szczegolna uwage przy zakupie? Dzieki za wyrozumialosc. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rudy71 Zgłoś #611 Napisano 28 Grudnia 2009 Jedyną wadą tego motoru , może być paliwożerność Chociaż na trasie możesz spokojnie zejść do 8l , miasto to już około 15 l . Silniki raczej są bardzo dopbrymi jednostkami , raczej mało awaryjnymi. Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #612 Napisano 28 Grudnia 2009 Aha czyli automat jest zwykly i nie ma obawy ze trafie bezstopniowego - ok Nie było multitronica w passacie Czy te motory cierpia na jakies powazne awarie? Przeczytaj wszystkie posty w tym temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #613 Napisano 31 Grudnia 2009 (edytowane) Czy te motory cierpia na jakies powazne awarie? Na co zwracac szczegolna uwage przy zakupie? Dzieki za wyrozumialosc. Pozdrawiam. Bardzo dobry silnik , wystarczajaco mocny zarowno do sprawnego przemieszczania sie jak i bez problemowego wyprzedzania. Czestym problemem w tym silniku jest wyciek oleju z pod uszczelek. Tzw. pocenie sie Koszty utrzymania: - Na dzien dobry po zakupie , jesli nie jestesmy w 100% pewni jego przeszlosci trzeba wymienic kompletny rozrzad najlepiej od razu z pompa wody , bedzie wtedy pewnosc ,ze mamy wszystko ok. Oczywiscie pompe mozna sprawdzic przed wymiana , jesli rosi lub co gorsza leje , to musimy ja wymienic , w przeciwnym wypadku moze sie zatrzec i zblokowac rozrzad co spowoduje zerwanie paska i w nastepstwie inne powazniejsze juz straty w samym silniku , a wtedy koszty naprawy wzrosna 10 krotnie w zaleznosci od tego co sie stalo , w stosunku do wymiany rozrzadu. Dlatego najlepiej dla swietego spokoju wymienic rowniez ja. Co wymieniamy przy rozrzadzie??: - pasek rozrzadu , posiadajacy 253 zabki. Nie wiem czy tutaj tez tak jest ale w A4 1,8 byl lekki problem bo wchodzily dwa paski 253 i 252 zabki , wiec lepiej sie upewnic Firmy nie bede podawal bo kazdy kupuje wedle swojego uznania , na forum sa polecane produkty , wiec mozna smialo poczytac i dobrac cos wedle kieszeni - rolka napinajaca - rolka prowadzaca - ramie napinacza hydraulicznego - napinacz hydrauliczny - i pompa wody Calosc w zaleznosci od firmy bedzie kosztowac od 500zl do 1000zl. Przy wymianie rozrzadu zalecany jest demontaz przodu w celu zdecydowanie latwiejszego dostepu do rozrzadu, a nawet wogole dostepu do niego Oczywiscie kolejnym krokiem jest wymiana filtrow i oleju w silniku. Olej w zaleznosci od tego czym go kto zalewal bedzie syntetyk pelny lub pol syntetyk, do wiekszosci tych silnikow najlepszym bedzie 10W40. Do silnika wchodzi ok. 6 litrow oleju. Olej w zaleznosci od intensywnosci eksploatowania wymieniamy co 8-12 tysiecy kilometrow. Filtry: - paliwa ok. 60zl - oleju (przy kazdej!! wymianie oleju) ok. 30zl - powietrza ok. 40zl - kabinowy ok. 60zl Klocki hamulcowe na przod : Oczywiscie tak jak przy wyborze innych czesci dobor firmy tylko od naszej zasobnosci zalezy, jednak przy wyborze klockow liderami sa: Textar , ATE i EBC . Koszt moze sie wachac od 150-350zl za komplet. Na co zwrocic uwage przy wyborze tego silnika?? Zdecydowanie jesli chodzi o wzgledy mechaniczne na jakies wycieki oleju z silnika , zwlaszcza pod uszczelka glowicy. W zasadzie to jest glowna bolaczka tego silnika. Reszta podzespolow nie przysparza wiekszych klopotow. Oczywiscie najpewniej podlaczyc sie pod VAGa i posprawdzac ewentualne bledy gdyby sie pojawily. Reszta czynnosci sprawdzajacych jest dokladnie taka sama dla każdego innego passata. Zuzycie benzyny , ze wzgledu iz jest to jednostka V6 , roznice w spalaniu moga byc bardzo duze , w zaleznosci od kilku czynnikow, a mianowicie: - od pokonywanego dystansu jednorazowo - od stopnia nagrzania silnika - od ciezkosci naszej nogi Wszystkie te czynniki moga byc ze soba wymiksowane i spalanie moze byc bardzo rozne. Moge przyblizyc mniej wiecej spalanie z wlasnych testow i doswiadczenia: Spalanie miasto: Totalne minimum to jakies 9 litrow (jazda wogole bez wyprzedzania , zmiana biegow maksymalnie przy 2-2,5 tysiacach obrotow) 5 bieg ok. 50km/h -- ZDECYDOWANIE NIE POLECAM takiej jazdy , po pierwsze meczy to silnik!!! , po drugie nas denerwuje , po trzecie innych denerwuje. Normalna srednia z samego miasta przy zwyklym stylu jazdy na rozgrzanym silniku ze zmiana biegow przy ok. 3-3,5 tysiaca obrotow , powinna sie zamknac w ok. 12-13 litrow, przy malo agresywnym stylu jazdy. Teraz maksimum Przy nie rozgrzanym silniku przy maksymalnym dawaniu w palnik , krecac pod czerwone pole obrotomierza , spalanie spokojnie moze osiagnac srednia ok. 20 litrow Spalanie trasa: Totalne minimum , ktore rowniez nie polecam to jakies 8 litrow przy bardzo spokojnym przyspieszaniu z predkosciami do 120km/h , oczywiscie moze i daloby sie zejsc jeszcze nizej , ale to juz predkosci musialyby byc mniejsze , ale to bezsensu. Srednia trasowa , z samej trasy przy predkosciach ok. 130-140km/h bez czestego wachlowania biegami to ok. 9-10l/100km , mysle , ze to dobry wynik zwazywszy na wielkosc silnika i mase samego auta. Przy czym , spokojnie mozna zapakowac 5 osob i pelny bagaznik , oczywiscie dalej cieszac sie wzgledna dynamika. Niestety przy pelnym zapakowaniu dynamiczne wyprzedzanie na 5 biegu nie wchodzi w gre Czasami i 4 bieg nie wystarczy do zdecydowanego wyprzedzenia np. pod gorke. Maksimum jest bardzo rozne i tez zalezy od kilku czynnikow. Powyzej 200km/h spokojnie lyknie pod 16-17l/100km. Z predkosciami rzedu 160-180km/h zmiescimy sie w ok. 13litrach. Edytowane 31 Grudnia 2009 przez Awariall Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boss22 Zgłoś #614 Napisano 1 Stycznia 2010 (edytowane) Czyli spalanie podobne do mojego bylego 528i R6 RWD w automacie tylko ze od pierdo...cia w kickdown czulem deche na plecach i wciagala wszystkie piszczalki o podobnych mocach a nawet i wiekszych a przypomne ze to byl automat+steptronic. (silnik od nowosci na pelnym syntetyku Castrol Edge 0-W30) wiec nie wiem jak bedzie z dynamika w V6 Quattro? Zobaczymy juz za chwil kilka bo jade na ogledziny Audi A4 2.8 V6 Q - chyba ten sam motor co w pasku? Aha, jesli chodzi o naped Quattro to czy jest cos na co zwracac szczegolna uwage? Edytowane 1 Stycznia 2010 przez boss22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ovvero Zgłoś #615 Napisano 2 Stycznia 2010 (edytowane) Nosze sie z zamiarem kupna Paska 2002 rok 2.8 V6 wersja USA w automacie z Tiptronikiem (naped jedna oska) według tego forum każda fura ze stanów jest bita, jedyny plus to możliowść weryfikacji historii konkretnego auta z usa, zdobądz VIN i podaj w tym watku: http://bezwypadkowe.net/f416/kupujesz-auto-sprawdz-przed-zakupem-numer-vin-14109/ Sugeruje przemyślenie zakupu, jestem posiadaczem B6 1.8 TSI i B53BG 2.8 i osiągi tych aut są prawie identyczne w manualu. Kupując 2.8 w automacie i zakładając do tego instalacje gazową "po kosztach" ryzykujesz sprowadzenie osiągów do poziomu samochodów z silnikiem 1.6 co zresztą było szeroko opisywane min. w tym wątku. To taka mała dygresja po przeczytaniu całego wątku i kilku powiązanych, witam wszystkich na forum i już pędze do powitalni :-))) Edytowane 2 Stycznia 2010 przez ovvero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #616 Napisano 2 Stycznia 2010 zakładając do tego instalacje gazową "po kosztach" ryzykujesz sprowadzenie osiągów do poziomu samochodów z silnikiem 1.6 Ale zakładając dobrą instalacje będziesz się cieszył jak dziecko pod dystrybutorem, a osiągi i cisza rewelacyjna. według tego forum każda fura ze stanów jest bita Nie zgodzę się z tym są auta zabrane przez bank "bank repo" bez uszkodzeń, oraz lekko przerysowane polecam http://www.copart.com ja kupowałem tam swojego, niestety nie fortunnie bo kolega wcisnął mi autko z uszkodzeniem po wodzie,ale moja historia opisane na stronce o moim aucie poniżej odpowiedzi. Bynajmniej po tym co ja przeszedłem i tak kupił bym z USA auto bo istnieją serwisy takie jak: http://www.autocheck.com http://www.carfax.com za niecałe 100zł wiemy wszystko łącznie z przebiegiem, i gdzie był serwisowany, wiadomo wszystko. Tak wiec mam prośbę nie odradzajcie aut z USA bo mądry zakup będzie na pewno opłacalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #617 Napisano 3 Stycznia 2010 (edytowane) Sugeruje przemyślenie zakupu, jestem posiadaczem B6 1.8 TSI i B53BG 2.8 i osiągi tych aut są prawie identyczne w manualu. Kupując 2.8 w automacie i zakładając do tego instalacje gazową "po kosztach" ryzykujesz sprowadzenie osiągów do poziomu samochodów z silnikiem 1.6 co zresztą było szeroko opisywane min. w tym wątku. 7.8s/238km/h V6 i 8.8s/217km/h twojego r4... Prawie robi wielką różnice w obu samochodach masz napęd na 4 koła? Edytowane 3 Stycznia 2010 przez Awariall Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ovvero Zgłoś #618 Napisano 3 Stycznia 2010 (edytowane) 7.8s/238km/h V6 i 8.8s/217km/h twojego r4... Prawie robi wielką różnicew obu samochodach masz napęd na 4 koła? nie 8.8 a 8.6 i nie mam na myśli porównywania na papierze tylko subiektywnych odczuć z jazdy, nie widać i nie czuć różnicy. Już tłumacze dlaczego, TSI ma liniową charakterystykę rozwijania mocy silnika i ciągnie cały czas tak samo od dołu, a v6 ma ciekawszą górę ale w trakcie codzienniej jazdy nie mam okazji z niej korzytać. Generalnie po przesiadce z 1.8 jestem trochę zawiedziony ale za to podoba mi isę wnętrze i zawieszenie. apropo fur ze stanów, nie miałem pojęcia o skali procederu reinkarnacji samochodów, co zostało doskonale udokumentowane w formacie before-after (nasze allegro) np. tu http://bezwypadkowe.net/f554/subaru-impreza-wrx-2005r-warszawa-13144/ ot taka wędka dla dociekliwych .. Edytowane 3 Stycznia 2010 przez ovvero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #619 Napisano 4 Stycznia 2010 Cytat:Napisał gino9 Zobacz post gdzie sie znajduje czujnik predkosci pojazdu??? w skrzyni biegów? jedyna "elektryczna" wtyczka podłączona do skrzyni... dzieki koledzy teoretycznie wiem gdzie ale w praktyce nie za bardzo.z ktorej strony sie do niego dostac??gora dol??cos trzeba wykrecic??? dodam ze przestaje chodzic predkosciomierz gdy jest bardzo mokro,od stoi autko i normalnie powracy do pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #620 Napisano 5 Stycznia 2010 Czy zakladal ktos instalacje gazowa do paska w wersji USA? Bo chce zalozyc instalacje i nie wiem co zrobic z filterm weglowym ktory przeszkadza w zamontowaniu butli w kole zapasowym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach