pawcio1987 Zgłoś #1 Napisano 8 Września 2009 Witam!Pisze tu na prosbe mojego kolegi.Ma Passata b5 fl 2001r.i sprawa wyglada tak,cos nawala w przednim prawym kole(zawieszenie kpl zrobione wlacznie ze zbieznoscia)bylismy na diagnostyce i nic kompletnie nie wyszlo wszystko ok:(.Mechanik stwierdzil ze jest nie halo cos z kolumna kierownicza.Co to moze byc?Moze ktos z Was wie jakie tam typowo czesci padaja i gdzie blizej tego szukac.Sprawa tyczy sie przedniego kola,na nierownosciach badz najechaniu na kraweznik slychac sutkot albo tyrkotanie lekkie.Moze to jakies lozysko na kolumnie?Prosze o jakies podpowiedzi.Serdeczne dzieki Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #2 Napisano 8 Września 2009 Mam to samo w moim ... nie mam pojecia co to jest. Narazie olalem jak cos sie roz.p.e ... to bede wiedzial co to bylo . Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 8 Września 2009 Skoro mechanik ręce rozkłada to trudno jest się domyślić co to może być za przyczyna nie widząc samochodu. Napisałeś że jest to tyrkotanie. Wydaje mi się, że to może być wina przegubu nawet jeśli osłona jest cała. Sprawdź też poziom płynu do wspomagania może jest zbyt mały albo widoczny jest wyciek z tego układu. A może po prostu pompa wspomagania już nie domaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzego Zgłoś #4 Napisano 8 Września 2009 Witam was forumowicze. Chętnie przyłącze sie do waszego pytanka jeśli mozna Ja mam coś podobnego! Aczkolwiek u mnie tyrkocze coś w momencie gdy skręcę kierownicą i dodam gazu, natomiast jeżeli jadę na luzie, lub na biegu i skręcę, to nic nie słychać - dziwne Bardziej "to coś" daje o sobie znać jak skręcam kierownica w lewo i wciskam pedał gazu (nawet lekko). Słychać dziwne chrobotanie, lecz na kierownicy tego nie czuć! Pozdrwawiam wszystkim - hejka! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #5 Napisano 8 Września 2009 Sprawa tyczy sie przedniego kola,na nierownosciach badz najechaniu na kraweznik slychac sutkot albo tyrkotanie lekkie.Moze to jakies lozysko na kolumnie? Jeśli chodzi o tyrkotanie to może być wina przegubu. Natomiast stukot... przy robieniu zawieszenia wymieniałeś też końcówki drążków kierowniczych? Ja miałem podobną sytuację zaczęło mi coś na nierównościach stukać przy przednim prawym kole, a po pewnym czasie zaczeło walić tak bardzo, że trzeba było się tym zająć. I co się okazało, prawa końcówka drążka kierowniczego była do wymiany, nie nadawała się do niczego. Więc jeśli nie wymieniałeś końcówek sprawdź może to jest przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawcio1987 Zgłoś #6 Napisano 10 Września 2009 Wszystko bylo wymienione z przodu koncowki drazkow rowniez takze zawieszenie odpada calkowicie.jutro jedziemy do innego mechanika ktory sie zajmuje tymi kolumnami kierowniczymi i mysle ze awaria zostanie usunieta.jak bede wiedzial juz co to napisze co bylo powodem tego.dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #7 Napisano 10 Września 2009 Witam! U mnie w świeżo sprowadzonym pasku kolumna kierownicza była poluzowana! Może przez to poprzedni właściciel nie chciał już tego auta bo się tego wystraszył, koszty naprawy itp. A tam po prostu się poluzowały śruby trzymające kolumnę. Stuki było czuć przy jeździe po nierównościach, szczególnie na przejazdach kolejowych. Wystarczyło odkręcić osłonę plastykową przez przednią szybą, aku wyjąć i dokręcić (śruby poszły na kleju). Od tego czasu cisza:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzulu Zgłoś #8 Napisano 10 Września 2009 @SeM@PassatB5: Mozesz opisać dolkadnie co gdzi i jak dorecic ? Bo szczerze mowiac nie skumalem co napisales Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_b Zgłoś #9 Napisano 16 Września 2009 Zdjąłem akumulator i ... śrub nie widać. Na dowód fotka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #10 Napisano 16 Września 2009 Zdjąłem akumulator i ... śrub nie widać. Na dowód fotka No nie żartuj, przecież masz śrubę. Łeb 12-kątny pod klucz 10mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #11 Napisano 16 Września 2009 Dokładnie nie patrzyłem co tam przykręcali, ale trzeba wyciągnąć aku żeby dojść do tych śrub. Były chyba 2 lub 3 śruby, nie wiem jaki klucz. Jak masz dojście do ETKI to zobacz na jakich śrubach sie trzymie kolumna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_b Zgłoś #12 Napisano 17 Września 2009 Jeśli to ta 10-tka to siedziała dobrze. Swoją drogą wydawało mi się że kolumna jest mocowana na większych . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #13 Napisano 17 Września 2009 wydawało mi się że kolumna jest mocowana na większych Po pierwsze, to nie jest kolumna kierownicy tylko przekładnia kierownicza i mocowanie na takie śruby wystarcza. Wszystkich śrub jest 3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #14 Napisano 17 Września 2009 Zdjąłem akumulator i ... śrub nie widać. Na dowód fotka od razu wywal ten gumowy lejek którym spływa woda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_b Zgłoś #15 Napisano 17 Września 2009 (edytowane) OK Dziś zostawiłem go na warsztacie. Łapiąc mocno kierownice i ruszając nią na boki wyczuwam luz lekki. Mają przeglądnąć jaka może być przyczyna. Sprawa wyjaśniona. Winna była jedna ze śrub na mocowaniu kolumny kierowniczej, ale nie od góry ale od dołu. Koszt przysłowiowe "na flaszke". Wrażenia z jazdy pozbawionej dziwnych odczuć bezcenna .... . Edytowane 17 Września 2009 przez mariusz_b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #16 Napisano 19 Września 2009 OK Dziś zostawiłem go na warsztacie. Łapiąc mocno kierownice i ruszając nią na boki wyczuwam luz lekki. Mają przeglądnąć jaka może być przyczyna. Sprawa wyjaśniona. Winna była jedna ze śrub na mocowaniu kolumny kierowniczej, ale nie od góry ale od dołu. Koszt przysłowiowe "na flaszke". Wrażenia z jazdy pozbawionej dziwnych odczuć bezcenna .... . Witam. U mnie tez są takie stuki,sprawdzałem dzisiaj śubę pod akumulatorem,jest ok. Możesz (możecie) powiedzieć gdzie są 2 pozostałe,jak sie do nich dobrać? Czy zrobię to podnosząc auto z pozycji leżącej czy niezbędny jest kanał? No i gdzie one dokładnie są ,jak je lokalizować? proszę o porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #17 Napisano 19 Września 2009 Jedna śruba pod akumulatorem, druga koło serwa hamulców, trzecia od dołu auta- potrzebny do niej klucz na bardzo długiej przedłużce i trzeba ściągać osłonę plastikową skrzyni biegów pod autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #18 Napisano 15 Lipca 2013 u mnie pomoglo skrecenie sruby kasujacej luzy, szła lekko bo sie chyba poluzowała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #19 Napisano 18 Lipca 2013 Można prosić o szczegóły dotyczące tej śruby ? Gdzie się znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #20 Napisano 21 Lipca 2013 szukałem pod autem godzinę i nie mogłem znaleźć tej śruby do kasowania luzów więc również się podłącze pod pytanie- czy ktoś np na przykładowym zdjęciu z otwartą maską może krzyżykiem przykładowo zaznaczyć w którym miejscu szukać tej śruby od dołu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach