Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem zainteresowany Pasatem 2004 rok 2.8 AMX w automacie. Powiedzcie Panowie jak dobrze sprawdzić automat w passacie. Mam kabelek i Vagcom więc po względem elektronicznym sobie sprawdzę silnik i skrzynie. Czy automat z tym silnikiem to dobra skrzynia? . Auto ma 200 tyś potwierdzone, czy na skrzynie to dużo, bo na silnik to wiem że nie gdyż miałem taki z przebiegiem 400 tyś ale w manualu. Napiszcie jak co oznacza na przełączenie skrzyni na 4,3,2 . Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem zainteresowany Pasatem 2004 rok 2.8 AMX w automacie. Powiedzcie Panowie jak dobrze sprawdzić automat w passacie. Mam kabelek i Vagcom więc po względem elektronicznym sobie sprawdzę silnik i skrzynie. Czy automat z tym silnikiem to dobra skrzynia? . Auto ma 200 tyś potwierdzone, czy na skrzynie to dużo, bo na silnik to wiem że nie gdyż miałem taki z przebiegiem 400 tyś ale w manualu. Napiszcie jak co oznacza na przełączenie skrzyni na 4,3,2 . Z góry dziękuje.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/69919-Chcesz-kupic-uzywane-auto-Najpierw-poczytaj-)

 

---------- Dodano o 12:06 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:05 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/14021-Kupujemy-Passata-B5-na-co-zwrocic-uwage-jaka-wersje-wybrac?highlight=kupujemy%20passata

 

---------- Dodano o 12:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:06 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/28192-Zakup-samochodu-kontrola-dzialania-waznych-czesci

 

---------- Dodano o 12:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:07 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/2114-SPIS-TEMATOW-B5-(3B-i-3BG)-FAQ-P-O-C-Z-Y-T-A-J

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

dalej walczę z tymi wibracjami i nie mogę sobie z tym poradzić. Byłem na wyważaniu wału niestety nic nie pomogło , czy macie jakieś podpowiedzi do czego się teraz,, przyczepić" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opisz dokładniej w jakich prędkościach i jakich biegach , czy przy zmianach , czy skrzynia szarpie,czy skrzynia opóźnia zmianę biegów ? Te objawy pokazaly się pierwszy raz prz predkosci ok 80 km/h przy zmianie biegow raczej ok ale wydaje mi się ze skrzynia trochę przeciąga biegi
Edytowane przez gargus
on

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opisz dokładniej w jakich prędkościach i jakich biegach , czy przy zmianach , czy skrzynia szarpie,czy skrzynia opóźnia zmianę biegów ? Te objawy pokazaly się pierwszy raz prz predkosci ok 80 km/h przy zmianie biegow raczej ok ale wydaje mi się ze skrzynia trochę przeciąga biegi

 

Podstawowe pytanie kiedy wymieniałeś olej w skrzyni? A skrzynia przeciąga biegi na rozgrzanym silniku? Sprawdź Vagiem temp oleju po dłuższej jeździe, Zobacz takze czy nie masz jakichkolwiek wycieków w okolicy skrzyni biegów. Możliwe że masz za mało oleju i to może powodować przeciaganie, ale także jak wcześniej pisałeś że występuje coś jakby "ślizganie się sprzęgła" w naszych AT może to oznaczać że konwerter może nadawać się do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passata kupiłem jakiś miesiac temu nie wymieniłem jeszcze oleju w skrzyni . Z tego zauważyłem to skrzynia przeciąga na zimnym silniku , dodam jeszcze ze nie działa mi reczne zmienianie biegów . Odpalalem go dziś rano i cos z silnikiem nie tak trochę telepie ale obrotomierz ok ?? może to być cewka zaplonowa ? dodam ze pali bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Passata kupiłem jakiś miesiac temu nie wymieniłem jeszcze oleju w skrzyni . Z tego zauważyłem to skrzynia przeciąga na zimnym silniku , dodam jeszcze ze nie działa mi reczne zmienianie biegów . Odpalalem go dziś rano i cos z silnikiem nie tak trochę telepie ale obrotomierz ok ?? może to być cewka zaplonowa ? dodam ze pali bez problemu[/quote

 

Jeżeli przeciąga na zimnym to jest to norma o ile "przeciąga" rozumiem że np. do 2,5 czy 3 tys obr/min na zimnym w temperaturach bliskie 0 stopni, to jest ok. Co do telepania przy odpalaniu może to być problem z wypadającym zapłonem, wina leży albo w cewce, w przewodach bądz w świecach, także na początek możesz wymienić podstawowy zestaw czyli przynajmniej świece zapłonowe, powinno pomóc. Co do problemu z wybieraniem manualnym, prawdopodobnie wina leży po stronie wybieraka, a konkretniej czujnikach i magnesach na płytce i wybieraku. Jeżeli pójdą np. wszystkie czujniki to niestety nie będzie nawet błędów na Vagu. Podsyłam temat z od kolegów z Audi A6 klub http://www.a6klub.pl/a6-c5-18t-problemy-z-tiptronickiem-vt10969.htm?highlight=tryb+awaryjny mam nadzieje, że nie będą źli:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam takie pytanko, może ktoś z was spotkał się już z takim problemem....

 

po wymianie rozrządu w moim B5 zauważyłem, że na komputerze wzrosło średnie spalanie. czy mechanik mógł coś naruszyć przy takiej wymianie? skąd komputer bierze info o spalaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer liczy sobie spalanie, na podstawie czasów otwarcia wtryskiwaczy. Czy poza tym zauważyłeś coś jeszcze : inna praca , nierówna itp ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica była ruszana ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komputer liczy sobie spalanie, na podstawie czasów otwarcia wtryskiwaczy. Czy poza tym zauważyłeś coś jeszcze : inna praca , nierówna itp ?

silnik chodzi tak jak chodził, jedynie te spalanie rzuciło mi sie w oczy.

jak spale cały bak przelicze sobie spalanie i porównam z komputerem czy spalania się pokrywają.

 

Przepustnica była ruszana ?

 

z tego co wiem to nie.

 

 

czy jest możliwe, że pasek jest o jeden ząbek przestawiony?

może kąt wtrysku się przestawił? jest taka możliwość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co wiem to nie.

 

Ja miałem po czyszczeniu przepustnicy duża różnice w spalaniu, na plus bo teraz pokazuje w miare rozsądnie.

Jezeli miałbyś przestawiony rozrząd o ząbek to tez Ci pokaże różnice, więcej poszukaj w tematach o dieslach bo tam mieli takie przypadki o ile dobrze pamietam...

 

 

Tak na szybko, ile wam bierze oleju miedzy wymianami i jakiego oleju ? ( syntetyk, pół, minerał )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

wymiana co 10000 łyknie 1,5 litra pół syntetyk (ale mam jeszcze do wymiany odme)

A ja mam pytanie może ktoś mi powie czy jak mam lusterko wsteczne fotochromatyczne bez guzików czy przełączników

To czy mogę i jak to podłączyć http://allegro.pl/passat-b5-fl-golf-bora-fotochromowe-z-przelaczniki-i3844249749.html

bo pewnie ma wiecei kabli i jaka jest różnica miedzy nimi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi od zawsze bierze 200-300ml na tysiąc . Zawsze lałem tylko syntetyki , bardzo długo Valvoline , później Motula , teraz LM. Co ciekawe wydaje mi się że więcej bierze mi w mieście niż w miarę spokojnej trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli miałbyś przestawiony rozrząd o ząbek to tez Ci pokaże różnice, więcej poszukaj w tematach o dieslach bo tam mieli takie przypadki o ile dobrze pamietam...

tylko pytanie czy w naszych silnikach robi się synchronizacje kąta wtrysku?

 

ma ktoś dostęp do Elsy tutaj na forum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w weekend planuję wymianę wahacza (lewy górny tylny w przednim zawieszeniu). Jakieś podpowiedzi? Pobieżnie przejrzałem forum ale nic nie znalazłem.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, w weekend planuję wymianę wahacza (lewy górny tylny w przednim zawieszeniu). Jakieś podpowiedzi? Pobieżnie przejrzałem forum ale nic nie znalazłem.

 

Pozdrawiam.

prosta sprawa, zdejmujesz koło, odkręcasz górną srube w zwrotnicy która trzyma obydwa górne wachacze, wybijasz go, a potem odkręcasz tylną śrube i wymieniasz wachacz.

 

najważniejsza sprawa: wachacze wymienia się kompletami!!! czyli powinieneś wymienić obydwa górne za jednym razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tak na szybko, ile wam bierze oleju miedzy wymianami i jakiego oleju ? ( syntetyk, pół, minerał )

 

U mnie przy wymianie co 12kkm pochłania 1,5 do 2 litrów syntetyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prosta sprawa, zdejmujesz koło, odkręcasz górną srube w zwrotnicy która trzyma obydwa górne wachacze, wybijasz go, a potem odkręcasz tylną śrube i wymieniasz wachacz.

 

 

najważniejsza sprawa: wachacze wymienia się kompletami!!! czyli powinieneś wymienić obydwa górne za jednym razem.

 

Dlaczego powinienem wymienić obydwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest zrobić od razu dwa , bo to jedna robota , ale jakoś mi się wydaje że Arek uprościł trochę ;), bo tak łatwo to nie wyjdzie . Poszukaj na forum jest opisik jak wymienić wahacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności