baaaartus Zgłoś #3521 Napisano 9 Stycznia 2014 ja ostatnio jak wymieniałem to musiałem wyciągnąć całość razem z amorem i dopiero wtedy udało się odkręcić tą tylną śrubę. Módl się aby ta przednia udało Ci się wybić bo i były takie przypadki, że całą zwrotnice trzeba było wyjmować i na imadle dopiero udało się ją wybić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3522 Napisano 10 Stycznia 2014 Dlaczego powinienem wymienić obydwa? bo gdy wymienisz jeden to ten stary za jakiś czas też się rozleci. charakterystyka pracy (tłumienie nierówności) tego nowego będzie całkowicie inna niż starego więc wachacze wymienia sie parami aby dobrze spełniały swoją role. ja ostatnio jak wymieniałem to musiałem wyciągnąć całość razem z amorem i dopiero wtedy udało się odkręcić tą tylną śrubę. Módl się aby ta przednia udało Ci się wybić bo i były takie przypadki, że całą zwrotnice trzeba było wyjmować i na imadle dopiero udało się ją wybić. nie ma co przesadzać, na poczatku pracy dobrze spryskać śruby WD40 i wszystko pójdzie ok ale jeśli daaaaaawno nie było tam nic robione to mogą być śruby troche pozapiekane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #3523 Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Ostatni raz zawieszenie ruszane w nim było 03.06.2004r przy przebiegu 106tys km kiedy to ASO robiło jakąś akcje przywoławczą i wymieniło kompletne zawieszenie. Obecnie auto ma przelot 256tys km i w międzyczasie wymieniane były w nim jedynie amortyzatory, sprężyny oraz przeguby zewnętrzne. Jakiekolwiek wahacze nie były w nim nawet dotykane i dopiero pod koniec roku pojawił się problem z górnym tylnym w lewym przednim kole Co do wymiany kompletów - padnie drugi to go wówczas wymienię. Powiedzmy że lubię się grzebać Edytowane 10 Stycznia 2014 przez B_O_N_K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargus Zgłoś #3524 Napisano 10 Stycznia 2014 Odstawilem dzis mojego passata na przegląd do mechanika ,po wpieciu w kompa wszystko ok wizualnie wyszlo tylko ze do wymiany jest Simering skrzyni biegow wychodzący na wal i simeringi tylnego mostu prawa i lewa strona + olej . Mogli byscie mi powiedzieć jaki olej i ile idzie do mostu i jak wymienić te simeringi ?? . Dodatkowo chciałbym wymienić olej w silniku i skrzyni biegow , tylko tez nie wiem jaki olej . Chciałbym wiedzieć na jakie koszty się nastawiac tzn. jaka cena części a jak robocizny ? . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #3525 Napisano 11 Stycznia 2014 Witam kto się orientuje czy most z automatu pasuje do manuala oznaczenia są inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlad 1515 Zgłoś #3526 Napisano 11 Stycznia 2014 Witam kto się orientuje czy most z automatu pasuje do manuala oznaczenia są inne. Most musisz brać z takim samym oznaczeniem. Na moście jest dużo różnych numerów. Przy wymianie musisz zwracać uwagę na trzy litery odlane na obudowie. Jest kilka typów. Ja np. mam CUC, a są jescze chyba CUG i inne. Jaki problem masz z mostem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #3527 Napisano 11 Stycznia 2014 Most musisz brać z takim samym oznaczeniem. Na moście jest dużo różnych numerów. Przy wymianie musisz zwracać uwagę na trzy litery odlane na obudowie. Jest kilka typów. Ja np. mam CUC, a są jescze chyba CUG i inne. Jaki problem masz z mostem? Mam luz moście a leży w garażu drugi most niestety z innym oznaczeniem i niewiem czy moge go założyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlad 1515 Zgłoś #3528 Napisano 11 Stycznia 2014 (edytowane) Mam luz moście a leży w garażu drugi most niestety z innym oznaczeniem i nie wiem czy mogę go założyć. Wyobraź sobie, że mam ten sam problem co ty. W tym tygodniu wymieniłem most na drugi i niestety poprawa nie satysfakcjonuje mnie do końca. Nie wiem jakie są objawy u ciebie, ale u mnie były dwa: stuknięcia w dyfrze przy zmianie biegów (najbardziej z jedynki na dwójkę) i uderzenie przy ruszaniu. O ile to pierwsze zmniejszyło się i prawie nie jest odczuwalne to przy ruszaniu dalej czuć uderzenie z tyłu, które przenosi się na karoserię, a tym samym mnie wkur.... Nie wiem, czy wnikałeś głębiej w problem, ale w dyfrze są podkładki regulacyjne, które się wymienia. Gdzieś na forum Audi wyczytałem, że ich wymiana komuś rozwiązała taki problem. Ja mam zamiar rozebrać swój stary most i zobaczyć, czy faktycznie problem jest tylko w tych podkładkach. Jeżeli tak to zechcę go naprawić i założyć znowu. Podkładki generalnie nie są drogie ale jest ich w moście chyba z pięć do tego każda występuje w kilku grubościach. Dostępne są tylko w ASO i na dwie z nich trzeba czekać około dwóch tygodni. Po rozebraniu mostu trzeba właśnie zmierzyć, jaka grubość jest potrzebna. O ile nie zmienię zdania to wezmę się za to pod koniec stycznia bo na razie brak czasu. Dam znać jak mi to wyjdzie. Edytowane 11 Stycznia 2014 przez wlad 1515 błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3529 Napisano 11 Stycznia 2014 Hej Wlad - o tych podkładkach to i ja pisałem , bo ktoś mi tam mówił że pomaga - najpierw warto się zainteresować tą co jest na wale , tam gdzie to się łączy z tyłem ( jest 15 rozmiarów , w ASO VW do kupienia tylko w komplecie , w ASO Audi na sztuki - koszt jednej coś 15 pln). Przy ruszaniu nie stuka u mnie , natomiast przy zmianie biegów jest irytujące. Mam nadzieję że uda się Wam coś ogarnać i podzielicie się wiedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargus Zgłoś #3530 Napisano 12 Stycznia 2014 Odstawilem dzis mojego passata na przegląd do mechanika ,po wpieciu w kompa wszystko ok wizualnie wyszlo tylko ze do wymiany jest Simering skrzyni biegow wychodzący na wal i simeringi tylnego mostu prawa i lewa strona + olej . Mogli byscie mi powiedzieć jaki olej i ile idzie do mostu i jak wymienić te simeringi ?? . Dodatkowo chciałbym wymienić olej w silniku i skrzyni biegow , tylko tez nie wiem jaki olej . Chciałbym wiedzieć na jakie koszty się nastawiac tzn. jaka cena części a jak robocizny ? . Wie ktoś cos na ten temat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3531 Napisano 12 Stycznia 2014 Zimeringi wymienisz jak kazde inne, musisz wyjąć stary i włożyć nowy. Oleju do mostu idzie coś ok 1,5 l ale dokładnie nie pamiętam. Wejdz na strone bodajże castrola i tam jest gdzieś katalog ile oleju, jakiego i do czego idzie. Olej do silnika wg uznania ale zeby spełniał normę vw, tez znajdziesz w tym katalogu. Ja stosuje motul 8100 x-cess Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #3532 Napisano 14 Stycznia 2014 panowie spotkał się ktoś z was z jakimś tematem na forum o diagnostyce naszych silników? może ktoś z was wie które grupy powinienem zrobić w czasie logów aby zrobić kompletną analize? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3533 Napisano 14 Stycznia 2014 Wystarczy że zalogujesz przepływkę ( nie pamiętam numeru , gdzieś na początku) oraz 90 i 93. gdzieś w okolicach 30 bloku masz jeszcze sondy i to by było na tyle z rzeczy ważnych - reszta to pochodne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QBA84 Zgłoś #3534 Napisano 20 Stycznia 2014 Witam od kilku dni jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem b5 2000\01r 2.8 kupiłem go z przełożona instalacją Stag 3000 z sharana taki sam silnik wszystko miało być ok ale pali chyba że 4 dychy byłem w serwisie Stag i jak to zobaczyli to w szoku byli że ktoś to tak ***owo przełożył Ale podobno wymienię reduktor na nowy i listwy wtryskow i będzie ok czy ktoś miał kiedyś podobny problem bo już gdzieś trafiłem na posty o tym temacie ale się nie wgłębiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3535 Napisano 20 Stycznia 2014 W sharanie był silnik vr6 a to inna konstrukcja. Który rok sharana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QBA84 Zgłoś #3536 Napisano 21 Stycznia 2014 W sharanie był silnik vr6 a to inna konstrukcja. Który rok sharana? Niewiem nie mam pojęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3537 Napisano 21 Stycznia 2014 Nie wiem jak w nowych sharanach ale w starszych na pewno był VR6 a co się z tym wiąże to zapewne sterownik ustawiony jest pod ten silnik a Ty masz V6. Może zacznij od tego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3538 Napisano 21 Stycznia 2014 Generalnie dobra instalacja od Sharana powinna zadziałać , ale znając polskie realia to rzeźba jest to straszna. Podrzuć fotkę spod maski , żebyśmy wiedzieli przynajmniej czy jest co ratować . Jakie tam masz wtryski i reduktor ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargus Zgłoś #3539 Napisano 21 Stycznia 2014 Witam , podesłałem dziś koledze pracującemu w salonie VW VIN do sprawdzenia mojego passata . W samochodzie była wymieniana tylko pompa paliwa w 2008 r przy przebiegu 213 tys ( passat jest z 1999) , jak go kupiłem ok 3 miesięcy temu miał 230 heheh czyli pewnie z 300 . Moje pytanko jakie przebiegi wytrzymują te samochody (silniki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3540 Napisano 22 Stycznia 2014 Żeby tylko 300 Generalnie żywotność tych silników szacuje się na mniej więcej 400tys. Oczywiście wszystko zależy od tego na jakich olejach to jeździło i co ile były wymieniane. Wymienić rozrządzik i co tam jest do zrobienia i jeździć . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach