Alex360 Zgłoś #21 Napisano 23 Lutego 2012 (edytowane) 12-kątna 30 Dzięki To może zapytam żeby nie zepsuć Jak rozpiąć/odłączyć czujnik ABS żeby go nie uszkodzić?? Dziś odkręciłem nakrętkę w serwisie ogumienia pneumatem i dałem zwykłą nakrętkę. Jutro wymiana łożyska i galeria żeby wzbogacić temat Edytowane 24 Lutego 2012 przez Alex360 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #22 Napisano 27 Lutego 2012 Ponawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #23 Napisano 27 Lutego 2012 Ponawiam nie wiem jak to jest dokładnie w b4 ale w b3 były wtyczki na przewodzie i po prostu się wyciągało jedną z drugiej. tylko ie pamiętam dokładnie te wtyczki są albo w komorze silnika albo w nadkolu. patrząc na przykładową aukcję allegrogo: http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=czujnik+abs+passat+b4 to wychodzi po długości przewodu że to w komorze silnika będzie rozłączane, wiec musisz iść po kablu i zlokalizować tą wtyczkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #24 Napisano 27 Lutego 2012 Jak rozpiąć/odłączyć czujnik ABS żeby go nie uszkodzić?? Dokładnie tak jak pisze qdlik, w B3 czujnik jest z przewodem którego wtyczka jest pod maską na nadkolu (okrągła). Nie radzę wyjmować czujnika ze zwrotnicy bo raczej skończy się to jego zniszczeniem, jak już to wyjmujemy zwrotnicę z czujnikiem i całym przewodem. Natomiast w B4 czujnik to powinna być odrębna część i wtyczka jest bezpośrednio na nim. Jeśli jednak nie wygląda tak to prawdopodobnie możesz mieć jeszcze po staremu czyli tak jak w B3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #25 Napisano 4 Stycznia 2013 Witam. Nie zakładam nowego tematu bo myślę że w tym ktoś mi poradzi czy mam za co opie....yć mechanika. Sprawa wygląda następująco. Mechanik wymieniał mi ostatnio przegub wewnętrzny po lewej stronie w moim passacie b4. Po wymianie pojechałem do domu ale już po kilku kilometrach usłyszałem bardzo delikatne stuki z przodu po lewej stronie, stukało w momencie gdy np. w czasie jazdy - oczywiście na biegu - puściłem lub dodałem raptownie gaz. Już na miejscu gdy dojechałem, ruszyłem za lewe koło z przodu - luz, pomyślałem że pewnie szpilki słabo dokręcone - szpilki w porządku. Okazało się że ta nakrętka od łożyska była słabo dokręcona tzn, kręciła się w palcach. Dokręciłem ją w miarę mocno , luzu nie ma i teraz już tego stukania nie słychać ale okazało się że zaczęło huczeć łożysko podczas jazdy. I tu jest moje pytanie: Czy łożysko mogłem popsuć ja z tego że za mocno dokręciłem, czy mogło wysiąść przez to że jadąc do domu z warsztatu - około 25 kilometrów drogi - miało luz. Dzwoniłem do tego mechanika zaraz gdy od niego wróciłem i pytałem dlaczego ta nakrętka się poluzowała, że może ją słabo dokręcił , ale on twierdzi że napewno ją dobrze dokręcił i nie ma pojęcia dlaczego się poluzowała. Czytałem gdzieś na tym forum że taką nakrętkę powinno się wymieniać na nową gdy już raz się ją odkręcało - ale niewiem czy to prawda, gdyby tak było to może i dlatego się poluzowała ale taki mechanik nie powinien tego wiedzieć i założyć nowej nakrętki? Bardzo zależy mi na tym aby ktoś z Was powiedział mi czy łożysko zaczeło huczeć przez to że za mocno dokręciłem czy przez to że przez te kilka kilometrów miało luz, bo gdyby ten luz je wykończył to muszę sobie jeszcze raz porozmawiać z tym mechanikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #26 Napisano 4 Stycznia 2013 czy mam za co opie....yć mechanika Skoro ta nakrętka była luźna to przypuszczalnie coś tam wymienił a za jej niedokręcenie należy mu się solidna kara. Dla porównania napiszę Ci tyle że np. śrubę koła dokręcasz kluczem o ramieniu 250 mm a do dokręcenia śruby piasty powinno się użyć rury o około metra długości...zatem dokręć mocniej nakrętkę i jeśli buczenie nie zniknie to z reklamacją do mechanika. Nakrętka jeśli nie ma uszkodzonego gwintu i rantu może zostać stara...te co są w kompletach z przegubami bywają miernej jakości. Podziękuj mu że nie zgubiłeś koła bo by mógł przez własną głupotę stracić klienta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #27 Napisano 4 Stycznia 2013 Skoro ta nakrętka była luźna to przypuszczalnie coś tam wymienił a za jej niedokręcenie należy mu się solidna kara. Napewno odkręcał tą nakrętkę bo żeby wymienić ten przegub wewnętrzny to odkręcał całą półoś razem z zewnętrznym przegubem, więc nakrętkę odkręcał tylko tu jest pytanie czy póżniej słabo ją dokręcił czy rzeczywiście sama się poluzowała. Jak już wcześniej napisałem, dokręciłem tą nakrętkę (kluczem z rurą około 70 cm), luz znikł ale łożysko huczy, teraz nie wiem czy mam lekko popuścić tą nakrętkę czy łożysko do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #28 Napisano 4 Stycznia 2013 czy póżniej słabo ją dokręci Tak. czy rzeczywiście sama się poluzowała. Jeśli byłaby prawidłowo dokręcona nie opcji aby się poluzowała. dokręciłem tą nakrętkę (kluczem z rurą około 70 cm), luz znikł ale łożysko huczy, teraz nie wiem czy mam lekko popuścić tą nakrętkę czy łożysko do wymiany. W takim razie łożysko do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #29 Napisano 4 Stycznia 2013 Napewno odkręcał tą nakrętkę bo żeby wymienić ten przegub wewnętrzny to odkręcał całą półoś razem z zewnętrznym przegubem, więc nakrętkę odkręcał tylko tu jest pytanie czy póżniej słabo ją dokręcił czy rzeczywiście sama się poluzowała.Jak już wcześniej napisałem, dokręciłem tą nakrętkę (kluczem z rurą około 70 cm), luz znikł ale łożysko huczy, teraz nie wiem czy mam lekko popuścić tą nakrętkę czy łożysko do wymiany. Łożysko do wymiany. Czasami nawet przetoczenie auta bez dokręconej półosi powoduje uszkodzenie łożyska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #30 Napisano 4 Stycznia 2013 czy łożysko zaczeło huczeć przez to że za mocno dokręciłem czy przez to że przez te kilka kilometrów miało luz, przez to drugie. mechanikowi należy się opie...l. i nie radzę już do niego jeździć z następnymi naprawami.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #31 Napisano 5 Stycznia 2013 Byłem dzisiaj u tego mechanika ale tak jak przypuszczałem, nie przyjmuje do wiadomości że mógł nie dokręcić tego łożyska. Ciapnął jakimś tam klejem do gwintów tą nakrętkę i ma wszystko w nosie, mówi że coś kręcę bo te nakrętki same się nie odkręcają ale on napewno wszystko dobrze zrobił. Jak mu powiedziałem że łożysko zaczęło huczeć i boję się że teraz będę musiał je wymienić, to jeszcze bardziej zaczął się rzucać i stwierdził że chciałem tym sposobem wymienić sobie to łożysko u niego za darmo bo pewnie wcześniej już było do wymiany. Kij z nim. Pojechałem do innego zakładu, tam potwiedzili wasze opinie że łożysko padło przez jazdę z luzem. Łożysko wymienione, portfel lżejszy o 200 zł, ale wreszcie wszystko w porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #32 Napisano 5 Stycznia 2013 Dlatego ja mechaników magików z daleka omijam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_ Zgłoś #33 Napisano 4 Lutego 2013 czy stosowanie kleju do tej nakrętki to prawidłowa praktyka ? czy podczas wymiany łożyska coś jeszcze warto wymienić lub sprawdzić ? wymienić smar na przegubie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n3uro Zgłoś #34 Napisano 4 Sierpnia 2016 Czy istnieje możliwość zamieszczenia zdjęć na nowo do opisu z pierwszego postu. Mam zamiar się za to zabrać a jakieś fotki ułatwiłyby mi mega pracę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach