Kuczi Zgłoś #3761 Napisano 24 Lipca 2014 Z zużyciem ok, wiem ile potrafi wypić ten silnik bo miałem to samo w A6. Bede wymieniał teraz rozrząd, sam się nie biorę bo nie mam blokad i może by uszczelniacze wymienić? Jaki to moze byc koszt? Za rozrząd powiedział mi 250+770 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek_gsii Zgłoś #3762 Napisano 24 Lipca 2014 Nie bedę sie mądrował ale kiedyś w astrze gsi tez duzo dymu przy odpalaniu bylo i to tak nagle z dnia na dzien,okazalo sie ze czujnik temp.cieczy od kompa byl walniety i wymienilem jeden to samo wtedy do serwisu i oni mi ze orginal czujnik zaloza no i problem ustał..... - - - - - aktualizacja - - - - - Co do rozrzadu to masz podglad od mojego mechaniora kartka ostatnie moje naprawy z zeszlego miesiaca.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #3763 Napisano 24 Lipca 2014 czy tarcza sprzęgła w audi i passacie jest taka sama (silnik 2,8, manual) czy quattro i ośka mają taka samą tarcze sprzęgła mam do kupienia nową tarcze gdzie na rozpisce sa marki i seat audi silniki 1,8, 1,8T, 2.0 seat takie same silniki a VW prócz tych ma też 2,3 i 2,8. ja potrzebuje własnie tarcze do 2,8 szukam max info o niej. jaka srednica jaka ilośc zębów wewnątrz itp. a najlepiej jakies numery katalogowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3764 Napisano 24 Lipca 2014 No właśnie pomyślałem o czujniki temperatury i wałka... Wrócę z wakacji i podepne pod kompa to o zobaczymy choć olej na świecach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz123a Zgłoś #3765 Napisano 24 Lipca 2014 (edytowane) Z zużyciem ok, wiem ile potrafi wypić ten silnik bo miałem to samo w A6.Bede wymieniał teraz rozrząd, sam się nie biorę bo nie mam blokad i może by uszczelniacze wymienić? Jaki to moze byc koszt? Za rozrząd powiedział mi 250+770 2kpl uszczelek pod pokrywy zaworów 200PLN, 4 szt uszczelniaczy wałków ok. 50PLN, uszczelki napinaczy 70PLN, zaślepki 40 PLN (ja wkładałem stare na pastę, bo nowe były za luźne i same wypadały), natomiast same uszczelniacze to groszowa sprawa, ale dostęp do nich to masakra, chciałem je wymienić bez zdejmowania głowic, ale ze względu na dostęp stwierdziłem, że puki jeszcze nie puszcza mi niebieskiego dymku to zostawię to na później. Tak więc jak mi padnie kiedyś uszczelka pod głowicą to wtedy będę rozbierał i wymieniał. Jeżeli już uszczelnisz górę to koniecznie musisz sprawdzić, czy ezektor jest drożny, jeżeli jest zapchany to wymiana wszystkich uszczelnień nie ma sensu, bo i tak będzie robiło ciśnienie na głowicach i olej gdzieś sobie znajdzie słaby punkt. Jak już zrobisz całą górę plus ezektor to wtedy dół silnika zwiększy konsumpcję olejową, czyli pierścienie na tłokach, uszczelniacz wału i uszczelka pod tym fajnym dekielkiem w którym są kanały pompy olejowej. Tak to wygląda Edytowane 24 Lipca 2014 przez mariusz123a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Screamer Zgłoś #3766 Napisano 2 Sierpnia 2014 Zakładał ktoś do AMX'a inny niż oryginalny układ wydechowy?? Szukam firmy która zrobiłaby mi ładny wydech z nierdzewki ew kwasówki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekvw89 Zgłoś #3767 Napisano 4 Sierpnia 2014 panowie mam problem poszukuje jakiś kompletów zawieszenie na tył do syncro bo zrobiłem przód + 4 amotki bilstain i nie ustawią mi geometrii bo mam luzy na tylnych gumach proszę pilnie o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3768 Napisano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) Szukaj , pisałem na pewno (swoją drogą trzeba by to zebrać i podczepić ). Do zwrotnic masz po cztery tuleje na stronę , dochodzą po dwie na stronę takie same do górnego wahacza , do drążków tylko i wyłącznie dostępne w Tedgum ( z przesyłką coś 250pln) i uwaga największa bieda do dolny wahacz --- tuleja tylna wycofana ze sprzedaży , a przedniej normalnie w katalogu nie ma (to jest też tuleja podwójna , żeby było łatwiej). Z racji że też potrzebuję do dolnego wahacza to przeszukałem już wszystko i wygląda to słabo : - wahacz w ASO po rabacie -- 820 szt - tylna tuleja w ASO -- coś ok 150szt - przedniej brak w ASO --- może ktoś potwierdzi ale bardzo podobnie wygląda tuleja od wahacza z A4Q Dzwoniłem do Poliuretany Olkusz -- są gotowi zregenerować wahacz (nawet już kupiłem jeden na straty) , także myślę że można zrobić bardziej skomasowaną akcję - wszyscy mają ten tył popsuty i tak jeżdżą. Poliuretany mają też na Ukrainie dokładnie tu : http://polyurethane.kiev.ua/index.php?categoryID=215 , przesyłka do Polski 15 euro, ale akurat numeru dwa nie mają na stanie (czyli tego co nikt nie ma ). Mimośrodowe śruby kupowałem oryginały w ASO. Jak ktoś wpadnie na trop jakiś niech pisze . Właśnie sprawdziłem w Tedgum i coś więcej się pojawiło : http://tedgum.pl/katalog/index.php?cPath=88_1515_3236_5214 - ostatnie dwie pozycje do wahacza dolnego -- jutro będę dzwonił i pytał. Pozdr Edytowane 4 Sierpnia 2014 przez dgasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galazka6 Zgłoś #3769 Napisano 8 Sierpnia 2014 (edytowane) Jak jesteśmy przy zawieszce to chciałbym zapytać jakie sprężyny idą do tyłu synchro sedan 2.8 .Mam połamane - na jednej jest jedna kropka niebieska a na drugiej dwie niebieskie,poprzedni właściciel chyba wsadzał co trafił.Jeśli ktoś przerabiał temat to prosze o info.Auto rozebrane bo sprężyna zsunęła się dołem i oparła się o półoskę. Jaka powinna być kropkologia,na wlepie jest 1BA 0JK-przód ,0YP-tył,proszę o info czyżby nikt nie wiedział????Kalkulatory tego nie pokazują.. Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez galazka6 poprawa tekstu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passacik Zgłoś #3770 Napisano 10 Sierpnia 2014 Hej, planuje kupić auto z takim silnikiem dokładnie jest to ten http://otomoto.pl/volkswagen-passat-2-8v6-manual-skora-igla-highline-C34128839.html . Mam pare pytań związanych z tymi silnikami. Po pierwsze jak sprawdzić silnik, czy już nie jest na wykończeniu. Dwa, to czy to normalne że sprzęgło bierze przy górze. Trzy to koszt wymiany rozrządu+oleje. Cztery, to jak sprawują się napędy, czy są drogie w utrzymaniu. Pięć to cena i spalanie dobrego gazu. Proszę o szybkie odpowiedzi, ponieważ stoję w kropce, i muszę dosyć szybko wybrać samochód. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #3771 Napisano 10 Sierpnia 2014 Jak w każdym innym wypadku, silnik ma pracować równo i cicho, czy nie kopci i czy nie bierze oliwy, w tych V-kach w 90% cieknie olej w okolicach pokryw zaworów, objawia się to smrodem spalonego oleju ponieważ olej cieknie na kolektory i się pali, nic poważnego nie zrażaj się tym taki urok tego silnika trzeba to po prostu ogarnąć, warto posprawdzać czy auto nie ma wyciętych katalizatorów, podłączyć pod kompa i sprawdzić ogólną kondycję, poza tym wszystko tak jak przy kupnie auta, blacha, geometria itd. Koszt pierwszego serwisu po kupnie, możesz sobie zobaczyć jak kształtują się ceny części są oryginały i zamienniki, jak stawiałem na ori części, co do spalania w benzynie spalał mi około 8-9 na trasie 14-15 miasto na gazie średnio wychodzi mi 13l/100km, wiadomo jak ciśniesz górna granica może się przesunąć i to znacząco . Ogólnie auto daje bardzo dużo frajdy, poczucie bezpieczeństwa ale jeżeli szukasz taniego w eksploatacji auta to niestety na pewno auto którego szukasz pozdro... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ptoq Zgłoś #3772 Napisano 10 Sierpnia 2014 Dobry gaz zalozysz za jakies 4000PLN, spalanie z tego co ludzie pisza moze sie znacznie roznic... mi pali na spokojnej trasie 11l, po miescie srednio 16-17l, ale to ciezka noga, korki itp. Przy zabawie, tak jak napisal Paragon, nie ma gornej granicy Czesci do najtanszych nie naleza, ale wszystko zalezy od tego, czego oczekujesz od tego auta. Jak bedziesz dbal i syatematycznie robil wszystko na biezaco, to odplaci sie spokojem ducha, nie siadzie Ci gdzies w srodku pola ale tak jeat praktycznie z kazdym autem, tylko nie kazdy potrafi przyznac, ze nie dbal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3773 Napisano 10 Sierpnia 2014 Dobry gaz zalozysz za jakies 4000PLN Ja założyłem za 2800 a więc nie przesadzaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baaaartus Zgłoś #3774 Napisano 11 Sierpnia 2014 Panowie, ostatnio zobaczyłem że osłona lewego przegubu jest rozwerwana więc pojechałem do sklepu i wziąłem się za wymianę. Rozebrałem przegub wyczyściłem itd i wbiłem na półoś. Od tamtego czasu przy mocniejszym skręcie w lewo potem w pracu czuje uderzenie w okolicy skrzyni. Co sie okazało zrobił się luz na półosi prawej. Luz wzdłużny i to ok 2cm. Czy ma to związek z tym że z drugiej strony wbiłem przegub czy coś w tym stulu? Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3775 Napisano 11 Sierpnia 2014 Ja założyłem za 2800 a więc nie przesadzaj Mało jeździsz to się później zemści A tak na poważnie , to widzę że im starsze 2.8 tym większą taniość znosi. Bartuś , coś po prostu popsułeś Do kolegi co chce kupić Paska , ale tylko to co wymieniłeś to : - gaz - 4k - zawias przód - 1.5k - zawias tył - 1.5k - rozrząd - 1.5k - amorki - 1k Ten jest tani także wszystko będzie miał do roboty. Pomijam już takie drobiazgi jak przewody, świece i cewki albo napinacze z łańcuchami. Sugerowałbym się nie napalać -- kupno z komisu i od handlarza , to nieszczęście murowane. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3776 Napisano 11 Sierpnia 2014 Mało jeździsz to się później zemści Własnie zrobiłem 15 tyś od grudnia i jadę na dniach na wymianę filtrów A tak na poważnie , to widzę że im starsze 2.8 tym większą taniość znosi Moze to wina mniejszej ilości sond lambda i innej przepustnicy a co do ceny to sami taki zestaw polecaliście - rozrząd - 1.5k 720 części łącznie z wieloklinowym i napinaczem + ok 220 robocizna Do kolegi co chce kupić Paska , ale tylko to co wymieniłeś to : - gaz - 4k - zawias przód - 1.5k - zawias tył - 1.5k - rozrząd - 1.5k - amorki - 1k Ceny z ASO ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3777 Napisano 12 Sierpnia 2014 E tam z ASO , poza rozrządem reszta tyle kosztuje z robotą -- na tył wchodzą 22 tuleje , przy średniej cenie 50-60 za sztukę + wymiana , dobry zestaw na przód to też okolice 1200-1400 i darmo nikt nie wymieni , amorki za 1k z wymianą może być za biednie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #3778 Napisano 12 Sierpnia 2014 Hmmm... macie za dużo kasy że wymieniacie tak kompletnie te zawiasy? Ja wolę wybadać który element jest wadliwy i wymienić tylko ten element. Efektem jest przejechanie 100tys km z wymianą jednej tulei przy tylnym moście oraz jednego wahacza z przodu. Reszta nie wymaga wymiany więc nie widzę sensu wyrzucania łącznie kilku tysięcy złotych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3779 Napisano 12 Sierpnia 2014 Problem z tylnym zawiasem polega na tym że on prawie nigdy nikomu nie puka , ale spróbuj ustawić geometrię na tyle. Jak się odkręca wahacze z tyłu to te tuleje (zwłaszcza w zwrotnicy) same wypadają . Masz deko starszą fure od mojej i zapewne podobny przebieg i idę o zakład że cały tył to parchatość, tylko o tym nie wiesz . Wiek i przebieg robią swoje i nic tego nie zmieni. Nie napisałem że trzeba to wymienić na raz , ale jak ktoś kupuje paska za 10k , to przepraszam ale w jakim stanie niby ma być ???? Sam widzisz że ludzi którzy zaglądają do tyłu jest garstka . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #3780 Napisano 12 Sierpnia 2014 Geometrię (kompletnie, przód+tył) ustawianą miałem jakieś 3 lata temu. Zero problemu. Może po prostu mam zawias w lepszym stanie, może ktoś przede mną go wymieniał. Tak czy inaczej, na chwilę obecną, opinie o drogim w eksploatacji zawieszeniu wkładam między bajki Oczywiście bez napinki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach