Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawostek, dzisiaj makulaturę oddawałem do skupu , samochód na wagę na pusto i wskazanie 1780kg :o

W danych technicznych jest masa własna pojazdu 1570. Ciekawe gdzie te 210 kg się ukrywa. Mnie w samochodzie nie było , bagażnik pusty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile paliwa w baku? jakieś inne koła niż seryjne? czyżby jakaś kontrabanda pochowana gdzieś w samochodzie???? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, duzo roboty jest z wymianą świec ? W vr6 jak wymieniałem to trzeba było uważac na kilka drobiazgów a w V6 ? Na co zwrócic uwage i co może zaskoczyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Roboty nie dużo , trzeba się zaopatrzyć w długą przedłużkę bo głęboko są , no i dobrze jakby klucz był z gumą żeby świeczkę dało się wyciągnąć z dziury i później ją wsadzić. Z trzecią jest trochę zabawy , bo przeszkadza rura od filtra do przepustnicy , ale idzie zrobić bez rozbierania wszystkiego.

 

Czasami (jak nigdy nie było robione) może się urwać przewód zapłonowy przy zdejmowaniu ze świecy - powinno się użyć takich "specjalnych" ściągajek (powinny być na wszelki wypadek zostawione na którejś fajce).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękki wielkie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów.

Mam taki mały, a raczej dość spory kłopot. Mianowicie, dojechałem z córą pod przychodnie wszystko było ok, jak wyszliśmy samochód otworzył sie z pilora, ale jak kluczyk do stacyjki włożyłem to nawet nie zakręcił jednego razu i wszystko zgasło. Odpiołem kleme i ponownie ją zapiołem, odzyskał prąd, lecz nie na tyle żeby zakręcić. Sytuacja się powtórzyła ze 3 razy. Jak szukałem przyczyny pod maską to w miejscu gdzie jest umiejscowiony komputer od gazu było słychać takie jakby tykanie. Tykanie w końcu po którymś z kolei odpięciu akumulatora ustało. lecz samochód nie ożył. Jedyne co zaobserwowałem to po ponownym podłączeniu klemy świeci się przełącznik od gazu, ten co pokazuje jego poziom i pozwala na przełączanie z benzyny na gaz, cała reszta milczy. Ztąd moje pytanie, gdzie szukać przyczyny, w komputerze od gazu czy w kablach od masy, a może jeszcze gdzie indziej. Nie mam dostępu do WAG i jestem uziemiony. Najbardziej obawiam się tego, że do roboty w poniedziałek nie dam rady dojechać.

Jakby ktoś z tutaj obecnych miał jakiś pomysł gdzie szukać problemu będe wdzięczny za podpowiedź. Wiem, że diagnoza przez forum nie jest zbyt dobrym pomysłem, lecz nie mam wyjścia i muszę jakoś się uporać z problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz akumulator. Próbował kolega odpalić na przewodach lub innego akumulatora? Ostanio tak miałem w co prawda innym samochodzie. Po 5 cio minutowym postoju nie mogłem odpalić ( załączały się same wycieraczki, światła awaryjne a rozrusznik nie przekręcił). Na przewodach odpalił i tydzień wszystko było ok. Potem powtórka z rozrywki. Akumulator wyzionął ducha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest ok, świeżutki założony. Problem był w masie od akumulatora, przyrdzewiała i przyśniedziała więc prądu nie dawała, do tego w tym samym czasie zes... znaczy się kupe zrobił antynapad. po dwóch godzinach walki udało mi się uruchomić mojego staruszka i już się nie gniewamy na siebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie wymieniał ktoś z was ostatnio płyn chłodniczy?

 

jaki lejecie, G12 czy już ten nowy G13?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie układu zapłonowego ,czy ktoś próbował adaptować cewki z np 2.7 audi,jest to ta sama konstrukcja co nasze 2.8,a takie cewki to zawsze lepsze rozwiąznie niż cewka i przewody które potrafią być zawodne.Do cewki w 2.8 dochodzi chyba 6 przewodów a to jest dzielone na 3 mniejsze cewki.powinno to byc łatwe do zrobienia.

Edytowane przez bob82
pomyłka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie czy tylne lampy są takie same w limo i avancie czy jednak są inne?

 

macie tu na forum jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę części używanych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie przekładka skrzyni z a6 2.7 bit .

 

Lampy są inne.

 

Z tymi częściami to różnie bywa - przeważnie najlepiej podjechać gdzieś samemu , nawet jak jest deko drożej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytanie odnośnie układu zapłonowego ,czy ktoś próbował adaptować cewki z np 2.7 audi,jest to ta sama konstrukcja co nasze 2.8,a takie cewki to zawsze lepsze rozwiąznie niż cewka i przewody które potrafią być zawodne.Do cewki w 2.8 dochodzi chyba 6 przewodów a to jest dzielone na 3 mniejsze cewki.powinno to byc łatwe do zrobienia.

 

W 2.7 jest całkowicie inna kontrukcja zapłonu niema jedenj cewki tylko są twz. palcowe - 6 cewek oddzielnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że budowa jest inna i mniej usterkowa zarazem,bo w razie czego wymieniasz jedną cewkę i po sprawie,a u nas to albo cewka gdzieś przebija,albo przewody,i pojedynczo nie kupisz,a żeby było dobrze to trzeba dać ok 1000zł,żeby kupić oryginał i nie było problemu.Wpadłem na taki pomysł żeby zaadaptować układ zapłonowy z 2.7t,potrzebne 6 cewek,2moduły,i instalacja do podłączenia potem tylko trzeba pomierzyć wartości jak to podpiąć do naszej jednej kostki.Silniki maja prawie identyczną budowe,bo 2.7 zbudowano na podstawie 2.8.Z ciekawostek powiem że właściciele 2.7t chcąc podnieć moc zmieniają glowice na te z 2.8 podobno maja wieksze kanały.Obudowy rozrządu sa prawie identyczne,napinacze pasków,rozrząd pewnie też,a i jeszcze jeden plus takiej modyfikacji bo idąc za ciosem i zmieniając dekle na głowicach na te z 2.7 bo maja gwinty do przykręcenia cewek,trzeba również zmienić odmę na tą z 2.7 i mamy z bani problemy z odmą tam jest troche krótsza i inaczej rozwiązana.czyli rozwiązujemy 2 problemy za jednym razem.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiem twierdzić że w cenie tej modyfikacji kupisz oryginał zapłonu do 2.8 , a co za tym idzie na kolejne 100 tys spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam taki problem , jadąc dziś zauważyłem ze obrotomierz zacza delikatnie falować i czuć nierówna prace silnika, cos jakby sprzęgło się ślizgało tyle ze to jest automat .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dwa pytania:

Pierwsze: okolicach 2-3 tyś obrotów coś mi rezonuje z tyłu. Spotkał się ktoś z tym?

Drugie: gdy jadę w 3-5 osob na większych nierównościach coś mi dobija z tyłu. Takie głuche uderzenie. Przegląd zawieszenia nic nie wskazał. Amory ponad 70%. Co można jeszcze sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam . Mam taki problem , jadąc dziś zauważyłem ze obrotomierz zacza delikatnie falować i czuć nierówna prace silnika, cos jakby sprzęgło się ślizgało tyle ze to jest automat .

 

 

Opisz dokładniej w jakich prędkościach i jakich biegach , czy przy zmianach , czy skrzynia szarpie,czy skrzynia opóźnia zmianę biegów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności